eitaa logo
کلاس اولی ها (جهان تیغ)
55.2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
3.6هزار ویدیو
2هزار فایل
معلم پایه اول ۱۸ سال سابقه تدریس معلم نمونه و مولف کتابهای کمک اموزشی شاعرونویسنده شعرها و داستانهای الفبا مدرس دوره های ضمن پیج روبیکا https://rubika.ir/classavaliha_jahantigh ای دی سفارش کتاب کمک اموزشی 👇👇👇 @Jahantigh9
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌹✨ســـلام 🕊✨روزتـــون 🌹✨پر از خیر و برکت 🕊✨امروز جمعه↶ ✧ 6 مهر 1403 ه.ش ❖ 23 ربیع الاول 1446 ه.ق ✧ 27 سپتامبر 2024 میلادی ┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄ 🌹✨↯ ذڪر روز ؛ 🕊✨《 اللهم صل علی محمد وآل محمد 》
🐜🐞معنی حشرات مختلف در کتاب ریاضی📏✏️💖 🐜 مورچه : نشانه تدریس درس جدید است و باید توسط معلم کامل تدریس شود. . 🐞 کفشدوزک : نشانه تمرین مطالب آموخته شده است و دانش آموز باید بدون کمک دیگران تمرین را حل کند .البته چون مطلب تازه آموخته شده ممکن است حل آن توسط دانش آموز کمی زمان ببرد . . 🐝زنبور : نشانه آن است که این مطلب به اندازه کافی تمرین و تکرار شده و دانش آموز باید سریع حل کند و اگر نتوانست حل کند باید بررسی کنیم چه علتی داشته ⭐️⭐️صفحاتی که عکس خط کش 📏 یا ابزار دارند حتما باید یا ابزار مناسب آن صفحه حل شود. 💪🏻صفحاتی که هیچ نشانه ای ندارند کاملا تمرین و تکرار است و دانش آموز باید بتواند آن را بدون کمک انجام دهد. . پس صفحاتی که عکس مورچه ندارند به این معنیه که باید بچه ها خودشون حل کنن و اگه نتونن یا ما خوب تدریس نکردیم و یا اون خوب یاد نگرفته و باید دوباره تدریس و تفهیم بشه @classavalehaa
سوال🤔👇👇👇 🔴 بخش کردن با صداکشی چه فرقی داره؟ و اگه درست شنیده باشم صداکشی منسوخ شده ؟؟ پاسخ👇👇👇 بخش کردن کلمات ، یکی از مراحل یادگیری هست در بخش کردن کلمات، با توجه به اینکه کلمات به اجزای کوچک‌تری تبدیل می‌شن اموزش بهتر صورت می‌گیره. و اصولا کمی که نشانه‌ها رو میریم جلوتر دیگه اصرار به انجامش نداریم مگر دانش آموزان ویژه که مشکل یادگیری دارن.🔎 صداکشی به روش قدیم ( با انگشت) بله منسوخ شده❌ ما (صدا‌ نویسی) داریم✅ اما صداکشی نداریم. @classavalehaa 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
📥📥  نکته  📥📥 آیا در زنگ ریاضی گروه بندی دانش آموزان لازم است؟ 👱👱‍♂🧑‍🦰⭐️🧑‍🦲👨‍🦲🧓⭐️ طبق نظر مولف کتاب، باتوجه به این که یادگیری ریاضی با تفکروکشف در ذهن دانش آموز اتفاق می افتد، پس یک فعالیت فردی است. دانش آموز باید فکرکند، دست ورزی کند، کشف کند و تلاش کند تابه پاسخ برسد و اگر تدریس ویادگیری گروهی باشد اولین نفر که به پاسخ رسید به جای بقیه فعالیت را انجام می دهد و ممکن است بقیه دانش آموزان فرصت لمس دست ورزی ها یا حل فعالیت هارا پیدانکنند و همچنین معلم نمی تواند ارزیابی دقیقی از میزان یادگیری دانش آموز داشته باشد، پس گروه بندی هنگام تدریس و کشف ویادگیری ضروری نیست، اما برای بررسی فعالیتهای همکلاسی ها، برای مرور و تمرین بیشتر، برای هم فکری در حل یک مسئله پیچیده یا برای همسال سنجی و بررسی تکالیف و....می توان از گروه بندی استفاده کرد. @classavalehaa 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌈⚡یکی از مشکلاتی که بعضی از معلمان شاید در طول دوران تدریسشان با آن روبه رو بشوند مشکل لکنت زبان در دانش آموزان هست . و سختی کار بیشتر در پایه اول مشهود خواهد بود. 💫اولین گام برای رفع این مشکل جلوگیری از خندیدن سایر دانش آموزان نسبت به صحبت های دانش آموز مد نظر است. 🏹معلم نباید جلوی کلاس به صورت مکرر از دانش آموز بپرسد که چی گفتی این امر باعث حساسیت دانش آموز و انگشت نما کردن او نزد بقیه می شود. این اولین گام برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس دانش آموز خواهد بود. 🏀 سعی کنید سوالاتی در مورد مسائل مختلف مثلا ورزشی و جذاب از او بپرسید ابتدا با سوالاتی شروع کنید که کوتاه پاسخ باشند تا دانش آموز معذب نشود. رفته رفته طول گفتگو ها را با او افزایش دهید. هنگام تدریس هر نشانه نحوه حرکات لب و زبان را با او تکرار کنید. در زنگ تفریح می توان او را از فاصله دور صدا زد تا با صدای بلند جواب بدهد (بله ، الان میام و...) 🙋‍♂️یا از او بخواهیم تا نام دانش آموزی را فریاد بزند و او را نزد ما بیاورد. بخش بخش خوانی (هجا) مخصوصا در درس قرآن باعث پیشرفت زیادی در او می شود. حفظ سوره های قرآن یکی از بهترین روش ها برای رفع گرفتگی زبان خواهد بود می توان هر روز از او خواست که سوره ای را که حفظ کرده برای ما بخواند و شکل صحیح حرکت زبان ولب  را در هنگام تلفظ کردن کلمات  به او یاد آور شوید و رفته رفته خواهیم دید که شکل صحیح کلمات را تلفظ خواهد کرد. همه ی افراد برای صحبت کردن در ابتدا نیازمند شنیدن و داشتن حافظه ی شنیداری قوی هستند. در این مورد برای دانش آموز مد نظر می توانیم با تمرین های افزایش طول دقت، حافظه شنیداری او را تقویت کنیم . از او بخواهید تا برای دوستانش خلاصه ی یک داستان را تعریف کند. به او مسئولیت بدهید. سعی کنید او را سر ذوق بیاورید. @classavalehaa 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
💢🌷🌼🌹☘️💠☘️🌹🌼🌷💢 *توضیحاتی پیرامونِ برنامه ی هفتگی پایه ی اوّل:* *فارسی:* ۱۱ ساعت ۵ ساعت بخوانیم، ۵ ساعت نگارش (بنویسیم)، یک ساعت کتابخوانی *ریاضی:* ۵ ساعت *علوم:* ۳ ساعت *هنر:* ۲ ساعت *ورزش:* ۲ ساعت *قرآن:* ۲ ساعت که سعی شود در زنگ های اول گنجانده شوند. 🔔♨️📢📣📢📣📢📣📢♨️🔔 *توجّه توجّه توجّه:* *توجّه ۱:* از ۱۱ ساعت فارسی، یک ساعت برای کتابخوانی در نظر گرفته شود و *۳ ساعت املا:* یعنی ۳ جلسه در هفته به املای فارسی اختصاص داده میشود. جلسه ی اول: آموزش// جلسه دوم: تمرین// جلسه سوم: ارزشیابی که در دفتر گرفته میشود. (یعنی املای دفتری، فقط یک جلسه در هفته میباشد.) *توجّه ۲:* فارسی و نگارش پشت سر هم باشند تا یک ساعت بخوانیم کار شود و ساعتِ بعد نگارش کارشود. (بنویسیم) *توجّه ۳:* روزی یک ساعت ریاضی ریاضی *ساعت آخِر نباشد.* (دانش آموز خسته است و انرژی کافی ندارد.) *ساعت اوّل هم ترجیحاً نباشد* ولی این انتخاب اجباری نیست. (دلیل: برخی فراگیران دیر از خواب بیدار میشوند و تمرکز کافی ندارند یا صبحانه نخورده و رمق برای تمرکز لازم را ندارند...) *توجّه ۴:* هرگز ۲ ساعت پشت سر هم ورزش یا علوم یا قرآن، قرار داده نشوند. *توجّه ۵:* بهتر است که ساعت کتابخوانی، زنگ آخِر باشد که اغلب، حال و هوای خوش تر و بهتری برای دانش آموزان دارد. @classavalehaa