30.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎
آیات #حجاب
سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
32.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 جهش اسلام در غرب؛ فتح خانه به خانه
🔺 فرار جوانان و زنان غربی از آزادی، فردگرایی و لذتطلبی و پناه آوردن به اسلام
💎 اسلام سریعترین دین در حال رشد در جهان، غالبترین عقیده و محمد(ص) محبوبترین نام در بریتانیا است.
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ براساس گزارش رسانههای غربی که در فیلم فوق دیده میشود، هر سال ۲۰ هزار آمریکایی ۴هزار فرانسوی ۳هزار نروژی و ۴هزار آلمانی مسلمان میشوند. در بریتانیا ۵۲۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ به اسلام گرویدند. در آمریکا زنان چهار برابر مردان مسلمان شدهاند. استرالیاییها نیز همینطور، اما از همه جالبتر گرایش قابلتوجه اسپانیاییها(آندلس) به اسلام است. آندلس زمانی مهد فرهنگ و تمدن اسلامی بود که با توطئه کشیشان و سیاستمداران اروپایی جوانانش را آلوده به مشروبات الکلی، جنسی و اباحه گری و زنان را به فحشا سوق دادند و هویت اسلامی آن از بین رفت و فروپاشید. اینک و پس از ۱۲ قرن مجدد به دامان اسلام بازگشت کردهاند.
براساس نظر کارشناسان غربی، اسلام غالبترین دین تا ۱۰ سال آینده در بریتانیا خواهد شد.
اینک جوانان و زنان جوان با میانگین سنی ۲۷ سال از آزادیهای غربی فرار کردهاند و به اسلام پناه آوردهاند و احساس شادی میکنند.
در حالیکه اسلام سیاسی معطوف به تشیع از عمق برخودار است و در جذب دلها و معنا دادن به زندگی انسان نقش اساسی پیدا کرده است، اما عدهای معلول ذهنی راه توسعه ایران را در حذف دین از جامعه، سکولاریزاسیون و شعار زن، زندگی، آزادی میدانند! راهی که غرب تجربه کرد، سرش به سنگ خورد و اینک دور برگردان را انتخاب کرده است.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🔺 جایزه استعماری صلح نوبل، به کارگر استعمارگران غربی و ابزار اغتشاشگری در ایران، #نرگس_محمدی اعطا شد.
🔴 نرگس محمدی دو فرزند خردسالش را سالها به غربت فرستاد و از نعمت مادر محروم کرد آیا آنها حقوق بشر ندارند؟!
کشورهای غربی اهدا کننده #جایزه_صلح_نوبل چه توضیحی در این مورد دارند؟!
https://twitter.com/DSaeid1360/status/1710306863516967405?t=0vSInLncx5uLMRFGgXy0eA&s=09
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه 31 سوره مائده
فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا يَبْحَثُ فِي الْأَرْضِ لِيُرِيَهُ كَيْفَ يُوَارِي سَوْءَةَ أَخِيهِ ۚ قَالَ يَا وَيْلَتَا أَعَجَزْتُ أَنْ أَكُونَ مِثْلَ هَٰذَا الْغُرَابِ فَأُوَارِيَ سَوْءَةَ أَخِي ۖ فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِينَ
آن گاه خدا کلاغی را برانگیخت که زمین را به چنگال حفر نماید تا به او بنماید چگونه بدن مرده برادر را زیر خاک پنهان کند. (قابیل) گفت: وای (بر من) آیا من از آن عاجزترم که مانند این کلاغ باشم تا جسد برادر را زیر خاک پنهان کنم؟ پس (برادر را به خاک سپرد و) از این کار سخت پشیمان گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎
تأمل!
📌 آیه 31 سوره مبارکه مائده:
فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا يَبْحَثُ فِي الْأَرْضِ لِيُرِيَهُ كَيْفَ يُوَارِي سَوْءَةَ أَخِيهِ ۚ قَالَ يَا وَيْلَتَا أَعَجَزْتُ أَنْ أَكُونَ مِثْلَ هَٰذَا الْغُرَابِ فَأُوَارِيَ سَوْءَةَ أَخِي ۖ فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِينَ
🔸 آن گاه خدا کلاغی را برانگیخت که زمین را به چنگال حفر نماید تا به او بنماید چگونه بدن مرده برادر را زیر خاک پنهان کند. (قابیل) گفت: وای (بر من) آیا من از آن عاجزترم که مانند این کلاغ باشم تا جسد برادر را زیر خاک پنهان کنم؟ پس (برادر را به خاک سپرد و) از این کار سخت پشیمان گردید.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
💎
نظام مسائل جوانان کشور؛ تهدیدها، فرصتها و راهبردها - جهان نيوز
✍️ یادداشت پژوهشی _تحلیلی دکتر سعید عبدالملکی
منتشر شده در خبرگزاری جهان نیوز
۱۷مهرماه ۱۴۰۲
https://jahannews.com/vdcefx8vpjh8nvi.b9bj.html
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
💎
نظام مسائل جوانان کشور؛ تهدیدها، فرصتها و راهبردها
🔻 بخش اول
📖 یادداشت پژوهشی _ تحلیلی
سعید عبدالملکی
✍️ جوانان بهعنوان گروهی از جامعه گرچه شاید ساختار اجتماعی متفاوتی نسبت به سایر افراد جامعه نداشته باشند اما نیازها، مسائل و چالشهای متفاوتی دارند که نیازمند توجه ویژه است. امروزه جوانی در معنای کلی و جهانشمول آن تنوعگرایی در وضعیت و کثرتگرایی در سبک زندگی است و همین امر بیانگر آن است که اساساً نیازها و خواستهای جوانان با سایر اقشار جامعه متفاوت شده است.
بنابراین؛ ابتدا لازم است به احصاء کل نظام مسائل و چالشهای جوانان کشور پرداخت چراکه بهصورت سیستمی و علی و معلولی با هم مرتبط هستند. و سپس؛ به ارائه راهحلهای عملیاتی و واقع بینانه در چارچوب قوانین و اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.
بر اساس فرمول سوات SWOT بهطورکلی میتوان گفت که تهدید اصلی در حوزهی جوانان، گسست بین نسلی است و راهکار آن انتقال قدرت بین نسلی و مسئولیت سپاری به جوانان در تمام زوایای مدیریتی، اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. فرصت اصلی در این زمینه؛ اجرای پروژه و پروسهی انتقال بین نسلی است. اما ضعف اصلی در حوزهی جوانان به خود آنان برمیگردد و عبارت از عدم توانایی حل مسئله و ناکارآمدی چندوجهی میباشد که راهکارش خودسازی و توانمندسازی است. قوت اصلی در این مورد وجود 36 میلیون جوان بین 15 تا 40 سال است که یک گنج برای کشور محسوب میشود.
با این وصف؛ بهطور خلاصه میتوان گفت، مهمترین و در اولویتترین مسائل جوانان کشور عبارت است از بیکاری، ازدواج، مسکن، آسیبهای اجتماعی، فقدان حل مسئله، فردگرایی، مدرکگرایی، عدم توازن بین تحصیلات و بازار کار، فقدان مهارت شغلی، ناامیدی نسبت به آینده، اعتیاد، افسردگی، افزایش رفتارهای ضداجتماعی، ابهام در مورد آینده، گسست نسلی و عدم درک و پذیرش توسط نهادهای اجتماعی و نهاد قدرت و نسلهای اول و دوم انقلاب، رهاشدگی توسط ساختار دولتی و اجرایی، فقدان جوان باوری در بخشهایی از حاکمیت، فضای مجازی، بحران هویت، بحران سلامت روان، بیماریهای جسمانی(فشارخون، سکته، کبد چرب و ... )، اوقات فراغت، فقدان مهارتهای زندگی، طلاق، کاهش موالید، تغییرات نگرشی، رابطه با جنس مخالف، دینگریزی، زیست کافیشاپی، مفاسد اخلاقی، بالا رفتن سن ازدواج، موانع ازدواج(مهریه سنگین) و فقدان درآمد، بخشی از مسائل و مشکلات جوانان کشور است.
به لحاظ اولویتبندی، ساماندهی امور جوانان در محورهایی همچون اشتغال، سلامت، مهارتهای زندگی و شغلی، ازدواج و تشکیل خانواده، اوقات فراغت، توانمندسازی در برابر آسیبهای اجتماعی و فضای مجازی ضروری است.
