eitaa logo
علوم و سواد شناختی | بهادران
1.7هزار دنبال‌کننده
370 عکس
63 ویدیو
24 فایل
🌐 پایگاه علمی پژوهشی علوم و سواد شناختی🌐 Cognitive Science ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی مشاوره و راهنمایی 🆔 @sbb4962 تبادل و تبلیغات 🆔 @CC4962
مشاهده در ایتا
دانلود
ممنون از همه عزیزانی که نظرات خود را به شخصی بنده ارسال می‌کنند 🌹
علوم و سواد شناختی | بهادران
آیا منتالیست شعبده بازی است؟ سئوالی که پیش می‌آید این است که آیا منتالیست نوعی جادوگری یا شعبده بازی
شاید در ظاهر امر اینطور به نظر بیاد که سعید از روشهای ماورائی استفاده میکنه، اما روش آقای فتحی ارتباط با شیاطین نیست بلکه ایشون با استفاده از شگردهای شناختی و خلأ‌های ذهنی افراد این القائات را انجام میده. مثلاً در برنامه دیشب که رنگ ذهنی خانم اوتادی را حدس زد دلیلش اینه که در مقوله بندی ذهن برای رنگ‌ها، رنگ قرمز انتخاب اول اکثر افراد است(شاهد اینکه اکثر تماشاگران هم قرمز را انتخاب کرده بودن ! ) مخصوصاً اینکه اول با یک داستان خیالی و درخواست بستن چشم، سطح امواج مغزی خانم اوتادی را به سطح آلفا برد و بنابراین ایشون بدون توجه به سلیقه خودش و ناآگاهانه قرمز را انتخاب کرد
🔺علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته‌ها در دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام می‌توانند با مراجعه به تارنمای سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در آزمون کارشناسی‌‌ارشد با انتخاب کد ۱۳۵۸ (هنرهای تصویری و طراحی) ثبت‌نام نمایند. ⏰ زمان ثبت‌نام: ۲۲ تا ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ رشته های مرکز هنرهای رایانه ای 🔹 هنرهای رایانه‌ای - تولید بازی های رایانه ای 🔹 تصویر متحرک (انیمیشن) 🔹 جلوه‌های ویژه بصری ┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄ دانشکده هنر، رسانه و فضای مجازی 🆔@rasaneh_ihu -------------- کانال مجاهد مجازی @vmojahed
«جنگ، مقاومت، دفاع، صلح، سازش، تسلیم» 🔻این‌ها واژه‌هایی هستند که این روزها زیاد دیده و می‌شنویم. در واقع واژه‌ها چیزی فرای معنای ظاهری و لغوی خویش هستند. 🔻 در تحلیل گفتمان، پشت هر واژه یا عبارت، یک ایدیولوژی و فکر نهفته است. فکر و اندیشه‌ای که باعث می‌شود در نهایت، خروجی همچون عبارات فوق را شاهد باشیم. 🔻بنابراین نباید به سادگی از کنار واژه‌های خبری و سیاسی گذر کنیم و نباید آنها را صرفاً کلماتی ساده بدانیم. 🔻برای تحلیل گفتمان، چند ویژگی را باید مدنظر داشته باشیم. اول اینکه چه کسی یا چه گروهی این واژگان و عبارات را تولید و به کار برده‌اند. بررسی پیشینه تاریخی و فرهنگی تولیدکنندگان متن و خبر بسیار مهم است. 🔻ثانیاً باید دید این خبر قرار است در چه بافت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منتشر شود. توجه به بافت دریافت کننده متن و خبر بسیار مهم است. 🔻همچنین باید اهداف ایدیولوژیک و اقناعی پیام را بدانیم. اینکه تولید کنندگان خبر قرار است و قصد دارند چه تغییری در نگرش دریافت کنندگان خبر ایجاد کنند. 🔸البته در تحلیل گفتمان خبری و سیاسی موارد بسیاری وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها راجع به آنها صحبت کرد🔸 سلمان بهادران ✍ -------------------- علوم و سواد شناختی 🔰 @cognitivescience
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظات آخر زندگی سنوار😔 مثل لحظات آخر مختار مثل خیلی از مجاهدان فی سبیل‌الله مردان خدا و قهرمانان راه حق تنها تسلیم خدا هستند و بس حتی اگر سمت مقابل لشکر چند هزار نفری با همه امکانات باشه ترس برای آنها واژه‌ای بی معناست شهادتت مبارک 🥀🥀 ---------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 @cognitivescience
الگوی پنج مرحله‌ای تغییر رفتار 🔄 این الگو با هدف درک بهتر فرآیند تغییر رفتارهای بهداشتی طراحی شده است. مراحل این الگو به‌شرح زیر هستند: 1. مرحله پیش از تأمل (Precontemplation): در این مرحله، فرد هنوز به فکر تغییر رفتار نیست و حتی به انجام فعالیتی مثل ورزش نیز نمی‌اندیشد. 🤔 2. مرحله تأمل (Contemplation): فرد در این مرحله به‌طور جدی‌تر درباره انجام فعالیت‌های ورزشی فکر می‌کند و ممکن است دست به ارزیابی رفتار فعلی خود بزند. 🧠💭 3. مرحله تدارک (Preparation): در این مرحله، فرد آماده تغییر است و ممکن است برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های ورزشی را آغاز کند، مانند ثبت‌نام در یک گروه ورزشی. 📝🏋️‍♀️ 4. مرحله اقدام (Action): فرد در این مرحله، به‌طور فعال برنامه‌های ورزشی را انجام می‌دهد و در تلاش است تا به رفتار جدید عادت کند. 💪🏃‍♂️ 5. مرحله حفظ (Maintenance): در این مرحله، فرد به مدت زمانی فعالیت‌های ورزشی را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا این رفتار جدید را در زندگی خود حفظ کند. 🏆✨ این الگو نشان می‌دهد که تغییر رفتار یک فرایند تدریجی است و هر مرحله نیاز به ملاحظات و استراتژی‌های خاص خود دارد. بنابراین، برای افرادی که در مراحل مختلف قرار دارند، پیام‌های مناسب و متنوعی باید ارائه شود. برگرفته از کتاب: social cognitive theory مترجم: سیدمحمد مهدی زاده مرکز تحقیقات صدا و سیما -------------------------------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience
14030716- ادراک در هومص؛ محسنی و وفائیان (converter).mp3
40.03M
🔰 تحقق ادراک و احساس در هوش عمومی مصنوعی از منظر حمکت متعالیه ➖ یازدهمین پیش‌نشست در اولین همایش ملی تنظیم‌گری فجازی 🎙 دکتر حمید محسنی (پژوهشگر حوزه علوم شناختی و هوش مصنوعی) 🎙 دکتر محمدحسین وفائیان (هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر) ✍️ دبیر نشست: محمد (هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه) 📅 دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ @Andishnaak|اندیشناک|محمدی‌نیا
وبینار 1+9 چالش سیستم‌سازی🔰 شروع وبینار: 2 آبان 03 - ساعت 18:00 مدت وبینار: 2 ساعت توضیحات وبینار مهم‌ترین سوالاتی که در خرید نرم‌افزار CRM برای مدیران، صاحبین کسب‌کارها و مدیران فروش ایجاد می‌شود را در این وبینار بررسی خواهیم کرد. این وبینار، یک گفت‌وگوی دوطرفه بین بنیان‌گذار دیدار، آقای محمودزاده و مدیر فروش دیدار، آقای کریمی خواهد بود. در این وبینار سوالاتی که اکثر مشتریان از ما دارند را مطرح می‌کنیم و می‌توانید پاسخ آن را از آقای محمودزاده بشنوید. این وبینار را به همه عزیزان پیشنهاد می‌کنیم و دعوت می‌کنیم تا با حضور در وبینار آگاهانه‌تر برای آینده کسب‌وکار خود تصمیم‌گیری کنید. لینک ثبت نام 🔰 https://eseminar.tv/wb146629 ------------------------------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 @cognitivescience
📣رشته کارشناسی ارشد «مطالعات عدالت اجتماعی» برای اولین بار در کشور طراحی و تصویب شد. 🔹رشته «مطالعات عدالت اجتماعی» در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار در ایران در کارگروه عدالت میز مسائل اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توسط جمعی از عدالت پژوهان طراحی و در وزارت علوم به تصویب رسید. 🔸پس از بیانات مقام معظم رهبری در دومین نشست راهبردی در اردیبهشت سال ۹۰ و تأکید معظم له بر تدوین رشته عدالت و همچنین نیاز شدید مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی به این رشته، کارگروه عدالت دفتر تبلیغات و دانشگاه باقر العلوم علیه السلام این مهم را در دستور کار خود قرار دادند و پس از یک کار تیمی عدالت پژوهانه، رشته کارشناسی ارشد مطالعات عدالت اجتماعی در ۳۲ واحد با سرفصل هایی مانند نظریه های عدالت اسلامی، نظریه های عدالت غربی، چیستی عدالت، مفاهیم عدالت، مبانی عدالت، جنبش های عدالت خواهی، سیاست های رفاهی، جامعه شناسی طبقه و .... به تصویب رسید. 🔹رشته عدالت اجتماعی می تواند افراد مستعد و علاقمند به مسأله عدالت را برای کنشگری نظری و عملی در حل مسأله عدالت اجتماعی آماده کند. @ahmad_olyaei
معرفی NotebookLM: با کتاب‌هایتان حرف بزنید! ✍️ دکتر علی‌اصغر هنرمند مدتی است یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی تازه به نام NotebookLM توسط گوگل در اختیار کاربران قرار گرفته که کاربردهای متعددی دارد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن، برای افرادی است که با منابع علمی و پژوهشی متعدد سر و کار دارند. شما می‌توانید کتاب‌ها و فایل‌های پی دی اف خودتان را در NotebookLM آپلود کنید. سپس هر پرسشی که داشتید، مطرح کنید تا بر اساس منابع آپلود شده‌ی خودتان به آنها پاسخ داده شود! برای مثال در تصویر می‌بینید که من چند کتاب پزشکی را به آن داده‌ام و در مورد پیشگیری از میگرن پرسیده‌ام. جلوی هر پاراگراف هم مشخص است که پاسخ از کدام کتاب نقل شده است. سرویس جدید گوگل، جستجوی علمی و پژوهشی را برای بسیاری از افراد راحت می‌کند و ضمنا می‌توانید پاسخ‌های دریافتی را همانجا برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید و منابع خودتان (دفترچه‌ها) را با دیگران هم به‌اشتراک بگذارید! در «نوت بوک ال ام» می‌توانید برای کارهای مختلف «دفترچه‌های» متعددی ایجاد کنید و داخل هر کدام منابع مرتبط خودشان را آپلود نمایید. البته «نوت بوک ال ام» در حال حاضر دارای برخی محدودیت‌ها است. برای مثال هر فایل آپلودی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ مگابایت باشد و حاوی حداکثر ۵۰۰ هزار کلمه. جهت مقایسه، هر جلد کتاب طب داخلی هاریسون حاوی حدودا همین مقدار کلمه است. با وجود محدودیت‌های فعلی، NotebookLM همین الان هم یک خدمت بسیار کاربردی است و روز‌به‌روز هم بهتر می‌شود. جهت دسترسی به آن کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید (استفاده از آن روی کامپیوتر راحت‌تر از موبایل است): https://notebooklm.google.com https://updatemd.com/technology/3688/ وب سایت: https://updatemd.com علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience
📝 روایت‌شناسی شناختی 🏷 Cognitive Narratology یکی از جذابیت‌های اصلی خواندن یا شنیدن داستان‌ آن است که ما را با ماجراها و احساساتی درگیر می‌کند که از آنِ دیگری است و قسمتی از تجربه شخصی ما محسوب نمی‌شوند. تفسیر یک داستان اساساً شامل بازسازی عملکرد ذهن شخصیت‌های آن است که به ما این امکان را می‌دهد تا کنش‌ها و رویدادهای روایت را درک کنیم. از سوی دیگر داستان‌های خیالی، در اساس خود، بازنمایی عملکرد خیالی ذهن هستند. اگر هدف اصلی تحلیل روایی پرداختن به فرایندهایی باشد که جهان داستان را می‌‌سازند، می‌توان گفت هدف تحقیقات در رویکردی که روایت‌شناسی را زیرمجموعه‌ای از علوم شناختی تلقی می‌کند، یافتن منطق داستان است. منطق داستان انسان‌ را قادر می‌سازد تا جهان داستان‌ها را خلق کند و این مسئله به نوبه خود کمک می‌کند تا تجربه نیز انتظام یابد و به‌صورت قابل درک، قابل کنترل و قابل انتقال درآید. محققان در این زمینه معتقدند که نتایج حاصل از مطالعات مربوط به عملکرد ذهن و بررسی‌های روایت‌شناسانه تا حد زیادی می‌توانند به درک بهتر و عمیق‌تر از هم یاری برسانند. روایت‌شناسی شناختی را می‌توان به‌ مثابه مطالعه جنبه‌های مربوط به ذهن در داستان‌پردازی تعریف کرد. این علم نوظهور ارتباط بین ذهن و روایت را نه تنها در متون مکتوب، بلکه در تعاملات رودررو، سینما، رادیو، محیط‌های دیداری، رایانه و سایر ابزارهای قصه‌‌گویی بررسی می‌کند. به این ترتیب می‌‌شود جنبه‌های مرتبط با ذهن را در مقایسه با عوامل متعدد و متداعی با طرح و تفسیر روایت مورد مطالعه قرار داد که از میان این عوامل می‌توان به کنش داستان‌پردازی توسط راوی، فرایندهایی که از طریق آنها مفسران جهان‌ روایی را معنا می‌کنند، جهان‌های داستانی که بازنمودهای روایی یا ابزار روایی این مفسران را به‌ وجود می‌آورند و همچنین موقعیت شناختی و تمایلات شخصیت‌ها در این جهان‌های داستانی اشاره کرد. روایت‌شناسی شناختی روش‌های متعددی را برای تحلیل‌ها و پیکره‌های روایی متنوع در اختیار دارد. این پیکره‌ها شامل روایت‌های مکتوب افسانه‌ای و غیرافسانه‌ای، رمان‌های مصور و طنز، روایت‌های سینمایی، داستان‌گویی در تعاملات رو در رو و سایر نمونه‌های روایی است. در ضمن نظریه‌پردازان جنبه‌های مرتبط با ذهن را در فعالیت‌های داستان‌سرایی مورد بررسی قرار می‌دهند و به این منظور ابزارهای توصیفی و تبیینی را از زمینه‌های مختلف دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند که دلیل این امر تا حدی به‌خاطر ماهیت میان‌رشته‌ای تحقیقات مربوط به مغز- ذهن است. رشته‌های دیگری که منبع الهام روایت‌شناسی شناختی محسوب می‌شوند عبارتند از: روایت‌شناسی، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، علوم رایانه، فلسفه و غیره. اگر هدف از تحقیقات روایت‌‌شناسی یافتن پاسخ این سوال باشد که داستان‌ها چگونه تفسیر می‌شوند، مسئله اصلی برای روایت‌شناسی شناختی آن است که چه فرایندهای شناختی درک روایی را پشتیبانی می‌کنند و به خواننده یا شنونده امکان می‌دهند تا از جهانی که داستان به‌ وجود می‌آورد، مدل ذهنی خود را بسازند. علاوه بر این روایت‌شناسی شناختی به دنبال مطالعه این موضوع است که چگونه روایت‌ها ابزاری برای معناسازی و شیوه‌ای برای ساختاردهی و درک موقعیت‌ها و رویدادها ایجاد می‌کنند. همچنین اینکه داستان‌ها دقیقاً چگونه به‌ مثابه ابزاری برای اندیشیدن عمل می‌کنند نیز موضوعی برای تحقیق در این رویکرد نوین است. موضوع دیگر برای مطالعات روایت‌شناسی شناختی چنین است که آیا می‌توان ادعا کرد که روایت شیوه‌ای برای بازنمایی دقیق تجربه‌های انسان است. ✂️ نقل به مضمون و برداشت: مقالۀ از روایت‌شناسی ساختگرا تا روایت‌شناسی شناختی، لیلا اردبیلی 📩 لینک اصلِ مقاله: https://vista.ir/w/a/21/j1tbq -------------------------------------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience
🔰نقش بازی‌های رایانه‌ای در ایجاد ناامنی‌های اجتماعی ➖ چهاردهمین پیش‌نشست در اولین همایش ملی تنظیم‌گری فجازی 🎙 محمد کهوند عضو پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت 🎙 حسین مقدم طراح و تحلیلگر بازی، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات ✍️ محمد هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه 📅 سه‌شنبه، اول آبان ساعت 16 📡 لینک مجازی: skyroom.online/ch/iict/cyber @Andishnaak | اندیشناک | محمدی‌نیا
علوم شناختی، جنگ شناختی.pdf
5.56M
کتابچه نکات ، 📚 🌸تقدیم به شما همراهان کانال 🌸 تهیه کننده: سلمان بهادران ✍ این کتابچه را پارسال به صورت غیر رایگان ارائه دادم اما امسال تصمیم گرفتم در راستای نسخه رایگان را در اختیار دوستان قرار دهم با نشر مطالب کانال، در افزایش دانش و آگاهی سهیم باشیم 🔗 ----------------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 @cognitivescience
شروع برنامه زنده تلویزیونی هوش مصنوعی هم اکنون شبکه آموزش 🖥
همایش بین المللی هوش مصنوعی و هندسه نظم نوین جهانی ⏰ تاریخ برگزاری همایش : 7 و 8 بهمن ماه 1403 - آخرین مهلت ارسال مقالات : 15 دی ماه 1403 🇮🇷 مکان: جمهوری اسلامی ایران، تهران 🌍 ثبت نام و ارسال مقالات همایش به صورت رایگان می باشد: https://icai.ihu.ac.ir ○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○ 🔰 کانال ایتا و تلگرام: 🆔@researchplus2 -------------------------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience
💻لیست ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی رایگان برای پژوهش و مطالعه مقاله 🔰سایت summarizer.scholarcy.com خلاصه سازی مقاله تولید خودکار فلش کارت و پاورپوینت استخراج بخش های مهم مقاله توضیح نتایج در یک جمله 🔰سایت semanticscholar.org هایلایت بخش های مختلف مقاله کارت های رفرنس برای مقاله استخراج جملات مهم مقاله برای مطالعه سریع 🔰سایت perplexity.ai خلاصه سازی و نکته برداری علمی مقالات با رفرنس دسترسی به GPT-4 🔰سایت app.silatus.com خلاصه سازی مقالات امکان آپلود مقالات بسیار حجیم ارائه API برای خودکاری سازی 🔰سایت cubox.cc تولید خودکار فهرست محتوا توضیح تکمیلی برای هر بخش خلاصه سازی و ساده سازی متن 🔰سایت storywiz.io ساخت خودکار ارائه تصویری زیبا در قالب استوری افزونه مرورگر خلاصه سازی مقالات 🔰سایت chat.portal.so پاسخ به سوال براساس مقاله دسترسی به مدلهای GPT-4 vision دسترسی به مدلهای متن باز جهت استفاده نامحدود 🔰سایت threesigma.ai پاسخ به سوال بر اساس مقاله با رفرنس به محتوای مقاله امکان آپلود مقاله تا حجم 30 مگابایت چت با یک یا چند مقاله 🔰سایت sread.ai طرح سوال از مقاله افزونه مرورگر تولید نقشه ذهنی از مقاله ○┈••••✾•🍀💐☘️•✾•••┈○ 🔰 کانال ایتا و تلگرام: 🆔@researchplus2
1396823499oloom shenakhti 1402.pdf
11.32M
سوالات آزمون سراسری ارشد علوم شناختی ۱۴۰۲
اگر طبیعت زنده است اگر کتاب زنده است اگر زبان زنده است پس چرا من زنده نباشم ؟🍀🍀🍀 روزتون غرق امید و علم
گوگل ترندز (Google Trends) ابزاری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا روند جستجوهای اینترنتی را در طول زمان و بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف مشاهده کنند. با استفاده از این ابزار، می‌توان فهمید که چه موضوعاتی در بازه‌های زمانی خاص بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و به تحلیل رفتار کاربران پرداخته و روندهای فعلی یا نوظهور را شناسایی کرد. گوگل ترند همچنین امکان مقایسه کلمات کلیدی مختلف را فراهم می‌کند و به کاربران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در زمینه‌های مختلف مانند بازاریابی، تحقیق و توسعه و محتوا بگیرند. از این ابزار گوگل در کارهای پژوهشی و آینده پژوهی غافل نشوید ------------------------ علوم و سواد شناختی 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience
دسترسی به گوگل ترندز⏬⏬⏬ https://trends.google.com/trends/?hl=fa
نقش فریم‌ها (frames) در جنبش‌های اجتماعی: فریم‌ها یا همان چارچوب‌های ذهنی بسته‌های اطلاعاتی ذهنی هستند که فرد در طول زندگی و بر اساس بافت فرهنگی، محیطی و اطلاعاتی خود آنها را شکل می‌دهد. این چارچوب‌های ذهنی تعیین کننده نقش‌های هویتی و اجتماعی ما خواهند بود. به عنوان مثال فرهنگ شامل چارچوب‌های مشترک و استانداردهایی است که در جامعه وجود دارد. دیدگاه قاب‌بندی(چارچوب سازی یا فریمینگ) در مورد جنبش‌های اجتماعی در سه دهه گذشته شاهد رشد چشمگیر و تاثیرگذاری بیشتر بوده است. این دیدگاه، با استفاده از مفاهیم اولیه فریم و فریمینگ گوفمن، به مفاهیم جدید و دقیق‌تر مانند "چارچوب‌های عمل جمعی"، "هم‌راستایی چارچوب" و "منازعه چارچوب" توسعه یافته است. نوع مطالعات در این زمینه نیز متحول شده است. در گذشته، تمرکز بر تحلیل توصیفی و ایستا از محتوای قاب‌های عمل جمعی (CAF) بود. امروزه، تحلیل‌های تبیینی که به دنبال توضیح عوامل تغییر در چارچوب‌بندی و CAF و بررسی پیامدهای ویژگی‌های آن‌ها برای جنبش‌های اجتماعی هستند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. با این حال، مطالعاتی که به ساختار CAFها، احساسات ایجاد شده توسط آن‌ها و منطق‌های فراگیر در چارچوب‌بندی می‌پردازند، هنوز از لحاظ تعداد کم هستند. -------------------------------------------------- علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience
این گذر زمان گاهی بدجور چموشی میکند! یا اصلا راه نمی‌رود یا کند میرود و باید هلش دهیم یا آنقدر تند میرود که به گردش نمی‌رسیم ... چطور میشود بر زمان لگام زد ؟؟ واقعاً چطور ؟ آیا زمان چیزی واقعی است یا درکی ذهنی ؟🤔 به عنوان مثال اگر گذر یک ثانیه را که تقسیمی قراردادی است، به هزار سال تبدیل کنیم(یعنی یک هر هزار سال را یک ثانیه در نظر بگیریم) هیچ کدام از ما یک ثانیه هم عمر نمی‌کنیم در این زمینه بیشتر صحبت خواهیم کرد ⏰