💢 #صباایده در تکاپوی مظلومنمایی
🖇 تبلیغ سکس، دگرباشی، اباحهگری، افکار الحادی، اندیشه صهیونیسم، رواج روابط آزاد خارج از عرف اجتماعی و باورهای دینی حتی برای کودکان، انتشار برنامهریزیشده و هدفمند فیلمها و سریالهای زمینهساز گسترش اغتشاشات در ماههای اخیر و همصدایی با آشوبگران تنها بخشی از فعالیتهای #فیلیمو و بهشکل کلیتر #صباایده است.
◾️ هلدینگ صباایده از ابتدای تأسیس تاکنون با وجود بهرهبرداری بیپایان از حمایتهای دولتی و انحصاری بهصورت فراگیر و غیرقابلتصوری مجموعهای از تخلفات فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی را مرتکب شده و در تکرار آنها پافشاری کرده و با توجه به نقشآفرینیاش در حمایت برنامهریزی از اغتشاشات اخیر بدون اغراق به نماد نفوذ یا همان #ناتوی_فرهنگی بدل شده است.
📌 این شرکت خصوصی با قلدری تمام علاوه بر اصرار بر تکرار مکرر تخلفات توانسته با دروغپردازی #عوامل_رسانهای و مدیران تحتامرش در ساختار نظام فرهنگی، با #مظلومنمایی از خود «قربانی رقابت با رسانهملی» و از نهادی رسمی و قانونی همچون ساترا در عرصه تنظیمگری که حالا بر اعمال قانون اصرار دارد نیز #جلاد_فرهنگی بسازد؛ همان بازی آشنای جابهجایی جلاد و شهید که خط راهبردی جریان معاندین است.
📽 @ciinema
🔍 #پاراکتاب| سینما توهمی واحد از یک واقعیت ممتد
💠 سینما توهمی است واحد از یک واقعیت ممتد؛ داستانی که تصویر شده. اگر چه این سخن را نباید در مقام تعریف نهاد، چرا که در این سخن «اصالت تصویر» و «فردیت فیلم ساز» لحاظ نشده، حال آن که هنر امروز، بنا بر تعریف غالب هنرشناسان معاصر، بیان همین فردیت و مکنونات درونی هنرمند است.
📖آیینه جادو، جلد اول، صفحه۱۶
📽 @ciinema
هدایت شده از سینما🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدی فخیمزاده: جشنواره فیلم فجر چراغ نفتی نیست که فوتش کنی خاموش شود.
جشنواره فیلم فجر سالهاست که سابقه دارد و ریشه پیدا کرده است. با این فضاسازیها ممکن است درجهاش پایین بیاید، اما خاموش نمیشود.
جشنواره فیلم فجر الان چهل و یکمین سال است و مطابق عمر انقلاب، ریشه دارد و خاموش نمیشود.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍 صحبتهای سیدرضا محقق در واکنش به عدم حضور کارگردان فیلم «چرا گریه نمیکنی؟» در نشست خبری و بیانیه بازیگران این فیلم پیرامون تحریم #جشنواره_فجر
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیتابی شخصیت اصلی فیلم سرهنگ ثریا
💢 ثریا عبداللهی که داستان این فیلم براساس خاطرات او ساخته شده پس از تماشای "سرهنگ ثریا" در جشنواره فجر با بیتابی زیاد از رسانهها درخواست کرد که وضعیت و دزدیدهشدن فرزندش توسط سازمان منافقین پیگیری شود.
#جشنواره_فجر
📽 @ciinema
4_5978877759189945406.mp3
52.3M
💢 صحبتهای مجید شاه حسینی درباره وضعیت سینمای ایران، حقوق معنوی مخاطب و آسیبشناسی عملکرد مسئولان و دستگاههای فرهنگی در 4 دهه گذشته
📽 @ciinema
⭕️ #پاراکتاب| جاذبه کاذب؛ جاذبهای برای سحر و جادو
🔘 جاذبه کاذب، جاذبهای است که تماشاگر را سحر میکند و او را از رجوع به فطرت خویش باز میدارد. هر جاذبهای که عقل بشر را تحت سیطره خویش بکشاند و تماشاگر را به ورطه تسلیم در برابر وهم و شهوت و غضب بکشد، جاذبه کاذب است.
🔘 سوء استفاده از گرایشهای سهوی تماشاگر جایز نیست و ترس و وهم و خشم او را نیز تا آنجا باید تحریک کرد که مانع کمال روحانیاش نباشد.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه۱۸
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش ابوالفضل پور عرب درخصوص بخشش اغتشاش گران توسط رهبری
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون:
🔹من کوچکتر از این حرفها هستم که بخواهم به بزرگان حرفی بزنم، اما امروز بسیار خوشحالم که خانوادههایی به واسطه این لطف مقام معظم رهبری خرسند شدهاند.
🔹امروز بدون تردید با اعلام خبر موافقت رهبری، بخشی از جامعه از این عفو به آرامش میرسد.
🔹آشتی ملی موجب یکپارچگی و مانع دستدرازی دشمنان به کشورمان میشود و سنگاندازیها کاهش خواهد یافت، ما هرچه داریم از وحدت و یکدلی مردم داریم.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست
▪️ اسماعیلی در جمع خبرنگاران: جشنواره و سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد خانه همه هنرمندان است.
🔺 همه هنرمندان با هر سلیقه ای جزء خانواده ما هستند و آماده شنیدن صدای آنها هستیم.
📽 @ciinema
📽 #بچه_زرنگ اثر اتحسینبرانگیز دیگری از انیمیشنسازی ایران که بهخوبی توانسته هویت ملی و فرهنگ دینی را به هم گره بزند.
#جشنواره_فجر
#فیلم_خوب
📽 @ciinema
💢 #کتچرمی؛ یک ذره از هر چیز
▪️کت چرمی برآمده از ترکیب چند فیلم است و کارگردان سعی کرده مانند یک شاگرد ممتاز به همه آنان ادای دین کند. او یک ذره جنوبشهر، یک ذره طعنه به قوانین، یک ذره وجود فساد و خلاصه یک ذره از هرچیزی را به عاریه گرفته تا کتچرمی ساخته شود.
▪️ بهطور کلی ابتکار و خلاقیت خاصی در فیلم نمیبینیم و تقریبا تمام بازیگران در نقشهایی ظاهر شدهاند که قبلا مشابهش را بازی کردهاند.
پم: فارغ از سیاهنماییهای عادی شده که در این فیلم الی ماشاءلله شاهدش هستیم، درونمایه اصلی کت چرمی تقبیح و تخریب قصاص بهعنوان یک امر دینی است.
#جشنواره_فجر
#فجر_چهلویکم
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزاد حسنی، بازیگر فیلم «هایپاور»: وقتی بحث دفاع مقدس و ارتش شد، سریع کار را پذیرفتم. امیدوارم این کار برای من باقیاتصالحات شود.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴در آستانه اکران در جشنواره فیلم فجر؛ صحنهای از فیلم «غریب» منتشر شد
🔹️«غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که مقطعی از زندگی شهید محمد بروجردی را روایت می کند.
🔹️در خلاصه داستان «غریب» آمده است: سال ١٣۵٨ با بالا گرفتن اختلافات گروههای مسلح سیاسی از جمله کومله و دموکرات و... . شهید محمد بروجردی به همراه اندکی از همرزمانش، برای سامان دادن به اوضاع و رسیدگی به شرایط مردم راهی غرب کشور شدند. اوضاع نابسامان و اوج گیری دسته بندی ها شرایط را برای فرمانده جوان منطقه غرب پیچیدهتر کرد. تنها یک جرقه برای انفجار کافی بود ... .
📽 @ciinema
ابوالقاسم طالبی عزیز این روزها بابت یک جمله خاص مورد حمله قرار نگرفته است؛ چه، این وامصیبتاها نه با صورت سردستههای جماعتی که به او میتازند همخوانی دارد، نه با سیرتشان!
اینها درحال گرفتن انتقام از طالبی بابت "قلادههای طلا" و "یتیمخانه ایران" هستند. محکم باش و پیش رو برادرم...
🗣سید یاسر جبرائیلی
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرج رحمانی، بازیگر مدیر تولید «آنها مرا دوست داشتند»: چطور جشنواره سالهای قبل حکومتی نبود، امسال حکومتی شد؟حداقل جایی را تحریم کنید که نانش را نخورده باشید.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ادای دین به «سینمای عصر پهلوی» با استفاده از بودجه حمایتی «ژانر دفاع مقدس»
▪️«سینما متروپل» عنوان یکی از سخیفترین تولیدات سینمایی به نمایش گذاشته شده در «بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر» است. اثری که با ظاهرسازی و معرفی منافقانه خود در «ژانر دفاع مقدس» توانسته میزان قابل توجهی از بودجه نامعلوم و غیرشفاف فیلمسازی مقرر برای تولید چنین آثاری را چپاول نماید.
▪️ سینما متروپل به وضوح از کارکرد «هجو انقلاب اسلامی» برخوردار است و عمق جهتگیری خود را بر روی ناکارآمدی «حاکمیت جمهوری اسلامی» تنظیم نموده و در مقابل به صورتی تمام قامت به «ستایش سینما» میپردازد و «سینمای عصر پهلوی» را تا به آن میزان متعالی و موجه جلوه میدهد که حتی بقایای برجای مانده از آن توانست ملجا و پناه جامعه جنگزده و تحت محاصره «آبادان» گردد.
📽 @ciinema
«غریب» کشی «اوج» یا تشخیص حاتمیکیا؟
🔹 برای دومین سال متوالی جشنواره فیلم فجر برای نادیده گرفته شدن تولیدات سازمان اوج به چالش کشیده شد.
🔹 سرهنگ ثریا برای بازی درخشان ژاله صامتی به چشم آمد و بسیاری از منتقدان هم غریب را بهترین فیلم جشنواره لقب دادند. فیلمی که وزارت ارشاد سید ابراهیم رییسی را به تماشایش نشانده و ایرنا خبر تحسینش از سوی رییس جمهور را منتشر کرده است. فیلمی که رییس حوزه هنری و رییس بنیاد سینمایی سوره نبودش در فهرست بهترین فیلم و کاندیدا نشدن بابک حمیدیان در نقش شهید محمد بروجردی را برایش عجیب خواندند.
🔹 اما کدام یک از داوران تصمیم به گذر از نام ساخته جدید لطیفی گرفتند؟ تصمیمی که سایت روزنامه اصولگرای جوان درباره اش نوشته است: «حتما اعضای هیات داوران باید برایش دلایلی محکم ارائه کنند.»
🔹 اینکه نظر شخصی چهرههای سرشناسی چون حاتمی کیا که تا دو سال قبل به طور انحصاری آثارش را با اوج میساخت و محمود رضوی که مواضع مشخصی در سالهای اخیر داشته به عنوان نظر فنی این بوده که آثار اوج لیاقت هنری در رقابت با دیگر آثار را نداشتهاند یا دلایلی فارغ از مسائل هنری بوده، ابهامی است که انتخاب های نهایی فجر ۴۱ را به چالش کشیده است.
📽 @ciinema