بازاریابی سیاسی | CPMS
💠 #رویداد | هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار می کند: 🔮 رونمایی و
‼️توجه توجه‼️
مکان جلسه رونمایی از سالن شهید مطهری به سالن تدبیر انتقال یافت.
📝 #سلسله_نگاشت | مجلس در آینه تصویر
♨️ مجلس دهم: سلفی با مادمازل!
🔰 در ادامه می خوانید:...مجلس دهم، مجلس ضعیفی بوده است؛ و این البته هم ناشی از تازهکاری گردانندگان اصلی آن، خاصه در تهران دارد و هم فضای مملکت و برجام و ... اجازه تحرّک را از آنها گرفته است. سلفی نمایندگان با خانم موگرینی، مهمترین تصویری است که همه زیر و روی مجلس دهم را افشا میکند؛ یک تصویر کاملاً عریان از خوشیهای زودگذر و بیمحتوای جریانی تازهکار و البته خوشنشین و خوشخیال ... این تصویر آنقدر زشت است که بازیگران آن هم دوست دارند تا طوری این سابقه از پرونده کاری آنها امحا شود ... اما نمیشود.
⏪ ادامه مطلب را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✍️ دکتر مصباح الهدی باقری، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
🗳️ #به_سوی_بهارستان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_نشست | #رونمایی از کتاب گفتارهایی در الگوی رفتار انتخاباتی جامعه ایرانی
🔰 این نشست روز یکشنبه ١۵ بهمن ماه با حضور آقای دکتر پرویز امینی نویسنده کتاب و آقای دکتر غفاری برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی محتوای کتاب و به کاربست مبانی نظری کتاب در نسبت با انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم پرداخته شد؛
🔹دکتر امینی ضمن اشاره به جایگاه ایده کاندیداها و جریانات سیاسی در شکل دهی به الگوی رفتار رأی دهی در جامعه ایرانی عنوان داشتند:
١. ایده تنها در قالب شعار تبلور نمییابد، بلکه پیام منتشر شده از داشتن یا نداشتن ایده و همچنین ماهیت ایده در عملکرد منتخبین نهفته است و رأی دهندگان پس از بررسی و ارزیابی عملکردها در خصوص داشتن یا نداشتن ایده جمعبندی میکنند؛
٢. جریانات سیاسی نمیتوانند در زیست جهان جدید مانند گذشته رفتار کنند بلکه برای قرار گرفتن در صحنه رقابت لازم است در قالب ایده و رقابت ایدهها به صورتبندی رفتار و کنش خود بپردازند؛
٣. انتخابات قائم به دو وجه مشارکت و رقابت است، این دو وجه خود برابری و آزادی را نمایندگی میکنند. لذا زمانی که رأی دهندگان برداشت کنند که آزادی و برابری بیشتری دارند، به همین نسبت میل به حضور در انتخابات برای ایشان تغییر خواهد کرد؛
ادامه در پست بعدی
ادامه
🔸دکتر مصطفی غفاری در این جلسه ضمن تقدیر از آقای امینی به جهت ارائه کتابی با محتوای انضمامی و واقعی، عنوان داشتند:
رفتارهای بازیگران سیاسی بسیار حائز اهمیت است و تاریخ شکل گرفته از این رفتارها تعیین کننده واکنش آتی مردم است. بنابراین سیاستگذاران برای کنشگری آینده خود باید دقت کافی در عملکرد امروزشان داشته باشند، چراکه سیاست مانند بازی شطرنج است و سیاستگذاران جدای از رفتار گذشتهشان فهم نمیشوند.
🎥 فیلم کامل این نشست را در [اینجا] ببینید.
💠 علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب به پيوند زیر مراجعه نمایند:
https://press.isu.ac.ir
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ #ببینید | تجربه یک کاندیدا
🎥 توصیههای مرحوم دکتر عادل آذر
▪️در خلال بیست و نهمین نشست تخصصی هسته بازاریابی سیاسی که در سال ۹۷ با حضور دکتر آذر برگزار شد، ایشان به بیان تجربیات خود در کسوت نامزدی دو دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.
🔺 در کلیپ فوق، نمونهای از نکات ایشان را بشنوید.
🗳️ #به_سوی_بهارستان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
◼️▪️ مجلس ترحیم برای بزرگداشت پدرگرامی برادر عزیزمان آقای مصطفی آقاجانی دبیر محترم هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد
▪️ زمان: چهارشنبه دوم اسفند ١۴٠٢ | ساعت ١٣:١۵ الی ١۴
▪️ مکان: مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📖 #معرفی_کتاب | وکالت ایرانی
✍️ نویسنده: دکتر حسن سبحانی
📚 انتشارات: کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی
🗓️ تاریخ انتشار: ١٣٩۵
🔰 کتاب وکالت ایرانی، نوشتهی دکتر حسن سبحانی، داستان مستند نمایندهی متخصص، سختکوش و پیگیر مردم دامغان در دورههای پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی را روایت میکند. این کتاب ۱۳۴۰۰ صفحهای تصویری واقعی از همهی آن چیزی است که طی ۴۳۸۳ روز بر یک نمایندهی مستقل مجلس گذشته است.
نویسنده در باب صحت و صداقت خامهی خویش در این کتاب بیانمیدارد: «از آنجا که تنظیم این مجموعه بعد از دوران نمایندگی واقع شده، میتوانستم به تصحیح بعضی از مواضع و مطالب بپردازم که تغییر در آنها بهدلیل گذر زمان از موضوعیت برخوردار میشده است. لیکن بهرسم امانت هیچ تغییری در آنچه نوشته بودم، ندادم؛ حتی اگر مطلبی را غلط استدلال کردم به هنگام تنظیم با اینکه به نادرست بودن آن واقف شده بودم، آن را تصحیح نکردم تا وضعیت و شرایط فکری من در آن زمانی که میگفتهام و عمل میکردم، همانطور که بوده، منعکس شود»
مطالب این کتاب دیدگاهها، مذاکرات جلسه علنی، اقدامات، مواضع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اظهارنظرها، مراجعات، ملاقاتها، تحقیقات و از این قبیل اقدامات نویسنده در طول سه دوره نمایندگی است که میتواند به مخاطبان در شناخت واقعیتهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، روابط میان نمایندگان و با دولت، جامعهی ایران، قانونگذاران و مدیران و نوع وقوف در مواجهه با آنها طی آن سالها کمک نماید.
ادامه در پست بعدی
ادامه
وکالت ایرانی روایت میکند که چگونه حسن سبحانی با دغدغه مستمر ایفای رسالتهای نمایندگی، در ۱۲۴۸ جلسه علنی مجلس در این دوازده سال در مجموع فقط معادل یک جلسه تأخیر در ورود به جلسات داشته، در حالی که با ارائه ۹۹۲ پیشنهاد در طرح ها و لوایح از کارایی تصویب حدود ۲۰درصد آنها برخوردار بوده است. وی در عین حال با ۸۰۹ بار سفر به روستاهای اطراف دامغان در کویر و کوهستان و ملاقات با مردم، عرصه قانونگذاری را با آرزوها و رنجهای محرومترین اقشار ولینعمت خویش پیوند زده است.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید | ایرانیِ تحقیرشده در تاریخ معاصر چگونه به یک بازیگر فعال و مؤثر تبدیل شد؟
🔰 برشی از ارائه دکتر پرویز امینی | نشست رونمایی از کتاب رفتار انتخاباتی جامعه ایرانی
🎥 [مشاهده فيلم کامل نشست]
📚 [تهیه نسخه فیزیکی کتاب ]
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ #یک_سؤال | الزامات انتخاب درست چیست؟
🎙️ جناب آقای مصطفی آقاجانی، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
⏱️ زمان: ۶ دقیقه
📲 در آپارات هسته بازاریابی سیاسی ببینید:
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_نشست | تحلیل انتخابات ١١ اسفندماه و نگاهی به آینده
🔰 این نشست روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه با حضور آقای دکتر پرویز امینی نویسنده کتاب رفتار انتخاباتی جامعه ایرانی، دکتر مصباح الهدی باقری، دکتر نادر جعفری و دو تن از اساتید کاندیدای انتخابات، دکتر مصطفی غفاری و دکتر سیدجواد حسینی به همراه اعضای هسته بازاریابی سیاسی و پژوهشگران میهمان برگزار شد؛
در این نشست در ضمن بررسی رفتار رایدهندگان در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، تحیلی در خصوص کیفیت مشارکت و اثرگذاری جریانهای سیاسی برآن مورد بحث قرار گرفت؛ همچنین سناریوهای ممکن در خصوص عملکرد آینده مجلس سیزدهم مورد بررسی قرار گرفت:
🔸در ابتدا توسط آقای سعید نادری از اعضای هسته بازاریابی سیاسی، ارائهای از وضعیت آرا و الگوهای جدید رای دهی در انتخابات صورت گرفت و برخی گزارههای مطرح این روز در خصوص نمایندگان حداقلی در مقایسه با آمار انتخابات گذشته مورد انتقاد قرار گرفت؛
.
🔹دکتر جعفری در ضمن اشاره به نتایج مرکز تغییرات اجتماعی (متا)، تحلیلی در خصوص چرایی عدم مشارکت رای ندهندهها داشتند؛ ایشان در این تحلیل عنوان داشتند گزینههایی مانند اقدام به موقع در حوزه جلوگیری از تبعیض علیه زنان و یا استیضاح مسئولین بیکفایت طبق نظرسنجی میتوانست تغییراتی در میزان مشارکت داشته باشد (پیمایش دیماه ۱۴۰۲، متا)؛
.
🔸دکتر غفاری تحلیلی در خصوص نقش کاندیداها در انتخابات داشتند و تبیین کردند چگونه برخی اقدامات یا عدم رفتار درست تبلیغاتی موجب آن شده برخی کاندیداها یا جریانات پیروز، شکست بخوردند؛
.
ادامه دارد
ادامه
🔹دکتر حسینی نیز ضمن بررسی فرایندهای جذب یکی از ائتلافها، تحلیل انتخاباتی در سطح ملی ارائه دادند و آینده قدرت در مجلس را مورد بررسی قرار دادند؛
.
🔸دکتر امینی نیز ضمن اشاره به نکات مطرح شده در پیش از انتخابات، معضلی به عنوان ابتذال امر سیاسی را مطرح کردند و تبیین نمودند افراد مختلف و جریانات چگونه به این مسئله دامن زدند. آقای امینی همچنین اشاره کردند مشارکت در این انتخابات وارد دوگانه تحریم و مشارکت نشد و در سقف واقعیت خود رخ داد.
این آخرین نشست هسته بازاریابی سیاسی با موضوع انتخابات ۱۴۰۲ نخواهد بود و لایههای مختلف این رویداد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین به زودی گزارشی تحلیلی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ از سوی هسته بازاریابی سیاسی منتشر خواهد شد.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir