فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️چرا #رژیم_چنج نمیشود؟
📍این کلیپ را بفرستید برای شبکهی خوب منوتو، شاهزاده #ژیلت_چنج و تمام #عقبماندههای_ذهنی که دنبال وکالت به رضاپلهوی هستند!
🎙محمد جوانی
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تجمع ولایت مداران ترکیه
♦️در حمایت از مقام معظم رهبری به خاطر توهین به ساحت ولی فقیه توسط نشریه فرانسوی .
@basirat_shahriyar
همسران روسای دولت های کشورهای بورکینافاسو، صربستان، ارمنستان، قرقیزستان در کنار جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور در اجلاس امروز
قرار بود ایران رو منزوی کن :)
@basirat_shahriyar
♥️͜͡🕊
صباحنا اتنفس بحب الحسین علیه السلام
خوشبحال خیالی که در حرم مانده....
♥️¦⇠#کربلا
🕊¦⇠#اربابمـحسینجانـ
@basirat_shahriyar
•🌸✨•
#صرفاجهتتذکربهخودم.
بزرگترینحسرتقیامتاینھ
ڪہمیفھمیبــا نماز
تاڪجاهـٰـامیتونستۍبالابرۍ
ونرفتۍ!ازهرجھنمۍبیشتر
آدموعذابمیده . .
#نمازاولوقت
✨¦⇠ #بدونتعارف
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 آقا سعید مدیر یکی از تالارهای مجلل تهران سه سال رفته استامبول رستوران زده
هم وطن های عزیزی که رفتید اون ور آب و مزهی آزاری و رفاه غرب و شرق و چشیدین و فهمیدین صدای دهل از دور خوش است، نفری ی دونه اینطوری استوری و کلیپ ارسال بفرمائید جلوی ده تا تیر دشمن به ایرانِ جان رو گرفتید، بسم الله ✌️
@basirat_shahriyar
🔻 ترجیح شبهمصالح عرفی بر حقایق شرعی:
حرف خدا یا هوس زمانه؟
🖊 مهدی جمشیدی
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاهها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچیگری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد.
۱. مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنانکه انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. از سالهای آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرالهای وطنی همواره برای ملامتکردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگنظری» را به کار میبرند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعهپردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیلکردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار میدهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، میخواهد نسخۀ خاصی از دینداری را در جامعه برقرار کند. این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از اینکه به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کردهاند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائتها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند.
۲. اینکه حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیههای اجتماعی» شد و بهعنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزشها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزشها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» میشوند و همواره نمیتوان همۀ ارزشها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزشهای اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی اینگونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزشها» در اختیار داشته باشیم. تعارضها، ماندگار نیستند و بههرحال، وضع به حال عادی بازمیگردد و باید به محض این تغییر، ارزشهای فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحتها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعدهای برای «عبور تدریجی از ارزشهای دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع میدهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دستکم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرشخورده» است. امّا حکومت دینی نمیتواند حرف خدا را در هیچ زمینهای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که میتوان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتابها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس میشود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چارهای اندیشید، نه اینکه «بیدرنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند.
۳. دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچیگری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمیتابند و میکوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. دراینحال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و بهعنوان اینکه مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کجروایتها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عملگرایانِ سستعنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» میاندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است.
@basirat_shahriyar
چریک سایبر🇵🇸
🔻قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی (۲): نهاد سیاستگذار بر منبر موعظه 🖊 مهدی جمشیدی ۵. شو
🔻قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی (۳):
«سازمان اداری» یا «قرارگاه جنگی»؟!
🖊 مهدی جمشیدی
۱. شورایعالی انقلاب فرهنگی، همچون «قوّۀ عاقلۀ فرهنگی» عمل نمیکند؛ یعنی تکیهگاه «تفکّر فرهنگی» نیست و کسی از این جهت، به شورا ارجاع نمیدهد و آن را معتبر و وزین نمیانگارد. اگر هم ارجاعی صورت میگیرد، از جنبۀ «قانونی» است نه از جنبۀ «معرفتی». پس سویۀ قانونی آن بر سویۀ معرفتیاش تقدّم یافته است. این شورا، همانند چشمۀ جوشان «مسألهپردازی فرهنگی» و «راهحلیابی فرهنگی» عمل نمیکند و رودخانۀ خروشان «اندیشهورزی فرهنگی» نیست. باید «عقل فرهنگیِ انقلاب» باشد، امّا چون هم تولید نظری و زایش معرفتی ندارد و هم بیعمل یا کمعمل به کناری نشسته است، نه حکم «عقل» را دارد و نه حکم «دست و پا» را. گویا نیست و حیاتش، صوری و نمادین است. هستیاش، بیکارکرد شده است و از هویّت نخستین و رسالت اوّلیّهاش فاصله گرفته است.
۲. شورایعالی انقلاب فرهنگی، هدایت و راهبری فرهنگی را در «سندنویسی»، منحصر و خلاصه کرده است. ازاینرو، فاعلیّتش، نهتنها «رقیق» و «ناچیز» است، بلکه «تکبعدی» است. تصوّر کرده که مجموعۀ بایدها و نبایدهایی که مینویسد، همۀ آن مسئولیّت تاریخیای است که بر عهده دارد و آنگاه باید به کناری بنشیند و جریانیافتن خودبهخود این سندها را نظاره کند. این شورا برای تحقّق سندها، فریاد نمیزند و گریبان چاک نمیدهد؛ چون پنداشته است که باید بگوید و بگذرد، نه اینکه برای مقام «تحقّق» و «تعیّن» نیز مبارزه کند. اهل قیام و اقامه نیست؛ سندهایش «اقامه» نمیشوند و چون سندنویسان، «قیامگر» نیستند. بهاینترتیب، به مجموعهای از «آرمانهای معلّق» و «تجویزهای سرگردان» تبدیل شده است. هنگامی که «تفکّر معرفتی» از «اصلاح اجتماعی»، و «علم ذهنی» از «عمل عینی» فاصله بگیرد، چنین مجموعهای شکل خواهد گرفت که فقط «فضل» دارد نه «فایده».
۳. شورایعالی انقلاب فرهنگی، خود را موظّف به «توجیه» و «همراهسازی» کسانی که در روند تصمیمهایش نیستند نمیبیند و جامعه و نخبگان را «متقاعد» و «همداستان» نمیسازد، بلکه انتظار دارد از طریق سندها و طرحهای آمرانه، همسویی صورت بپذیرد. شورا، «بیزبان» و «بیتوضیح» است و نمیکوشد برای تصمیمهای خود، «استدلالپردازی» کند. همچون متفکّران، «برهان» نمیآفریند، بلکه همانند قاضیان، «حکم» میراند. ازاینرو، ماهیّت «حُکمی» دارد نه «حِکمی». یا همگان را همنظر با خویش قلمداد کرده است و یا اعتنایی به نظرات مخالف نداشته و تصوّر کرده که چون بر مسند حاکمیّتی نشسته، بینیاز از دلیل است و همین که بگوید باید بشود. هنوز درنیافته که «شدنهای فرهنگی»، آمرانه و تحکّمی نیستند، بلکه جوششی و درونخیز هستند و باطن آدمی نیز با تبیین و توضیح و استدلال، تسلیم میشود.
