🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 ستاد امر به معروف: مدیران ساترا را بخاطر بخاطر سریال «تاسیان» محاکمه خواهیم کرد اینی که میبینید ص
😡
🔴اینی که میبینید صحنه هایی از سریال تاسیان است ساخته شده و مجوز گرفته در جمهوری اسلامی ایران
🔹 یک مدت مدیران فرهنگی این کشور از این شیرین بازیا در سینما انجام دادن و البته هنوزم انجام میدن . شوخی های جنسی ، رقص با ترانه های دهه شصتی و ...
🔹هدفشونم این بود که یک قشری رو جذب کنن . اون قشر جذب نشدن که هیچ بخاطر این سیاستها به شدت سینمای ایران رو نقد کردن . و در آخر انگ فیلم فارسی زدن
🔹 خب بگید نتیجش چیشد ؟ کسی از اونور اومد بگه : وای چه نظام آزاد و گوگولی بدوییم بریم جذبش شیم 🤡... ولی بارها خودم ادمایی از همفکرای خودمونو دیدم که به این نظام گفتن هذا فراق بینی و بینک و رفتن هرکی به کار خودش چسبید
🔹و مرگ برای یک نظام ایدئولوژیک اینه که هواداران ایدئولوژیست اون نظام به این نتیجه برسن که نظام دیگه به ایده های خودشم عمل نمیکنه
🔹تقصیر من و امثال منم نیست . خودتون چند دهه اصرار داشتید بگید حجاب ایدئولوژی این نظامه و ماهم بااین ایده در این کشور بزرگ شدیم
🔹 خودتون گفتید اونایی که در جنگ با اغتشاشگران و دفاع از نظام کشته میشن شهید حسابن . حالا قاتلین شهدایمان رو اوردید بهشون چپ و راست فیلم و سریال میدید بازی کنن ؟
🔹 هوتن شکیبایی کم به اتش فتنه بنزین ریخت ؟ کم استوری میزاشت ؟ به کجا رسیدیم که یکی مثل هوتن شکیبایی بهش کار داده میشه و یکی مثل رائفی پور از پله های دادگاه بالا پایین میشه ؟ بسیجیای مدافع امنیت ۱۴۰۱ ازشون شکایت میشه . سرهنگ جوانمردی منتظر حکم اعدامش میشینه ...
🔹 ما گناهی نداریم خودتون یه عمر اینارو به ما گفتید و ذهنمونو باهاشون پر کردید . حالا که رفتید در قصر ها و پنت هاوس های چند ده و چند صد و چند هزار میلیاردی ماها به قول پزشکیان شدیم موی دماغتون ؟ فراموش کردید همه اینارو ؟
🔹دیگه نمیتونید از یه ادم ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ ساله انتظار داشته باشید مفتی مفتی طبق سیاستهای وفاقیتون ایدئولوژیشونو تغییر بدن
🔹به جاش ریزش اتفاق میوفته . همونطور که در بحث مانور تجملات و اقازاده بازیها خیلی از ریزش ها صورت گرفت .
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 ستاد امر به معروف: مدیران ساترا را بخاطر بخاطر سریال «تاسیان» محاکمه خواهیم کرد اینی که میبینید ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون هیچ ملاحظه ای تنه بهم میزنید و برخورد نامحرم به صورت عادی و به وفور در فیلم مشاهده می شود و رفتارهای نامناسب ترویج میکنند ⛔️
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
🌸 دختــران چــادری 🌸
بدون هیچ ملاحظه ای تنه بهم میزنید و برخورد نامحرم به صورت عادی و به وفور در فیلم مشاهده می شود و رفت
🔴 سریال تاسیان یا چه مرگتون بود که انقلاب کردید؟
روزنامه وطن امروز، طی شماره ای یک صفحه کامل را به نقد سریال تاسیان اختصاص داده، البته نقد این روزنامه
کاملا به نقد دوران پهلوی اختصاص دارد.
بخشهایی از آن را در ادامه میخوانید:
👇👇👇
تا همین چند سال پیش در سینما و تلویزیون ایران ساختن یک جهان تیپیکال و فانتزی برای قصهگویی باب بود و قصهگوها میتوانستند در چنین فضایی به راحتی بعضی از آنچه را که به دشواری میشد در فضای جدی و واقعگرا نشان داد، نشان بدهند. مثلاً دهکده برره را میتوان به یاد آورد که فضایی اینگونه داشت یا فیلمهایی مثل «دزد عروسکها»، «دنیای وارونه» یا حتی «همیشه پای یک زن در میان است» به این شکل بودند. سریال «تاسیان» هم برای اینکه تا این اندازه به دلیل دور بودنش از واقعیات توی ذوق نزند، میتوانست یکسره دست از ادعای واقعگرایی و تاریخنگاری بشوید و رسماً در یک فضای طنز تیپیکال روایت شود. حالا اما چیزی که در مقابل داریم یک کمدی ناخواسته است که نه میتواند نمک کمدی را داشته باشد و نه به عنوان یک کار جدی قابل اعتناست. آنچه در مقابل داریم، در حقیقت هجو تمام چیزی است که ظاهراً خود سازندگان مجموعه میخواستند بگویند و نشان بدهند.
کلکسیونی از قاب عکس دستفروشان دور میدان انقلاب
خلاصه داستان سریال تاسیان این است که یک پسر جوان سرکش، از خانواده مذهبیاش جدا میشود و شبها در چاپخانه میخوابد تا بتواند مشروب بخورد و عکس خوانندهها و هنرپیشهها را به در و دیوار اتاقش بزند و خلاصه راحت باشد. یک روز دختر کارخانهداری بزرگ به این چاپخانه میآید و بابت اینکه رنگ نقاشیهای کتابش بهدرستی مطابق آبی فیروزهای درنیامده گلایه میکند. این پسرک بدون اینکه آن دختر او را ببیند، خودش وقتی دورادور او را دید، با همین یک نگاه جوری عاشق و پیگیرش میشود که خسرو در طلب شیرین نبود یا مجنون به دنبال لیلا نرفت! آدمهای داخل قصه هم خود آدمهای دهههای ۴۰ و ۵۰ نیستند، فانتزی کارگردان از آن آدمها یا به عبارتی همان قاب عکسهاییاند که دستفروشان دور میدان انقلاب تهران میفروشند یا در بعضی کافههای اطراف چهارراه ولیعصر نصب است.
خواهشــــمندیم توقیفمان کنید!
زدن این حرف که حیف شد انقلابیها نگذاشتند فرآیند تغییر ژنتیکی و جغرافیایی مردم ایران و سرزمینش کامل شود و ما اروپایی شویم، شاید راحت باشد اما نشان دادنش سخت است. در تاکسی یا توئیتر شاید بشود این حرف را زد و بقیه هم حوصله پاسخ دادن نداشته باشند یا رودربایستی کنند اما برای اینکه فیلم یا سریالی بتواند این حرف را جا بیندازد، اول باید نشان بدهد و ثابت کند ما در دهه ۵۰ کی بودیم و کجایی بودیم و چطور شد که ورق برگشت، تا بعد بشود نتیجه گرفت که انقطاع آن مسیر حیف بود یا نبود. آیا کسی توانست در این سریال، همان دهه پنجاهی را که مدنظر چنین گفتمانی بود ببیند و بعد باور کند که آن دوران واقعاً همین شکلی بوده؟ در این لازمان و لامکان تخیلی آیا اساساً قصهای میتوان روایت کرد؟ وقتی قصهای در کار نباشد، چطور میشود یک سریال چندقسمتی را با تئاترهای خیابانی یک جوان تازه ساواکی شده برای معشوقهاش پر کرد؟ راهش این است که همه قسمتها، همه سکانسها و همه صحنهها را با شلوغبازی و میهمانی پر کنیم؛ طوری که انگار کل این مجموعه در میهمانی میگذرد و زندگی طبیعی آدمها را نمیبینیم. اگر فیلمساز حرف مهم یا قصه جذابی داشت که میخواست هر طور شده به گوش همه برسد، گیر نمیداد به گنجاندن چند صحنه رقص بیربط به اصل ماجرا در کارش تا برای آن حاشیه درست کند. طرفه اینجاست که حتی وقتی حاشیههای ایجاد شده به اندازه کافی زیاد نبود، این عوامل خودشان در تنور آن میدمند و شلوغش میکنند تا به گوش همه برسد.
شما کارگردان هستید یا ادمین اینستاگرام؟
مشکل جدیتر و بنیادین روایت فراتر از نمایشهای کاریکاتوریاش از ساواک، جایی خودش را نشان میدهد که سفیدشویی همزمان 2 عنصر مربوط به عصر پهلوی باهم تناقض ایجاد میکند و هر دو را از معنا میاندازد.
فیلمساز از آنجا که میخواسته نشان بدهد در دوران شاه همه چیز گل و بلبل و رنگی و شاد و کافهپسند بوده، نمیتوانسته هیچ چیزی از مسائل مبتلابه آن روزگار مثل خفقان و فاصله طبقاتی و حضور عناصر مداخلهگر بیگانه در کشور را نشان بدهد و آدمهای معترض قصه هیچ انگیزهای برای معترض بودنشان ندارند جز اینکه عشقشان کشیده معترض باشند.
در چنین شرایطی ساواک قصه هم کاریکاتوری میشود و هیچ دلیلی برای دستگیری این افراد ندارد جز مقداری کاغذ که همراهشان است و به آن میگویند اعلامیه. یعنی سفیدشویی اوضاع اجتماعی دوران شاه باعث میشود انگیزه معترضان به آن رژیم درنیاید و روی همین حساب، ساواک هم دلیل منطقی برای برخورد با آنها پیدا نکند و هر بار به بهانه یک مشت کاغذ، این و آن را بگیرد و ببندد و ببرد. این یک نقض غرض ناشیانه از هوادار کارنابلد آن دوران است که نمیداند برای سفیدشویی یک رژیم هم بد نیست ابتدا چند مورد از ایرادات آن دوره را قبول کنی و نشان بدهی، تا هم مخاطبانت انصاف تو را بپذیرند و هم در ادامه به این تناقضات برنخوری.
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
🌸 دختــران چــادری 🌸
تا همین چند سال پیش در سینما و تلویزیون ایران ساختن یک جهان تیپیکال و فانتزی برای قصهگویی باب بود و
🔴 شاید جماعت برانداز بتوانند با اکانتهای عمدتاً فیک یا ناشناس در شبکه اجتماعی ایکس و یا در بعضی اکانتهای اینستاگرام، چند عکس شیک از تهران قدیم با خانمهایی که حجاب بر سر ندارند و شبیه اروپاییها هستند را بگذارند و بپرسند چه مرگتون بود که انقلاب کردید؟ اما این گزاره ابلهانه را نمیتوان در حد یک سریال داستانی بسط داد و به چنین تناقضاتی برخورد نکرد.
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 شاید جماعت برانداز بتوانند با اکانتهای عمدتاً فیک یا ناشناس در شبکه اجتماعی ایکس و یا در بعضی اکا
🔴 سفیدسازی از ساواک / آیا پروژه تاسیان اولین گام صنعت نمایش برای تطهیر ساواک و پهلوی است؟
ادامه ... 👇
🌸 دختــران چــادری 🌸
🔴 تاسیان چگونه تاریخ را تحریف میکند؟
اگر حواشی فرعی ساخته شده حول این سریال را نادیده بگیریم، این سریال مبنای تاریخ انقلاب اسلامی را در بزنگاه ۱۳۵۶ تحریف میکند. این سریال از حیث نگرش به زمینههای دگرگونی اساسی در سال ۱۳۵۷ کم تاثیرها را جایگزین موثران میکند.
نخستین بخشی که در قسمتهای ابتدایی سریال قابل بررسی است، اشاره پررنگ به شبهای شعر گوته است که به عنوان کانونی اعتراضی و تأثیرگذار معرفی میشود. نخستین پرسش قابل طرح این است که آیا جوشش و خروش گسترده مردمی از کانونهای روشنفکری آغاز شد؟
اگر «تاسیان» روایتی تاریخی است و از ۱۹ مهر ۱۳۵۶ آغاز میشود و وقایع مردمی منتج به انقلاب را بررسی میکند، چرا رخدادی مثل قتل سازمانیافته سید مصطفی خمینی در ۱۱ روز پس از شروع قصهاش نادیده گرفته میشود و به جای آن به روز دستگیری سرلشکر احمد مقربی در آذر ۱۳۵۶ میپردازد؟ یکی از نکات سریال عدم توجه به انطباقهای تاریخی و زمانی است.
فلاش بک؛ تطهیر ساواک از «من و تو» تا «تاسیان»
برگ برنده «من و تو» در تطهیر رژیم پهلوی، در آخرین روزهای حیات این شبکه قبل از فعالیت مجدد کنونی، کلید خورد.
پخش مصاحبه «پرویز ثابتی»، رئیس سابق اداره ساواک، عملاً یک طرح رسانهای برای تطهیر این نهاد سرکوب بود. روایت سریال «تاسیان» در راستای جعلیات ثابتی به صورت لطیفی این سرکوبگر را تطهیر میکند. استدلالهایی که در تبیین این نظریه میتوان مطرح کرد، در قالب رابطه امیر با شیرین گنجانده شده است.
در قسمت دوم این سریال، امیر به سادگی به واسطه دوستی با بچه محل قدیمیاش، سعید، وارد اداره ساواک میشود. آیا امیر که در قسمت نخست با چاپ اشعار اعتراضی توسط ساواک دستگیر شده، میتواند به سرعت کمتر از دو ماه (از مهر ۵۶ تا آذر ۵۶ – بر اساس تاریخ دستگیری مقربی) به واسطه رفاقت با سعید، با در نظر گرفتن سابقه دستگیری در ساختمان اصلی این نهاد استخدام شود؟
از طرفی برخورد ساواک با دانشجویان معترض در تاسیان، مصداق نقطه نظرهای ثابتی در گفتوگو با شبکه من و تو است. سراسر سریال طوری به نظر میرسد که گویی این نهاد تلاش میکند از گروه دانشجویان مخالف و معترض صیانت کند.
ساواک به خانه عشاق تبدیل میشود؟
در قسمت سوم این سریال، «امیر» در سکانس دستگیری در دانشگاه، اعلامیههای اعتراضی شیرین را از کیف او بیرون میکشد و او را نجات میدهد. در تنها بازجویی شیرین، همین اتفاق میافتد و دختر پولدار این روایت باز هم به واسطه میانجیگری امیر آزاد میشود.
در واقع این نهاد سرکوبگر طوری طراحی شده که مخاطب نسبت به آن احساس سمپاتی پیدا میکند. در عشق دست نیافتی امیر که در اتاقهای بازجویی این نهاد شکل میگیرد، او در قالب یک بازجو موفق میشود شیرین را به خود علاقهمند کند.
محیط و رفتار ساواک نسبت به گروه معترضان انقلابی طوری طراحی شده است که مخاطب حس خوبی نسبت به ساواکیها پیدا کند. توالی روایت به صورتی است که تماشاگر تصور میکند مملکت در مسیر آبادانی و مدرنیته قرار گرفته و این دستگاه فرزندان مخالف حکومت پهلوی را از خطر به پرتگاه افتادن کشور حفاظت میکند. اما این نظریه در قالب بخشی از دیالوگها از زبان جمشید نجات شنیده میشود.
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر انقلاب: دشمن به دنبال بزک کردن چهره خاندان منحوس پهلوی است
♨️ بیانات رهبری در مورد موجه جلوه دادن پهلوی
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عمرا کسی میفهمید چی شده تا خود گزارشگر گفت😁
مخترعین ایرانی 🇮🇷 محصولی رو تولید کردن که بدون ورزش و رژیم لاغرت میکنه✌🏻
نظرات مردم خیلی جالبه 👌🏻
اینم لینک اصلی سایت این محصول چربی سوز با 50درصد تخفیف 👇👇👇
https://landing.saamim.com/r1YzE
https://landing.saamim.com/r1YzE
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آبروریزی عنکبوت در گلدن کلوپ
🆔 @Clad_girls | دختران چادری
🌸 دختــران چــادری 🌸
🎥 آبروریزی عنکبوت در گلدن کلوپ 🆔 @Clad_girls | دختران چادری
کارگردان «عنکبوت مقدس» به آزار جنسی متهم شد
🔹علی عباسی، کارگردان فیلم توهینآمیز «عنکبوت مقدس»، به آزار و اذیت جنسی و دستدرازی به یک بازیگر مشهور در زمان مستی در مهمانی پس از مراسم گلدنگلوب امسال متهم شده. نام این هنرپیشه هنوز فاش نشده است.
🔹هالیوود پس از فراگیرشدن جنبش «میتوو» و افشای رسواییهای اخلاقی در سینمای آمریکا، حساسیت بالایی بر روی آزار و اذیت جنسی نشان داده که گاهی به بایکوت کردن مادامالعمر عوامل سینمایی نیز منتهی شده است.
🔹عباسی هنوز به درخواستها برای اظهارنظر در مورد این اتهام پاسخ نداده اما زمانی که سایت ددلاین در مورد وضعیت نمایندگانش تماس گرفته، او مدعی شده که «تصمیم گرفته مسیر جدیدی را در حرفهاش دنبال کند».
🆔 @Clad_girls | دختران چادری