مجموعه مردمی سینماوارثین
📽📝#چند_خط_نقد
به بهانهی سریال کمارزش «جانسخت»؛
نمایش حدّاکثری خشونت، با ردهبندی سنّی حدّاقلی
۱- نمایش خشونت با جزئیّات و خونریزیها، در ردهبندی فیلمها و سریالهای کشورهای پیشرو سینما، اغلب تقریباً همان نتیجهی نمایش صحنههای اروتیک و جنسی را به همراه داشته و اثر مربوطه را محدود میکند جهت تماشای مخاطبان بالای هجدهسال.
۲- ردهبندی سنّی سریال #جانسخت، مثبت پانزده ثبت شده از جانب سکّوی #فیلمنت در حالی که حتّی اگر صرفاً صحنههای قسمت اوّل این مجموعهی نمایشی، مبنای تعیین سنّ مجاز مخاطب قرار داده شوند، میبایست به جای عدد +۱۵، +۱۸ درج میشد؛
مضاف بر آنکه در این سریال نیز، فارغ از چند صحنهی دلربای فریبنده و گولزنک تور کویر و سافاری، همان روح مألوف وحشیانگیها و ویرانشهرگونه نشان دادن شهر در قسمتهای بعدی، بیش از پیش، بیانگر وجوب ردهبندی سنّی حدّاکثری برای این سریال است.
۳- وقتی ترکیب تهیّهکننده و کارگردان فیلم شانهتخممرغی #سال_گربه یعنی آقایان «سعید خانی» و «مصطفی تقیزاده»، بخواهند تغییر وضعیّت بدهند از ناگونهی کمدی مبتذل به گونهی خطیر درامهایی با موضوعات اجتماعی ملتهب، اصلاً عجیب نیست که با ادّعاهای دهانپرکن و شعارهایی ظاهراً عمیق، پناه ببرند به روایتی سطحی، با خط داستانی تکراری که گاه در حال جذب مخاطب است از طریق روابط گروههای مختلط دختری-پسری و گاه در حال خودنمایی است به وسیلهی صحنههای وحشیانهی زد و خورد با خردهفرهنگهای نامأنوس محلّههایی معدود و غیر قابل تعمیم به کلّ جامعه؛
۴- متأسّفانه نه تنها در اغلب سریالهای ویژهی سکّوهای #فیلیمو، فیلمنت و #نماوا، خشونتهای غلیظ، با ردهبندی سنّی +۱۵، راهی گوشیها و خانههای ایرانیان میشوند، بلکه گویی به وسیلهی تولید و پخش همین آثار خشونتزا طی پنج سال اخیر، از منظر تهیهکنندگان، کارگردانان و نویسندگان و ایضاً از دید مدیران سکّوها -که مثلاً موظّفند نقش مدیریت فرهنگی-هنری را در سکّوهایشان ایفا کنند- سنّ خشونت نیز کاهش یافته و اگر بر همین منوال پیش روند، بعید و دور نیست روزی که صحنههای سلّاخی هم در سریالی وجود داشته باشند و ردهبندی آن به جای هجده سال، ناگهان سیزده سال در نظر گرفته شود.
۵- تحقّق شعار «درس عبرت گرفتن و خشونتپرهیزی از مسیر نمایش عریان مکرّر مبسوط خشونت»، یک محال عقلی و خطایی آزمونپسداده است چون در ناخودآگاه مخاطب، وقتی آن صحنههای خشن مدام در سریالهای مختلف، تشدید و تقویّت میشوند، به موجودات و وسوسههایی زنده و روبهرشد بدل خواهند شد که بالأخره یک روز، از بند فکر و مغز فرد، گریخته، وارد دستها و پاهای او شده و رقیق یا غلیظ، بدل میشوند به ناآرامیها و پرخاشگریهای فردی و وحشیگریها و عصیانگریهای اجتماعی و نهایتاً به جرائم و جنایات.
✍️ احسان رستگار
🔰#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0
🔴اخبار پانزدهمین جشنواره عمار
📌 فانوس بهترین پویانمایی عمار به «ساعت جادویی» رسید
❇️ در مراسم افتتاحیهی پانزدهمین جشنواره عمار، فانوس بخش پویانمایی به دلیل «مضمون تاریخی مهم، روایت جذاب و همهفهم و تکنیک قابل قبول هنری» به اثر #ساعت_جادویی اهدا شد.
🔰#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0
📌#گزارش_تصویری
📸 اکران اختصاصی فیلم سینمایی باغ کیانوش برای دختران و پسران دبستان خرد، بخش چغاسرخ.
📽 #فیلم_سینمایی #باغ_کیانوش
🔻 دزفول. سالن ایثار - ۹ دی ۱۴۰۳
👥مخاطب: ۸۴ نفر
🔰#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0
7.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نخستین تیزر «ساعت جادویی» رونمایی شد
⌚️ پویانمایی سینمایی #ساعت_جادویی که از ۱۹ دی ماه، اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد، داستان پسربچهای را روایت میکند که به وسیلهی یک ساعت جادویی به حدود ۱۰۰ سال پیش سفر میکند.
🔺 این پویانمایی همزمان در شهرهای بدون سینما هم اکران خواهد شد.
⬅️ ثبتنام رزرو گروهی سینما و اکران مردمی:
🌐 ekranmardomi.ir/movie/magic-watch
🎬سینما انقلاب میخواهد...
🔰#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0
11.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از وبلاگ نویسی تا مستند سازی
🗣محسن اردستانی رستمی-کارگردان مستند چلیپا و هلال:
شروع فعالیت من در این حوزه از سال 88 و ماجرای فتنه آن سال کلید خورد و پس از وبلاگ نویسی وارد فضای مستند سازی شدم.
چند فیلم کوتاه داستانی در روستایمان ساختم و سپس سال 92 در مورد یکی از شهدای مدافع حرم در لبنان مستندی ساختم.
#مجموعه_مردمی_سینماوارثین
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0
12.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند دقیقه با بلاگر حامی رضا پهلوی بین ارزشی ها در #جشنواره_عمار🙄😅
#طنز
🔰#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0
🟨 چرا و برای چه هدفی؟!
۱- دقت در تولید محتوا و یا بازنشر مطالب:
خیلی وقتها مطلب یا خبری را در فضای مجازی میبینیم که بنظر واقعی و مهم میآید، ما هم آن را برای بقیه باز نشر میکنیم. اما بعد متوجه میشویم که خبر دروغ یا بخشی از اون نادرست بوده و باعث شُبهه میشود.
بیایید قبل از باز نشر پیام (هر نوع متن-عکس-فیلم و…) ، منبع پیام را بررسی کنیم و از خودمان بپرسیم که این محتوا چرا و برای چه هدفی تولید شده است؟!
✍🏻 مبینا سعیدفر
#سواد_رسانه_ای
؛🟨🟪🟨🟪🟨🟪🟨؛
#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
📱https://eitaa.com/cinemavaresin
🎬 نماهنگ «پاقدم یمن» سرودهی سرکار خانم #زهرا_آراستهنیا مدیر گروه مردمی سینماوارثین دزفول، در طنزواره لانهعنکبوت از بخشهای پانزدهمین دوره جشنواره #عمار برگزیده شد.
خوانندگان : #امیدومجید
تدوین : #بازغندی
🔰#مجموعه_مردمی_سینماوارثین #دزفول
➕https://eitaa.com/joinchat/3525771264C13057ea2c0