eitaa logo
بازاریابی سیاسی | CPMS
117 دنبال‌کننده
226 عکس
25 ویدیو
8 فایل
Center for Political Marketing Studies(CPMS) وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ▫️اینستاگرام: https://www.instagram.com/cpmstudy.ir/ 🔻سوال، نقد، پیشنهاد: @MKazemi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 *به یاد احمد؛ سیاستمدار دالِّ عدالت* 🔹در میان کاندیداهای انتخابات ادوار مختلف شاید به جرئت بتوان گفت یکی از رزومه‌دارترین و شایسته‌ترین افراد برای تصدی مسئولیت، مرحوم دکتر احمد توکلی بودند. توکلی متولد ١٣٣٠ در بهشهر، سياست‌مدار اصولگرا و كهنه‌كار ايراني است. وی سخنگویي دولت شهيد رجايي، رياست شهرباني،كميته انقلاب اسلامي و دادیار و دادستاني انقلاب بهشهر، نمايندگي مردم اين شهرستان در اولين دوره و نمايندگي مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را در كارنامه كاري خود دارد. یکی از عرصه‌هایی که توکلی را به مثابه سیاست‌مداری خاص مطرح می‌کند جرأت و جسارت او برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری خصوصاً در دوره دوم رؤسای جمهوری چون هاشمی و خاتمی است. 🔹توکلی با شناخت دقیق خطوط و جریان‌های سیاسی مختلف، در هر برهه از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کرد. او با شناخت اهداف و اغراض مجمع روحانیون مبارز و نیز دسته‎‌بندی موجود در سازمان مجاهدین، تلاش کرد از ایجاد کلونی‌های انحرافی در جریان‌های سیاسی جلوگیری کند رصد و پایش او از صحنه سیاسی که با عینک تخصصی اقتصادی‌اش توأم می‌شد، او را به اثرگذاری رسانه‌ای در فضای اجتماعی واداشت از این رو در سال 1364 روزنامه رسالت را راه‌اندازی کرد. 🔹اقدامات و گزارش‌های سیاسی-اقتصادی او و تیمش در رسالت اما تا حدی برد و اثرگذاری داشت از این رو او پس از مشورت و استمزاج از افرادی چون مرحوم پرورش و آقای جواد لاریجانی برای کاندیداتوری و در نتیجه عدم قبول این دو، خود به عرصه انتخابات 1372 و رقابت با مرحوم هاشمی- که به به سیاست‌های اقتصادی‌اش نقد جدی داشت- ورود کرد. رأی قابل توجه او در این دوره باعث تنبه نسبی رئیس دولت وقت در خصوص اعمال سیاست‌های اقتصادی شد اما نتوانست منجر به تغییر ریل آن شود. 🔹انتخابات 76 و عدم توانایی جریان راست در جلب آرای عمومی و نیز دسیسه‌های برخی سران دولت در قبال نظام و حاکمیت او را به عرصه رقابت انتخاباتی 1380 با سیدمحمد خاتمی کشاند. رقابتی که به زعم دلسوزان (با توجه به دوره دوم بودن ریاست‌جمهوری وقت) برای شخص توکلی هزینه سیاسی حساب می‌شد اما در عین حال منجر به تجدید قوای سیاسی راست(اصولگرایان) و حواس‌جمعی بیشتر اصلاحطلبان در مسیر اداره کشور شد. نکته‌ای که در ادامه منجر به قوت گرفتن جریان آبادگران و فتح شورای شهر تهران شد. 🔷 به راستی توکلی در میان خرده گفتمان‌های موجود، سیاستمدار دال عدالت بود و از هاشمی که دال توسعه و خاتمی که دال آزادی را نمایندگی می‌کردند کاملا ممتاز می‌شد. 🔹اکنون که مرحوم توکلی از میان ما رفته‌اند، جا دارد ضمن طلب آمرزش و مغفرت برای این سیاستمدار دلسوز و حشرشان با اولیای الهی، مروری خلاصه بر دو نشست تخصصی که درخرداد و تیر ماه 1399 با تمرکز بر تجریه کاندیداتوری ایشان برگزار شده، داشته باشیم. ارائه برخی نکات تاریخی و جزئیات کنشگری سیاسی، نوشته زیر را برای علاقمندان لذت‌بخش می‌کند. ❗️گزارش زیر در شماره ۷ و ۸ نشریه تخصصی بازاریابی سیاسی(پاییز و زمستان ۱۳۹۹) درج شده است. ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir
85030492168920833_1402468277975675.pdf
حجم: 1.5M
🔷 *دکتر احمد توکلی، خرداد و تیر 1399 مجموعه بازاریابی سیاسی* 🔷 موضوع: *شرکت و کاندیداتوری در انتخابات* ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️سلسله نشست‌های *حکمرانی به روایت بازاریابی سیاسی* با همکاری مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی و هسته بازاریابی سیاسی دانشگاه تهران به میزبانی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد. ❇️ این نشست‌ها به صورت مستمر و با سردبیری آقای دکتر سروش سیاری (دانش آموخته محترم دانشگاه تهران و پژوهشگر مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی) به کاوش پیرامون مسائل حکمرانی از زوایه رویکرد بازاریابی سیاسی می‌پردازد. ❇️ نشست اول با همراهی آقای دکتر امیری(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و آقای دکتر جعفری(عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)) برگزار گردید. 🎥مشاهده فیلم کامل نشست: 🎦 https://B2n.ir/bz1241 ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir
🔮 * ماجرای یک قمار باز * 🔸 تصویر ما از ترامپ چه هست و چه باید باشد؟ 🔹با نگاهی گذرا به تحولات اخیر جهان و بخصوص خاورمیانه و نقش‌آفرینی آمریکا (با قلدری ترامپ) در آن، شاید به نظر بیاید که آن کسی که در جنگ غزه تمام‌قد کنار اسرائیل ایستاد و به کشورمان تجاوز نظامی کرد، شخص ترامپ است (و نه کشور آمریکا)، درحالی‌که این فکر تنها مغالطه‌ای است که سرانجامی جز خوش‌بینی بی‌جهت به آمریکا را برایمان نمی‌سازد. هرچند نوع شخصیت و تعامل ترامپ او را از سایر شخصیت‌های سیاسی آمریکا متمایز می‌کند، اما او هم در نهایت اجراکننده سیاست‌های کلی نظام آمریکاست، برای مثال در قضیه خروج از برجام دیدیم که پس از اینکه ترامپ از مسند قدرت کنار رفت و بایدن به جای او نشست، تصمیم ایالات متحده در مورد برجام تغییری نکرد درصورتی‌که راه بازگشت به برجام برای بایدن باز بود، پس این تلقی که اگر شخص دیگری به‌جای ترامپ به کرسی ریاست نشسته بود اوضاع به‌کلی چیز دیگری می‌بود تلقی غلطی است که سبب اشتباه در تحلیل می‌شود. 🔮 *دکتر محمدامین باقری، استاد هادی مرکز مأوا * ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: https://cpmstudy.ir/?p=6098 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی 🔶 @cpmstudy_ir
🔮 🔹نشست تخصصی * "جنگ تحمیلی دوازده روزه به روايت بازاریابی سیاسی" * 🔸این نشست در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در دانشگاه امام صادق (ع) با حضور اعضای مجموعه مرکز اندیشه ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی و دکتر برگزار شد. 🔹 آقای لیلاز در این نشست ضمن تبیین مفهوم جنگ روایت‌ها به ضعف ایران در این حوزه و عدم قدرت اقناع رسانه‌ها برای مردم اشاره کرد. 🔸ایشان هسته مرکزی و نزاع اساسی میان ایران و رژیم صهیونیستی را نه مسئله ایدئولوژی بلکه ژئوپلیتیک دانستند که سابقه‌ای به مراتب‌ طولانی‌تر از سابقه جمهوری اسلامی ایران دارد. 🔹لیلاز در ادامه ضمن تبیین این زمینه، با بیان دو عامل اصلی، تنهایی ژئوپلیتیک و ماهیت امپریالیسم جهانی، جنگ میان ایران و آمریکا را گریزناپذیر دانست و راهکار اصلی را در شناخت دقیق ابعاد مسئله و مواجهه با آن و نه پاک کردن صورت مسئله ارزیابی کردند. 🔸ایشان در پایان با بیان اینکه این نزاع مسبوق به سابقه بوده و از ۲۳ خرداد شروع نشده است این نزاع را وجودی و حیاتی دانستند که در صورت به کار نبستن راهبردهای متناسب می‌تواند مجددا خود را در قالب نظامی عملیاتی کند. ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی 🔶 @cpmstudy_ir
💠 با مشارکت مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی و با حمایت مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد: 📣 *انتشار اولین کتاب در حوزه بازاریابی سیاسی بین‌الملل* 👤 *نویسندگان:* دکتر نادر جعفری حسن وکیل زاده امیرحسین عرب‌پور محمدصادق رحیمی 🔸«چرا بازاریابی سیاسی بین‌الملل مهم است؟» این پرسش کلیدیِ اولین اثر تالیف- ترجمه‌ای در این حوزه موضوعی است؛ کتابی که بیش از تبیین و بسط مفهومی اصطلاحات، نظریه‌ها و الگوهای علمیِ مرتبط، در پی تأکید بر رویکرد کاربردی و معرفی کاربردهای بازاریابی سیاسی، از دیپلماسی عمومی تا برندسازی ملی است. کتاب حاضر بر آن است به خوانندگان دانشگاهی، سیاست‌گذاران و کارگزاران اجرایی مرتبط در کشور نشان دهد دیگر کشورهای جهان چطور و با چه شیوه‌هایی ملت و فرهنگ خود را در جهان عرضه کرده و بازاریابی سیاسی را در عرصه بین‌الملل به‌کار گرفته‌اند و از آن برای ارتقای برند و وجهه ملی خود بهره برده‌اند؟
بازاریابی سیاسی | CPMS
💠 با مشارکت مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی و با حمایت مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) منت
🔹این کتاب سعی می‌کند با گذر از مبانی نظری، به مطالعات موردی و تطبیقی درباره‌‌ بازاریابی سیاسی کشورها بپردازد تا نقاط متمایزی از برند ملی و تصویر ملی کشورها را معرفی کند. به همین خاطر ویژگی اصلی کتاب حاضر، بخش دوم آن است که در قالب 8 فصل به بررسی تجربه‌های ۸ کشور با رویکردهای مختلف با تاکید بر برندسازی ملی می‌پردازد. این رویکردها در کشورهایی کوچک مانند اتریش و سوئیس و یا کشورهایی قدرتمند مانند چین، آلمان و روسیه بررسی شده‌اند و در نهایت نیز در فصل آخر رهیافت‌هایی برای دیپلماسی عمومی و برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است. ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی 🔶 @cpmstudy_ir
📝 به مناسبت روز مجلس و بزرگداشت مقام شهید مدرس (ره)؛ نماینده ملی یا نماینده محلی؟ ‌ ✅ انتشار مقاله شأن و جایگاه ملی و محلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از منظر امام خمینی(ره) ‌ 🔹مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان انتخابی نظام جمهوری اسلامی از جمله نهادهایی است که در تصویرسازی از نهاد انتخابات ایرانی و اثرگذاری مشارکت سیاسی در ایران نقش کلیدی دارد. از این رو پرداختن به هویت و ماهیت اصلی این ساختار و بازگرداندن آن به نقش و جایگاهی که داشته است علاوه بر جبران خطاها و آسیب‌های تصویری انباشته‌شده، به کارآمدی و در نتیجه افزایش اهمیت آن در افکار عمومی منجر خواهد شد. موضوعی که(اهمیت مجلس در گره‌گشایی و رفع مشکلات جامعه) طبق پایش‌های صورت گرفته به عنوان یکی از موانع مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. ‌ 🔹در این راستا به عنوان گام اول، مجموعه بازاریابی سیاسی در جهت رسیدن به هویت اصلی و اصیل برند مجلس شورای اسلامی، سراغ نظرات امام خمینی(ره) که نقش بنیان‌گذار و مؤید ساختار سیاسی جدید ایران را بر عهده داشته‌اند رفته و به اصل و محوریت شاخص« ملی بودن مجلس» (در مقابل محلی بودن) در سیاست‌ها، تصمیمات، مواضع و ... دست یافتند. مقاله علمی «شأن و جایگاه ملی و محلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اندیشه امام خمینی رحمه‌الله علیه» نوشته آقایان مصطفی آقاجانی و سعید نادری اصل به تازگی و در ایام هفته مجلس شورای اسلامی از سوی نشریه علمی پژوهش‌های انقلاب اسلامی، منتشر شده است. ❗️دسترسی به متن مقاله: 🆔https://www.roir.ir/article_235274.html ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir
🔷 *با حضور دبیر مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی* 💠 انجمن علمی معارف اسلامی و *علوم سیاسی* دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌کند: 🔹 مدرسه پاییزه *روان‌شناسی سیاسی* 🔸 بررسی روان‌شناختی قدرت، رسانه، توده و شخصیت سیاسی 🗓 *زمان برگزاری:* ۲۶، ۲۷ و ۲۸ آذرماه ⏳ *مهلت ثبت‌نام:* تا سه‌شنبه ۲۵ آذرماه 👥 با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و کارشناسان حوزه سیاست و رسانه 🌐 برگزاری بصورت *مجازی* 📄 همراه با ارائه *گواهی معتبر* از دانشگاه امام صادق(ع) 🔻 صوت جلسات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. 🔗 *اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام:* https://formafzar.com/form/wgh5y https://formafzar.com/form/wgh5y 🧑‍💻 *پشتیبان دوره در بله و تلگرام:* ‌@dmin_ravan ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir