🎤 #مصاحبه | ریشهها و پیامدهای تعطیلی حزب جمهوری اسلامی
🔰 ۱۱ خرداد ماه ۱۳۶۶ بود که سران حزب جمهوری اسلامی طی نامهای به امام خمینی (ره) خواستار تعطیلی حزب جمهوری میشوند. این درخواست که ظرف مدت کمتر از یک روز از سوی حضرت امام پاسخ داده میشود، باعث شد به اصطلاح فیتیله حزب پایین کشیده شود و فعالیتهای آن به طور کلی تعلیق گردد. مظاهری از این حزب همچون روزنامه جمهوری اسلامی و برخی گروههای تشکیلدهنده آن همچنان فعالاند و در فضای سیاسی و نخبگانی جمهوری اسلامی ایران دارای اثرگذاری محدودی هستند. اما آنچه از حزب جمهوری اسلامی به یادگار مانده نشاندهنده عظمت یک کار تشکیلاتی و حزبی در گستره کل کشور است که کماکان خاصیت و فواید خود را حفظ نموده است. به بهانه ۱۲ خرداد سالروز موافقت حضرت امام با تعطیلی حزب جمهوری اسلامی بر آن شدیم با آقای مصطفی آقاجانی حزب پژوه و عضو هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) مصاحبهای ترتیب دهیم. در این مجال بدنبال آن هستیم که برخی ریشهها و پیامدهای این تعطیلی را مرور نماییم و این نکته را بیازماییم که آیا ممکن است بار دیگر در جغرافیای سیاسی ایران شاهد شکلگیری احزابی چون حزب جمهوری اسلامی باشیم؟!
⏪ ادامه مطلب در پیوند زیر:
https://cpmstudy.ir/?p=5673
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
💠 #حدیث_ولایت | یکی از شیوههای دشمن بدبین کردن به انتخابات است
🔰 یکی از شیوههای دشمن هم بدبین کردن به انتخابات است که من دربارهی انتخابات آخر سال انشاءالله اگر زنده بودم و توفیق داشتم بعداً عرایضی خواهم کرد. اینجا همین اندازه بگویم که این انتخابات، انتخابات بسیار مهمّی است و دشمن از همین حالا توپخانههای خودش را به طرف این انتخابات روشن کرده، مشغول بمبارانِ انتخاباتی است که هنوز حدّاقل نُه ماه فاصله داریم تا آن انتخابات. باید انشاءالله ملّت ایران، جوانان عزیز این بیداری را، این هشیاری را، این انگیزه را، این ایمان و امید را روزبهروز افزایش بدهند و دشمن را ناکام کنند.
📍 گزیده بیانات در جوار حرم مطهر حضرت امام(ره) - ١۴٠٢/٠٣/١۴
🗳 #به_سوی_بهارستان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #سلسله_نگاشت | مجلس در آینه تصویر
♨️ مجلس دوم: شکاف بین نیروهای متحد انقلاب
🔰 در ادامه میخوانید: ... گویا قبل از انتخابات که آیتالله خامنهای(مدظله العالی) تمایلی به حضور مجدد در عرصه ریاست جمهوری را نداشتند، با صحبتهایی قانع میشوند و حضرت امام(ره) نیز با تغییر نخستوزیر که مدّنظر ایشان بوده، موافقت ضمنی مینمایند ولی بعداً به واسطه گزارش فرماندهان جنگ و شرایط میدانی آن و مشکلات نظام، امام تغییر نخستوزیر را جایز نمیدانند؛ لذا آیتالله خامنهای، میرحسین موسوی را بهعنوان نخستوزیر به مجلس معرفی میکنند. صحنه نامهنگاری آیتالله خامنهای و امام جالب است: «اگر حضرتعالی تشخیص میدهید که مهندس موسوی را معرفی کنم، حکم کنید، شما رهبر هستید. شما روز قیامت جواب دارید ولی من جواب ندارم کسی را که مصلحت نمیدانم، نخستوزیر بکنم، مگر اینکه حکم ولی فقیه بالای سر او باشد ...امام در جواب فرمودند:...
⏪ متن کامل را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✍️ دکتر مصباح الهدی باقری، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
#به_سوی_بهارستان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #معرفی_مقاله | تأثیر تبلیغات سیاسی منفی بر رفتار رأیدهی و مشارکت انتخاباتی (مطالعه موردی: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران)
🔰 چکیده: از مهمترین کاربردهای تبلیغات سیاسی منفی بسیج کردن مردم برای مشارکت در انتخابات و افزایش میزان رایدهی در زمان انتخابات میباشد. نامزدها و احزاب سیاسی از این نوع تبلیغات برای تضعیف جایگاه رقیب استفاده میکنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ادراک از تبلیغات سیاسی منفی بر میزان مشارکت رایدهندگان در انتخابات است. جامعه آماری شامل تمامی افراد واجد شرایط رایدادن در سطح شهر تهران در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در نهایت تعداد ۴۵۵ نفر به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده اند. برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش های همبستگی و رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات سیاسی منفی بر تمایل بهرایدهی رایدهندگان تاثیر دارد. هرچند این تاثیر در تمامی ابعاد تبلیغات سیاسی منفی دیده نشده است. همچنین احتمال رای دادن و مشارکت در انتخابات در مردان نسبت به زنان بیشتر است.
👥 نویسندگان: مهدی رسولی قهرودی، علیرضا علویتبار، ساحل زابلی
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #بازاریابی_سیاسی_ما | نامزدها در تبلیغات حرفهای واقعی بزنند
🔰 ...من از نامزدهای انتخاباتی خواهش میکنم در تبلیغات، حرفهای واقعی بزنند و کارهایی که میتوانند انجام دهند و آنچه واقعاً عقیدهشان هست، آن را به مردم بگویند. مردم را آزاد بگذارند تا هرکس را خواستند، انتخاب کنند. در این تبلیغات، خرج و اسراف هم نشود. بنده گمان میکنم اگر کسی برای خدا از اسراف در تبلیغات و کارهای ناباب اجتناب کرد، خدای متعال به او کمک خواهد کرد و او را در مقصودی که دارد، موفّق خواهد گرداند.
📰 منبع: بیانات رهبری در خطبه نماز جمعه، ١٣٨٢/١١/٢۴: [دسترسی]
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
📚 #دانش_بازاریابیسیاسی | دیدگاه مدیریت بازاریابی در سیاست
🔰 مهمترین دیدگاهی که میتوان از طریق آن بازاریابی سیاسی را مطالعه کرد، مدیریت بازاریابی است. فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) خالق اصلی این دیدگاه است. او استدلال میکند که کمپینهای انتخاباتی، ذاتاً شخصیتی بازاریابانه دارند، زیرا شباهتهای میان تاجران و سیاستمداران از تفاوتهای آنها بیشتر است.
🔸 مضمون بسیاری از آثار و مقالات کاتلر، توسعه یافتن کاربرد بازاریابی از بنگاههای اقتصادی به سازمانهای غیر انتفاعی است. بازار سیاسی همچون بازار تجاری، شامل خریدار و فروشنده میشود که چیزی از جنس ارزش را مبادله میکنند: احزاب و کاندیداها، موقعیت و جایگاه نمایندگی را به مشتریان (مردم) در ازای رأی عرضه میکنند.
🔹 کاتلر در مقالات بازاریابی خود به این نکته اشاره میکند که اجرای چارچوبهای بازاریابی در تحلیل و بررسی کمپین به سادگی امکانپذیر نیست اما استفاده از مفاهیم کلیدی آن باعث افزایش بهرهوری کمپینهای انتخاباتی میشود. او در کتاب «بازاریابی کسبوکار برای کاندیداهای انتخاباتی» مینویسد: « استراتژی بازاریابی، قلب موفقیت در انتخابات است زیرا کمپینهای انتخاباتی را موظف میکند تا در یک دورهی کوتاهمدت، ائتلافی محکم و پیروزمندانه میان تفاوتهای ایدئولوژیکی و گروههای ناهمگون و ناسازگار برقرار کنند».
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
🔖 #عکس_نوشت | تفاوت در رفتار رأی دهندگان
🔰 تحقیقات نشان میدهد زنان رأی دهنده بیشتر بر روی تصویر ذهنی کاندیدا تمرکز میکنند و زیاد کاری به مسائل روز ندارند، در حالی که مردان رأی دهنده بیشتر به برنامه سیاستمداران توجه دارند و تصویر ذهنی کاندیدا نقش مهمی ایفا نمیکند.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
📖 #معرفی_کتاب | Political Advertising
👥 نویسندگان: Christina Holtz-Bacha, Linda Lee Kaid
📚 ناشر: Publication SAGE
🔸تبلیغات یکی از مهمترین ارکان در علوم بازاریابی و سیاست میباشد. مجموعه فعالیتهای ترویجی افراد و سازمانها برای کسب اشتهار و افزایش اقبال عمومی را غالباً تبلیغات مینامند. یکی از مهمترین مفاهیمی که از آن در منابع مختلف به عنوان تاریخچه بازاریابی سیاسی یاد میکنند، اشکال ابتدایی تبلیغات سیاسی در کشورهای مختلف است. حال که بازاریابی سیاسی با شتاب بیشتری به سمت توسعه علمی در حرکت است، تبلیغات سیاسی بیش از پیش برای پژوهشگران اهمیت پیدا کرده است. این کتاب در قالب ۶ بخش و ۲۷ مقاله به تبلیغات سیاسی در سراسر جهان نگاهی موشکافانه انداخته است.
⏪ ادامه مطلب را [اینجا] مطالعه نمایید.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
🔸 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | از تشکل بهشتی تا تشکلهای جهنمی
🔰 ماهیت و هویت احزاب سیاسی تاثیر زیادی در نوع بازاریابی سیاسی دولت و انتخابات دارد، بهعبارتی فارغ از نوع نظام حزبی مستقر در نظام جمهوری اسلامی، کیفیت و هویت احزاب و تشکلهای سیاسی اجتماعی و نحوه کنشگری ایشان تاثیر مستقیمی در طراحی زمین بازی سیاست ایرانی دارد. شهید بهشتی بهعنوان یکی از نظریهپردازان انقلاب اسلامی، موضوع تحزب را بهعنوان یکی از استوانههای برقراری و قوام نظام اسلامی معرفی میکند. او بهعنوان یک مسئول بلندپایه، رهبری اجتماعی و نخبهای دانشگاهی و حوزوی، هیچگاه بین کار حزبی، ارزشمداری، عدالتخواهی و رعایت مصالح عمومی و اسلامی تعارضی نمیانگاشت. در این مختصر برآنیم به برخی ویژگیهای احزاب و تشکلهای سیاسی از منظر شهید مظلوم بهشتی بپردازیم تا از این رهگذر فاصله گروههای موجود در ایران با نمونه ارائهشده توسط ایشان را محک بزنیم.
⏪ ادامه مطلب را در [اینجا] مطالعه نمایید.
✍️ #مصطفی_آقاجانی، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
🔸 @cpmstudy_ir
17.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بازنشر
🎥 #ببینید| پرواز ۶۵۵ ایرانایر از دریچه بازاریابی سیاسی
🔰 #دکتر_نادر_جعفری ، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)
⏪ مشاهده کلیپ در آپارات:
https://www.aparat.com/v/VMZhp
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
🔸 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | خطاب به قوه، رونوشت به دفتر جهت پیگیری
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با رئیس، مسئولان و جمعی از کارکنان قوه قضائیه، با نگاهی انتقادی به عملکرد این قوه، در بیاناتی صریح، ضمن برشمردن اهمیت و دشواری کار دستگاه قضا، تذکراتی را برای اصلاح و ترمیم وضع موجود ایراد فرموده و از مسئولان قضایی خواستند با درک اهمیت کار این قوه و تاثیر آن بر مردم، نظام و کشور، برای پر کردن فاصله با وضع مطلوب تلاش مضاعف کنند. دقتنظر در استخدام برخی کلمات و تعابیر از سوی رهبر انقلاب در این دیدار سبب میشود تذکرات اخیر رهبری برای رئیس و مسئولان دستگاه قضایی از اهمیت مضاعفی برخوردار شود. بهعنوان نمونه، بیانات معظمله درخصوص قوه قضائیه اینگونه آغاز میشود: «خب حرفهای زیادی هست؛ هم در تذکر، هم در باب تشکر؛ هم میشود تشکر کرد، هم میشود تذکر داد.» بااینحال توجه به ادامه بیانات ایشان مشخص میکند مطالبه رهبری از این دستگاه بخش تشکر را کمرنگ کرده و بخش تذکر را غلبه داده است یا در بخش دیگری از بیانات، رهبر انقلاب مسئولان قضایی را از کار نسنجیده، موضعی و بدون برنامه پرهیز داده و کار سنجیده، اندیشیده را مطالبه میکنند.
✍️ #دکترمحمدامین_باقری، استاد هادی هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
⏪ ادامه مطلب را در [اینجا] مطالعه نمایید.
♨️ انتشار در روزنامه فرهیختگان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #سلسله_نگاشت | مجلس در آینه تصویر
♨️ مجلس سوم: اقتضائات و مصالح
🔰 حالا با دو خط شدن جریان انقلاب، عدهای تبدیل به راست سنّتی با محوریت جامعه روحانیت مبارز و جمعیت مؤتلفه اسلامی و عدهای تبدیل به چپ سنّتی با محوریت جریان انقلابی روحانیت با اسم مجمع روحانیون مبارز و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شدند. با توجه به فضای سیاسی کشور و البته ورود دو گزاره اسلام ناب و اسلام آمریکایی به ادبیات انقلابیگری توسط امام و متهم شدن برخی جریانات بهعنوان سمپات اسلام آمریکایی، نتیجه انتخابات مجلس سوم بهنفع جریان چپ رقم خورد. در چهار سال حیات این مجلس اتفاقهای بزرگی در حیات جمهوری اسلامی واقع شد که مهمترین آنها عبارت بود از:
١- ارتحال حضرت امام(ره)
٢- پذیرش قطعنامه ۵٩٨ و وقوع آتشبس در جنگ ایران و عراق
٣- استعفای جنجالبرانگیز میرحسین موسوی
ادامه⬇️⬇️