فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرج رحمانی، بازیگر مدیر تولید «آنها مرا دوست داشتند»: چطور جشنواره سالهای قبل حکومتی نبود، امسال حکومتی شد؟حداقل جایی را تحریم کنید که نانش را نخورده باشید.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ادای دین به «سینمای عصر پهلوی» با استفاده از بودجه حمایتی «ژانر دفاع مقدس»
▪️«سینما متروپل» عنوان یکی از سخیفترین تولیدات سینمایی به نمایش گذاشته شده در «بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر» است. اثری که با ظاهرسازی و معرفی منافقانه خود در «ژانر دفاع مقدس» توانسته میزان قابل توجهی از بودجه نامعلوم و غیرشفاف فیلمسازی مقرر برای تولید چنین آثاری را چپاول نماید.
▪️ سینما متروپل به وضوح از کارکرد «هجو انقلاب اسلامی» برخوردار است و عمق جهتگیری خود را بر روی ناکارآمدی «حاکمیت جمهوری اسلامی» تنظیم نموده و در مقابل به صورتی تمام قامت به «ستایش سینما» میپردازد و «سینمای عصر پهلوی» را تا به آن میزان متعالی و موجه جلوه میدهد که حتی بقایای برجای مانده از آن توانست ملجا و پناه جامعه جنگزده و تحت محاصره «آبادان» گردد.
📽 @ciinema
«غریب» کشی «اوج» یا تشخیص حاتمیکیا؟
🔹 برای دومین سال متوالی جشنواره فیلم فجر برای نادیده گرفته شدن تولیدات سازمان اوج به چالش کشیده شد.
🔹 سرهنگ ثریا برای بازی درخشان ژاله صامتی به چشم آمد و بسیاری از منتقدان هم غریب را بهترین فیلم جشنواره لقب دادند. فیلمی که وزارت ارشاد سید ابراهیم رییسی را به تماشایش نشانده و ایرنا خبر تحسینش از سوی رییس جمهور را منتشر کرده است. فیلمی که رییس حوزه هنری و رییس بنیاد سینمایی سوره نبودش در فهرست بهترین فیلم و کاندیدا نشدن بابک حمیدیان در نقش شهید محمد بروجردی را برایش عجیب خواندند.
🔹 اما کدام یک از داوران تصمیم به گذر از نام ساخته جدید لطیفی گرفتند؟ تصمیمی که سایت روزنامه اصولگرای جوان درباره اش نوشته است: «حتما اعضای هیات داوران باید برایش دلایلی محکم ارائه کنند.»
🔹 اینکه نظر شخصی چهرههای سرشناسی چون حاتمی کیا که تا دو سال قبل به طور انحصاری آثارش را با اوج میساخت و محمود رضوی که مواضع مشخصی در سالهای اخیر داشته به عنوان نظر فنی این بوده که آثار اوج لیاقت هنری در رقابت با دیگر آثار را نداشتهاند یا دلایلی فارغ از مسائل هنری بوده، ابهامی است که انتخاب های نهایی فجر ۴۱ را به چالش کشیده است.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به پردیس پورعابدینی برای فیلم «غریب» اهدا شد
#جشنواره_فیلم_فجر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اهدای سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه میدانی توسط حمید رسولیان به خانواده شهید آرمان علی وردی
#جشنواره_فیلم_فچر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
🔺دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به هومن برقنورد برای فیلم «سینما متروپل»
🔺دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به فرهاد قائمیان برای فیلم «غریب»
🔺دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به پژمان جمشیدی برای فیلم «یادگار جنوب»
🔺سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به سجاد بابایی برای فیلم «استاد»
🔺سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به پردیس پورعابدینی برای فیلم «غریب»
🔺سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به مجید صالحی برای فیلم «شماره 10» و علی نصیریان برای فیلم «هفت بهار نارنج»
🔺سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سارا حاتمی برای فیلم «کت چرمی» اهدا شد
🔺سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری
🔺جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی) به محمدحسین لطیفی برای فیلم سینمایی «غریب»
🔺جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی «گوهرشاد» به «لیلی عاج» کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا»
🔺دیپلم افتخار جلوههای ویژه بصری به امیر ولی خانی برای فیلم غریب
🔺سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری به حسن ایزدی برای «گلهای باوارده»
🔺سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه میدانی برای فیلم «غریب» به حمید رسولیان
🔺سیمرغ بلورین بهترین چهرهپردازی به شهرام خلج برای فیلم سینمایی «غریب» و «شماره ۱۰»
🔺سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به محمدرضا شجاعی برای فیلمهای «شماره ۱۰» و «غریب»
🔺سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به سارا سمیعی برای فیلم یادگار جنوب
🔺سیمرغ بلورین بهترین صدا به امیر نوبخت برای صدابرداری و علیرضا علویان برای صداگذاری فیلم «یادگار جنوب»
🔺سیمرغ بلورین بهترین تدوین به میثم مولایی برای فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی؟»
🔺سیمرغ بلورین بهترین فیلمربرداری به علیرضا زریندست برای فیلم «سینما متروپل»
🔺دیپلم افتخار بهترین «فیلم اول» به لیلی عاج برای کارگردانی «سرهنگ ثریا»
🔺دیپلم افتخار دیگر بهترین «فیلم اول» بابک خواجه پاشا برای کارگردانی «در آغوش درخت» اهدا شد.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مجری اختتامیه جشنواره فجر: خم به ابرویتان نیاورید، آنهایی که از جشنواره رفتند خیلی زود برمیگردند
🔹 هرکسی نیاز به استراحت دارد اما روشهای استراحت متفاوت است.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابوالفضل پورعرب: این بچههایی که نیامدند به هر حال جوانند و ما هم در آن زمان اشتباهات زیاد داشتیم
#جشنواره_فیلم_فجر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس سازمان سینمایی: امروز جشنواره فیلم فجر به بچههای انقلاب برگشت
پن: امیدواریم مسولین فریب بازی #سفید_سازی برخی سلبریتیها را نخورند و فردای جشنواره فراموشیشان اوج نگیرد و همواره به یاد داشته باشند که چه کسانی نیامدند.
#چشنواره_فیلم_فجر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محمدعلی باشهآهنگر: اگر قرار است به حاج قاسم اقتدا کنیم باید به صحبتهای او گوش کنیم
🔹با یک عذرخواهی و دلجویی میشد نگذاریم اتفاقات اخیر به جاهای باریک بکشد. اگر دیر بشود معلوم است سرویسهای جاسوسی استفاده میکنند.
🔹ما خیلی جاها قصور کردیم و باید کسی عذرخواهی کند. من اولینش هستم و از نیروهای امنیتی و خانوادههایی که داغدار شدند عذرخواهی میکنم. این کشور مال همه ماست.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فجر۴۱
📽 @ciinema
🔍#پاراکتاب| قوه واهمه تماشاگر؛ مستحیل و مستغرق در فیلم
🔸 تماشاگر بخش اعظم وجود خویش را تسلیم فیلم میکند و در آن مستغرق میشود. با این استغراق دچار نوعی غفلت از خویش و الیناسیون می گردد که حُسن و قبح آن باید با توجه به شرایط و نتایج فیلم ارزیابی شود.
🔹 این غفلت ملازم با زندگی بشری است و از آن نمیتوان پرهیز کرد. پایان این سیر به نوعی خودآگاهی منتهی میشود که اگر ماهیتی کمال طلبانه داشته باشد، میتواند همهٔ ترسها و خشمها و هیجانات و کشاکشهای عصبی فیلم را در خود مستحیل، کند و اگر نه، تماشای فیلمی که منافی آزادی و عقل بشر و مانع کمال اوست، خُسرانی است که جبرانش به سختی ممکن است.