۴. شورایعالی انقلاب فرهنگی، «حضور میدانی» ندارد و فرهنگ را در متن زندگیِ واقعی نمیبیند؛ چنانکه به گزارشهای آماری بسنده میکند و از مواجهات مستقیم و مشاهدات عینی، بینصیب است. با پرسهزنی فرهنگی، بیگانه است و در میان مردم و همسخن با تودهها نیست. با جلسات بسته و محافل خودمانی و فضاهای گلخانهای خو گرفته و صحنۀ واقعیِ بازی فرهنگ را به حال خویش رها کرده است. هدایتش، «از راه دور» است و اتاق فرماندهیاش فرسنگها از خطّ مقدّم فاصله دارد. این قرارگاه، دستور هیچ عملیاتی را صادر نمیکند؛ چون همچنان احساس نکرده که جنگی درگرفته که بستر اصلیاش فرهنگ است. گمان میبرد که شرایط عادی هستیم و صلح برقرار است. ازاینرو، «کنش عینی» و «فاعلیّتِ اجتماعی» ندارد و در چالشهای کلانِ فرهنگی، خاموش و بیعمل است. شورا به صورت جمعی، هیچگونه «موضعگیریِ تفصیلی و تحلیلی» ندارد و نسبت به رویدادها، واکنشی از خود نشان نمیدهد.
۵. شورایعالی انقلاب فرهنگی، از «گروههای خودجوش فرهنگی»، غافل است و ارتباطی با «بدنۀ فعّال فرهنگی» ندارد؛ چراکه منطقۀ کنش خود را فقط سازمانهای رسمی تصوّر کرده است. هویّتش مبتنی بر روایت «دیوانسالارانه» از فرهنگ است و تنها چشم به «سازمانهای فرهنگی» دارد و عناصر دیگری را وارد در معادلات نمیکند. نیروها و گروههای غیررسمی، رنگ صحن شورا را ندیدهاند و تحلیلها و تجویزهایشان شنیده نشده است. هر چند کفایت فرهنگیشان، غیر قابل مقایسه با شورا است، امّا سهمی از قدرت ندارند و صدایشان شنیده نمیشود. البتّه این بخش محذوف و مغفول، توقع هدایتگری از شورا ندارد، چون بهخوبی میداند که شورا چنین بضاعتی ندارد و در کار خویش نیز مانده است، امّا دستکم میشد از این ظرفیّت بیرون از قدرت بهره گرفت و شورا را به یک نهاد مردمی و مشارکتی تبدیل کرد و درهای آن را به روی عرصۀ عمومی گشود.
@basirat_shahriyar
برای ورود به تمدن نوین جهان احتیاج به سرزمین های مختص ایرانِاسلامی داریم، ضمن حفظ تمامیت ارضی ایران سرزمین های فرهنگی و اقتصادی و فضای مجازی هم واجب است که باشند این یکی از اهداف امام خامنه ای حفظه الله در تعریف تمدن نوین اسلامی است،
به ویراستی (توییتر) ایرانی وارد شده و ثبت نام کنید🇮🇷✌️🇮🇷
#فتح_المبین
#ویراستی
#انقلاب_برای_انقلاب
https://virasty.com/Shahid_emad/1674270737972037006
شبنامه 1094 - @mrtahlilgar.mp3
10.44M
راز پنهان آمریکا در خاورمیانه که نشریه آمریکایی لو داد / آمریکا به شدت به رشد وهابیت نیاز دارد
#شبنامه / راز پنهان آمریکا در منطقه از نگاه نشریه آمریکایی / ایالات متحده برای پیشبرد اهداف به رشد وهابیت توسط عربستان نیاز دارد / حیرت یک نشریه آمریکایی از چرایی عدم مقابله آمریکا با تفکری که عامل بحران های منطقه و حذف سربازان آمریکایی است ... / قسمت ۱۰۹۴
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
https://zil.ink/mr.tahlilgar
@iran_onlin_ir
38.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راز پنهان آمریکا در خاورمیانه که نشریه آمریکایی لو داد / آمریکا به شدت به رشد وهابیت نیاز دارد
#شبنامه / راز پنهان آمریکا در منطقه از نگاه نشریه آمریکایی / ایالات متحده برای پیشبرد اهداف به رشد وهابیت توسط عربستان نیاز دارد / حیرت یک نشریه آمریکایی از چرایی عدم مقابله آمریکا با تفکری که عامل بحران های منطقه و حذف سربازان آمریکایی است ... / قسمت ۱۰۹۴
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
https://zil.ink/mr.tahlilgar
@iran_onlin_ir
چریک سایبر🇵🇸
♦️ پاسخ به یادداشت حسین قدیانی درباره ی "آقای تحلیلگر" سوال خوبی پرسیدی: چه کسی چپ کرده؟ شاید همسر ت
♦️ پاسخ "آقای تحلیلگر" به صوت سی دقیقه ای "ح سین ق دیانی"
🔸اتفاقا سوال خوبی است. بهشتی امروز بود چه می کرد؟
🔸 حسین آقا! اگر در دهه شصت با زندان و محاکمه جوانان رو به رو میشدی واکنشت چه بود؟ (بخش چهارم)
#شبنامه
#حسین_قدیانی
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
🔺چند شب قبل یادداشتی برای یک "سرباز" نوشتم.
