eitaa logo
بازاریابی سیاسی | CPMS
120 دنبال‌کننده
221 عکس
24 ویدیو
8 فایل
Center for Political Marketing Studies(CPMS) وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ▫️اینستاگرام: https://www.instagram.com/cpmstudy.ir/ 🔻سوال، نقد، پیشنهاد: @MKazemi110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮 با همکاری مجموعه بازاریابی سیاسی منتشر شد: ♨️ ویژه نامه *جای خالی مدرس* مروری بر سیر افول قدرت سیاسی-کارکردی نهاد مجلس در ساختار جمهوری اسلامی توسط خانه اندیشه‌ورزان و مجموعه بازاریابی سیاسی به انتشار رسید. 📖 *آنچه در این شماره می‌خوانید:* 🏢 *راس امور* جایگاه مجلس در ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی 🏢 *میزان* مجلس و مسئله مشارکت 🏢 *انقطاع* مجلس شورای اسلامی از منظر تحول‌خواهی سنت‌گرا 🏢 *مجمع ناظران* نسبت رکن اول و دوم قوه مقننه 🎙️ *با آثار و گفتارهایی از:* 👤 دکتر بابک نگاهداری 👤 دکتر محمدصادق امامیان 👤 دکتر سعید نریمان 👤 دکتر محمدامین باقری 👤 دکتر روح‌اله ایزدخواه 👤 دکتر سیدعلی کشفی 👤 دکتر مصطفی آقاجانی 👤 و... جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه الکترونیکی نشریه به اینجا مراجعه کنید. ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی ‏🔶 @cpmstudy_ir
🏴 *به یاد احمد؛ سیاستمدار دالِّ عدالت* 🔹در میان کاندیداهای انتخابات ادوار مختلف شاید به جرئت بتوان گفت یکی از رزومه‌دارترین و شایسته‌ترین افراد برای تصدی مسئولیت، مرحوم دکتر احمد توکلی بودند. توکلی متولد ١٣٣٠ در بهشهر، سياست‌مدار اصولگرا و كهنه‌كار ايراني است. وی سخنگویي دولت شهيد رجايي، رياست شهرباني،كميته انقلاب اسلامي و دادیار و دادستاني انقلاب بهشهر، نمايندگي مردم اين شهرستان در اولين دوره و نمايندگي مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را در كارنامه كاري خود دارد. یکی از عرصه‌هایی که توکلی را به مثابه سیاست‌مداری خاص مطرح می‌کند جرأت و جسارت او برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری خصوصاً در دوره دوم رؤسای جمهوری چون هاشمی و خاتمی است. 🔹توکلی با شناخت دقیق خطوط و جریان‌های سیاسی مختلف، در هر برهه از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کرد. او با شناخت اهداف و اغراض مجمع روحانیون مبارز و نیز دسته‎‌بندی موجود در سازمان مجاهدین، تلاش کرد از ایجاد کلونی‌های انحرافی در جریان‌های سیاسی جلوگیری کند رصد و پایش او از صحنه سیاسی که با عینک تخصصی اقتصادی‌اش توأم می‌شد، او را به اثرگذاری رسانه‌ای در فضای اجتماعی واداشت از این رو در سال 1364 روزنامه رسالت را راه‌اندازی کرد. 🔹اقدامات و گزارش‌های سیاسی-اقتصادی او و تیمش در رسالت اما تا حدی برد و اثرگذاری داشت از این رو او پس از مشورت و استمزاج از افرادی چون مرحوم پرورش و آقای جواد لاریجانی برای کاندیداتوری و در نتیجه عدم قبول این دو، خود به عرصه انتخابات 1372 و رقابت با مرحوم هاشمی- که به به سیاست‌های اقتصادی‌اش نقد جدی داشت- ورود کرد. رأی قابل توجه او در این دوره باعث تنبه نسبی رئیس دولت وقت در خصوص اعمال سیاست‌های اقتصادی شد اما نتوانست منجر به تغییر ریل آن شود. 🔹انتخابات 76 و عدم توانایی جریان راست در جلب آرای عمومی و نیز دسیسه‌های برخی سران دولت در قبال نظام و حاکمیت او را به عرصه رقابت انتخاباتی 1380 با سیدمحمد خاتمی کشاند. رقابتی که به زعم دلسوزان (با توجه به دوره دوم بودن ریاست‌جمهوری وقت) برای شخص توکلی هزینه سیاسی حساب می‌شد اما در عین حال منجر به تجدید قوای سیاسی راست(اصولگرایان) و حواس‌جمعی بیشتر اصلاحطلبان در مسیر اداره کشور شد. نکته‌ای که در ادامه منجر به قوت گرفتن جریان آبادگران و فتح شورای شهر تهران شد. 🔷 به راستی توکلی در میان خرده گفتمان‌های موجود، سیاستمدار دال عدالت بود و از هاشمی که دال توسعه و خاتمی که دال آزادی را نمایندگی می‌کردند کاملا ممتاز می‌شد. 🔹اکنون که مرحوم توکلی از میان ما رفته‌اند، جا دارد ضمن طلب آمرزش و مغفرت برای این سیاستمدار دلسوز و حشرشان با اولیای الهی، مروری خلاصه بر دو نشست تخصصی که درخرداد و تیر ماه 1399 با تمرکز بر تجریه کاندیداتوری ایشان برگزار شده، داشته باشیم. ارائه برخی نکات تاریخی و جزئیات کنشگری سیاسی، نوشته زیر را برای علاقمندان لذت‌بخش می‌کند. ❗️گزارش زیر در شماره ۷ و ۸ نشریه تخصصی بازاریابی سیاسی(پاییز و زمستان ۱۳۹۹) درج شده است. ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir
85030492168920833_1402468277975675.pdf
حجم: 1.54M
🔷 *دکتر احمد توکلی، خرداد و تیر 1399 مجموعه بازاریابی سیاسی* 🔷 موضوع: *شرکت و کاندیداتوری در انتخابات* ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ مرکز اندیشه‌ورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی @cpmstudy_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا