eitaa logo
سی‌نما🎬
5.1هزار دنبال‌کننده
462 عکس
154 ویدیو
0 فایل
اینجا به دنبال حال سینماییم جهت تبلیغات در سه کانال ⬅️ @Admin780
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اظهارات قابل تأمل مهران رجبی در پشت‌صحنه برنامه یلدایی شبکه سه سیما ▪️ دوستان ما «هنرمندان» باید کمی توجه داشته باشند؛ بناست ما هر کاری کنیم آنها توهین کنند، پس نباید کاری کنیم و باید گوش به فرمان توهین‌کننده باشیم! 🔚 نه همه‌چیز را به خدا بسپارید و آخر لشکر دشمن را ببینید و به زندگی عادی‌تان برگردید. آنها توهین می‌کنند و نباید توجه کنیم؛ من خودم مطلقاً توجه نمی‌کنم. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
🔊 علم صدا یا آکوستیک «Acoustics» ♦️ عوامـل محیطـی هـر ناحیه‌ای کـه بـر صـدا اثـر بگذارنـد را آکوسـ
🔊صدای پس‌زمینه یا آمبیانس «Ambient Noise» ♦️ صداهـای محیطـی کـه به طور عـادی و در هـر مکانـی بـا توجـه بـه موقعیـت آن وجـود دارد؛ مثـل سروصـدای خیابــان. در هنــگام ضبــط در مــکان فیلمبــرداری، صدابــردار صداهــای دیگــر محیــط را کــه بــه مــکان معنــا می‌بخشد ضبــط می‌کند تــا در هنــگام تدویــن بــرای طبیعی‌تر جلــوه کــردن محیــط اســتفاده شــود. بــه ایــن صــدا «تُــن اتــاق» هــم می‌گویند. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
📚 #پاراکتاب | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت 🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمی‌شود و اصلا بحث در
📚 | ترازویی برای سنجش میزان استقبال عوام‌الناس 💠 گیشه میزان استقبال عوام‌الناس را نشان می‌دهد. شکی نیست که وقتی ما فیلم را در جاهایی نمایش می‌دهیم که برای ورود به آن باید بلیت گرفت و بلیت را نیز در ازای مقداری پول می‌دهند، یعنی از همان آغاز این نتیجه منطقی را پذیرفته‌ایم که «فیلم باید برای عوام‌الناس جاذبه داشته باشد»، و اگر نه، چرا مقدمات قضیه را آن‌گونه چیده‌ايم؟ 💠 فیلم بدون جاذبه را باید فی‌المثل در سالن‌هایی به اسم «کانون فیلم» نمایش داد که جز خواص بدان راه ندارند. آن‌گاه باید جوابی برای این سوال دست و پا کرد که «پس مقصود از ساختن فیلم چیست، اگر نتوان آن را در سینماها نمایش داد؟» 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درخواست عجیب ابوالفضل پورعرب در برنامه زنده تلویزیون به مناسبت شب یلدا از رهبر انقلاب ▪️ پورعرب: «از رهبر انقلاب خواهش می‌کنم این بچه‌ها «معترضین و اغتشاش‌گران» را عفو عمومی بدهید! این‌ها بچه‌های ما هستند؛ ببخشیدشان .. 📽 @ciinema
📌 سال‌ها است شاهد فرهنگ‌سازی برای تحکیم خانواده در سینما نیستیم 🖇 «منوچهر والی‌زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور: سینما یعنی فرهنگ سازی برای خانواده، اما متأسفانه سال‌ها است چنین رویکردی را در آثار سینمایی شاهد نیستیم. 📽 @ciinema
⭕️ عملکرد سازمان صداوسیما مورد انتقاد رهبری است 🔘 معاون سیمای رسانه ملی: «بابت کم‌کاری‌های سه دهه گذشته رسانه ملی در مسائل مربوط به حوادث تروریستی و جنایات دشمن از مردم و به‌ویژه نسل جوان عذرخواهی می‌کنم! 🔘 در شرایطی صحبت می‌کنیم که عملکرد مجموعه رسانه‌ای فرهنگی کشور و سازمان صداوسیما به عنوان بزرگترين دستگاه رسانه‌ای کشور، مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است. 📽 @ciinema
📌 «لوپتو» پرمخاطب‌ترین فیلم پاییزه سینماها شد 🎥 با اتمام فصل پاییز، انیمیشن سینمایی «لوپتو» توانست با جذب حدود ۴۱۵ هزار مخاطب، پرمخاطب‌ترین فیلم اکران پاییزه سینماها لقب گیرد. این فیلم تاکنون با فروش ۱۰ میلیارد تومان، در میان ۱۰ فیلم پرفروش گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ ایستاده است. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
