eitaa logo
بازاریابی سیاسی | CPMS
120 دنبال‌کننده
221 عکس
24 ویدیو
8 فایل
Center for Political Marketing Studies(CPMS) وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ▫️اینستاگرام: https://www.instagram.com/cpmstudy.ir/ 🔻سوال، نقد، پیشنهاد: @MKazemi110
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️معرفی مقاله 🔰بازاریابی سیاسی در انتخابات: عزیمت از برجسته‌سازی رسانه‌ای سنتی به مدرن مطالعه موردی: انتخابات عمومی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بریتانیا نویسندگان: سام محمدپور، یونس شکرخواه مجله: مطالعات رسانه‌های نوین، ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ 🔹چکیده : کاربرد نظریه برجسته‌سازی در پنجاه‌سالگی خود بسیار فراگیرتر از گذشته شده است و امروزه می‌توان آن را به دو شاخه اصلی برجسته‌سازی سنتی و مدرن تقسیم کرد. 🔸 بر اساس نظریه برجسته‌سازی، احزاب سیاسی با بهره‌گیری از ابزار رسانه‌ای و بازاریابی سیاسی قادرند توجهات را به موضوعات مورد نظر خود معطوف سازند. برای مدت‌های طولانی، مفروضات اصلی نظریه برجسته‌سازی حول محور روزنامه‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی -به عنوان رسانه‌های جمعی فراگیر- تنظیم شده بود. 🔹با گسترش فناوری‌های ارتباطی و ظهور شبکه‌های اجتماعی، نقش تعیین‌کننده رسانه‌های سنتی در انتخابات به چالش کشیده شده است و امروزه احزاب سیاسی به منظور برجسته‌سازی مواضع و برنامه‌های خود به دنبال استفاده و حضور هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی هستند.
🔻ادامه مطلب 🔸در این راستا، پژوهش حاضر با بهره‌مندی از مباحث نظریه برجسته‌سازی و بررسی رفتار رسانه‌ای احزاب بریتانیایی در دو انتخابات عمومی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، در صدد پاسخ به این پرسش بود که گرایش احزاب بریتانیا به استفاده از رسانه‌های مختلف در دو انتخابات مذکور چگونه بوده است. 🔹یافته‌های پژوهش، با تکیه بر یافته‌ها و نتایج مهمترین سازمان‌های آماری بریتانیا و جهان نشان داد که انتخابات عمومی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بریتانیا، به ترتیب نقطه عطف و نقطه اوجی در گرایش احزاب بریتانیایی به شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزار برجسته‌سازی در دوران مدرن بوده است. 🔸 بر این اساس، به نظر می‌رسد شبکه‌های اجتماعی‌ با پایان دادن به دهه‌ها سلطه روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی، در حال مطرح شدن به عنوان رسانه‌های تعیین‌کننده در کارزارهای انتخاباتی هستند. 🔰کلیدواژه‌ها: انتخابات، نظریه برجسته‌سازی، تلویزیون، روزنامه، رسانه‌های اجتماعی ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔶 @cpmstudy_ir
🔰از فقه جواهری تا فقه بروکراتیک! ✍️نویسنده: ؛ پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ مقدمه 🔸فقه شیعه میراث‌دار علما و دانشمندان ارجمندی است که در ادوار پر از آشوب و غوغای ایرانِ عزیز، با خون خود کتاب‌های فنی و ارزشمندی را به رشته تحریر درآورده‌ و در اختیار ما قرار داده‌اند. 🔹در طول اعصار و دوره‌ها به واسطه عدم دسترسی تشیع به حکومت، مسائل مبتلا به اجتماعی و سیاسی کمتر از زاویه عینک فقه شیعه مورد مداقه و بررسی و در نتیجه کاربست و آزمون قرار گرفته‌است و از این رو وقتی به کتب فقهی مراجعه می‌کنیم با ضعفی در حجم و مقدار مباحث در ابوابی سیاسی چون قضا و حدود و دیات و به خصوص جهاد مواجه می‌شویم. 🔸این رویه در دوره‌های اخیر(پیش از انقلاب) نیز استمرار داشت و به نوعی ترفند روشنفکران غربگرای حکومتی در جهت سکولاریزاسیون حوزه‌های علمی را تقویت می‌نمود. 🔹با انقلاب اسلامی و ورود یا به تعبیر درست‌تر، بارشِ مسائل سیاسی اجتماعی بر فقها و حوزه‌های علمیه این روند قطع و قضیه مغلوبه شد. 🔸اینک فقها و دانشمندان سعی می‌کردند در راستای حل مسائل به رد فروع به اصول، و استنباط از اصول و مبانی استنباط - کتاب و سنت و عقل و اجماع - و کیفیت این استنباط و تقابل میان ادله و ترتیب و نوبت‌بندی ادله‌ مختلف و در یک کلام مِتُدِ فقهی همت گمارند و برای سیل سوالات و مسائل نظام اسلامی به پاسخ دست یافته و کارآمدی دین در عرصه اجتماعی را به معرض نمایش گذارند.
ادامه مطلب👇: 🔹اما به مرورِ زمان تحولاتی در ساحت ساختار و نیروی انسانی کشور رخ داده‌است که از ظرفیت و طرفیت این میراث عظیم کاسته و به این واسطه چالش‌هایی برای نظام اسلامی به بار آمده است-برای مثال می‌توان به شکل‌گیری اندیشکده‌ها (در خلاء حضور احزاب قوی و مستقر) و تدوین پاسخ‌های سیاستی‌ای اشاره کرد که اصلا ربط و نسبتی با فقه برقرار نکرده‌اند- که عمده و نقطه بارز آن در میزان سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی به خصوص بدنه فعال اجتماعی‌اش قابل رهگیری است. 🔸نمونه اعتراضات اخیر که به بهانه فوت خانم امینی شروع شد نمونه بارزی از این آسیب(لاغر کردن ظرفیت و طرفیت فقه در مدیریت اجتماعی) در ساحت مدیریت جامعه بود که در بخش‌های رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی تا حدی قابل پی‌جویی است. از این رو در این مختصر بر آنم با استناد به وقایع اخیر این مورد را بررسی نمایم. . ادامه مطلب را از اینجا بخوانید: https://cpmstudy.ir/?p=5539 ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔶 @cpmstudy_ir
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🎥 ببینید| نظم مدنی پایه نظام سیاسی 🔰 ، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔶 @cpmstudy_ir
🔸 صدمین نشست از سلسله جلسات تخصصى بازاریابی سیاسی با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع اصول برنامه‌ریزی کمپین انتخاباتی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ برگزار شد. ➖➖➖➖➖➖➖ 🔹دکتر جعفری در این نشست ضمن اشاره به مفاهیم پایه‌ای کمپین از جمله هدفمندی، خلق ارزش، انتقال ارزش و ابزارمندی، لوازم هریک را برشمرند. 🔸ایشان با تاکید بر مفهوم ابزارمندی کمپین بیان داشتند که لازمه این مهم، رسانه‌شناسی و شناخت کانال‌های ارتباطی می‌باشد. 🔹دکتر جعفری همچنین نقش مدل‌های ارتباطی را در ارتقای کارامدی انتقال ارزش بسیار برجسته دانسته و بیان داشتند که برای این کار باید به چارچوب ارجاع گیرنده توجه ویژه کرد. ➖➖➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔶 @cpmstudy_ir
🔺 💠 صدمین نشست از سلسله جلسات تخصصى بازاریابی سیاسی 🔰 با موضوع: اصول برنامه‌ریزی کمپین انتخاباتی 👤 و با ارائه: 🗓️ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @Cpmstudy_ir
🔹🔸 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌کند: 💠نشست چهارم مسئله شناسی احزاب در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران 🔰 با حضور: 👤 دکتر محمدرضا شمسا | عضو هیئت علمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کارشناس حوزه احزاب 🗣 دبیر علمی نشست: ، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی 🗓️ زمان: چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ 🏢 مکان: مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام سالن شهید فخری زاده ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @cpmstudy_ir
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🎥 ببینید| تغییرات سرشت سیاست و تاثیرات آن بر شاکله احزاب 🔰 ، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @Cpmstudy_ir
🔹🔸 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌کند: 💠نشست دوم مسئله شناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران: رفاه اقتصادی و طبقات 🔰 با حضور: 👤 دکتر محمد سلیمانی | عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام 🗣 دبیر علمی نشست: ، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی 🗓️ زمان: دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ 🏢 مکان: مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام سالن شهید تهرانی مقدم ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @cpmstudy_ir
💠 نشست چهارم مسئله شناسی احزاب در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران 👤 با ارائه: دکتر محمدرضا شمسا | کارشناس حوزه احزاب 🗓️ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @Cpmstudy_ir
🔹شهادت بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله علیها تسلیت باد ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @Cpmstudy_ir