eitaa logo
سی‌نما🎬
5.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
154 ویدیو
0 فایل
اینجا به دنبال حال سینماییم جهت تبلیغات در سه کانال ⬅️ @Admin780
مشاهده در ایتا
دانلود
🎞️تکخال🎞️ کارگردان: مجید مافی ⭐خلاصه داستان⭐ تکخال روایت داستان دکتر تنوع طلبی است که به رغم داشتن همسر و دو فرزند وارد رابطه های متعدد شده است وقتی همسر مسعود متوجه کار او میشود برای تنیبه او کارهایی میکند که قصه تا انتها حول همانها میچرخد. 🎥تحلیل و بررسی اثر📽️ 1️⃣زمانی که مخاطب پای فیلم صرف میکند باید شاهد تفریحات سبک سریها و دعواهای مسخره کاراکترها باشد و هر چقدر منتظر بماند ثمره و نتیجه مطلوب نصیبش نمیشود مفهوم و محتوا اولین در این اثر وجود ندارد. 2️⃣پردازش شخصیتها در فیلم خیلی سطحی و کم عمق است و به طوری که بود و نبود برخی کاراکترها اصلا مهم نیست بازی چند بازیگر مطرح استفاده از جذابیت روابط نادرست شوخیها دیالوگهای سخیف و مزه پرانی های سبک و جلف که هر کدام به خودی خود یک ضد فرهنگ اند ابزارهای جذب مخاطب در این فیلم هستند. 3️⃣زنان نقطه اتکا در فیلمنامه هستند که از دو سو روی آنها کار شده است اول استفاده ابزاری از زنانگی های بانوان و حضورشان بدون هیچ اثر مثبت و جایگاه مناسب در فیلم صرفاً برای جذب مخاطب دوم ویژگیها و خصوصیاتی که این دست کارها سعی در چسباندن آنها به زنان دارند کاملاً تعریف و نگاه مخاطب را نسبت به زنان دگرگون می کند این که بانوان موجوداتی،احساساتی احمق و کم هوشی هستند که به راحتی بازیچه شده و توان اداره و مدیریت یک زندگی را ندارند. 4️⃣نکته مهم دیگر در این اثر ضربه مهلکی است،که به یکی از احکام الهی میخورد.صیغه و ازدواج موقت اگر به درستی و در جایگاه خود قرار گیرد یکی از مترقی ترین احکام اسلام است. 📽 @ciinema
به نقل از ایندی وایر، تاد فیلیپس نویسنده و کارگردان فیلم «جوکر» با انتشار تصویری از خواکین فینیکس در اینستاگرام خبر از آغاز فیلمبرداری این فیلم داد. 📽 @ciinema
چراغ ،نورپاش فلاد floodinght, flood flood lamp) منبع نوری که نور ،عریض پخش شده و ملایمی میتاباند و روی نقطه خاصی هم تمرکز ندارد. این چراغ معمولاً به عنوان نور عمومی استفاده میشود. 📽 @ciinema
🎞️هرماس🎞️ کارگردان: مهدی صاحبی ⭐خلاصه داستان⭐ هرماس حکایت یک عکاس است که برای فرار از شرایط دشوار زندگی که در ایران دارد می خواهد هر طور شده به خارج از کشور مهاجرت کند و در شبکه های خبری به فعالیت بپردازد اما او برای این کار باید مستندی مناسب پخش برای شبکه های خارج از کشور تهیه کند در مسیر تهیه این مستند حقایقی برایش روشن میشود که او را بر سر دو راهی انتخاب قرار میدهد. 🎥تحلیل و بررسی اثر📽️ 1️⃣اولین دریافتی که مخاطب از هرماس دارد وضعیت اسفناک زندگی شیدا است. فاصله طبقاتی، اعتیاد،ضعیف کشی و فقر ابعاد زندگی شیدا در ایران است. قصه ای تکراری اما پر درد که امروزه به عنوان نماینده جامعه ایرانی به مخاطب معرفی میشود. 2️⃣حذف و تزلزل یکی از پایه های اصلی شکل گیری خانواده یکی از خلاءهایی است که در هرماس به چشم می آید. در یک قسمت اصلا مادر وجود ندارد و در قسمت دیگر مادرانی حضور دارند که اصلا مادری نمی کنند. 3️⃣اعتیاد،مهاجرت،شبکه های ماهواره ای،زائرین اربعین،قتل،ناموس،عرب و ایرانی مبانی ساخت این اثرند، موضوعای که هر کدام یک سوژه عالی است اما با شخصیت پردازی ضعیف و سطحی،منجر به ناتوانی ایجاد ارتباط منطقی بین داستان ها و شخصیت ها شده است. 4️⃣غیرت و ناموس پرستی دو فاکتور برجسته در معرفی مرد ایرانی است که در هرماس هر دو به یغما می‌رود. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر امسال باقوت برگزار خواهد شد. 📽 @ciinema
چگالی (density) 1️⃣میزان کدر یا تیره بودن تصویر فیلم و نیز توانایی فیلم در متوقف کردن بازتاب فیلم را گویند چگالی به امولسیون،عدسی ،نور، مدت زمان نوردهی و خود فرایند ظهور وابسته است. 2️⃣این عبارت به معنای مقدار اطلاعات موجود در هر تصویر و تعداد عناصری که در کنار یکدیگر تصویر را میسازند نیز به کار میرود. 📽 @ciinema
🎞️بوتاکس🎞️ کارگردان: کاوه رضایی داستان زن میانسالی به نام اکرم است که از نظر ذهنی به چالش کشیده شده است. ⭐🎬تحلیل و بررسی🎥⭐ 1️⃣اکرم خواهر بزرگ خانواده نماینده قشری از جامعه است که با این که پذیرفته شده اند اما بنگاه عموم به آنها از روی ترحم است. آدمهایی که به دلیل نقص عقلی برقراری ارتباط با آنها دشوار است .آذر و عماد از برقراری ارتباط درست با اکرم عاجزند و همین علت بروز اتفاقاتی میشود که بزرگترین چالش زندگیشان میشود. 2️⃣بخش مهم و مورد توجه برخی آثار امروزی عدم وجود یک خانواده کامل و درست در فیلمها میباشد که متاسفانه بوتاکس هم از این مقوله استثناء نیست عدم حضور یکی از اصلی ترین پایه های شکل گیری یک خانواده تأمل برانگیز است در این فیلم هم به مثابه برخی آثار دیگر اثری از والدین نیست. 3️⃣عماد شخصیت ضعیفی است که با این که خواهرانش را دوست دارد و برای آنها تلاش میکند اما آنها را مانع رشد و پیشرفت خود تلقی میکند و هر کدام را به شکلی آزار میدهد آرزوی مهاجرت عماد و تصویر سازی بهشتی از دنیای آن طرف آب‌ها حتی به قیمت غرق شدن از حرف های دو پهلوی این اثر است. 4️⃣وجود یک رابطه نامعلوم و بلاتکلیف از طرف آذر با مهندسی به نام سعید،یکی از چالش های پرحرف این داستان است. 5️⃣نام فیلم تداعی‌گر معنایی خاص است. عمل های زیبایی یکی از پایه‌های ساخت این اثر است. 6️⃣آرزوی ثروت یک شبه شاید همان چیزی بود که نطفه تمام بدبیاری‌های خانواده شد. راه درآمدی که آذر برای رسیدن به رویایش انتخاب میکند،مسیر ناهموار و خلافی است که علتش حضور مهندسی است که آذر رابطه ای خارج از چهارچوب با او دارد. 📽 @ciinema
⛔️توهین‌های مستقیم حمید فرخ نژاد هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس سینما، تئاتر و تلویزیون به رهبر انقلاب 📽 @ciinema
🎞️چند تصویری (multi-image, multiple-image) 🌐نوعی ترکیب بندی تصویری که در آن هر قاب از چند تصویر جداگانه مشابه یا غیر مشابه به نحوی که بر هم نیفتاده باشند تشکیل میشود این نوع تصویر یا به وسیله عدسیها و منشورهای مخصوص و یا پس از فیلم برداری در مرحله چاپ و یا با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای ایجاد میشود. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش خزاعی به صحبت‎های فرخ‎نژاد در جشنواره حقیقت رئیس سازمان سینمایی: 🔹به من گفتند سکوت کنید، اما دیدم نمی‌شود. شما حق ندارید به رهبر ما، پیر ما توهین کنید. 🔹این قدر کشورمان بی حساب و کتاب نشده که خانواده شهدا و رهبر ما را زیر سوال ببرید. 🔹اینجا هنوز جمهوری اسلامی است. این افراد تا کی می‌خواهند پیاده نظام شبکه‌های ایران اینترنشنال باشند؟ 🔹این کشور تقدیم نخواهد شد و روز به روز پیشرفت خواهد کرد. 📽 @ciinema
