eitaa logo
سی‌نما🎬
5.3هزار دنبال‌کننده
460 عکس
154 ویدیو
0 فایل
اینجا به دنبال حال سینماییم جهت تبلیغات در سه کانال ⬅️ @Admin780
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 | جذابیت در سینما 🖇 «فیلم اگر جاذبه نداشته باشد، فیلم نیست.» آیا این سخن همان همه که مشهور است، بدیهی است؟ پر روشن است که تا این نسبت بین فیلم و تماشاگر برقرار نشود، اصلاً مفهوم فیلم و سینما محقق نمی‌گردد: تماشاگر باید تسلیم جاذبه فیلم شود، چرا که او با پای اختیار آمده است و اگر در این دام نیفتد، می‌رود. 🖇 اگر فیلم جاذبه نداشته باشد، تماشاگری پیدا نمی‌کند و فیلم بدون تماشاگر، یعنی هیچ. پولی که برای بلیط پرداخت می‌شود نیز تاییدی است بر همین توقع... و اصلاً شک کردن در این امر، شک کردن در مشهورات و مقبولات عام است. طبیعت زندگی بشر نیز با این اقتضا همراه است که مردم از آنان که در مشهورات شک می‌کنند، خوششان نیاید. 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١١ 📽 @ciinema
🛑 شهاب حسینی مقابل زندان اوین پیگیر ترانه علیدوستی 🔹 گفته می شود حسینی با هدف پیگیری وضعیت بازداشت ترانه علیدوستی که اخیرا به دلیل اتهام‌زنی و ناتوانی در اثبات ادعاهای خود بازداشت شده به زندان اوین مراجعه کرده است. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از سینمای خانگی تحت نظارت وزارت ارشاد دولت انقلابی چخبر؟! ⚠️ ترویج و تبلیغ ازدواج سفید در سریال جیران 📽 @ciinema
💢 نخستین سازندگان فیلم مستند ▪️ برادران لومیر به عنوان یكی از نخستین مخترعان سینما در فرانسه، دوربينشان را در ايستگاه قطار کاشتند و از رسیدن یک قطار به ایستگاه فیلم گرفتند. آن‌ها همچنین خروج کارگران از کارخانه را فیلم‌برداری کردند، درحالی در نمی‌دانستند که مشغول به ساخت نخستین فیلم‌های مستند سینما هستند. به‌این‌ترتیب برادران لومیر را باید نخستین مستندسازان جهان به شمار آورد. 📽 @ciinema
🔊 علم صدا یا آکوستیک «Acoustics» ♦️ عوامـل محیطـی هـر ناحیه‌ای کـه بـر صـدا اثـر بگذارنـد را آکوسـتیک می‌گویند. هـر صدابـرداری بایـد بـا ایـن عوامـل آشـنا باشـد. ایـن عوامـل چـه در هنـگام ضبـط و چـه در هنـگام پخـش دارای اهمیـت هسـتند. 📽 @ciinema
📚 | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت 🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمی‌شود و اصلا بحث در باب «جذابیت» را بدون اشاره به «مخاطب سینما» چگونه می‌توان انجام داد؟ باید دید که طرف تأثیر جاذبه‌های سینما چه کسانی هستند: عوام‌الناس و یا خواص؟ و مقصود از «خواص» چه کسانی هستند؟ انتلکتوئل‌ها؟ منقدّین؟ حکما و عرفا؟ و یا همه اینها؟ شکی نیست که فی‌المثل سینمای تارکوفسکی را عوام‌الناس نمی‌فهمند و اگر معیار جذابیت «گیشه» باشد، خیلی از فیلم‌ها را دیگر نباید فیلم دانست. 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
📌 «هناس» راهی لبنان می‌شود 🎥 فیلم سینمایی به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه پس از نمایش در کشورهای عراق، سوریه و فرانسه، به مدت ۳ روز در کشور لبنان اکران خواهد شد. 📽 @ciinema