⭕️ پدر سینمای داستانی؛ ژرژ مه لیس 🔘 اولین کسی که به ساخت فیلم‌های داستانی پرداخت، فیلمساز و هنرمند
💢 ویژگی‌های فیلم مستند ▪️ مهم‌ترین ویژگی فیلم مستند این است که با واقعیت سر و کار دارد. حال این واقعیت ممكن است به‌دنیا آمدن یک بچه، تصادف یک اتومبیل در خیابان، کشته شدن یک سرباز در جنگ یا گل خوردن یک دروازه‌بان باشد. همه این رویدادها واقعی‌اند و می‌توانند موضوع یک فیلم مستند باشند. ▫️ نكته اینجاست که سینماگر مستند حق دخل و تصرف در این واقعیت را ندارد و باید آن را به همان شكلی که می‌بیند و در عالم واقع و در برابر دوربین او اتفاق می‌افتاد ثبت کند. در غیر این صورت او وارد فضای فیلم داستانی شده است. هرگونه دخل و تصرف فیلم‌ساز در واقعیتی که جلوی دوربین اتفاق می‌افتاد، باعث می‌شود که فیلم سندیت خود را از دست داده و از قالب مستند دور شود. 📽 @ciinema
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ تبلیغ ازدواج سفید در سینمای خانگی 🖇 سکانسی از یک فیلم که در ایران پخش شده است. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
📚 #پاراکتاب‌ | ترازویی برای سنجش میزان استقبال عوام‌الناس 💠 گیشه میزان استقبال عوام‌الناس را نشان
📚 | جذابیت در سینما‌؛ مفهومی غیرمجرد از مفهوم و مخاطب سینما ⭕️ فیلم را اگر همچون یک اثر هنری اعتبار کنیم و هنر را نیز با معیارهای روز بسنجیم، آن‌گاه به این نتیجه خواهیم رسید که «مخاطب فیلم لزوما مردم نیستند و چه بسا که فیلم برای مخاطبی خاص ساخته شود.» 🔘 بسیاری از فیلم‌سازان، فیلم را از آغاز برای شرکت در جشنواره‌ها می‌سازند؛ آنها فقط به فرمول‌های روشنفکرانه و نظر منقدین می‌اندیشند. کسانی هم هستند که فیلم را همچون یک تجارت پول‌ساز شناخته‌اند؛ آن‌ها در جست‌وجوی رگ خواب عوام‌الناس هستند و قبله‌شان مکعبی است به نام «گیشه». ⭕️ آیا می‌توان فیلمی ساخت که نه به رگ خواب عوام‌الناس اصالت بدهد و نه به فرمول‌های روشنفکرانه و نظر منقدّین؟ پس می‌بینیم که جذابیت سینما را مجرد از مفهوم سینما و مسئله مخاطب آن نمی‌توان بررسی کرد؟ 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
🔊صدای پس‌زمینه یا آمبیانس «Ambient Noise» ♦️ صداهـای محیطـی کـه به طور عـادی و در هـر مکانـی بـا
📝 اقتباس«Adaptation» 🖋 در حالـت کلـی بـه هـر اثـری کـه در قالـب یـک رسـانه خـاص بـر اسـاس اثـری در رسانه‌ی دیگـر شـکل می‌گیرد، اقتبـاس می‌گویند. اقتباس‌های سـینمایی را می‌توان بـر اسـاس نمایشنامه، رمـان، داسـتان کوتـاه، وقایـع تاریخـی، زندگینامه‌ها و گاه حتـی شـعر یـا تصنیـف سـاخت. 🖋 اقتبـاس هـم می‌تواند آزاد باشـد «Adaptation Loose»، به‌طوری کـه در آن حـال و هـوای کلـی اثـر، بخشـی از اثـر، شـخصیتی، یـا حتـی یـک عنـوان حفـظ گـردد و هـم می‌تواند کامـلا وفادارانـه باشـد کـه در آن داستان اصلـی، شخصیت‌ها و حتـی گفت‌وگوها را تـا حـد ممکـن حفـظ کـرد. 🖋 آثـار سـینمایی درخشـانی از روی آثـار ادبـی، بـه ویـژه رمان‌های محبـوب و پرفـروش ساخته شده‌اند. از همیـن رو برخـی جشنواره‌های سـینمایی جایزه متفاوتـی را بـرای فیلمنامه‌های اقتباسی در نظـر می‌گیرند. 📽 @ciinema
به‎زودی نشست خبری جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود وزیر فرهنگ: 🔹به زودی دوستان ما جلسات رسانه‌ای‌شان را بیشتر خواهند کرد. کار هیئت انتخاب شروع شده و در حال انجام است. 🔹انشاءالله چند روز آینده و بعد از تعطیلات شهادت حضرت‌زهرا (س)، دبیر جشنواره یک کنفرانس خبری خواهد داشت و موضوعات مختلف را توضیح می‌دهند. 📽 @ciinema