هدایت شده از کانال الماس عماریون
بسم رب الشهدا و الصدیقین
اتحادیه عماریون در نظر دارد برای تکمیل کادر عوامل اجرائی خود از افراد انقلابی دغدغه مند دعوت به همکاری کند، لذا دوستانی که تمایل دارند به اد دی زیر مراجعه نمایند.
@Ya_var_313:
سلام علیکم، دوستان جهت فروارد کنفرانس های اتحادیه عماریون به کاربر ایلیا مراجعه بفرمائید
@ilyan313
ضمنا کنفرانس ها بصورت چرخشی در گروه های متحد برگزار می شود.🙏🙏
دوستان جهت تبلیغ گروه ها و کانال هایشان به کاربر معصومه مراجعه کنند.
@Masomebh
هدایت شده از کانال تحقیقاتی یاس کبود
☘تعبیری شگفت در قرآن☘
استاد علامه حسن زاده آملی:
"قرآن کریم" گردش ستارگان را این گونه بیان می کند:
*و هُوَ الَّذی خلق اللّیل و النّهار و الشّمس و القمر کُلٌ فی فلکٍ یَسبَحون*
هر یک در مداری شناورند.
این تعبیر در اشاره به حرکت دایره ای شکل ستارگان، تعبیری شگفت است؛
زیرا "کُلٌ فی فلک" را از هر طرف بخوانی "کُلٌ فی فلک" است.
منبع: هزار و یک نکته
#علامه_حسنزاده
🌺🌺🌺
@yas_kabood110
مساله اصلی همین هست که دستگاههای متولی دچار اختلال شدند و لذا گزینه آتش به اختیاری باید فعال شود.
هر ایرانی یک نیروی آتش به اختیار برای حفظ حریم روح و ذهن فرزندش و لذا امنیت روحی و جسمی او باید باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض سلام وادب وارادت کنفرانس امشب رو با موضوع ولایت فقیه ومهدویت در خدمت عزیزان هستیم
جواب سوال اول
دلیل عقلی: میدانیدکه همیشه مبدافاعلیت فاعل ،علت غائی است،همانگونه که اگرمیوه نباشد وجوددرخت لغووبی فایده است وچنان چه انسان در عالم وجودنباشد ،خلقت حیوان لغواست واگرحیوان روی زمین نباشد خلقت گیاه لغواست ،اگرهم انسان کامل روی زمین نباشد وجودانسان وبه تبع آن سایر مخلوقات لغووبیجاست .چون غایت وثمره ی خلقت انسان ،انسان کامل است .سایرمخلوقات مقدمه اند برای مرتبه مافوقشان وسایرانسانها مقدمه هستند برای انسان کامل واین ازنظرعقل ثابت است که ایجادمقدمه بدون ذی المقدمه کاری بیهوده است وخدای حکیم کارلغونمیکند.افرادبشربسان تنه ی درختندوانسان کامل ثمره ی آن واگراونباشد افرادانسان تنه ی درختی هستندبی ثمرواین لغووبی فایده است .
درنتیجه تایک موجوددرعالم وجودهست بایدانسان کامل که همان حجت الهی است نیزباشد،لذامیبینیم که اولین انسان خلق شده حجت خدابوده است .پس آخرین آنها هم بایدحجت خداباشد.عقل میگویددرطول تاریخ خلقت انسان همواره انسان کامل یا حجت خدا روی زمین بوده ،هست وخواهد بود.
ثانیاباتوجه به آن که مرتبه ی حجت خدامرتبه ی اشرف است وفیض بایدازاشرف به اخص برسد پس حجت خدا واسطه ی تمام فیوضات الهی برای موجودات است مانندفیض حیات ،روزی و....نخست به اومی رسد سپس به واسطه ودست او به سایرانسانها می رسد.
ثالثاعقل حکم میکندکه خداوند حکیم همواره سفیرانی دربین خلقش داشته باشد که خواسته ی اورابرای مخلوقات وبندگانش بیان نمایندوایشان را به منافع ومصالح ونیز موجبات تباهی وفنایشان رهبری کنند،ایشان همان پیامبران وبرگزیده های خلق اوهستندکه حجتهای اومیباشندوازجانب اوتربیت شده وبه حکمت مؤیدشده اند.
نتیجتاً همیشه ودرهرزمان باید این سفیران وحجت های الهی روی زمین باشند تا حامل ورساننده ی دین الهی وپاسدار ومبلغ وتبیین کننده ی آن باشند .می بینیم که حداقل به این 3دلیل عقلی، زمین دائماً باید انسان کامل داشته باشد تاباوجودآنان دین کهنه وفرسوده نشود وازمیان نرود وسنن الهی دگرگون نشود
دلیل نقلی : دلایل بسیاری هست یک نمونه راذکر میکنیم از پیامبر(ص) نقل شده :لولاالحجة لسخت الارض باهلها ( اگرحجت الهی نبود هرآینه زمین اهلش را می بلعید )
مسندامام رضا(ع)تالیف آقای عطاری
جواب سوال دوم
این مسلم است خداوند نگهبان وحافظ حضرت امام زمان (عج) است وخداوندمنتظردعای مابرای حفظ ایشان نیست بلکه این نوعی کمال برای دعاکننده است یعنی دعاکننده می گوید من هم طالب حفظ امام زمانم هستم ودربرکات صحت حضرت سهیم خواهدبود مثل جریان پیرزنی که برای خرید یوسف آمده بود که نامش درزمره ی خریداران یوسف باشد .
ونیزنکته دیگراینکه دعای ما برای سلامتی حضرت مقدمه است برای ظهورایشان چراکه یکی ازشؤؤن سلامتی آن حضرت ،سلامتی ازغم هاست که بزرگترین غم ایشان ظهورآن حضرت است پس دعای برای ایشان ظهورراتعجیل مینماید وبرکات ظهورعایددعاکننده هم می شودپس دعاکننده درسلامتی ایشان (که اعم ازسلامتی جسمی است ) مؤثراست .
همچنین فرمودند برای فرج دعاکنید که فرج شما هم درهمین است پس هم برای
ما نفع دارد وهم برای حضرت حجت (عج).
به علت گستردگی شؤؤن ولایت کلیه ی الاهیه حضرت واثراتی که نابسامانیها دردنیادرروح حضرت گذارد.
دعای مابرای ایشان دررفع آنها وآسودگی خاطرحضرت ،دخیل است اگرطالب مباحث گسترده دراین باب هستید به کتاب ارزشمند مکیال المکارم تالیف آیت الله موسوی اصفهانی (ره) مراجعه کنید که دراین کتاب آثارمتعدد برای دعاجهت حضرت ولی عصر(عج) گردآوری شده است
جواب سوال سوم
هرنظارتی به این معنا نیست که محرم بودن درکارباشد چون نظارت درمسائل حرام ودربعض مسائل خاص به صورت کلی است مثلااگرخانمی بدون روسری درمقابل نامحرم ظاهرمیشود ،حضرت به اصل بی حجابی آن خانم واصل گناه علم دارد نه آن که موی سرآن خانم راهم ببیند وخودحضرت به حرام بیفتد که منافات باعصمت حجت الهی داشته باشد پس جایی برای سوال دوم باقی نمی ماند وثانیا اصل ازدواج هم مورداختلاف است.
جواب سوال چهارم
درموردپایان زندگی حضرت به درستی نمی توان سخن گفت،روایتی که درآن سخن از شهادت حضرت به دست یک زن به میان آمده ،هم ضعف سند دارد وهم اضطراب درمتن و هم اینکه در متون شیعه واردنشده است . برخی به سخن امام حسن علیه السلام که فرمود: نیست ازما ائمه مگراینکه یامسموم می شود یا مقتول ،استناد کرده گفته اند: حضرت درنهایت به شهادت می رسد ؛ ولی کیفیت آن روشن نیست .دربرخی ازروایات نیز سخن از رحلت آمده است.درتوجیه روایت امام حسن علیه السلام گفته شده است : این روایت می تواند مربوط به زمان حاکمیت بنی امیه وبنی عباس باشد که به ائمه سخت می گرفتند.
بنابراین نمی توان به روشنی دراین باره اظهارنظرکرد.
هنگام رحلت امام زمان (عج) بنابرروایات، امام حسین علیه السلام رجعت کرده وحکومت عدل را رهبری میکند وتازمانیکه خداوند اراده کند زندگی انسانها ادامه می یابد ویکی از امامان پیشوایی مردم را برعهده خواهد داشت.
جواب سوال پنجم
ولایت واژهاى عربى است که از کلمه ولی گرفته شده است. ولى در لغت عرب، به معناى آمدن چیزى است در پى چیز دیگر بدون آنکه فاصله اى در میان آن دو باشد که لازمه چنین توانى و ترتیبى، قرب و نزدیکى آن دو به یکدیگر است. از اینرو، این واژه با هیئتهاى مختلف(به فتح و کسر) درمعانى حب و دوستى، نصرت و یارى، متابعت و پیروى، و سرپرستى استعمال شده که وجه مشترک همه این معانى همان قرب معنوى است.
مقصود از واژه ولایت در بحث ولایت فقیه، آخرین معناى مذکور یعنى سرپرستى است.