♦️ "مغز فتنه" نقش حسینعلی منتظری را چگونه به "سی ان ان" و نیویورک تایمز سپرد؟
🔸 بازی تکراری پدرانِ معنویِ "جوانانِ محلات" برای فریب افکار عمومی
🔸 اتاق فکر فتنه، بازی را با "مغز های خستهی تیرانا نشینها" پیش میبرد؟
#شبنامه
#جوانان_محلات
۱۴۰۱/۹/۲۹
🔺 بیش از ۸۰ روز از آشوبهای ایران میگذرد. آشوبهایی که با این خبر از نیویورک تایمز آغاز شد؛ "تردیدها درباره کسالت رهبر ایران"
خبری دروغ که اتاق فکر آشوب تصور میکرد میتواند آشوبگرانی که پای "عرب اینترنشنال" نشسته و از شنیدن خبر درگذشتِ #مهسا_امینی خشمگین هستند را بی پروا کند.
در طول این هشتاد روز رسانههای وطن فروش هرکجا میخواستند احمقانهترین و غیر قابل باورترین دروغ خود را بگویند، آن را به سی ان ان یا نیویورک تایمز میدادند، آنها منتشر میکردند و بعد این رسانه ها به نقل از آنها بازتاب میدادند.
خود را بگذارید جای مخاطب ساده لوحی که سعودی اینترنشنال می بیند و باور میکند.
بدیهی ست که فرد با خودش میگوید: وقتی رسانه ای با سابقه، مثل سی ان ان میگوید "خانواده بازیکنان ایران را حکومت گروگان گرفته تا گل بزنند" پس شاید راست گفته باشد...
🔺 از کلیت ماجرا این طور بر می آید که در این آشوب ها، "مغز فتنه" آنقدر به محقق شدن اهداف یقین داشته که با خودش گفته اگر اعتبار رسانههای با سابقه آمریکایی را هم در این مرحله ذبح کنیم به جایی بر نمیخورد و ارزشش را دارد.
قابل تأمل اینجاست که این ایفای نقش پس از هشتاد روز همچنان به همین سبک ادامه دارد.
به طوری که نیویورک تایمز که اولین دروغِ شاخدار فتنه ی اخیر را برای بی پروا کردن مخاطب برانداز مطرح کرد (خبر دروغ درباره حیات رهبر ایران)، حالا مدعی شده دختران معترض از سوی پلیس ایران مورد تعرض قرار گرفتهاند...
در این مورد هم مجدد همین حقیقت دیده میشود که سعودی اینترنشنال هایی که یقین دارند این یک مورد را اگر خودشان بگوید دیگر مخاطبشان میفهمد که نباید باور کند، به دو رسانهی آمریکایی که به نیابت از آنها دروغ میگویند، استناد میکنند.
🔺 این نکته اما یک خاطره تاریخی را در اذهان زنده میکند.
در دهه شصت درست زمانی که #فرقه_رجوی همزمان با کمک به صدام در جبهه، پشت جبهه ایرانیان را ترور میکرد و همزمانی که عوامل این فرقه زیر ضربه رفته و پدرانِ معنوی "جوانانِ محلات" بازداشت شده بودند آنها نیاز داشتند برای تغییر جای قاتل و مقتول شایعاتی درست کنند تا افراد در جامعه ی ایران ذهنشان درگیر سرنوشت قاتلین و جانیها شود.
از همین رو باید شایعاتی را درباره زندان ها و وضعیت زندانی ها مطرح می کردند. این پروژه انجام میشد برای آنکه مثل امروز روزی که وارد زنگ حساب شده ایم و رسانه های جریان غربگرا میکوشند برای قاتلین مظلومت گدایی کنند، فضایی پیش بیاید تا افکار عمومی نسبت به قاتلی که باید محاکمه شود هم ابهام داشته باشد.
🔺 در این مرحله شبکه ی نفاق برای تشویش اذهان عمومی به یک بلندگوی معتبر نیاز داشت.
آنها برای همین منظور ادعاهای کذب خود را از زبان حسینعلی منتظری (قائم مقام رهبری) مطرح می کردند.
حالا شما تصور کنید: کشور درگیر جنگ با صدام است. مراکز حساس حکومتی و ارگان ها و چهره های مهم انقلابی توسط "لشکر فارسی زبان صدام" مورد حمله قرار گرفته و همزمان فردی به نام حسینعلی منتظری با شایعاتی درباره زندان ها کمک میکند که افکار عمومی به جای فکر به جنایات جانیهای بازداشت شده، درگیر این باشد که آیا شایعاتی که درباره این افراد در زندانها مطرح میشود صحت دارد یا نه؟
سالها از دهه شصت دور شده ایم و در این مرحله از بازی "مغز فتنه" یک بازی مشابه همان را روی میز گذاشته است.
🔺 آن زمان اگر این اظهارات از سوی حسینعلی منتظری گفته میشد حالا کمی ماجرا متقاوتتر شده، چرا که در آشوب اخیر جامعهی هدفی که میخواهند تاثیر بپذیرد، مخاطبی ست که هویت ملی خودش را باخته و هرآنچه در غرب هست را بی چون و چرا دارای اعتبار میداند.
از همین رو نیویورک تایمز و سی ان ان برای آن بازی تکراری جایگزین حسینعلی منتظریها شدهاند.
در اصل بازی اما چیزی تغییر نکرده است.
آن موقع اگر هدف این بود که قاتلین مظلوم جلوه داده شده یا اذهان درگیر دروغهایی که درباره زندانها گفته میشود، بماند، حالا هم دقیقا در زنگ حساب همان بازی تکراری را شروع کردهاند.
ما در زنگ حساب قرار داریم.
عامل میدان بازداشت شده اند.
رابطین مجازی با سعودی اینترنشنالها بازداشت شده اند.
سلبریتی ها پاسخگو شدهاند.
بلاگرها پای میز محاکمه آمدهاند.
و یقین بدانید آنهایی که این فتنه را از خارج مدیریت کردند و سرویس ها و دولت های پشت گروههای تروریستی-رسانهای خارجنشین نیز به پاس این بازی کثیف، پاسخگو خواهند شد....
#آقای_تحلیلگر
#جنگ_احزاب
#زنگ_حساب
#شبنامه
@basirat_shahriyar
1.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی
🔻سنگ تمام عراقی ها برای حاج قاسم
#جانفدا
#حاج_قاسم
#سردار_سلیمانی
#شهید_سلیمانی
#فاطمیه
@basirat_shahriyar
⭕️ اینجا تایلند، و ایشون پادشاه تایلنده!
تا حالا شنیدید سازمانهای حقوق بشری اسمی از تایلند ببرن؟!
نه! چون مردم و زنان دقیق در جایگاه مورد پسند غرب قرار دارن
باران وکیلی
@basirat_shahriyar
jamshidijamshidi mahdi.mp3
زمان:
حجم:
27.79M
💯🔊 #بشنوید
🔰 به مناسبت هفته پژوهش
🔹نشست علمی دلایل گریز از پژوهشهای عینی در علوم انسانی
🎙با ارائه:
🔸 #مهدی_جمشیدی
⏰ یکشنبه 27 آذرماه ۱۴۰۱
🏢 تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#هفته_پژوهش
@basirat_shahriyar
چریک سایبر🇵🇸
🔻امام خمینی و حجاب (۲): دورۀ پس از انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۴. «وزارتخانهها ... باز همان صورت زمان طاغو
🔻امام خمینی و حجاب(۳):
دورۀ پس از انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۶. امام خمینی در پاسخ استعلام در مورد تعرض به بانوان بیحجاب میگویند: «کسی حقّ تعرض ندارد و اینگونه دخالتها [ی قهری و یدی نسبت به حجاب زنان در خیابان] برای مسلمانها [یعنی مردم عادی] حرام است، و باید پلیس و کمیتهها از اینگونه جریانات جلوگیری کنند.»(صحیفۀ امام، ج۱۲، ص۵۰۲، ۱۳ تیر ۱۳۵۹). اینگونه وقایع، به دست بخشی از نیروهای انقلابی رقم خورد که بعدها به «چپ مذهبی» تبدیل شدند و در دهۀ هفتاد نیز نام «اصلاحطلب» را برای خویش برگزیدند. اینان که تمایلشان به انقلاب، بیش از هر چیز، ریشه در «احساس» و «هیجان» داشت، از همان آغاز، پرچم رفتارهای ناموجّه و نامشروع را برافراشتند و مواجهههای بسیار غلطی را با بیحجابها و کمحجابها در پیش گرفتند. البتّه حتّی در سالهای پس از این نیز که مواجهۀ خود را به سطح نرم و تذکّر زبانی فروکاهیدند، رفتار خویش را تغییر ندادند و به بدترین شکل، نهیازمنکرِ زبانی میکردند. کسانیکه در دهۀ شصت با اینان معاشرت و ارتباط داشتند، روایتهای تلخی را از رفتارهای نابخردانه و نامشروع اینان نقل میکنند که با گفتههای اینان در دهۀ هفتاد، شکاف بسیار زیادی دارد. مسیر اینان در آن زمان، «فاشیسمِ فرهنگی» بود و از دهۀ هفتاد به این سو، به طرف «لیبرالیسمِ فرهنگی» چرخش کردند.
گذشته از این، سخن امام خمینی در این بند، دو دلالت مهم دارد. نخست اینکه امام خمینی، «نهیازمنکرِ زبانی» را نسبت به بیحجابها نفی نمیکنند و بر این باور نیستند که کسی حقّ ندارد در این زمینه، «تذکّر» بدهد، بلکه ایشان تنها، «نهیازمنکرِ یدی» را از حوزۀ مسئولیّتهای عمومی و تودهای خارج میکند و اجازه نمیدهد که عامّه در آن وارد شوند. دیگر اینکه ایشان از وجود چنین رفتارهایی نتیجه نگرفتهاند که باید حجاب الزامی، برچیده شود، بلکه حجاب الزامی را تأیید کرده و مواجهۀ فرازبانی با آن را به نیروها و نهادهای قانونی وانهادهاند. میان این آفت و آن حکم، تلازمی برقرار نیست و نباید با این توجیه، از حکم الهی عقب نشست و بیحجابی را روا شمرد.
۷. «حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزشهای شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است ـ چه برای زن و چه برای مرد ـ برای ایناستکه آن ارزشهای واقعی که اینها دارند - و ممکن است به واسطۀ وسوسههای شیطانی یا دستهای فاسدِ استعمار و عمالِ استعمار، پایمال میشدند - ... زنده بشود.»(صحیفۀ امام، ج۱۹، ص۱۸۵، ۲۲ اسفند ۱۳۶۳). در اینجا، سخن بر سر آن است که «احکام الهی»، تابع «مصالح و مفاسد حقیقی» هستند و اینگونه نیست که میان حجاب و بیحجابی، «تفاوت واقعی» وجود نداشته باشد. انسان به صورت تکوینی، دارای سلسلهای از «ارزشهای قدسی» است و باید در مسیر زندگی نیز به گونهای «انتخاب» کند که این ارزشها از حالت «بالقوّه» به حالت «بالفعل» حرکت کنند و شکوفا شوند. ازاینرو، فقط آن دسته از انتخابهای فرهنگیِ انسان که در این راستا قرار دارند و «حیات فطری» و «کمال معنوی» در انسان را در پی میآورند، مشروع و مجاز هستند. احکام دین در نسبت مستقیم با همین حیات باطنی است که وضع شده است و از این جهت باید گفت دین یک «مبنای واقعی» و «استناد عینی» دارد. از طرف دیگر، ایشان افزون بر هوای نفس و وسوسۀ شیطان، برنامۀ فرهنگیِ «استعمار غربی» را نیز محرّکِ بیحجابی معرفی میکند. پس عالَم تجدّد در مقابل کمالِ معنویِ انسان و جوشش ارزشهای فطری در او ایستاده است و میخواهد طاغوت را بر سبک زندگی، حاکم گرداند.
۸. «و از جوانان، دختران و پسران، میخواهم که استقلال و آزادی و ارزشهای انسانی را، ولو با تحمّل زحمت و رنج، فدای تجمّلات و عشرتها و بیبندوباریها و حضور در مراکز فحشا که از طرف غرب و عُمال بیوطن به شما عرضه میشود نکنند؛ که آنان چنانچه تجربه نشان داده جز تباهی شما و اغفالتان از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخائر شما و به بند استعمار و ننگ وابستگی کشیدنتان و مصرفینمودن ملّت و کشورتان، به چیز دیگر فکر نمیکنند.»(صحیفۀ امام، ج۲۱، ص۴۱۷، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸). نسل جوان در برابر دو انتخاب قرار گرفته است: در یک سو، «ارزشمداری» است و در سوی دیگر، «بیبندوباری». راه دوّم، از سوی غربِ استعماری به ما عرضه میشود و تمدّنِ غربی میکوشد از این طریق، سلطۀ خود را بر ما مستقر سازد. مسألۀ پشتپردۀ آزادیهای معطوف به مناسبات ضدّاخلاقی و حجاب، همین است که نسل نو در هاضمۀ فرهنگیِ تجدّد، از میان برود و توان رویارویی خویش را ببازد.
@basirat_shahriyar
3.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 وضعیت اسفناک مردم تهران در زمان شاه، به روایت یک مستند اسرائیلی
🍃🌹🍃
✅ منبع: فیلم مستند «پیش از انقلاب» به کارگردانی «دن شادور» /ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar
با توجه به ابلاغیه سپاه استان حتما از
هشتک
#شهریارانبصیر
در رزمایش فردا استفاده شود.
در آخر رزمایش ارزیابی صورت خواهد گرفت.
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 یلدای سلیمانی
🍃🌹🍃
🔻حافظ بگو کدوم فال کدوم روزو کدوم سال اونی که رفته برمیگرده...
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع |
🍃🌹🍃
🔻یعقوب نیمرودی - نماینده سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل در تهران و از بازیگران ماجرای مک فارلین!!
🔺« اگر یک روز به روزنامه نگاران اجازه دهند از کارهایی که ما در تهران کردیم مطلع شوند از آنچه می شنوند وحشت خواهند کرد حتی نمی توانند آنرا تصور کنند ... »
#فاطمیه | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar