⭕️ آیا فجر چهلویکم آغازی بر یک پایان خواهد بود؟
🔘 جشنواره فجر امسال هم تمام شد و ما ماندیم و سینمای ایران. سینمایی که هنوز تا سینمای انقلاب اسلامی شدن راه دور و درازی در پیش دارد. راهی که بدونشک با مماشات و اغماض و سادهانگاری برخی مسؤلین فرهنگی پیش نخواهد رفت. این سینما بیش از هر چیز نیازمند تئوری است. تئوریای که بتواند ربط و نسبت سینمای انقلاب با سلبریتی جماعت را بهطور شفاف ترسیم و مرزبندی کند.
🖇 مرزبندی مشخصی که حداقل عناصر معلومالحالی همچون #پژمان_جمشیدی در آن جایی نداشته باشند.
🔚 مطمئن باشید با توجه به اظهارات صورت گرفته از طرف برخیها، سال آینده یقینا خیلی از رفتهها نه بهپای خود که به اصرار مسؤلین #ارشاد و #سازمان_سینمایی به جشنواره بر خواهند گشت و این یعنی سکانداران فرهنگی جمهوری اسلامی همچنان بهدنبال سینمای سلبریتیمحور هستند و چیزی از سینمای انقلاب اسلامی فهم نکردهاند.
پن: امیدواریم که برخیها با ندانم کاریشان دریچههای باز شده به روی سینمای انقلاب را بتونریزی نکنند.
📽 @ciinema
May 11
🔚 ارادت ما به سینمای دفاع مقدس و نسبت ایدئولوژیکمان با آن سبب فراموشی ماهیت ابزاری سینما برای تأثیرگذاری نمیشود. اگر قائل به این باشیم که سینما ابزاری برای اثرگذاری است، پرسشی شکل میگیرد که سینمای داستانی دفاع مقدس تا چه میزان تأثیرگذار است که حتی روی نقش اول مرد خود هم مؤثر واقع نمیشود؟
پن: عدم حضور بابک حمیدیان در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، نکتهای است که کمتر به آن توجه شد.
📽 @ciinema
💢 نشست هوای سینمای ایران با نگاهی به جشنواره #فجر۴۱، بههمت مؤسسه رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میشود.
📌 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Media_institute پیام دهید.
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ بدنه #سلبریتی های کشور از خلأ عقلانیت رنج میبرد، واِلّا کدام عاقل نمیداند که این رفتارها فاصله چند فرسخی میان سلبریتیها و مردم را چند صد فرسخ میکند.
▪️ مسیری که سلبریتیهای ایرانی میروند همان مسیری است که ده سال پیش سلبریتیهای غربی رفتند و جالب است که همواره غربزدگان ایرانی چندین پله از قبله آمالشان عقبند.
📽 @ciinema
📌 ویل اسمیت به خاطر یک سیلی که در مراسم اسکار زد، از حضور در مراسمهای بعدی اسکار محرومشد؛ چون حرمت مراسم را نگه نداشته بود.
پن: مقایسه کنید با سینما و #جشنواره_فجر جمهوری اسلامی
📽 @ciinema
📮 #پاراکتاب| شیوه تأثیرگذاری فیلمفارسی بر تماشاگر(۲)
▫️ وجه اشتراک این فیلمها در این است که عموم آنها نوک پیکان تأثیرات روانی خویش را بر مخاطب، به سوی ضعفهای او نشانه رفتهاند؛ با این تفاوت که فیالمثل در فیلمهای ملودرام تماشاگر، انسانی احساساتی و یا عاشق پیشه فرض شده است.
▪️ حال آنکه در فیلمهای وسترن تور را به قصد تماشاگر سلطهجو و پرخاشگر و متجاوز انداختهاند. در فیلمهای تخیلی، ماجراجویانه و کمدی مخاطب فیلم را انسانی انگاشتهاند گریزان از واقعیات، خیالپرور و اهل لغو.
▫️ در فیلمهای ترسناک، اتکای اصلی کار بر قوه توهم تماشاگر است و در تمامی این موارد، جذب تماشاگر از طریق(تسخیر روانی) او انجام میشود.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه۲۱
📽 @ciinema
📮 آیا سینمای ایران الگوی روسیه در مسیر دستیابی به #سینمای_مستقل خواهد شد؟
▪️ طی سال گذشته، بسیاری از شرکتهای غربی روسیه را ترک کردهاند. این اقدام تاثیر خود را نهتنها بر اقتصاد این کشور گذاشته، بلکه چشمانداز فرهنگی روسها را نیز تغییر داده است.
صنعت سینما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و بدون نمایشهای غربی و خدمات پخش، این کشور در حال تجدیدنظر در رویکرد خود به تجارت فیلم است. برخی صاحبنظران بر این باورند که تحریم سینمایی روسیه توسط غرب سبب توجه این کشور به الگوهای سینمای مستقل از جمله ایران شده است.
#سینمای_جهان
📽 @ciinema
عملیات روانی سنگینی علیه صداوسیما شکلگرفته تا مطالبه نظارتی این سازمان از فیلیمو را کاریکاتوریزه کند. آیا نباید سرنخهای اصلی و یا دستکم بال کمکی این عملیات روانی را در نهاد تحت نظارت همین سازمان، یعنی #ساترا جست؟
#مهندسان_شریف
📽 @ciinema
🎞 #پاراکتاب| استغراق در فیلم؛ از شرطهای لازم در سینما
🔸 استغراق در فیلم از شروط لازمی است که فیلم و سینما با آن تحقق پیدا میکند و نباید پنداشت که سخن ما به انکار این رابطه میانجامد. انکار مطلق این رابطه، نفی سینماست و این مقصود ما نیست. سخن ما در کیفیت تحقق این رابطه است، به نحوی که در آن عقل و اختیار تماشاگر و حریت ذاتی او منکوب واقع نگردد.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه۲۳
📽 @ciinema
🔍 #پاراکتاب| راههای تسخیر اهل سلطه در سینما
💠 اهل سلطه برای تسخیر دیگران از طریق ضعفها، نقصها و نیازهای آنان وارد عمل میشوند؛ خرگوش را با هویج میفریبند، موش را با پنیر، و کبوتر را با دانه.
💠 فیالمثل دیدن فیلمهای بروسلی، جیمز باند و یا رمبو میتواند مخاطب مستعد را از طریق پاسخهای مناسبی که به نیازهای کاذب قوه غضبیهاش میدهد، از خود بیگانه کند، به تسخیر کامل بکشاند و استعدادهای بالقوه شیطانیاش را در این جهات به فعلیت برساند.
💠 تماشاگری این چنین، رفتهرفته در توهمی که از وجود بروسلی یا رمبو به او ارائه شده است، استحاله مییابد.
📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه۲۳
📽 @ciinema
‼️اغتشاشگر مجازی و حامی علی کریمی مجری "کودک شو" ‼️
🔶همانطور که در عکس ها مشاهده میکنید، این برخی از اظهارات "پژمان بازغی" در اغتشاشات اخیر است.
🔶بازغی بعد از تشویش اذهان عمومی در حمایت تمام و کمال از اغتشاشگران، موضع گیری علیه نیروی انتظامی، حمایت از علی کریمی، نشر اکاذیب در اتفاقات اخیر، حمایت از جدایی طلبی کردها و... پاداش خود را دریافت کرد.
🔶پژمان بازغی پیش از با انتشار عکس نیمه برهنه در کنار سواحل خارج از کشور و همچنین عکس شرکت در پارتی مختلط سوژه کاربران فضای مجازی شده بود.
🔶باید دید استدلال صدا و سیما آقای جبلی برای استفاده از ایشان آن هم در برنامه با محوریت کودک چیست⁉️
آیا آینده فرزندان انقلاب باید بدست این افراد باشد⁉️
آیا این فرد الگوی درستی برای فرزندان ایران زمین است⁉️
📽 @ciinema