⭕️ پدر سینمای داستانی؛ ژرژ مه لیس 🔘 اولین کسی که به ساخت فیلم‌های داستانی پرداخت، فیلمساز و هنرمند فرانسوی، «ژرژ مه لیس» بود. در واقع کار اصلی او اجرای نمایش و شعبده‌بازی در سالن‌های نمایش پاریس بود، اما به‌جای فیلم‌برداری از واقعیت‌های روزمره، تخیل خود را به کار گرفت و به ساخت فیلم‌های داستانی روی آورد. 🔘 ژرژ مه لیس را در واقع پدر سینمای داستانی می‌دانند. او کسی بود که بسیاری از حقیقت‌های سینمایی را کشف کرد و در فیلم‌هایش به کار برد. سفر به ماه، سفرهای گالیور و سیندرال از جمله فیلم‌های داستانی ژرژ مه لیس به‌شمار می‌آیند. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب مانع کار حرفه‌ای من نبوده است 🔘 هنگامه قاضیانی، بازیگر پیش‌تر در فضای مجازی و در جریان اغتشاشات اخیر، از حجاب به ‌عنوان یک مانع برای حضور زنان در جامعه یاد کرده بود. 📌 اخیراً مصاحبه‌ای از وی در فضای مجازی بازنشر شده که از حجاب به ‌عنوان یک قانون یاد کرده است. او در جریان این مصاحبه گفته است:«در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون آن حجاب است و کسی بازیگری که می‌خواهد در این کشور کار کند را مجبور نکرده و اگر کار می‌کند، با حجاب باید کار کند و شرایط خاص خود را دارد؛ من اجازه نمی‌دهم هنر والایم تحت تأثیر حجاب قرار گیرد و حجاب مانعی برای من شود که نتوانم کار خود را درست انجام دهم.» 📽 @ciinema
💢 اظهارات قابل تأمل مهران رجبی در پشت‌صحنه برنامه یلدایی شبکه سه سیما ▪️ دوستان ما «هنرمندان» باید کمی توجه داشته باشند؛ بناست ما هر کاری کنیم آنها توهین کنند، پس نباید کاری کنیم و باید گوش به فرمان توهین‌کننده باشیم! 🔚 نه همه‌چیز را به خدا بسپارید و آخر لشکر دشمن را ببینید و به زندگی عادی‌تان برگردید. آنها توهین می‌کنند و نباید توجه کنیم؛ من خودم مطلقاً توجه نمی‌کنم. 📽 @ciinema
🔊صدای پس‌زمینه یا آمبیانس «Ambient Noise» ♦️ صداهـای محیطـی کـه به طور عـادی و در هـر مکانـی بـا توجـه بـه موقعیـت آن وجـود دارد؛ مثـل سروصـدای خیابــان. در هنــگام ضبــط در مــکان فیلمبــرداری، صدابــردار صداهــای دیگــر محیــط را کــه بــه مــکان معنــا می‌بخشد ضبــط می‌کند تــا در هنــگام تدویــن بــرای طبیعی‌تر جلــوه کــردن محیــط اســتفاده شــود. بــه ایــن صــدا «تُــن اتــاق» هــم می‌گویند. 📽 @ciinema
📚 | ترازویی برای سنجش میزان استقبال عوام‌الناس 💠 گیشه میزان استقبال عوام‌الناس را نشان می‌دهد. شکی نیست که وقتی ما فیلم را در جاهایی نمایش می‌دهیم که برای ورود به آن باید بلیت گرفت و بلیت را نیز در ازای مقداری پول می‌دهند، یعنی از همان آغاز این نتیجه منطقی را پذیرفته‌ایم که «فیلم باید برای عوام‌الناس جاذبه داشته باشد»، و اگر نه، چرا مقدمات قضیه را آن‌گونه چیده‌ايم؟ 💠 فیلم بدون جاذبه را باید فی‌المثل در سالن‌هایی به اسم «کانون فیلم» نمایش داد که جز خواص بدان راه ندارند. آن‌گاه باید جوابی برای این سوال دست و پا کرد که «پس مقصود از ساختن فیلم چیست، اگر نتوان آن را در سینماها نمایش داد؟» 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درخواست عجیب ابوالفضل پورعرب در برنامه زنده تلویزیون به مناسبت شب یلدا از رهبر انقلاب ▪️ پورعرب: «از رهبر انقلاب خواهش می‌کنم این بچه‌ها «معترضین و اغتشاش‌گران» را عفو عمومی بدهید! این‌ها بچه‌های ما هستند؛ ببخشیدشان .. 📽 @ciinema
📌 سال‌ها است شاهد فرهنگ‌سازی برای تحکیم خانواده در سینما نیستیم 🖇 «منوچهر والی‌زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور: سینما یعنی فرهنگ سازی برای خانواده، اما متأسفانه سال‌ها است چنین رویکردی را در آثار سینمایی شاهد نیستیم. 📽 @ciinema
⭕️ عملکرد سازمان صداوسیما مورد انتقاد رهبری است 🔘 معاون سیمای رسانه ملی: «بابت کم‌کاری‌های سه دهه گذشته رسانه ملی در مسائل مربوط به حوادث تروریستی و جنایات دشمن از مردم و به‌ویژه نسل جوان عذرخواهی می‌کنم! 🔘 در شرایطی صحبت می‌کنیم که عملکرد مجموعه رسانه‌ای فرهنگی کشور و سازمان صداوسیما به عنوان بزرگترين دستگاه رسانه‌ای کشور، مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است. 📽 @ciinema
📌 «لوپتو» پرمخاطب‌ترین فیلم پاییزه سینماها شد 🎥 با اتمام فصل پاییز، انیمیشن سینمایی «لوپتو» توانست با جذب حدود ۴۱۵ هزار مخاطب، پرمخاطب‌ترین فیلم اکران پاییزه سینماها لقب گیرد. این فیلم تاکنون با فروش ۱۰ میلیارد تومان، در میان ۱۰ فیلم پرفروش گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ ایستاده است. 📽 @ciinema
💢 ویژگی‌های فیلم مستند ▪️ مهم‌ترین ویژگی فیلم مستند این است که با واقعیت سر و کار دارد. حال این واقعیت ممكن است به‌دنیا آمدن یک بچه، تصادف یک اتومبیل در خیابان، کشته شدن یک سرباز در جنگ یا گل خوردن یک دروازه‌بان باشد. همه این رویدادها واقعی‌اند و می‌توانند موضوع یک فیلم مستند باشند. ▫️ نكته اینجاست که سینماگر مستند حق دخل و تصرف در این واقعیت را ندارد و باید آن را به همان شكلی که می‌بیند و در عالم واقع و در برابر دوربین او اتفاق می‌افتاد ثبت کند. در غیر این صورت او وارد فضای فیلم داستانی شده است. هرگونه دخل و تصرف فیلم‌ساز در واقعیتی که جلوی دوربین اتفاق می‌افتاد، باعث می‌شود که فیلم سندیت خود را از دست داده و از قالب مستند دور شود. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ تبلیغ ازدواج سفید در سینمای خانگی 🖇 سکانسی از یک فیلم که در ایران پخش شده است. 📽 @ciinema
📚 | جذابیت در سینما‌؛ مفهومی غیرمجرد از مفهوم و مخاطب سینما ⭕️ فیلم را اگر همچون یک اثر هنری اعتبار کنیم و هنر را نیز با معیارهای روز بسنجیم، آن‌گاه به این نتیجه خواهیم رسید که «مخاطب فیلم لزوما مردم نیستند و چه بسا که فیلم برای مخاطبی خاص ساخته شود.» 🔘 بسیاری از فیلم‌سازان، فیلم را از آغاز برای شرکت در جشنواره‌ها می‌سازند؛ آنها فقط به فرمول‌های روشنفکرانه و نظر منقدین می‌اندیشند. کسانی هم هستند که فیلم را همچون یک تجارت پول‌ساز شناخته‌اند؛ آن‌ها در جست‌وجوی رگ خواب عوام‌الناس هستند و قبله‌شان مکعبی است به نام «گیشه». ⭕️ آیا می‌توان فیلمی ساخت که نه به رگ خواب عوام‌الناس اصالت بدهد و نه به فرمول‌های روشنفکرانه و نظر منقدّین؟ پس می‌بینیم که جذابیت سینما را مجرد از مفهوم سینما و مسئله مخاطب آن نمی‌توان بررسی کرد؟ 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
📝 اقتباس«Adaptation» 🖋 در حالـت کلـی بـه هـر اثـری کـه در قالـب یـک رسـانه خـاص بـر اسـاس اثـری در رسانه‌ی دیگـر شـکل می‌گیرد، اقتبـاس می‌گویند. اقتباس‌های سـینمایی را می‌توان بـر اسـاس نمایشنامه، رمـان، داسـتان کوتـاه، وقایـع تاریخـی، زندگینامه‌ها و گاه حتـی شـعر یـا تصنیـف سـاخت. 🖋 اقتبـاس هـم می‌تواند آزاد باشـد «Adaptation Loose»، به‌طوری کـه در آن حـال و هـوای کلـی اثـر، بخشـی از اثـر، شـخصیتی، یـا حتـی یـک عنـوان حفـظ گـردد و هـم می‌تواند کامـلا وفادارانـه باشـد کـه در آن داستان اصلـی، شخصیت‌ها و حتـی گفت‌وگوها را تـا حـد ممکـن حفـظ کـرد. 🖋 آثـار سـینمایی درخشـانی از روی آثـار ادبـی، بـه ویـژه رمان‌های محبـوب و پرفـروش ساخته شده‌اند. از همیـن رو برخـی جشنواره‌های سـینمایی جایزه متفاوتـی را بـرای فیلمنامه‌های اقتباسی در نظـر می‌گیرند. 📽 @ciinema
به‎زودی نشست خبری جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود وزیر فرهنگ: 🔹به زودی دوستان ما جلسات رسانه‌ای‌شان را بیشتر خواهند کرد. کار هیئت انتخاب شروع شده و در حال انجام است. 🔹انشاءالله چند روز آینده و بعد از تعطیلات شهادت حضرت‌زهرا (س)، دبیر جشنواره یک کنفرانس خبری خواهد داشت و موضوعات مختلف را توضیح می‌دهند. 📽 @ciinema
📌 آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» برگزار شد. ▪️ کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر: هنرمندان ما نه‌تنها در شرایط فعلی عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلکه پابرجا و استوار ایستاده‌اند! 📽 @ciinema
🎞 | فیلم و سینما عین جذابیت نیست 🔘 تماشاگر تلویزیون در خانه خود دل‌مشغولی‌هایی دارد که او را باز می‌دارد از این‌که با تمام حواس ظاهری و باطنی خود در پای تلویزیون حاضر باشد؛ این است که جذب او پای او فیلم بسیار مشکل‌تر است. اما به هر تقدیر، جذب تماشاگر لِمّی دارد که خیلی از فیلم‌سازها می‌دانند. همه آنها که فیلم پرفروش می‌سازند این لِم را بلدند.، اما چه جواب خواهید داد اگر از شما بپرسند: «آیا فیلم خوب یعنی فیلم پرفروش؟» بی‌تردید می‌گویید خیر، و از این جواب روشن است که «فیلم و سینما عین جذابیت نیست.» 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٣ 📽 @ciinema
🔚 مستندها تفسیر متفاوت فیلمساز از واقعیت 🔹 در فیلم مستند نحوه ثبت یک واقعه و تفسیر فیلمساز از آن، مسئله مهمی است که باید جداگانه به آن پرداخت؛ چرا که باعث می‌شود آن فیلم به روایت یک فیلمساز از آن واقعه تعبیر شود. از این منظر است که فیلم مستند نیز شكل واحدی ندارد و بسته به دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی یا ایدئولوژیک هر فیلمساز، شكل منحصر به فردی پیدا می‌کند. 🔸 برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که دو فیلمساز به‌طور همزمان از یک واقعه مثل صحنه یک تصادف اتومبیل فیلمبرداری کنند، در این صورت خواهیم دید که باز هم فیلم‌های آنها با هم یكی نخواهد بود. در اصل هر کدام از زاویه متفاوتی و با نگاه متفاوتی به آن صحنه تصادف نگریسته اند و بنابراین نتیجه کار آنها نیز متفاوت خواهد بود. 📽 @ciinema
⭕️ رشد چشمگیر فیلم‌ها در جشنواره فجر به نسبت سال قبل 🔘 وزیر ارشاد: «تعداد فیلم‌های جشنواره فجر از سال گذشته بیشتر است و تعداد افرادی که دخالت دارند نیز خیلی بیشتر از سال قبل است! 🔘 بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در همه بخش‌ها رشد ارسال آثار رسیده به جشنواره فجر را داریم. در بخش بين‌الملل در سینما، تئاتر و موسیقی رشد خوبی داریم و در سینما بالای ۵۰۰ اثر و در تئاتر بیش از ۱۶۰ اثر رسیده و کارها انجام می‌شود. 📽 @ciinema