قطعاً بیکاری و عدم اشتغال در رتبه نخست مشکلات اقتصادی جوانان قرار دارد. بهعلاوه؛ درآمد ناکافی، عدم برخورداری از مسکن یا مسکن مناسب، فقدان شغل متناسب با وضعیت فردی و مدرک تحصیلی، فضای کسبوکار نامناسب(ایمنی فیزیکی و روانی؛ امنیت شغلی و تعهدات کارفرما)، رفتار اقتصادی و اقتصاد رفتاری نامناسب در جوانان(ولخرجی و مصرفگرایی)، ضعف در مهارتهای سرمایهگذاری و پسانداز، افزایش احساس نابرابری و فقر و فقدان فرهنگ کارآفرینی و کاریابی در رتبههای بعدی قرار دارند.
واقعیت این است که مسائل اقتصادی و معیشتی یکی از انواع چالشها و مشکلاتی است که جوانان ما بیش از سایر اقشار جامعه با آن مواجه هستند. یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات اقتصادی جوانان، اشتغالزایی است. طبق گزارش مرکز آمار ایران در تابستان 1401 حدود دو میلیون دویست و سیوشش هزار جوان 15 تا 35 ساله بیکار بودهاند که تقریباً یکمیلیون از آنها فارغالتحصیلان دانشگاهی هستند.
اساساً برای تثبیت زندگی در دورهی جوانی 3 عنصر لازم است: 1.اشتغال 2.مسکن 3.ازدواج. وظیفه ذاتی هر حکومتی است که این سه را خارج از دورهی زمانی دولتها، بلکه بهصورت مستمر و دائمی تأمین کند. اما به این دلیل که تصمیمگیری در خصوص سه مؤلفهی مذکور در هر دولتی متفاوت است جوانان بر اساس توجه دولتمردان به این موارد، آنان را الگوی خود قرار میدهند و دست به دعا هستند که دولت مستقر برای آنها معجزه کند. چنین وضعیتی آسیبزاست و باید فکری به حال آن شود چراکه هم مانع توسعهی پایدار کشور میشود و هم تولید ناخالص ملی را با چالش مواجه میکند.
https://jahannews.com/vdcefx8vpjh8nvi.b9bj.html
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
💎
نظام مسائل جوانان کشور؛ تهدیدها، فرصتها و راهبردها
🔻 بخش دوم و پایانی
📖 یادداشت پژوهشی _تحلیلی
سعید عبدالملکی
✍️ بهعلاوه؛ سهگانهی «قدرت، ثروت و منزلت» در کشور ما بهتناسب توزیع نشده است و سرمنشأ بسیاری از مشکلات کنونی بهخصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی، ضریب جینی بالا، فاصله طبقاتی و بیعدالتی است و جوانان بیشترین آسیب را از این وضعیت دیدهاند. گرچه ضعف در عدالت توزیعی برای یک کشور درحالتوسعه اجتنابناپذیر است اما اگر این توزیع بهخوبی اجرا شود سرمایهی اجتماعی جوانان تقویت خواهد شد و تولید ناخالص داخلی افزایش مییابد.
وقتی صحبت از «قدرت» میشود ناخودآگاه مناصب دولتی به ذهن تداعی میشود اما فراتر از آن است و شامل تمام مواردی میشود که به جوانان عزتنفس، خودباوری و انگیزه برای حضور و مشارکت در تمام صحنهها میدهد. در بحث «ثروت» باید زمینه را برای فعالیتهای اقتصادی و حضور آنها در چرخهی ثروت آفرینی، کارآفرینی و اقتصاد دانشبنیان و تولید هموار کرد. در خصوص «منزلت» باید هویت بخشی کرد و جایگاههای اجتماعی و مدیریت جهادی و انقلابی را به جوانان سپرد. در خبرها شنیدیم که وزارت ارشاد صدها جوان حزباللهی را بهمنظور جوانسازی و کادرسازی به بدنه این وزارتخانه تزریق میکند. این الگوی بسیار مهم و راهبردی است که شایسته است در تمام سازمانها و نهادها پیادهسازی شود.
https://jahannews.com/vdcefx8vpjh8nvi.b9bj.html
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid