🔮 #گزارش_تحلیلی | فراتحلیل انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
🔰 انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۳ به عنوان یک رویداد مهم سیاسی در تاریخ معاصر ایران، نمودارهایی از تغییرات قابلتوجه در رفتار رأیدهی و مشارکت سیاسی مردم را به نمایش گذاشت. در این میان، تغییر ۱۰ درصدی رأی در دور اول و دوم نشاندهنده دو وجه بالقوه و بالفعل مشارکت است که نیازمند تحلیل جدی و عمیقتری میباشد. در نخستین نگاه، میتوان اذعان داشت که نوعی عدم مشارکت در نتایج انتخابات سال ۱۴۰۳ مشهود است. کمپین پیروز در این دوره به وضوح نشان میدهد که بخشی از عدم مشارکت، به عدم اعتماد و نارضایتی عمومی از سیستم سیاسی و اقتصادی کشور مرتبط است. اگرچه بخشی از جامعه به دلیل قومیت و گرایشهای فرهنگی خود، کاندیداهایی را انتخاب میکنند که در زمره همزبانان و همشهریان خود قرار دارند، اما این پدیده بهطور عمده نمایانگر نقص سیستم نمایندگی در ایران است.
تهیه کنندگان: سعید نادری اصل، محمدمهدی حسین زاده، حسن وکیل زاده، مصطفی آقاجانی
استاد هادی: دکتر محمدامین باقری
تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
💠 سالروز شهادت پرافتخار سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی باد
#قهرمان
👈ویژه نامه بزرگداشت شهید سلیمانی
https://rushda.ir/product/cpmstudy6
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
🌐 Cpmstudt.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📆 به مناسبت سالروز اجرای طرح حذف حجاب توسط رضا شاه
🔮 #گزارش_سیاستی | مواجهه با پدیده بیحجابی؛ با تأکید بر رویکرد وفاق و تعادل سیاسی
🔰 پدیده حجاب به واسطه دستکاریهای متعدد خارجی و داخلی در ادوار گوناگون تاریخ معاصر، ابعاد جدید و پررنگی از حیث سیاسی، اقتصادی، امنیتی، رسانهای و تبلیغاتی به خود گرفته است. از این رو هر نوع کنشگری اصلاحی و ساختیای در این ساحت، مستلزم نقشهای جامع و با درنظر گرفتن ذیننفعان مختلف دخیل است. رویکرد بازاریابی سیاسی با خاصیت اجتماعیبودگی(نگاه از پایین)، کمپینسازی(نقش دادن به ذینفعان در قالب یک نقشه واحد) و هویتمبنایی(التزام به همخوانی سیاستها با اصول بالادستی) میتواند تا حدی آسیبهای هر گونه کنشگری چند بعدی در این عرصه را بکاهد.
🔰گزارش پیش رو که با تمرکز بر رویکرد بازاریابی سیاسی، مبتنی بر دال محوری وفاق و با کاربست روش کمپینی، در تابستان 1402 به صورت غیررسمی منتشر و با متولیان تقنین در حوزه عفاف و حجاب به اشتراک گذاشته شد، تلاشی است در جهت تغییر و اصلاح نوع نگرش به سیاستگذاری و اجرا در جهت همراهی، ایجاد و تقویت انسجام اجتماعی که نخ تسبیح هرگونه کنشگری اصلاحگرانه اجتماعی را تشکیل میدهد.
نویسنده: مصطفی آقاجانی
با همکاری: سعید نادری اصل، محمدمهدی حسین زاده و حسن وکیل زاده
نظارت و ارزیابی: دکتر محمدامین باقری، دکتر سیدمجتبی عزیزی
تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
💠 #گزارش_نشست | سومین نشست مشترک مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشکده شورای نگهبان
🔰جلسه سوم از نشستهای مشترک با پژوهشکده شورای نگهبان در ساعت 8 صبح روز دوشنبه 17 دی ماه 1403 در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر فتاحی و آقای دکتر ابوالحسنی از پژوهشکده شورای نگهبان و از مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام نیز آقای دکتر باقری و آقایان محمدمهدی حسینزاده و مصطفی آقاجانی(پژوهشگران مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی) حضور داشتند.
🔰 پس از دو جلسه رفت و برگشت بین نکات، نظرات، روایتها و تجارب زیسته بین دو مجموعه، اکنون نوبت به آن رسیده است که دو طرف که در واقع در یک سو و یک جبهه در حال تلاش و ایفای نقش هستند به فکر همافزایی و همکاری بیش از پیش بیفتند. از این رو پس از ارائه و تبیین مسئله اولیه توسط میهمانان، بحث به صورتی جدی وارد قالبهای همکاری و پیشبرد امور مشترک شد.
⏪ ادامه گزارش را از اینجا(https://cpmstudy.ir/?p=6032)
مطالعه نمایید.
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🇮🇷 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر همه شما عزیزان مبارک باد🇮🇷
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
✳️ #رساله_دکتری_مأموریت_محور
💠 عنوان: *الگوی اسلامی ایرانی تحزب در جمهوری اسلامی ایران*
✍️ دانشجو: *مصطفی آقاجانی* | پژوهشگر مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🏫دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)
📄 *معرفی مختصر:*
جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام سیاسی برآمده از انقلاب کبیر اسلامی، ضمن بهرهبردن از حضور حداکثری آحاد مردم، با حرکت و مشارکت منسجم و قدرتمند نخبگان سیاسی در قالب و قامت تشکلهای سیاسی شکل گرفت و تحقق یافت. وجود احزابی چون حزب جمهوری و برخی گروههای سنتی مانند جامعه روحانیت مبارز، مؤتلفه اسلامی و سازمان مجاهدین ، باعث ایجاد بسیاری از نهادها و افزایش دقت و کارآیی ساختارهای نوپا شد. به مرور و پس از پایین کشیده شدن فیتیله حزب جمهوری اسلامی، نظام سیاسی ما از احزاب و گروههای سیاسی موفق و کارآمد تا حد زیادی بیبهره شد و در طول 37 اخیر این موضوع، باعث ایجاد مسائل بغرنجی برای حکمرانی شده است؛ به نحوی که نقطه تلاقی و اشتراک بسیاری از نسخهدهندگان برای این وضعیت، تجدید حیات احزاب سیاسی قلمداد میشود. بر این اساس پژوهشگر بر آن شد با ابتناء اثر خویش بر سه پایه ارزشی، تجربه زیسته تحزب ایرانی و الزامات و اقتضائات ساختار سیاسی ایران الگویی کارآ برای امروز و آینده جمهوری اسلامی ایران ترسیم نماید.
🔰 این رساله با حمایت مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی انجام گرفت و در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۳، مصادف با سالروز افتتاح حزب جمهوری اسلامی با کسب درجه عالی دفاع شد.
#نظام_مسائل_انتخابات
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📢 #اطلاعیه
🔸 دفتر نشر و دانشجو انجمن علمی معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠 نشست نقش و کارکرد احزاب در جمهوری اسلامی ایران و شکلدهی آنان به سیاست داخلی
👤 با حضور دکتر مصطفی آقاجانی
عضو مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
📆 زمان: چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه
🕣 ساعت ۲۰
📍 بهصورت مجازی
💻 لینک شرکت در جلسه بهصورت مجازی
https://vc.isu.ac.ir/ch/politics-sci-assn
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
✳️ #رساله_دکتری_مأموریت_محور
💠 عنوان: توسعه چارچوب مدیریت ارتباط دولت با ملت با رویکرد بازاریابی سیاسی
✍️ دانشجو: سروش سیاری | پژوهشگر میهمان مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🕞 زمان: یکشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۵:۳۰
🔰 این رساله دکتری با حمایت مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی انجام گرفت.
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 *11 خرداد؛ قاب پایانی یک تجربه*
🔸 نگاهی به روزهای پایانی فعالیت حزب جمهوری اسلامی
🔹با نگاهی به وضعیت سیاستورزی حزبی در شرایط فعلی کشور، ضعف مفرط احزاب به وضوح قابل مشاهده است. این ضعف در صحنههایی چون انتخابات بیشتر از هر زمان دیگری نمودار میشود. مروری بر سالهای دهه اول انقلاب نشان میدهد جمهوری اسلامی ایران از تجربه حزبی گرانسنگی در این دهه برخوردار بوده است. نقطه اوج این دستاورد، سیاستورزی حزبی حزب جمهوری اسلامی است تا جایی که به تشکلی بیرقیب در فضای سیاسی ایران بدل میشود. اکنون که در سالروز موافقت حضرت امام (ره) با انحلال این حزب قرار داریم بررسی و آسیبشناسی این مسیر پیمودهشده میتواند دلالتهای ارزندهای برای عدم رشد و توسعه احزاب سیاسی در دوره پسا حزب جمهوری داشته باشد.
#گروه_تحریریه_بازاریابی_سیاسی
ادامه مطلب را از اینجا بخوانید:
https://cpmstudy.ir/?p=6041
➖➖➖➖➖➖➖
✅ مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🔶 @cpmstudy_ir
🔸 در ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، یاد و خاطره ایشان را گرامی میداریم.
🔸 به همین مناسبت در ادامه مجموعه مطالب منتشرشده در سایت بازاریابی سیاسی که در این حوزه نگارش یافته است تقدیم شما علاقمندان میگردد:
🔹* بررسی آموزههای قيام موسای كليم(ع) در نهضت امام خمينی قدّسسرّه* ، دکتر محمدامین باقری
https://cpmstudy.ir/?p=4108
🔹 *بازاریابی کلمه و امامان انقلاب* ، دکتر مصباح الهدی باقری
https://cpmstudy.ir/?p=3944
🔹 *بازاریابی سیاسی و صدور انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت امام قدّسسرّه* ، دکتر نادر جعفری
https://cpmstudy.ir/?p=6048
🔹 *ترسیم الگوی حزبی مورد نظر امام خمینی قدّسسرّه* ، دکتر مصطفی آقاجانی
https://cpmstudy.ir/?p=6052
➖➖➖➖➖➖➖
✅ مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🔶 @cpmstudy_ir
🔮 با همکاری مجموعه بازاریابی سیاسی منتشر شد:
♨️ ویژه نامه *جای خالی مدرس*
مروری بر سیر افول قدرت سیاسی-کارکردی نهاد مجلس در ساختار جمهوری اسلامی توسط خانه اندیشهورزان و مجموعه بازاریابی سیاسی به انتشار رسید.
📖 *آنچه در این شماره میخوانید:*
🏢 *راس امور*
جایگاه مجلس در ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی
🏢 *میزان*
مجلس و مسئله مشارکت
🏢 *انقطاع*
مجلس شورای اسلامی از منظر تحولخواهی سنتگرا
🏢 *مجمع ناظران*
نسبت رکن اول و دوم قوه مقننه
🎙️ *با آثار و گفتارهایی از:*
👤 دکتر بابک نگاهداری
👤 دکتر محمدصادق امامیان
👤 دکتر سعید نریمان
👤 دکتر محمدامین باقری
👤 دکتر روحاله ایزدخواه
👤 دکتر سیدعلی کشفی
👤 دکتر مصطفی آقاجانی
👤 و...
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه الکترونیکی نشریه به اینجا مراجعه کنید.
➖➖➖➖➖➖➖
✅ مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🔶 @cpmstudy_ir