🏷 #یادداشت_علمی_تحلیلی
🔮 *طلسم تعطیلی حزب جمهوری کِی شکسته میشود؟*
🔶 *اشاره*
دیری است که بال پرواز حزب جمهوری اسلامی قیچی شده و از آن پس ثمرات این حزب که همچون سیمرغی در میان سر و صداها و غوغاهای لاشخورهای سیاسی به حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و نظام سیاسی برآمده از آن مبادرت میکرد بین مرغان مختلف و منشعب آن تقسیم شد و جز خسارت و ضرر عایدی برای اهداف کلان و مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان نیاورد. حتی اگر بپذیریم تعطیلی موقت آن حزب برای آن روزمان مفید بود، شاید نتوان استدلال و حتی حجتی درخور برای استمرار آن تعطیلی بر زبان آورد. از پس معرکههای مختلف سیاسی و آشوبسازیهای بیرونی و چالشهای حکمرانی در وضعیتهای پیچیدهشده جهانی، چیزی که بیش از هر چیزی در اذهان اندیشمندان سیاسی جلوهگری میکند خلاء وجود حزب یا احزابی درخور و همراه با اهداف نظام اسلامی است. جای بسی تأسف است که اکنون که در آستانه انتخاباتی دیگر و البته مهم قرار داریم صداها و کلمات کلیشهای به گوشهای طرفداران چپ و راست بخورد و انگیزهها برای مشارکت را به تحلیل بکشاند. در این مختصر بر آنم به ضرورت بازبینی در قبال این موضوع توجه دهم که نبود حزب چه سطوحی از کارآمدی را تحتالشعاع قرار داده است؟
🌐 ادامه مطلب را در سایت بخوانید:
https://cpmstudy.ir/?p=5633
✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
🔮 *روز رحمت و پاداش*
🔰 حضرت آیتالله خامنهای:«تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را، که روز رحمت، روز مغفرت و روز اجر و پاداش برای مؤمنین و نیکوکاران است. خدا را شکر میکنیم که یک بار دیگر، یک ماه رمضان دیگر و یک عید فطر دیگر را نصیب ما کرد؛ باید این نعمت الهی را قدر بدانیم.» ۹۱/۵/۲۵
✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
#اطلاعیه
🔹🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠نشست پنجم
مسئله شناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران: مشارکت سیاسی اهل سنت
🔰 با حضور:
👤 دکتر جبار شجاعی | عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام
🗣 دبیر علمی نشست: #سعید_نادری_اصل، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
🗓️ زمان: دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰
🏢 مکان: دانشگاه امام صادق علیهالسلام
✅ *هماهنگی جهت حضور از طریق شناسه @saeed_naderi در پیامرسان بله*
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🌐 Cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
بازاریابی سیاسی | CPMS
#اطلاعیه 🔹🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند: 💠نشس
📣 #اطلاعیه
قابل توجه مخاطبین گرامی؛
ضمن عرض پوزش، نشست امروز مسئلهشناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران (مشارکت سیاسی اهل سنت)، لغو و به زمان دیگری موکول گردید.
زمان بعدی جلسه متعاقبا از همین کانال اطلاعرسانی خواهد شد.
🆔 @Cpmstudy_ir
🏷#روز_نگاشت
♨️ به بهانه رسانهای کردن صحنه ترور آیتالله سلیمانی (ره)
1⃣ دیر زمانی است که مام میهن در عین اقتدار و مظلومیت توأما، صحنه هجمهها و ترورها و خونریزیهای عناصر گوناگون است. اوج این وقایع نیز همزمان بود با مهمترین بازه انقلاب اسلامی یعنی سال و دهه شصت. هنگامی که یاران خمینی کبیر یکی یکی زیر چنگالهای نظام سلطه سفاک جان میدادند و صف آسمانیان جبهه انقلاب را پررونق میکردند.
2⃣ بر هیچکس پوشیده نیست که نظام ادراکی مردم مسلمان و انقلابی ایران بایستی با مجموعهای از اخبار و اطلاعات درست هرچند ناخوشایند پرورش یافته و در تلاقی مصایب و بحرانهای گوناگون درخت بصیرت و تحلیل نیز در بین مردم به مرور رشد کرده و بالند شود. از این رو مردم در هنگامی که روزنامهها دو شیفته نیز کار میکردند سعی داشتند در دل حوادث باشند و آگاهی خویش را تکمیل کنند تا بتوانند در حرکات بعدی تصمیم و کنش متناسب را اتخاذ کنند. که باز نمونه بارز آن حمایت علنی و پرشکوه ملت از شهید مظلوم آیت الله بهشتی میباشد.
3⃣ بین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به هنگام و حرفهای و دمیدن به چرخه خشونت _از طریق بازتاب اخبار و اطلاعات خشونت آمیز و ناخوشایند که در هیچ کارگروه و مجمع مشورتی مورد ارزیابی و اثرسنجی در جامعه قرار نگرفته است_مرز باریکی است که به رغم تأکید آگاهان و دلسوزان همچنان مورد غفلت دستگاههای متولی بوده و نسبت به آن به صورت زنندهای تجاهل العارف صورت میگیرد. نمونه بازتاب حمله مسلحانه به رژه ارتش در اهواز توسط خبرگزاری دولتیِ ایسنا، یا بازتاب صحنههای قتل آیتالله سلیمانی و یا صحنه های ناخوشایند از واقعه متروپل همه و همه نشانگر نوعی فقدان قدرت تمییز توسط دستگاههای متولی است.
🔰جمعبندی: قضاوت در مورد چرایی و کیفیت قتل آیتالله سلیمانی هنوز زود است و باید منتظر اعلام نتایج از سوی دستگاههای ذی ربط باشیم اما آنچه در درجه اول بسیار ضروری است، لزوم سیاستگذاری قاطع جهت مقابله با منتشر کنندگان رسمی یا شخصیِ صحنههای ناخوشایند (غیرضروری) میباشد. باشد که معاون امور مطبوعاتی ارشاد و سایر نهادهای مسئول به فکر بیفتند تا این مرض قدیمی را درمان کنند که به بهای چند فالوئر بیشتر، با روان یک ملت مقاوم و دارای تاب آوری بالا خدشه نکنند.
✍ مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد
✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام
➖➖➖➖➖
🔸@cpmstudy_ir
📚 #دانش_بازاریابیسیاسی | بازاریابی و سیاست
🔰 انتخابات را میتوان از دیدگاههای متفاوتی مورد بحث و بررسی قرار داد. رایجترین آن تحلیل بر اساس علوم سیاسی است. علوم اقتصادی و اجتماعی نیز دو دریچهای هستند که انتخابات را میتوان از منظر آنها نیز تحلیل کرد. اما چند سالی است که باب جدیدی در تحلیل انتخابات در کشور ما گشوده شده و آن بررسی انتخابات از منظر بازاریابی است.
🔸وجهی که بازاریابی را به انتخابات و سیاست پیوند میزند این است که در انتخابات نیز نوعی معامله میان کاندیداها و مردم اتفاق میافتد که در آن کاندیداها در ازای رأی مردم، وعدهها و ایدههای خود را ارائه میکنند و با شکل گرفتن فضایی رقابتی میان کاندیداها، مردم قادر به انتخاب بهتری خواهند بود.
🔹امروزه بازاریابی یکی از حوزههای جدانشدنی از سیاست است. علت این امر وسعت یافتن مفهوم بازاریابی از دو جهت است: یکی از طریق توسعهی یک بخش خاص به بخش عمومی و غیرتجاری و دیگری از طریق توسعهی نوع معاملات از اقتصادی به هر نوع معاملهای.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #سلسله_نگاشت | مجلس در آینه تصویر
♨️ مجلس اول: شور انقلابی
🔰 از جمله مهمترین اقدامات امام خمینی(ره) برای تثبیت حکومت بعد از انقلاب اسلامی، برگزاری پنج انتخابات در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی بود. امام با استفاده از عنصر مردمیبودن انقلاب، نهایت بهره را برد و با به میدان کشیدن مردم به انتخاب آنها اعتنا کرد و اعتبار بخشید. امام(ره) که مجلس را «عصاره فضائل ملت» و «در رأس امور» میدانست، بنای انقلاب را بر خواست مردم گذاشت و از درون همان انتخاباتها، به نوع حکومت، تدوین قانون اساسی، قوه قانونگذاری و قوه اجرایی رسید.. در بین انتخابهای مردم، انتخابات مجلس شورای اسلامی، جنسی مردمیتر و برخاسته از درون تودههای مردم برای اثرگذاری در سطح ملی و حضور در قوه مقننه دارد؛ حتی بیش از انتخابات شوراها، که اگرچه مردمی است ولی سطحی محلّی دارد. اکنون بعد از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب میتوان گفت هر کدام از این «مجلس»ها از دو حیث «از مردم بودن» و «برای مردم بودن» برای خود روایت و داستانی مجزّا دارند و به همین نسبت در اذهان، تصویر و ادراک متفاوتی را ساختهاند. از آنجا که تصویر، برساختهای کاملاً فردی است، در این سلسله نگاشت تصویرهای برداشتی پژوهشگر که بعضاً ناشی از یک اتفاق برجسته یا برآیندی از وقایع و اقدامات است، در ادوار مختلف مجلس روایت شده است.
⏪ ادامه مطلب را در پیوند زیر مطالعه نمایید:
https://cpmstudy.ir/?p=5646
✍️ دکتر مصباح الهدی باقری، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
#به_سوی_بهارستان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #بازاریابی_سیاسی_ما | این حرف، بنده را تکان داد!
🔰 ...بنده وقتی که دوستان اصرار میکردند که خودم را برای ریاستجمهوری کاندید کنم، خدا شاهد است از ته دل امتناع میکردم و از ته دل عذر میآوردم و قبول نمیکردم تا بالاخره این دوستانی که معتقد بودند این کار لازمی هست به من میگفتند که اگر تو قبول نکنی چنین و چنان خواهد شد، بد خواهد شد. یکی از برادران عزیز و محبوبی که همه شما میشناسید و به او علاقه دارید به من گفت که فلانی تو آن دم مرگ که میخواهی پیش خدا بروی، نمیترسی که آن وقت پشیمان بشوی که چرا این مأموریت و این مسئولیت را که خدایی بود قبول نکردی! این حرف، بنده را تکان داد. دیدم که میترسم لذا برای خاطر خدا قبول کردم.
📰 منبع: آیتالله خامنهای(مدظله العالی)، روزنامه جمهوری اسلامی، ٣ مهر ١٣۶٢
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
🔖 #عکس_نوشت | نظرسنجی یا نظرسازی؟!
🔰 سیاستمداران از نظرسنجیهای خلال انتخابات به عنوان ابزاری برای اطلاعرسانی کمپینهای خود و ایجاد پیام استفاده میکنند. در واقع نظرسنجیها در دل خود پیشفرضهایی را دارند که وظیفه بخشی از این پیشفرضها تکمیل کمپینهای انتخاباتی سیاستمداران است، شاید با لحاظ این پیشفرضها بتوان گفت در برخی از موارد نظرسنجیها خود نظرسازی میکنند و از همین رو در خلال مبارزات انتخاباتی، نظرسنجیهای متناقض قابل پیشبینی است.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | موضع اقتدار؛ چرا و چگونه؟!
🔸 اول: اقتدار جزء کلیدی هر حکومت و قوهای است که به مانند قانون در صورت عدم وجود آن به اصطلاح سنگ روی سنگ بند نمیشود و ثمراتی که باید کام جامعه را از خلال سیاستگذاریها و قانونگذاریها شیرین کند، حاصل نمیآید.
🔹 دوم: همان میزانی که نمایش و به رخ کشیدن اقتدار میتواند برای دولت و دستگاههای مختلف ثمرات اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی را رقم بزند، به همان میزان یا بیشتر عدم استفاده درست از این عنصر میتواند به فرسایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی منجر شود.
🔸 سوم: بازاریابی سیاسی به ما میآموزد که رسانه عرصه به تصویر کشیدن یک واقعیت بیرونی (مثلا دولت مقتدر) است نه کارگزار یا عامل آن...چرا که در صورت کم عملی(یا کم نمایی) سایر بخشها نقض غرض به وجود میآید.
➖➖➖
ادامه ...
🔹 چهارم: نمایش اقتدار رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در موارد اخیر، فارغ از لزوم یا عدم ضرورت، با این سوال مواجه است که آیا این نحوه اقتدار منجر به افزایش سرمایه اجتماعی میشود یا اعتمادسوز است؟ برای مثال نحوه مواجهه با فردی که از خطر فروش جزایر سخن به میان آورده بود، صرفا به خاطر جنجال رسانهای برساخته رقبا بود یا اصل ماجرا مدنظر قرار گرفته است؟ اینکه مقام دولتی خطای رسانهای نکند مطلوبی است دست نیافتنی...هنر آن است که در صورت خطا، چگونه مواجههای از همان سنخ( رسانهای) نماییم ...
🔸 پنجم: روابط عمومی و رسانه یک دولت در حالت ایدهآلاش، بازنمایی کننده واقعیت آن دولت است. اگر در دورههای قبل روابط عمومی، با یک تصویرسازی و مدیریت رسانه برساخته و دور از واقعیت که زیاده نمایی میکرد مواجه بودیم باید بگوییم اکنون در دورهای قرار داریم که واقعیت دولت و خدماتش دچار کمنمایی و کژنمایی شده است...
✍️ مصطفی آقاجانی، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد
➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir