تدریس تم ۱ ریاضی
کانال کلاس اولی ها
@classavaleha
ص۶
به صفحه آغازین بر می گردیم واز دانش اموزان بپرسید کدام یک از اشیا ویا اشکال داخل اشپزخانه از نطر تعداد اندازه هم هستند .
به ص ۶ برگشته واز دانش اموزان بخواهید از ابزار خط کش استفاده کنند ودسته هایی که تعدادواشیا مثل هم هستند رابه هم وصل کنند
نکته درخصوص کار با خط کش 🌸بسیار مهمه که دانش اموز کاربااین ابزار رایاد بگیرد یعنی قبل از انجام این صفحه از دانش اموز بخواهیم تا با خط کش خط بکشد حالا به هر جهتی که دوست دارد تابه این وسیله طرز گرفتن خط کش روی دفتر برای خط کشی را یاد بگیرد .دراین جا استفاده از ابزار خط کش جهت وصل کردن اشیا با تعداد یکسان است اگر دانش اموزی دقیق وصل نکرد ایرادی ندارد اما اگر دیدید که دانش اموزان توانایی کار با خط کش را ندارند نیاز به فعالیت هایی دارند که دران با خط کش نقاط مختلف را به یکدیگر وصل کنند .
کانال کلاس اولی ها
@classavalehaa
کلاس اولی ها(جهان تیغ):
تدریس تم ۱ ریاضی
کانال کلاس اولی ها
@classavaleha
ص ۷ اهداف
ارائه نمایش های مختلف یک عدد باداستفاده از انگشتان دست ،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد ودرک اینکه همه این نمایش ها یک عدد رابیان می کند ،ادامه دادن یک الگوی هندسی
کانال کلاس اولی ها
@classavaleha
تدریس تم ۱ ریاضی
کانال کلاس اولی ها
@classavaleha
تدریس ص ۷
یک نمایش از عدد ۱ را به دانش اموزان نشان دهید واز ان ها بپرسید این چندتا است .سپس نمایش های مختلف عدد یک رابه دانش اموزان نشان دهید وهربار از ان ها بپرسید چندتا است تا دانش اموزان با نمایش مختلف عدد ۱ اشنا شوند .سپس یک نمایش از عدد ۲ را به دانش اموزان نمایش بدهید واز ان ها بپرسید که چند تا انگشت باز شده است سپس از ان ها بخواهید نمایش های مختلف عدد ۲ رانمایش بدهند به همین ترتیب تا ۵ ادامه بدهیم .
به صفحه اول برگردید واز دانش اموزان بپرسید که چندتا بشقاب روی میز قرار دارد سپس از ان ها بخواهید نمایش های مختلف ان را با انگشتان دست نمایش دهند .به این ترتیب انجام فعالیت های بالای ص ۷برای دانش اموزان ساده خواهد بود .وتشویقشون می کنیم تا با انگشتان دست خود به صورت متفاوت عدد ها رابیان کنند
کانال کلاس اولی ها
@classavalehaa
تدریس تم ۱ ریاضی
کانال کلاس اولی ها
@classavaleha
ادامه تدریس ص ۷
با قیچی کاعذهایی رابه صورت مربع ،مثلث ودایره برش بدهیم ودراختیار دانش اموزان قراربدیم حالا یک الگو با مثلث ومربع (یک درمیان )بسازیم واز ان ها بخواهیم این الگو را با اشکال که دراختیارشان است ادامه بدهند .با ساخت الگوهای دیگر از دانش اموزان بخواهید الگوی مورد نطر رابا اشکال داده شده ادامه بدهند .
به صفحه آعازین برگردیم والگوهای موجود رابه دانش اموزان نشان بدهیم واز دانش اموزان بیپرسیم اگر این الگو ادامه پیدا کند شکل بعدی به چه صورت خواهد بود .ومجدد از دانش اموزان بپرسیم رابطه بین الگوها را بگوید وسپس الگوی مورد نطر را ادامه بدهد .
نکته🌸🌸ممکن است دانش اموزان درنمایش عدد با انگشتان دچار مشکل شوند که نیاز به تمرین ودست ورزی دارد وخمیر بازی می تواند توانایی مهارتی انگشتان دست دانش اموزان را افزایش بدهد .
درانجام الگو ممکن است دانش اموزان دررنگ کردن دقت کافی نداشته باشند توجه کنید که هدف درک رابطه بین الگوها وادامه دادن الگوها است پس تمرکز کار رابر درک درست الگو قرار بدیم
کانال کلاس اولی ها
@classavalehaa
36.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌦تدریس نگاره 2
مدرس: خانم غلامی
#نگاره_دو_2
--•-•-•-----❀•📖•❀ ------•-•-•--
@classavalehaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦آموزش لوحه شماره ۳
مدرس: خانم شنبدی
#نگاره_دو_2
--•-•-•-----❀•📖•❀ ------•-•-•--
@classavalehaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦آموزش لوحه شماره ۴
مدرس: خانم شنبدی
#نگاره_دو_2
@classavalehaa
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا