رنگها وجود خارجی دارند یا خیر ؟🤔
در دنیایی رنگارنگ زندگی میکنیم. رنگها برای ما مفهوم سازی میکنند. مثلاً شیر به سفیدی معروف است 🥛
رنگها حتی در بسیاری از ضربالمثلهای ما جا خوش کردهاند و زمینه تولید مثلها و استعارههای بسیاری شدهاند 🪔
مثلاً میگوییم جای فلانی سبز، یا مثلاً میگوییم فلانی آدم یک رنگی است .....
رنگها همچنین برای ما نمادسازی میکنند. مثل رنگ پرچمها، رنگ لباس تیم فوتبال، رنگ لباس نظامی و بسیاری از نمادهای دیگر 🇮🇷
اما آیا این رنگها در جهان خارج از ذهن ما نیز همین رنگی هستند؟؟! 😳
سوال عجیبیه نه ؟
ببینید رنگها حاصل بازتاب طول موجهای مختلف نوری هستند که به چشم ما میرسند و توسط سلولهای مخروطی شبکیه چشم دریافت و تبدیل به پیام عصبی میشوند و پس از آن به سیستم عصبی فرستاده میشوند. در آنجا درک رنگ حاصل میشود و مثلاً ما موز را زرد میبینیم 🍌
اما همه موجودات رنگها را مثل ما نمیبینند. حشرات رنگها را بسیار متفاوت از ما درک میکنند و مثلاً ممکن است قرمز را آبی ببینند!! 😳
احتمالا استقلالیهای اونا پرسپولیسی هستند و پرسپولیسیهای اونا استقلالی 😁
بنابراین نمیتوان گفت رنگ قرمز واقعاً در جهان خارج قرمز است، بلکه ما آن را قرمز درک میکنیم و براساس یک قرارداد زبانی نام آن را قرمز گذاشتهایم 🔴
این حالت را میتوان برای رنگها، بوها، صداها، دماها و بسیاری دیگر از محرکهای موجود در جهان در نظر گرفت
بنابراین ما جهان را اینگونه درک میکنیم چون راهی غیر از آن نداریم
سلمان بهادران ✍
---------------------
علوم و سواد شناختی 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیپ فیک یا دیپ آرت
هوش مصنوعی به مرور تشخیص صحت اخبار را سخت و سختتر میکنه
الان به نظرم کیفیت متحرک سازی این عکس نسبت به پارسال خیلی بهتر شده
تازه من خیلی حرفهای نیستم
حیف صدای من که افتاد روی بایدن 😁
البته چیزی که در این کلیپ از زبان بایدن گفتم، در حقیقت واقعیت درون ذهن اوست که جرأت گفتنش را ندارد
علوم و سواد شناختی | بهادران
رنگها وجود خارجی دارند یا خیر ؟🤔 در دنیایی رنگارنگ زندگی میکنیم. رنگها برای ما مفهوم سازی میکنند
این موضوع از آن موضوعات چالشی البته از نگاه فلسفی است
البته مقصود بنده در این متن، بیشتر بُعد درک حسی بود و مباحث پدیدارشناسی کمتر مد نظرم بود
از آنجایی که علاقمند به این مباحث هستم، از نظرات ارزشمند شما همراهان استقبال میکنم
راه ارتباطی
@sbb4962
نظریه بازنمایی ( representation)
نظریه بازنمایی در فلسفه و روانشناسی به بررسی چگونگی درک ما از واقعیت و محدودیتهای حسی ما در این زمینه میپردازد. به عبارت دیگر، ما هرگز نمیتوانیم به واقعیت عینی و خالص دست پیدا کنیم، زیرا ادراک ما از واقعیت تحت تأثیر حواس، تجربیات، تفاسیر و پیشداوریهای شخصیمان قرار دارد.
حواس پنجگانهی ما، هر کدام به نوعی واقعیت را فیلتر میکنند و به ما تصویری ناقص و اغلب تحریفشده از آنچه در واقع هست میدهند. مثلاً، آنچه ما بهعنوان رنگ میبینیم، تعبیر مغز ما از امواج نوری است که به چشم میرسد، و یا صداهایی که میشنویم، درک ما از ارتعاشات مولکولهای هوای اطراف ماست. بیماریهای مختلف فیزیکی یا محیطی میتواند بر ادراک ما تأثیر بگذارند.
این نظریه در عرصههای مختلفی چون هنر، ادبیات و علوم اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد تا نشان دهد که چگونه روایات و تفسیرهای مختلف میتوانند بر درک ما از واقعیت تأثیر گذاشته و در نهایت به شکلگیری جهانبینیهای متفاوت منجر شوند. به این ترتیب، درک ما از واقعیت نه تنها به خود آن واقعیت بستگی دارد، بلکه به نحوهی تعامل ما با آن نیز وابسته است.
--------------------------------------
علوم و سواد شناختی 🔰
@cognitivescience
🔰 *کارگاه آموزشی کاربرد هوش مصنوعی در پژوهش و مقاله نویسی*
🟩 در این دوره آموزشی یاد میگیرید:
▫️انتخاب موضوع
▫️بررسی سریع ادبیات و پیشینه تحقیق
▫️انتخاب عنوان مقاله
▫️خلاصه کردن مقالات
▫️ترجمه متون فارسی و انگلیسی
▫️انسانیزه کردن با هوش مصنوعی
▫️پارافرایز متون
🗓 *تاریخ: جمعه 27 مهر*
⏰ *زمان: 16 الی 20*
✅ این دوره کاملاً رایگان است.
🚨ظرفیت محدود🚨
برای ثبت نام وارد کانال زیر شوید
🆔@researchplus2
○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○
🔰 کانال ایتا و تلگرام:
🆔@researchplus2
🔰 نظرتون راجع به برنامه عمارت شبکه سه چیه که سعید فتحی روشن شعبه باز معروف مسابقه عصر جدید در اون کارهای شگفتانگیز انجام میده ؟
برنامه امشب عملاً ذهن خوانی شده
برای من که خیلی عجیب شده🤔
مثلاً به خانم اوتادی گفت از بین تعدادی بادکنک رنگی، یک رنگ را انتخاب کن. البته در ذهن.
و بعد سعید فتحی روی تخته وایت برد همزمان بادکنک قرمز کشید و قبل از اینکه به خانم اوتادی نشون بده، گفت رنگ بادکنکی که در ذهن انتخاب کردی رو بلند بگو
و او گفت قرمز !!!
دوستان اگر نظری دارید به ای دی بنده بفرستید
ممنون
@sbb4962
علوم و سواد شناختی | بهادران
🔰 نظرتون راجع به برنامه عمارت شبکه سه چیه که سعید فتحی روشن شعبه باز معروف مسابقه عصر جدید در اون کا
آیا منتالیست شعبده بازی است؟
سئوالی که پیش میآید این است که آیا منتالیست نوعی جادوگری یا شعبده بازی است؟ در ظاهر که اینطور به نظر میرسد. اما وقتی به اجزا و کاربردهای آن آشنا شوید در مییابید که منتالیست بازی هوش است. در واقع شما با اعداد و ارقام و هوش و علم روانشناسی سر و کار دارید. قرار نیست در منتالیست مردهای زنده شود یا روی سر کسی شاخ در بیاید. با همان ابزارهای ساده دمدست و استفاده از خطای دید و خطای تصمیمگیری میتوان مخاطبان را سرگرم کرد. کاری که فتحیروشن میکند حاصل سالها تمرکز و تلاش در این حوزه است و کارهای او هیچ ارتباطی با نیروهای ماورایی ندارد.
نظر سایت فیلیمو
ممنون از همه عزیزانی که نظرات خود را به شخصی بنده ارسال میکنند 🌹
علوم و سواد شناختی | بهادران
آیا منتالیست شعبده بازی است؟ سئوالی که پیش میآید این است که آیا منتالیست نوعی جادوگری یا شعبده بازی
شاید در ظاهر امر اینطور به نظر بیاد که سعید از روشهای ماورائی استفاده میکنه، اما روش آقای فتحی ارتباط با شیاطین نیست بلکه ایشون با استفاده از شگردهای شناختی و خلأهای ذهنی افراد این القائات را انجام میده.
