eitaa logo
کانال پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در فراجا
1.3هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
9.6هزار ویدیو
205 فایل
گروه پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در فراجا⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3955228684Cdcd130b0f5 اهداف اجرای فرامین رهبری حفظ دستاوردهای انقلاب پاسداری از خون شهدا ؛دفاع از نظام و دفاع از مردم ؛حفظ تمامیت ارضی کشور @comiete
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بی غیرتها آماده باشند بعد از انداختن روسری از سر زنها حالا دارند برای پایین کشیدن شلوارهای زنان و دختران تمرین می‌کنند. اون مردهای بی غیرتی که به کشف حجاب زنانشان رضایت دادن ،حالا باید به پایین کشیدن شلوارهای ناموسشان رضایت دهند البته اگه فهمی از ناموس داشته باشند...
‌ -شُغلِت چیه؟ +اَمنیَتی ... -ینی چیکار میکنی؟ +روزایِ عادی فوش میخوریم و روزای شُلوغ گلوله.. رفاقت تا شهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قاتل شهید دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده: کاری انجام دادم به دور از انسانیت، برای مجازات از خانواده‌های داغدار بیشتر عجله دارم... برادرکُشی کردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال دوم: آیا صدق عنوان محارب مجوز اعدام هست یا باید محارب دست به قتل هم بزنند؟ امام راحل عظیم الشأن ما ایشان نظرشان این است که لازم نیست حتی بکشد، اصلا لازم نیست که جرح هم بکند، همینکه شمشیر را کشید برای اخافه – حتی اگر جرح هم نکند – نظر امام این است که حق حاکم شرعی است که او را بکشد ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال چهارم: آیا قصد در بحث اخافه الناس هم دخیل است؟ فرض میگیریم که کسی در میان اینها [اغتشاشگران] قصد اخافه نداشته باشد – بله قبول است – اما وقتی که کشید قمه را دید طرف دارد فرار میکند، اینجا علم پیدا کرد به اینکه این طرف ترسیده است، پس اخافه الان صادق شد - علم وجدانی پیدا کرده است - ، از این لحظه [به بعد] ادامه بدهد در حکم محارب است. ☑️ @ayatollahseyfi
احکام محاربه.docx
27.3K
✅ متن کامل بیانات آیت الله سیفی مازندرانی در جلسه پرسش و پاسخ استدلالی پیرامون مسأله در محل مرکز تخصصی فقه و اصول «معهد الاجتهاد الفعال» .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال پنجم: گفته میشود که هر چند اینها - [اغتشاشگران] - سلاح کشیده اند، اما شهر سلاح اینها در مقابله با حکومت است، پس آن قید «لاخافة الناس» اینجا صادق نیست، نظر حضرتعالی در این رابطه چیست؟ اینکه قصد براندازی حکومت داشته باشند یا طرف مقابل خود را حکومت ببینند یا اینکه بخواهند به حکومت ضربه بزنند، منافات ندارد با اینکه از طریق ایجاد خوف، رعب، وحشت و نا امنی آن هدف خودشان را پیاده بکنند - بنا بر این - ، این مانع صدق «لاخافة الناس» نمی شود. علاوه بر اینکه - اینهایی که محرز شده است چنین قصدی دارند - مصداق باغی هستند. [و] این [صدق عنوان باغی] اختصاص به [حاکم بودن] امام معصوم ندارد، اختصاص به زمان حضور [امام هم] ندارد، و مجازات باغی بدون شک و تردید قتل است – بعد از موعظه و نصیحت ابتدایی – ، که [البته] میدانید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دائماً در حال نصیحت به اینها است. ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال ششم: بحث حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، امر به معروف و نهی از منکر از اصول قانون اساسی است و نسبت به واجبات دیگر در اولویت است و امر به معروف و نهی از منکر در درجه های بالاتر به عهده مسئولین حکومت اسلامی است و گاهی مسئولین در مقابل کشف حجاب هم واکنشی نشان نمی دهند! امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین خدا است، خیمه اسلام به این امر به معروف و نهی از منکر می تواند بایستد و پابرجا باشد. در روایتی از امام باقر آمده است: یا امر به معروف و نهی از منکر بکنید و یا عذاب همه شما را میگیرد - و خشک و تر هم نمیکند - . در بعضی روایات دارد که: عذاب یعنی؛ گرفته شدن حکومت عادله از دست شما و به حکومت طواغیت و مستکبران و فساق دچار شدن. در موثقه سکونی - از امام صادق - از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل میکند: «أمرنا رسول الله ص أن نلقی أهل المعاصی بوجوه مُکفَهِرة» یعنی از اول با اینها با ترش رویی و خشونت برخورد بکنید، چون اینها اهل منطق نیستند و اهل معصیت هستند. ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال هفتم: فرض این است که اگر حاکم اسلامی به کارگزاری نفوذ بدهد که عملکرد بخش معظمی از زندگی مردم یا بخشی از زندگی آنها تباه شود و این بخش مردم به حسب سختیها و زخمی که خورده اند وارد میدان شوند و اعتراض کنند و با ابزاری که عرفا سلاح محسوب نشود مثل آتش زدند سطل اشغال و ...، و نیروهایی مثل بسیج و سپاه وارد عمل شوند و درگیری ایجاد شود و ضرب و جرح ایجاد شود و عده ای از مردم هم از آنها حمایت می کنند، آیا عنوان محارب بر اینها صادق است یا عنوان دیگری بر آنها صادق است؟ در این فرض، اگر [حتی] سلاح سرد هم نداشته باشند عنوان محارب صادق نیست، لکن به عنوان مقابله و معارضه با ولی امر و بغات علی الامام اینها بدون تردید مجرم هستند و مامورین مواظب هستند که با بلندگو نصیحت کنند و اگر ادامه بدهند باید با هر وسیله ممکن (البته با رعایت ترتیب ایسر فالایسر) جلوی اینها را بگیرند ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال هشتم: سوال اینجاست که این خساراتی که به این مردم وارد شده است با نظر حاکمیت بوده است؟ این حرف که خسارات وارد شده به مردم با نظر حاکمیت بوده است باطل محض است، چون مسئولین ما – رئیس قوه قضائیه، آقای رئیسی و آقای قالیباف و مسئولین زیر نظر اینها – فدایی اسلام و مردم هستند، اینها شب و روز دارند تلاش میکنند. البته ممکن است مدیران میانی و سطح پایین تر، در مسئولیتهای مختلف – ما قبول داریم، من خودم هم معتقد هستم که – هستند افراد نا به کاری که پستها را اشغال کرده اند و منشأ عقده مردم شده اند - اینها را قبول داریم - . ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | بخش آخر: مطرح شده از سوی برخی مشاهیر... بعضی از مشاهیر گفته اند که اگر این شخص کسی را نکشته باشد حکمش فقط نفی بلد است، اما این حرف غلط است و از روی بیسوادی است و هنوز تحریر الوسیله امام راحل را نیز نفهمیده اند، اینکه بگویند که این اعترافها تحت فشار است و بی اعتبار است، این حرفها هم دروغ است و کسی که این حرفها را بزند از عدالت ساقط است، و اینکه گفته شود که کسی را فقط بخاطر بستن راه مردم اعدام کردن این هم افترا است و باید ورود کند و با این موضع گیریها مقابله کند. ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال سوم: آیا حکم محارب با توبه کردن و اظهار پشیمانی او تغییر پیدا میکند یا خیر؟ اگر قبل از آنی که دستگیر بشوند توبه کنند، لکن خودشان با اختیار خودشان رفتند خود را معرفی کردند و گفتند ما چنین کاری کردیم ولی واقعا پشیمان شده ایم، توبه کردیم... خب این کسی که خودش می آید خودش را معرفی میکند – و هنوز کسی دستگیر است او را - و اظهار توبه بکند، اینجا در آیه شریفه دارد که توبه شان قبول است و حاکم هم حق دارد که اینها را عفو بکند، اما بعد از اینکه او را گرفتند - و در حال فرار بود سر مرز – و آوردند، آنوقت اگر چنانچه توبه کرد این توبه هیچ فایده ای ندارد در قانون شرع، – ولو اینکه در نزد خدا قبول است [توبه او] – اما با حکم الهی شرعی این باید قتل بشود – ولو اینکه توبه اش اگر واقعی باشد خدا میبخشد او را – . [اما] فقیه اگر اینجا [بعد از دستگیری محارب او را] ببخشد، فردای قیامت مجازات [و] عذاب میشود. ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسش و پاسخ | سوال اول: اساسا ماهیت محاربه چیست؟ همه ی فقهای ما تعریف کرده اند محارب را به «من شهر سلاحه لاخافة الناس»، کسی که شهر سلاح کرده است برای اخافه ناس. تبعا اینجا چیزی که ممکن است مطرح بشود «قصد اخافه» است - که حتما قصد اخافه داشته باشد - ، جوابش این است که قصد اخافه متیقن آن است، اما اگر چنانچه بگونه ای شهر سلاح بکند که ذات این شهر سلاح اخافه ایجاد میکند و خودش هم عالم است که این اخافه ایجاد میکند، بدون تردید داخل در همین «من شهر سلاحه لاخافه الناس» است، از آن زمانی که سلاح را برکشیده است – چه سرد و چه گرم – و فهمید که دیگران فرار میکنند و میترسند – کما اینکه ما دیدیم در این اغتشاشات اخیر – همان لحظه علم پیدا میکند که اینجا اخافه ایجاد شده است، از آن لحظه به بعد [این عنوان] «من شهر سلاحه لاخافه الناس» صادق هست، ولو اینکه در ابتدای شهر و اظهار کردن و کشیدن سلاح این قصد را نداشته باشد. ☑️ @ayatollahseyfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صحبت های دردآور مادران شهید زینال زاده و رضا زاده در دادگاه در برابر مجیدرضا رهنورد که امروز منتشر شده.👆👆😭😭 مادری که پسرش کشته شده غم دارد تا قیامت به دلش روضه و ماتم دارد حکم‌ اعدام کم است از بر آن قاتل دون چشم مادر بنگر اشک دمادم دارد مادری را که پناهی نبُود جز پسرش... در شب تار پسر را به خدا کم دارد "عاصی" =
📢 اطلاعیه | 🔸جلسه پرسش و پاسخ استدلالی پیرامون مسأله با حضور فقیه محقق حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) در محل مرکز تخصصی فقه و اصول «معهد الاجتهاد الفعال» برگزار شد. 🔹متن سوالات + :👇 1️⃣سوال اول: اساسا ماهیت محاربه چیست؟ همه ی فقهای ما تعریف کرده اند محارب را به «من شهر سلاحه لاخافة الناس»، کسی که شهر سلاح کرده است برای اخافه ناس. چیزی که ممکن است مطرح بشود «قصد اخافه» است - که حتما قصد اخافه داشته باشد - ، جوابش این است که قصد اخافه متیقن آن است، اما اگر چنانچه بگونه ای شهر سلاح بکند که ذات این شهر سلاح اخافه ایجاد میکند و خودش هم عالم است که این اخافه ایجاد میکند، بدون تردید داخل در همین «من شهر سلاحه لاخافه الناس» است، از آن زمانی که سلاح را برکشیده است – چه سرد و چه گرم – و فهمید که دیگران فرار میکنند و میترسند – کما اینکه ما دیدیم در این اغتشاشات اخیر – همان لحظه علم پیدا میکند که اینجا اخافه ایجاد شده است، از آن لحظه به بعد [این عنوان] «من شهر سلاحه لاخافه الناس» صادق هست، ولو اینکه در ابتدای شهر و اظهار کردن و کشیدن سلاح این قصد را نداشته باشد. 2️⃣ سوال دوم: آیا صدق عنوان محارب مجوز اعدام هست یا باید محارب دست به قتل هم بزنند؟ امام راحل عظیم الشأن ما ایشان نظرشان این است که لازم نیست حتی بکشد، اصلا لازم نیست که جرح هم بکند، همینکه شمشیر را کشید برای اخافه – حتی اگر جرح هم نکند – نظر امام این است که حق حاکم شرعی است که او را بکشد 3️⃣ سوال سوم: آیا حکم محارب با توبه کردن و اظهار پشیمانی او تغییر پیدا میکند یا خیر؟ اگر قبل از آنی که دستگیر بشوند توبه کنند، لکن خودشان با اختیار خودشان رفتند خود را معرفی کردند و گفتند ما چنین کاری کردیم ولی واقعا پشیمان شده ایم، توبه کردیم... خب این کسی که خودش می آید خودش را معرفی میکند – و هنوز کسی دستگیر است او را - و اظهار توبه بکند، اینجا در آیه شریفه دارد که توبه شان قبول است و حاکم هم حق دارد که اینها را عفو بکند، اما بعد از اینکه او را گرفتند - و در حال فرار بود سر مرز – و آوردند، آنوقت اگر چنانچه توبه کرد این توبه هیچ فایده ای ندارد در قانون شرع، – ولو اینکه در نزد خدا قبول است [توبه او] – اما با حکم الهی شرعی این باید قتل بشود – ولو اینکه توبه اش اگر واقعی باشد خدا میبخشد او را – . [اما] فقیه اگر اینجا [بعد از دستگیری محارب او را] ببخشد، فردای قیامت مجازات [و] عذاب میشود. 4️⃣ سوال چهارم: در صدق عنوان محارب با توجه به آنچه که فرمودید قصد «اخافه» لازم نیست؟ فرض میگیریم که کسی در میان اینها [اغتشاشگران] قصد اخافه نداشته باشد – بله قبول است – اما وقتی که کشید قمه را دید طرف دارد فرار میکند، اینجا علم پیدا کرد به اینکه این طرف ترسیده است، پس اخافه الان صادق شد - علم وجدانی پیدا کرده است - ، از این لحظه [به بعد] ادامه بدهد در حکم محارب است. 5️⃣ سوال پنجم: گفته میشود که هر چند اینها - [اغتشاشگران] - سلاح کشیده اند، اما شهر سلاح اینها در مقابله با حکومت است، پس آن قید «لاخافة الناس» اینجا صادق نیست، نظر حضرتعالی در این رابطه چیست؟ اینکه قصد براندازی حکومت داشته باشند یا طرف مقابل خود را حکومت ببینند یا اینکه بخواهند به حکومت ضربه بزنند، منافات ندارد با اینکه از طریق ایجاد خوف، رعب، وحشت و نا امنی آن هدف خودشان را پیاده بکنند - بنا بر این - ، این مانع صدق «لاخافة الناس» نمی شود. علاوه بر اینکه - اینهایی که محرز شده است چنین قصدی دارند - مصداق باغی هستند. [و] این [صدق عنوان باغی] اختصاص به [حاکم بودن] امام معصوم ندارد، اختصاص به زمان حضور [امام هم] ندارد، و مجازات باغی بدون شک و تردید قتل است – بعد از موعظه و نصیحت ابتدایی – ، که [البته] میدانید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دائماً در حال نصیحت به اینها است. 6️⃣ سوال ششم: نظر حضرتعالی در رابطه با گفتگوی مسئولین با زنانی که علنا اقدام به کشف حجاب می نمایند چیست؟ امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین خدا است، خیمه اسلام به این امر به معروف و نهی از منکر می تواند بایستد و پابرجا باشد. در روایتی از امام باقر آمده است: یا امر به معروف و نهی از منکر بکنید و یا عذاب همه شما را میگیرد - و خشک و تر هم نمیکند - . در بعضی روایات دارد که: عذاب یعنی؛ گرفته شدن حکومت عادله از دست شما و به حکومت طواغیت و مستکبران و فساق دچار شدن. در موثقه سکونی - از امام صادق - از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل میکند: «أمرنا رسول الله ص أن نلقی أهل المعاصی بوجوه مُکفَهِرة» یعنی از اول با اینها با ترش رویی و خشونت برخورد بکنید، چون اینها اهل منطق نیستند و اهل معصیت هستند. ☑️ @ayatollahseyfi
🛑 آغاز طرح پیگیری تخلفات کشف حجاب در خیابان ها، معابر و فضاهای عمومی سطح شهر ♨️ بررسی ها نشان می دهد که طرح رسیدگی به تخلفات کشف حجاب آغاز شده است، متخلفین از طریق دوربین های سطح شهر شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند. 📛 بنظر میرسد که اقدامات جدی در پیش است احتمال اینکه متخلفین از بعضی خدمات عمومی محروم شوند هم مطرح است. نکته قابل تامل اینکه به نظر می رسد این لحن محترمانه در پیامک نشان دهنده اقتدار و تسلط نظام در پایش فضای عمومی است. ⚠️ منتظر گام های بعدی و قاطع از طرف مسئولین هستیم.
recording-20221213-082344.mp3
9.67M
💎 فقه محاربه و إفساد فی الارض 🎤 آیت‌الله کعبی ⌛️سه شنبه ۲۳/ ۹/ ۱۴۰۱ فقه محاربه و افساد فی الارض جلسه درس خارج دیروز آیه الله کعبی بررسی بحث محاربه، بغی و افساد در ارض از دیدگاه حقوق قضایی جمهوری اسلامی و فقه شیعی و برخی از علمای سنی
🌀 پیام امام خامنه‌ای در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت آقای مولوی عبدالواحد ریگی 📝 اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند 🖋 متن پیام: بسم الله الرحمن الرحیم حادثه‌ی ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمة‌الله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه‌ی دستگاه‌های مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود. اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همه‌ی مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت می‌نمایم. سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۹/۲۳
✅ واکنش آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله پیرامون اعدام اغتشاشگران 🔹 آیت الله سیفی مازندرانی از علما حوزه علمیه، ماهیت محاربه، صدق عنوان محارب و مجوز مجازات اعدام از نظر شرع و قانون تشریح کرد. 🔴 کسانی که مدعی راه امام هستند و وابسته به بیت امام میدانند چگونه کسانی را عَلَم میکنند که در مقابل این حکمی که قوه قضائیه صادر و اجرا کرده است موضع مخالف بگیرند، البته بعضی از این موارد قتل انجام داده اند، در صورتی که فتوای امام در غیر موارد قتل و جرح هم حکم محارب را دارد و مجازات قتل یا موارد دیگر مجازات محارب را دارد. 🔴 فتوای مشهور فقها همان فتوایی است که امام راحل اختیار کرده است به اینکه برای حاکم اسلامی، شارع این اختیار را قرار داده است که بین مجازاتهای که در آیه آمده است حق انتخاب دارد. همانطور که در روایت صحیحه آمد که اولیاء مقتول هم ببخشند حاکم باید حکم قتل یا مجازات محارب را اجرا کند و حق عفو ندارد. 🔴 بعضی از مشاهیر گفته اند که اگر این شخص کسی را نکشته باشد حکمش فقط نفی بلد است، اما این حرف غلط است و از روی بیسوادی است و هنوز تحریر الوسیله امام راحل را نیز نفهمیده اند، اینکه بگویند که این اعترافها تحت فشار است و بی اعتبار است، این حرفها هم دروغ است و کسی که این حرفها را بزند از عدالت ساقط است، و اینکه گفته شود که کسی را فقط بخاطر بستن راه مردم اعدام کردن این هم افترا است و باید دادگاه ویژه ورود کند و با این موضع گیریها مقابله کند. 🔴 ملت قهرمان ایران نباید به ترویج بی حجابی و عدم امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، به هیچ قمیتی راضی باشند و مسئولین در درجه اول این امر مهم هستند، شاید هم این مسئول انقلابی خطا کرده و فرض اضطرار بوده است و جای حمل بر صحت داشته باشد باید حمل کرد، اما به نظر بنده اینجا حمل بر صحت ندارد. 🔴 مسئولین سه قوه از فدائیان نظام هستند و افراد عادل هستند و تلاش می کنند و همینطور مدیران و نمایندگان و وزراء در سطح عالی هم اینگونه هستند، البته ممکن است مدیرانی میانی و سطح پایین تر، در مسئولیتهای مختلفی، ممکن است افرادی باشند که پستها را اشغال کرده اند و به مردم خدمت نمی کنند و منشأ عقده مردم شده اند، اما راهش این است که سلب امنیت از جامعه کنند و سطح آشغال آتش بزنند و ...؛ باید مردم بیایند عریضه بنویسند و به قوه قضائیه نامه بنویسند و از طرق قانونی پیگیری کنند، نداریم اینکه مسئولی خطا کند و جرمش ثابت شود و مسئولین قوه قضائیه نسبت به آن بی اعتنا باشند. البته باید نظارت جدی تر شود. متن کامل + https://hawzahnews.com/xc25P @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🛑احتمال دستگیری یکی از قاتلان حاج قاسم،، ▪️عضو ائتلاف دولت قانون عراق مدعی شد که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت علیه مصطفی الکاظمی به اتهام دست داشتن در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهیم بود. فاضل موات الزریجاوی در گفت‌وگو با شفق نیوز گفت که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق اکنون در بغداد و در منطقه خضرا حضور دارد و تحت حفاظت سفارت آمریکا در عراق است. ▪️وی گفت که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت و بازجویی از مصطفی الکاظمی به دلیل دست داشتن در مساله «سرقت قرن و» ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس» خواهیم بود. ▪️اخیرا محمد حسن جعفر(برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از دونالد ترامپ، مایک پمپئو و مصطفی الکاظمی، و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همچنین سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت ترور فرماندهان مقاومت در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند. در این شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهم چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیروزی به وسیله پهپاد در خاک عراق را دادند. •┈┅═•• ☫ ••═┅┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر محاربین و قاتلین اعدام نشوند چه میشود؟ ▪️نتیجه گذشت و بخشش جمهوری اسلامی را دهه شصت ببینید! •┈┅═•• ☫ ••═┅┈•
🛑 از خون جوانان وطن ویزا دمیده،، •┈┅═•• ☫ ••═┅┈•