🎞️چند دوربینی (multicam, multi-camera)🎞️ 🌐فیلم برداری صحنه‌ای با چند دوربین همزمان این تکنیک امکان استفاده از دوربینهایی با عدسی‌های متفاوت و فیلم برداری یک رویداد از زوایای مختلف را فراهم می‌آورد که در نتیجه در مرحله تدوین انتخابهای بیشتری برای استفاده وجود دارد. 🌐این شیوه بیشتر در برنامهها و سریالهای تلویزیونی کاربرد دارد و اغلب فیلم برداران سینمایی ترجیح میدهند هر صحنه را به طور جداگانه نورپردازی کنند. با این وجود در بسیاری از صحنه هایی که امکان تکرار وجود ندارد (مانند انفجارت،مسابقه بوکس و.... از این تکنیک استفاده میشود. 📽 @ciinema
🔻ترانه علیدوستی بازداشت شد 🔹ترانه علیدوستی به دلیل اقدامات خود در جهت انتشار مطالب کذب و تحریف شده و تحریک به آشوب و حمایت از جریان‌های ضدایرانی بازداشت شده است. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رییس سازمان سینمایی: تا من باشم فیلم بی‎حجاب در سینما اکران نخواهد شد 📽 @ciinema
♨️ مواجهه کمیک با تراژدی ۱۴۰۱ ▪️ مشکل اول مستند «جوکر» که درباره اعتراضات اخیر در سال ۱۴۰۱ ساخته شده این است که تکلیفش را با خودش روشن نکرده و معلوم نیست که می‌خواهد چه بگوید. 🖇 چند تا دوربین مخفی به هم نامربوط، چند متلک سیاسی که با هم تناقض دارند، چند تا مصاحبه با آدم‌هایی که تنها ویژگی مشترک‌شان عجیب بودن است و خرده‌تصاویری از اتفاقات روز، کنار هم چیده شده‌اند تا این مستند شکل بگیرد و هیچ دال مرکزی در آن وجود ندارد. 🔚 در نهایت مجری مستند درحالی‌که زیر برف راه می‌رود، یک پلاتوی طولانی می‌گوید تا لااقل ته این اثر حرفی زده باشد و یک جمع‌بندی داشته باشد. آخر سر هم یک نریشن پدرانه و توصیه‌گرانه و تمام. 📝 فرهیختگان 📽 @ciinema
⭕️ قالب‌های سینمایی 🔘 برای داشتن شناخت مقدماتی از سینما، ابتدا لازم است قالب‌های سینمایی را بشناسیم. این امر به ما کمک می‌کند که توقعات و انتظارهای خود را بر مبنای آن قالب مشخص بنا کنیم. 🔘 کلی‌ترین تقسیم‌بندی در زمینه سينما، تقسيم آن به دو قالب فیلم مستند و فیلم داستانی است. این تقسیم‌بندی و گرایش فیلمسازان به سینمای مستند و داستانی از همان آغاز پیدایش سینما در جهان وجود داشته است. 📽 @ciinema
📚 | جذابیت در سینما 🖇 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد، فیلم نیست.» آیا این سخن همان همه که مشهور است، بدیهی است؟ پر روشن است که تا این نسبت بین فیلم و تماشاگر برقرار نشود، اصلاً مفهوم فیلم و سینما محقق نمی‌گردد: تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود، چرا که او با پای اختیار آمده است و اگر در این دام نیفتد، می‌رود. 🖇 اگر فیلم جاذبه نداشته باشد، تماشاگری پیدا نمی‌کند و فیلم بدون تماشاگر، یعنی هیچ. پولی که برای بلیط پرداخت می‌شود نیز تاییدی است بر همین توقع... و اصلاً شک کردن در این امر، شک کردن در مشهورات و مقبولات عام است. طبیعت زندگی بشر نیز با این اقتضا همراه است که مردم از آنان که در مشهورات شک می‌کنند، خوششان نیاید. 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١١ 📽 @ciinema
🛑 شهاب حسینی مقابل زندان اوین پیگیر ترانه علیدوستی 🔹 گفته می شود حسینی با هدف پیگیری وضعیت بازداشت ترانه علیدوستی که اخیرا به دلیل اتهام‌زنی و ناتوانی در اثبات ادعاهای خود بازداشت شده به زندان اوین مراجعه کرده است. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از سینمای خانگی تحت نظارت وزارت ارشاد دولت انقلابی چخبر؟! ⚠️ ترویج و تبلیغ ازدواج سفید در سریال جیران 📽 @ciinema
💢 نخستین سازندگان فیلم مستند ▪️ برادران لومیر به عنوان یكی از نخستین مخترعان سینما در فرانسه، دوربينشان را در ايستگاه قطار کاشتند و از رسیدن یک قطار به ایستگاه فیلم گرفتند. آن‌ها همچنین خروج کارگران از کارخانه را فیلم‌برداری کردند، درحالی در نمی‌دانستند که مشغول به ساخت نخستین فیلم‌های مستند سینما هستند. به‌این‌ترتیب برادران لومیر را باید نخستین مستندسازان جهان به شمار آورد. 📽 @ciinema
🔊 علم صدا یا آکوستیک «Acoustics» ♦️ عوامـل محیطـی هـر ناحیه‌ای کـه بـر صـدا اثـر بگذارنـد را آکوسـتیک می‌گویند. هـر صدابـرداری بایـد بـا ایـن عوامـل آشـنا باشـد. ایـن عوامـل چـه در هنـگام ضبـط و چـه در هنـگام پخـش دارای اهمیـت هسـتند. 📽 @ciinema
📚 | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت 🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمی‌شود و اصلا بحث در باب «جذابیت» را بدون اشاره به «مخاطب سینما» چگونه می‌توان انجام داد؟ باید دید که طرف تأثیر جاذبه‌های سینما چه کسانی هستند: عوام‌الناس و یا خواص؟ و مقصود از «خواص» چه کسانی هستند؟ انتلکتوئل‌ها؟ منقدّین؟ حکما و عرفا؟ و یا همه اینها؟ شکی نیست که فی‌المثل سینمای تارکوفسکی را عوام‌الناس نمی‌فهمند و اگر معیار جذابیت «گیشه» باشد، خیلی از فیلم‌ها را دیگر نباید فیلم دانست. 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
📌 «هناس» راهی لبنان می‌شود 🎥 فیلم سینمایی به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه پس از نمایش در کشورهای عراق، سوریه و فرانسه، به مدت ۳ روز در کشور لبنان اکران خواهد شد. 📽 @ciinema
⭕️ پدر سینمای داستانی؛ ژرژ مه لیس 🔘 اولین کسی که به ساخت فیلم‌های داستانی پرداخت، فیلمساز و هنرمند فرانسوی، «ژرژ مه لیس» بود. در واقع کار اصلی او اجرای نمایش و شعبده‌بازی در سالن‌های نمایش پاریس بود، اما به‌جای فیلم‌برداری از واقعیت‌های روزمره، تخیل خود را به کار گرفت و به ساخت فیلم‌های داستانی روی آورد. 🔘 ژرژ مه لیس را در واقع پدر سینمای داستانی می‌دانند. او کسی بود که بسیاری از حقیقت‌های سینمایی را کشف کرد و در فیلم‌هایش به کار برد. سفر به ماه، سفرهای گالیور و سیندرال از جمله فیلم‌های داستانی ژرژ مه لیس به‌شمار می‌آیند. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب مانع کار حرفه‌ای من نبوده است 🔘 هنگامه قاضیانی، بازیگر پیش‌تر در فضای مجازی و در جریان اغتشاشات اخیر، از حجاب به ‌عنوان یک مانع برای حضور زنان در جامعه یاد کرده بود. 📌 اخیراً مصاحبه‌ای از وی در فضای مجازی بازنشر شده که از حجاب به ‌عنوان یک قانون یاد کرده است. او در جریان این مصاحبه گفته است:«در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون آن حجاب است و کسی بازیگری که می‌خواهد در این کشور کار کند را مجبور نکرده و اگر کار می‌کند، با حجاب باید کار کند و شرایط خاص خود را دارد؛ من اجازه نمی‌دهم هنر والایم تحت تأثیر حجاب قرار گیرد و حجاب مانعی برای من شود که نتوانم کار خود را درست انجام دهم.» 📽 @ciinema
💢 اظهارات قابل تأمل مهران رجبی در پشت‌صحنه برنامه یلدایی شبکه سه سیما ▪️ دوستان ما «هنرمندان» باید کمی توجه داشته باشند؛ بناست ما هر کاری کنیم آنها توهین کنند، پس نباید کاری کنیم و باید گوش به فرمان توهین‌کننده باشیم! 🔚 نه همه‌چیز را به خدا بسپارید و آخر لشکر دشمن را ببینید و به زندگی عادی‌تان برگردید. آنها توهین می‌کنند و نباید توجه کنیم؛ من خودم مطلقاً توجه نمی‌کنم. 📽 @ciinema