🔸 بهعنوان مثال فیلمهای ترسناک بر فعالیت قوه واهمه تماشاگر متکی هستند و کمال بشر به آن است که مجموعه قوای وجودیش تحت احاطهٔ عقل به اعتدال برسد، لذا مخالف کمال انسانی است که قوه واهمه را بهطور مستقل و فارغ از عقل پرورش دهیم.
📖آیینه جادو، جلد اول، صفحه۱۸
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 واکنش مریم خاکساریان در پی حمله سایبریهای آلبانینشین به پیج اینستاگرامیاش
📽 @ciinema
🔹 مدیر روابطعمومی جشنواره فیلمفجر در #اطلاعیه ای اعلام کرد؛ بهدلیل حساسیتهای این دوره و لونرفتن اسامی برگزیدگان، جلسه جمعبندی داوران ساعتی قبل از مراسم اختتامیه برگزار شد که تا دقایقی قبل از مراسم ادامه داشت و بهدلیل زیادبودن جوایز نسخه چکنویس بدون امضای دبیر سهوا در برخی از لوحهای تقدیر قرار گرفت.
🔹 دیروز نسخه نهایی لوحها ارسال و از گیرندگان آنها عذرخواهی شد.
📽 @ciinema
💎 #پاراکتاب| شیوه تأثیرگذاری فیلمفارسی بر تماشاگر(۱)
♦️ کاری که فیلمفارسی با تماشاگر خویش میکند کار تازهای نیست؛ شکوه علفزار، داستان وست ساید، دختر گلفروش، هرگز نمیر مادر، سالهای دور از خانه و... نیز با مخاطب خویش همان میکنند که فیلمفارسی.
♦️ در طول تاریخ سینما بسیار معدودند فیلمهایی که شیوهای جز این برای تأثیرگذاری بر مخاطب خویش اتخاذ کرده باشند و با صرف نظر از بعضی از تفاوتهای فرعی در نوع رودررویی با تماشاگر، تفاوتی میان فیلمهای وسترن ،خیالی، ترسناک ،کمدی، ملودرام و.... وجود ندارد.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه۲۱
📽 @ciinema
🎞️درخشش چهلویکمین جشنواره فیلم فجر با حمایت از استعدادهای جوان
🔘شرح جلسه اختتامیه جشنواره فجر در کیهان
📽 @ciinema
⭕️ آیا فجر چهلویکم آغازی بر یک پایان خواهد بود؟
🔘 جشنواره فجر امسال هم تمام شد و ما ماندیم و سینمای ایران. سینمایی که هنوز تا سینمای انقلاب اسلامی شدن راه دور و درازی در پیش دارد. راهی که بدونشک با مماشات و اغماض و سادهانگاری برخی مسؤلین فرهنگی پیش نخواهد رفت. این سینما بیش از هر چیز نیازمند تئوری است. تئوریای که بتواند ربط و نسبت سینمای انقلاب با سلبریتی جماعت را بهطور شفاف ترسیم و مرزبندی کند.
🖇 مرزبندی مشخصی که حداقل عناصر معلومالحالی همچون #پژمان_جمشیدی در آن جایی نداشته باشند.
🔚 مطمئن باشید با توجه به اظهارات صورت گرفته از طرف برخیها، سال آینده یقینا خیلی از رفتهها نه بهپای خود که به اصرار مسؤلین #ارشاد و #سازمان_سینمایی به جشنواره بر خواهند گشت و این یعنی سکانداران فرهنگی جمهوری اسلامی همچنان بهدنبال سینمای سلبریتیمحور هستند و چیزی از سینمای انقلاب اسلامی فهم نکردهاند.
پن: امیدواریم که برخیها با ندانم کاریشان دریچههای باز شده به روی سینمای انقلاب را بتونریزی نکنند.
📽 @ciinema