سربازی که حال امروزش چیزی شبیه یک جنگ داخلی اساسی است. آنطور که شنیده ام چنین چیزی فقط برای برخی افرادِ خاص که در زندگی خود سابقه مبارزاتی داشته اند پیش آمده و نتایج متفاوتی هم داشته...
نمیدانم کدام حسین در این جنگ که درون قدیانی در جریان است پیروز خواهد شد و پایان این نبرد چه میشود.
ولی به هر جهت او نکاتی را در قالب یک صوت سی دقیقه ای گفته که لازم است مرور شود.
نه برای آنکه به او پاسخ دهم. او که صاحب قلم است و در حوزه ی تخصصیاش، شاگرد چیزی برای عرضه به استاد ندارد، من بیشتر تلاشم این است به این بهانه با مخاطبینم درباره چیزهایی که ارزش فکر کردن و درس گرفتن دارد بلند بلند فکر کنیم...
حسین قدیانی در فایل صوتی سی دقیقه ای خود چند نکته میگوید که بخشی جدید اما بخشی قبلا توسط خودش بارها به بهانه های مختلف تکرار شده (احتمالا به این دلیل که تصور میکرده مخاطبش باید روی آنها بماند.) نکاتی که یک به یک مرور خواهیم کرد.
🔺 "ح ق" در بخشی از این صوت میگوید:
شما (منظورش امثال بنده هستیم) عادت کردهاید هرچه میشود یک سناریوی #نفوذ در نظر بگیرید و درباره من هم با همین عینک نقشی برای #مسعود_بهنود تصور کرده اید و ...
حسین آقا ! هرچند توضیحات بنده خیلی دقیق بود اما مثالی میزنم تا جا بیفتد.
بیا به سال 1390 سفر کنیم.
اصلاح طلبان و اصوگرایان و انقلابیها و ضدانقلاب و همه صبح تا شب احمدی نژاد را فحش میدهند.
از طرفی او ساعت قابل توجهی را (به اعتراف دوست و دشمن) در نهاد ریاست جمهوری میگذراند و زندگی را تعطیل کرده است.
حالا این وسط، لا به لای تمام فحشها یک مشایی پیدا میشود.
یک جمله میگوید: آقا سلام علیکم ! تلاش های شما که دیگران نمی بینند شایسته ی تقدیر است...!!
بیا خودمان را جای #احمدینژاد بگذاریم.
همه دارند فحشمان میدهند اما #مشایی خداقوت میگوید.
آیا محکوم به اثر پذیری از او هستیم؟
بدیهی است که اثر خود را میگذارد...
من نمیدانم مشایی شیوه رفتاری که عرض کردم را به دلیل تجربیاتش در شغل امنیتی که داشته روی احمدی نژاد پیاده کرده یا نه !!
اما رفتار او نشان میدهد که او در این حوزه به خوبی فهمیده باید از اصلِ "E" (Egocentricity) که سرویس ها به شدت بر آن برای نفوذ تسلط دارند، غافل نشود.
حالا تو خودت را نه جای احمدی نژاد بلکه جای حسین قدیانی بگذار (با تمام حاشیه های موجود و تمام مشغولیت های ذهنی) بعد متن بنده درباره بهنود را دوباره بخوان و کلاه خودت را قاضی کن، آیا نباید اثر او را در یک رخداد قابل تأمل بی تاثیر ندانست؟
🔺بگذریم...
گفته بودی: این بابا (آقای تحلیلگر) خوب یاد گرفته همه چیز را به هم ربط دهد.
نمیدانم ویدئوی مربوط به مسعود بهنود که از شما تعریف کرده (همان ویدئویی که 6 بار بازنشر و به آن استناد کردی) را به خاطر داری یا نه؟ دقیقا در ثانیه 180 آنچه در مدح شما میگویند همین است که: حسین قدیانی خوب بلد است همه چیز را به هم ربط دهد !
پس "برادرِ بزرگتر" آنچه را شما برای تمسخر به بنده فرمودید نقطه ضعف نمیتواند باشد.
از این هم بگذریم.
شما جایی فرمودید #بهشتی اگر بود مانند ابتدای انقلاب اعتراض میکرد.
تسلیم این جمله ایم و در حُریتِ بهشتی شکی نداریم.
اما شما بفرمایید بهشتی در کشورِ جنگ زده ای که دو سال از انقلابش گذشته کدام دستاورد را میتوانسته ببیند که ما از اساس انتظاری جز نقد از او داشته باشیم؟
حالا چهل سال گذشته، دستاورد هایی وجود دارد و ضعف هایی هم
راه درست این است که به این سوال فکر کنیم: اگر بهشتی با سیستمی رو به رو بود که دستاورد ها و ضعف هایی دارد، در قبال ضعف ها چه میکرد؟
و واکنشش به دستاوردها چه بود؟ و آیا چشم بر دستاوردها میبست و از غشِ در معامله حرف میزد؟
🔺 راستی یک سوال!
گفته بودی باید از آشوبگرانِ کشته شده در معرکه ای که آنقدر شلوغ شد، تا #آرمان_علیوردی و #روحالله_عجمیان با آن مظلومیت در آن کشته شوند هم حرف زد.
به نظر شما در دهه شصت که گروهک منافقین با چند هزار نیروی جوان و جمع کثیری سمپات با تیغِ موکت بری به خیابان آمد و با مدافعان امنیت درگیر بود، #شهید_اکبر_قدیانی مسئله را چطور میدید؟
ما که در این معرکه ی صد روزه این چنین بی تمرکز شدیم، اگر در دهه شصت بودیم و آن فضا را میدیدم، همچون شهید اکبر قدیانی و دیگران درست تحلیل میکردیم یا میگفتیم #مدافع_امنیت و #آشوبگر ندارد، همه عین هماند و برای همه یک حکم صادر میکردیم؟
حرف هایی هست!
نکاتی دارم ، عرض خواهم کرد...
#آقای_تحلیلگر
#شبنامه
@basirat_shahriyar
صوت 1 . قسمت اول . دلایل.mp3
3.97M
#قسمت_اول
🚨 پاسخ به شبهات مرتبط به جمعیت و فرزندآوری در ۲۰ قسمت
⭕️ قسمت اول
🔶 طرح ده سوال اساسی در مورد فرزندآوری
🔹 چرا با وجود اینکه فرزندخواهی یک مسأله فطری است،برخی از مردم مخالف فرزندآوری هستند؟
🔸نقش تبلیغات منفی علیه فرزندآوری چیست؟
🔹 چرا سبک زندگی ما تغییر پیدا کرده است؟
🔸 مقصر اصلی در کاهش فرزندآوری کیست؟
🔹و؟؟؟؟؟
✅ حجت الاسلام محمدمسلم وافی
⌚️ رادیومعارف سال ۱۳۹۱
⭕️ جهت دانلود ۲۰ برنامه به کانال محتواهای جمعیتی مراجعه فرمایید👇
https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
#رادیو_معارف #جمعیت #پاسخ
💠 معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر
📞 ۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