مثلاً در برنامه دیشب که رنگ ذهنی خانم اوتادی را حدس زد دلیلش اینه که در مقوله بندی ذهن برای رنگها، رنگ قرمز انتخاب اول اکثر افراد است(شاهد اینکه اکثر تماشاگران هم قرمز را انتخاب کرده بودن ! ) مخصوصاً اینکه اول با یک داستان خیالی و درخواست بستن چشم، سطح امواج مغزی خانم اوتادی را به سطح آلفا برد و بنابراین ایشون بدون توجه به سلیقه خودش و ناآگاهانه قرمز را انتخاب کرد
🔺علاقهمندان به تحصیل در این رشتهها در دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام میتوانند با مراجعه به تارنمای سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در آزمون کارشناسیارشد با انتخاب کد ۱۳۵۸ (هنرهای تصویری و طراحی)
ثبتنام نمایند.
⏰ زمان ثبتنام: ۲۲ تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳
رشته های مرکز هنرهای رایانه ای
🔹 هنرهای رایانهای - تولید بازی های رایانه ای
🔹 تصویر متحرک (انیمیشن)
🔹 جلوههای ویژه بصری
┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄
دانشکده هنر، رسانه و فضای مجازی
🆔@rasaneh_ihu
--------------
کانال مجاهد مجازی
@vmojahed
«جنگ، مقاومت، دفاع، صلح، سازش، تسلیم»
🔻اینها واژههایی هستند که این روزها زیاد دیده و میشنویم. در واقع واژهها چیزی فرای معنای ظاهری و لغوی خویش هستند.
🔻 در تحلیل گفتمان، پشت هر واژه یا عبارت، یک ایدیولوژی و فکر نهفته است. فکر و اندیشهای که باعث میشود در نهایت، خروجی همچون عبارات فوق را شاهد باشیم.
🔻بنابراین نباید به سادگی از کنار واژههای خبری و سیاسی گذر کنیم و نباید آنها را صرفاً کلماتی ساده بدانیم.
🔻برای تحلیل گفتمان، چند ویژگی را باید مدنظر داشته باشیم.
اول اینکه چه کسی یا چه گروهی این واژگان و عبارات را تولید و به کار بردهاند. بررسی پیشینه تاریخی و فرهنگی تولیدکنندگان متن و خبر بسیار مهم است.
🔻ثانیاً باید دید این خبر قرار است در چه بافت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منتشر شود. توجه به بافت دریافت کننده متن و خبر بسیار مهم است.
🔻همچنین باید اهداف ایدیولوژیک و اقناعی پیام را بدانیم. اینکه تولید کنندگان خبر قرار است و قصد دارند چه تغییری در نگرش دریافت کنندگان خبر ایجاد کنند.
🔸البته در تحلیل گفتمان خبری و سیاسی موارد بسیاری وجود دارد که میتوان ساعتها راجع به آنها صحبت کرد🔸
سلمان بهادران ✍
--------------------
علوم و سواد شناختی 🔰
@cognitivescience
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظات آخر زندگی سنوار😔
مثل لحظات آخر مختار
مثل خیلی از مجاهدان فی سبیلالله
مردان خدا و قهرمانان راه حق تنها تسلیم خدا هستند و بس
حتی اگر سمت مقابل لشکر چند هزار نفری با همه امکانات باشه
ترس برای آنها واژهای بی معناست
شهادتت مبارک 🥀🥀
----------------------------
علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
@cognitivescience
الگوی پنج مرحلهای تغییر رفتار 🔄
این الگو با هدف درک بهتر فرآیند تغییر رفتارهای بهداشتی طراحی شده است. مراحل این الگو بهشرح زیر هستند:
1. مرحله پیش از تأمل (Precontemplation): در این مرحله، فرد هنوز به فکر تغییر رفتار نیست و حتی به انجام فعالیتی مثل ورزش نیز نمیاندیشد. 🤔
2. مرحله تأمل (Contemplation): فرد در این مرحله بهطور جدیتر درباره انجام فعالیتهای ورزشی فکر میکند و ممکن است دست به ارزیابی رفتار فعلی خود بزند. 🧠💭
3. مرحله تدارک (Preparation): در این مرحله، فرد آماده تغییر است و ممکن است برنامهریزی برای انجام فعالیتهای ورزشی را آغاز کند، مانند ثبتنام در یک گروه ورزشی. 📝🏋️♀️
4. مرحله اقدام (Action): فرد در این مرحله، بهطور فعال برنامههای ورزشی را انجام میدهد و در تلاش است تا به رفتار جدید عادت کند. 💪🏃♂️
5. مرحله حفظ (Maintenance): در این مرحله، فرد به مدت زمانی فعالیتهای ورزشی را ادامه میدهد و تلاش میکند تا این رفتار جدید را در زندگی خود حفظ کند. 🏆✨
این الگو نشان میدهد که تغییر رفتار یک فرایند تدریجی است و هر مرحله نیاز به ملاحظات و استراتژیهای خاص خود دارد. بنابراین، برای افرادی که در مراحل مختلف قرار دارند، پیامهای مناسب و متنوعی باید ارائه شود.
#تغییر_رفتار
#سلامتی
#ورزش
#اقناع
برگرفته از کتاب: social cognitive theory
مترجم: سیدمحمد مهدی زاده
مرکز تحقیقات صدا و سیما
--------------------------------------------------
علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience
هدایت شده از اندیشناک | محمدینیا
14030716- ادراک در هومص؛ محسنی و وفائیان (converter).mp3
40.03M
#نشست
#صوت
🔰 تحقق ادراک و احساس در هوش عمومی مصنوعی از منظر حمکت متعالیه
➖ یازدهمین پیشنشست در اولین همایش ملی تنظیمگری فجازی
🎙 دکتر حمید محسنی
(پژوهشگر حوزه علوم شناختی و هوش مصنوعی)
🎙 دکتر محمدحسین وفائیان
(هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر)
✍️ دبیر نشست:
محمد #محمدی_نیا
(هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه)
📅 دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳
@Andishnaak|اندیشناک|محمدینیا
وبینار 1+9 چالش سیستمسازی🔰
شروع وبینار: 2 آبان 03 - ساعت 18:00
مدت وبینار: 2 ساعت
توضیحات وبینار
مهمترین سوالاتی که در خرید نرمافزار CRM برای مدیران، صاحبین کسبکارها و مدیران فروش ایجاد میشود را در این وبینار بررسی خواهیم کرد.
این وبینار، یک گفتوگوی دوطرفه بین بنیانگذار دیدار، آقای محمودزاده و مدیر فروش دیدار، آقای کریمی خواهد بود.
در این وبینار سوالاتی که اکثر مشتریان از ما دارند را مطرح میکنیم و میتوانید پاسخ آن را از آقای محمودزاده بشنوید. این وبینار را به همه عزیزان پیشنهاد میکنیم و دعوت میکنیم تا با حضور در وبینار آگاهانهتر برای آینده کسبوکار خود تصمیمگیری کنید.
لینک ثبت نام 🔰
https://eseminar.tv/wb146629
-------------------------------------------------
علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
@cognitivescience
📣رشته کارشناسی ارشد «مطالعات عدالت اجتماعی» برای اولین بار در کشور طراحی و تصویب شد.
🔹رشته «مطالعات عدالت اجتماعی» در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در ایران در کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توسط جمعی از عدالت پژوهان طراحی و در وزارت علوم به تصویب رسید.
🔸پس از بیانات مقام معظم رهبری در دومین نشست راهبردی در اردیبهشت سال ۹۰ و تأکید معظم له بر تدوین رشته عدالت و همچنین نیاز شدید مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی به این رشته، کارگروه عدالت دفتر تبلیغات و دانشگاه باقر العلوم علیه السلام این مهم را در دستور کار خود قرار دادند و پس از یک کار تیمی عدالت پژوهانه، رشته کارشناسی ارشد مطالعات عدالت اجتماعی در ۳۲ واحد با سرفصل هایی مانند نظریه های عدالت اسلامی، نظریه های عدالت غربی، چیستی عدالت، مفاهیم عدالت، مبانی عدالت، جنبش های عدالت خواهی، سیاست های رفاهی، جامعه شناسی طبقه و .... به تصویب رسید.
🔹رشته عدالت اجتماعی می تواند افراد مستعد و علاقمند به مسأله عدالت را برای کنشگری نظری و عملی در حل مسأله عدالت اجتماعی آماده کند.
@ahmad_olyaei
معرفی NotebookLM: با کتابهایتان حرف بزنید!
✍️ دکتر علیاصغر هنرمند
مدتی است یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی تازه به نام NotebookLM توسط گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته که کاربردهای متعددی دارد.
یکی از مهمترین کاربردهای آن، برای افرادی است که با منابع علمی و پژوهشی متعدد سر و کار دارند. شما میتوانید کتابها و فایلهای پی دی اف خودتان را در NotebookLM آپلود کنید. سپس هر پرسشی که داشتید، مطرح کنید تا بر اساس منابع آپلود شدهی خودتان به آنها پاسخ داده شود!
برای مثال در تصویر میبینید که من چند کتاب پزشکی را به آن دادهام و در مورد پیشگیری از میگرن پرسیدهام. جلوی هر پاراگراف هم مشخص است که پاسخ از کدام کتاب نقل شده است.
سرویس جدید گوگل، جستجوی علمی و پژوهشی را برای بسیاری از افراد راحت میکند و ضمنا میتوانید پاسخهای دریافتی را همانجا برای استفادههای بعدی ذخیره کنید و منابع خودتان (دفترچهها) را با دیگران هم بهاشتراک بگذارید!
در «نوت بوک ال ام» میتوانید برای کارهای مختلف «دفترچههای» متعددی ایجاد کنید و داخل هر کدام منابع مرتبط خودشان را آپلود نمایید.
البته «نوت بوک ال ام» در حال حاضر دارای برخی محدودیتها است. برای مثال هر فایل آپلودی میتواند حداکثر ۱۰۰ مگابایت باشد و حاوی حداکثر ۵۰۰ هزار کلمه. جهت مقایسه، هر جلد کتاب طب داخلی هاریسون حاوی حدودا همین مقدار کلمه است.
با وجود محدودیتهای فعلی، NotebookLM همین الان هم یک خدمت بسیار کاربردی است و روزبهروز هم بهتر میشود.
جهت دسترسی به آن کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید (استفاده از آن روی کامپیوتر راحتتر از موبایل است):
https://notebooklm.google.com
https://updatemd.com/technology/3688/
وب سایت:
https://updatemd.com
علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience
📝 روایتشناسی شناختی
🏷 Cognitive Narratology
یکی از جذابیتهای اصلی خواندن یا شنیدن داستان آن است که ما را با ماجراها و احساساتی درگیر میکند که از آنِ دیگری است و قسمتی از تجربه شخصی ما محسوب نمیشوند. تفسیر یک داستان اساساً شامل بازسازی عملکرد ذهن شخصیتهای آن است که به ما این امکان را میدهد تا کنشها و رویدادهای روایت را درک کنیم. از سوی دیگر داستانهای خیالی، در اساس خود، بازنمایی عملکرد خیالی ذهن هستند.
اگر هدف اصلی تحلیل روایی پرداختن به فرایندهایی باشد که جهان داستان را میسازند، میتوان گفت هدف تحقیقات در رویکردی که روایتشناسی را زیرمجموعهای از علوم شناختی تلقی میکند، یافتن منطق داستان است. منطق داستان انسان را قادر میسازد تا جهان داستانها را خلق کند و این مسئله به نوبه خود کمک میکند تا تجربه نیز انتظام یابد و بهصورت قابل درک، قابل کنترل و قابل انتقال درآید. محققان در این زمینه معتقدند که نتایج حاصل از مطالعات مربوط به عملکرد ذهن و بررسیهای روایتشناسانه تا حد زیادی میتوانند به درک بهتر و عمیقتر از هم یاری برسانند.
روایتشناسی شناختی را میتوان به مثابه مطالعه جنبههای مربوط به ذهن در داستانپردازی تعریف کرد. این علم نوظهور ارتباط بین ذهن و روایت را نه تنها در متون مکتوب، بلکه در تعاملات رودررو، سینما، رادیو، محیطهای دیداری، رایانه و سایر ابزارهای قصهگویی بررسی میکند. به این ترتیب میشود جنبههای مرتبط با ذهن را در مقایسه با عوامل متعدد و متداعی با طرح و تفسیر روایت مورد مطالعه قرار داد که از میان این عوامل میتوان به کنش داستانپردازی توسط راوی، فرایندهایی که از طریق آنها مفسران جهان روایی را معنا میکنند، جهانهای داستانی که بازنمودهای روایی یا ابزار روایی این مفسران را به وجود میآورند و همچنین موقعیت شناختی و تمایلات شخصیتها در این جهانهای داستانی اشاره کرد.
روایتشناسی شناختی روشهای متعددی را برای تحلیلها و پیکرههای روایی متنوع در اختیار دارد. این پیکرهها شامل روایتهای مکتوب افسانهای و غیرافسانهای، رمانهای مصور و طنز، روایتهای سینمایی، داستانگویی در تعاملات رو در رو و سایر نمونههای روایی است. در ضمن نظریهپردازان جنبههای مرتبط با ذهن را در فعالیتهای داستانسرایی مورد بررسی قرار میدهند و به این منظور ابزارهای توصیفی و تبیینی را از زمینههای مختلف دیگر مورد بهرهبرداری قرار میدهند که دلیل این امر تا حدی بهخاطر ماهیت میانرشتهای تحقیقات مربوط به مغز- ذهن است. رشتههای دیگری که منبع الهام روایتشناسی شناختی محسوب میشوند عبارتند از: روایتشناسی، روانشناسی، زبانشناسی، علوم رایانه، فلسفه و غیره.
اگر هدف از تحقیقات روایتشناسی یافتن پاسخ این سوال باشد که داستانها چگونه تفسیر میشوند، مسئله اصلی برای روایتشناسی شناختی آن است که چه فرایندهای شناختی درک روایی را پشتیبانی میکنند و به خواننده یا شنونده امکان میدهند تا از جهانی که داستان به وجود میآورد، مدل ذهنی خود را بسازند. علاوه بر این روایتشناسی شناختی به دنبال مطالعه این موضوع است که چگونه روایتها ابزاری برای معناسازی و شیوهای برای ساختاردهی و درک موقعیتها و رویدادها ایجاد میکنند. همچنین اینکه داستانها دقیقاً چگونه به مثابه ابزاری برای اندیشیدن عمل میکنند نیز موضوعی برای تحقیق در این رویکرد نوین است. موضوع دیگر برای مطالعات روایتشناسی شناختی چنین است که آیا میتوان ادعا کرد که روایت شیوهای برای بازنمایی دقیق تجربههای انسان است.
#یادداشت_کوتاه
✂️ نقل به مضمون و برداشت:
مقالۀ از روایتشناسی ساختگرا تا روایتشناسی شناختی، لیلا اردبیلی
📩 لینک اصلِ مقاله:
https://vista.ir/w/a/21/j1tbq
--------------------------------------------------------
علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience
#نشست
🔰نقش بازیهای رایانهای در ایجاد ناامنیهای اجتماعی
➖ چهاردهمین پیشنشست در اولین همایش ملی تنظیمگری فجازی
🎙 محمد کهوند
عضو پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت
🎙 حسین مقدم
طراح و تحلیلگر بازی، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات
✍️ محمد #محمدی_نیا
هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
📅 سهشنبه، اول آبان ساعت 16
📡 لینک مجازی: skyroom.online/ch/iict/cyber
@Andishnaak | اندیشناک | محمدینیا
علوم شناختی، جنگ شناختی.pdf
5.56M
کتابچه #رایگان نکات #علوم_شناختی ، #جنگ_شناختی 📚
🌸تقدیم به شما همراهان کانال 🌸
تهیه کننده:
سلمان بهادران
✍
این کتابچه را پارسال به صورت غیر رایگان ارائه دادم اما امسال تصمیم گرفتم در راستای #جهاد_تبیین نسخه رایگان را در اختیار دوستان قرار دهم
با نشر مطالب کانال، در افزایش دانش و آگاهی سهیم باشیم 🔗
-----------------------------------
علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
@cognitivescience ♨️
@cognitivescience ♨️
@cognitivescience ♨️