03-2008-نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم.pdf
حجم:
1.07M
📥 دریافت فایل گزارش تحلیل نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | تحلیل میزگرد فرهنگی پزشکیان به زبان بازاریابی سیاسی
1️⃣ در رویکردهای تبلیغاتی یکی از تکنیکهایی که برای افزایش برد اعتبار و جلب اعتماد بخشهایی از جامعه به کار گرفته میشود #تکنیک_قهوه است. در این فرایند، کاندیدا سعی میکند با دعوت و همنشینی با چهرههای سیاسی، قومی، فرهنگی، مذهبی و...هم تأییدیه ایشان را برای خود ثبت کند و هم از سرمایه اجتماعی فردی آن چهره، به نفع خود سود ببرد.
2️⃣ در میزگردهای تخصصی طراحیشده توسط صدا و سیما، برخی از کاندیداها از این تکنیک به شکلی مضر، برخی به نحوی خنثی و برخی نیز بسیار مفید از آن بهره بردهاند. برای مثال آقای پزشکیان در میزگرد سیاسی از سرمایه ظریف، به شکل خوبی بهره برد و یا آقای قالیباف در میزگرد اقتصادی به نحوی خنثی از این تکنیک استفاده کرد.
3️⃣ در میزگرد تحلیل فرهنگی دیشب نیز کمپین آقای پزشکیان فردی را که در بین نخبگان و روشنفکران طیف چپ موجه است، انتخاب کرد و تا اینجای کار را به خوبی پیش برد، اما با توجه به ویژگیهای شخصیتی فاضلی و برخی مشکلات پیشینی در زمینه علمی، باید گفت انتخاب نهایی او برای همراه شدن با پزشکیان، #انتخابی_خطا بود.
4️⃣ این خطا از آنجایی ثابت میشود که ثمره نهایی به کارگیری این تکنیک افزایش اعتبار کاندیدا باید باشد نه مورد هتک قرار گرفتن او با پرتاب هاشف میکروفون به سمتش. اما سوال اینجاست آیا این #خطایی_عمدی بوده یا سهوا رخ داده است و آیا خود پزشکیان در جریان چنین خطایی بوده یا خیر؟
5️⃣ پرواضح است که ستاد پزشکیان بر اساس نتایج نظرسنجیها، به این نتیجه رسیده برای افزایش #شانس_برد، نیازمند تحریک طیفها و بخشهایی از مردم است که قصدی برای شرکت در انتخابات ندارند. تحلیل نگارنده این است که اتفاق دیشب شاید یکی از #حرکات_پارتیزانی این ستاد برای حصول این مقصود باشد. طراحیای که اگر واقعیت داشته باشد و بنای بر ادامه آن نیز وجود داشته باشد، امکان خدشه به سلامت انتخابات و خسارات بعدی آن را محتمل خواهد کرد.
6️⃣ در این بین نقش اصلی متوجه شورای نگهبان و کمیسیون تبلیغات است تا اولا با پرهیز دادن کاندیداها از ضدتبلیغات و به کارگیری شوکهای ناسالم بازاریابانه جلوی مواردی این چنینی را بگیرند و در صورت استمرار برخورد قانونی با ایشان داشتهباشند و نقش بعدی نیز متوجه سایر کاندیداها است تا با ورود منطقی و مستدل به مبارازات انتخاباتی، صحنه را از این گونه تحرکات ناسالم پاک کنند و دستور کار اصلی انتحابات را که طرح مسائل اصلی(اقتصادی) و ارائه فرد مناسب برای حل آن مسائل است به #مرکزیت_مبارزات_انتخاباتی بازگردانند.
✍️ مصطفی آقاجانی؛ پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_تحلیلی | مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔰 در ادامه می خوانید:... به نظر می رسد مناظره دوم نیز تأثیر چندانی بر مشارکت نداشته و ای بسا از میزان مشارکت بکاهد. مناظره در مسیر رادیکالیسم سه روز گذشته پزشکیان یک سکته ناقص بود که اگر در مناظره سوم هم ادامه یابد، کمپین او را با چالش مواجه کرده و حرکت افزایشی او را متوقف یا برعکس خواهد ساخت. قالیباف همچنان نیازمند داشتن ایده و وعده مشخص برای بخشهای محروم و به ویژه سه دهک پایین جامعه است. بدون تخاطب با آنها سبد رای او توسعه نخواهد یافت. استراتژی قالیباف و جلیلی تا آخر مناظرات نباید تغییر کند. پور محمدی یار پوششی عیان پزشکیان شده و این مهم با هوشمندی در این مناظره از کارکرد افتاد. زاکانی نشان داد فقط بزن بهادر نیست و هوشمندی در به کارگیری استراتژی ها را داراست. او با ساخت کمپین دولت سوم روحانی توانست پزشکیان را در گوشه ای نگه داشته و چندبار وادار به توضیح کرده و وقت او را کنترل شده به پایان رساند. قاضی زاده هاشمی عیار جدیدی از سیاست ورزی خود را نشان داد و با عقلانیت و هوشمندی توانست سبد آراء خود را افزایش داده و در تمایز بین نامزدها و دولت سیزدهم به مردم شاخص عینی دهد. به نظر میرسد راند اول در مناظره بعدی بسیار آشوب ناک تر از مناظره دوم باشد...
♨️ در ادامه می توانید فایل گزارش را دانلود و مطالعه نمایید.
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
17.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| معرفی کتاب گفتارهایی در الگوی رفتار انتخاباتی جامعه ایرانی
🔰 خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
♨️ مشاهده کلیپ در آپارات بازاریابی سیاسی
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_تحلیلی | سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔰 به نظر میرسد مهمترین تأثیر مناظره سوم کاهش میزان مشارکت باشد، حتی بیشتر از دو مناظره قبل. همچنین سبد رأی ایدئولوژیک نامزدها تقریبا به آخر رسیده و حالا باید موج آفرینی کرد تا شاید «آن» انتخابات از آن یک نامزد خوش اقبال شود. مناظرهها به جهت مهندسی و ساختاری از این قابلیت تهی شدهاند، لذا باید نتیجه را در سفرهای استانی یا اشتباهات فاحش دیگران جستجو نمود. آنچه از جایگاهیابی کاندیداها برداشت میشود آن است که همگی تکیه اصلی شان بر رأیدهندگان وفادار است از این رو سعی میکنند از سبد رأی یکدیگر برداشت کنند.
♨️ در ادامه می توانید فایل گزارش را دانلود و مطالعه نمایید.
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
19.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ #یک_سؤال | محور کمپین تبلیغاتی اصلاح طلبان در انتخابات چهاردهم چیست؟
🎙️ مصطفی آقاجانی، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
⏱️ زمان: ۵ دقیقه
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_تحلیلی | چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔰 بدون شک، جلیلی مهمترین نقش مناظره چهارم را ایفا کرد. هرچند او در زیر حملات رقیب، دیدگاه ایجابی خود را نتوانست به خوبی تبیین کند، اما کیفیت مناظره و بحث او با پورمحمدی، عیار سیاستورزی او در سطح انتخابات را رشد چشمگیری بخشید قالیباف موفق¬تر از مناظرات قبل نبود، اما ایجاد تمایز با پزشیکان دست آورد مناسبی برای او در شب کم فروغ رقیب بود. با این حال، قالیباف در راهبرد اصلی جریان اصولگرا برای اجماع موفق عمل کرده و در صورت تحقق اجماع، ثمرات آن را خواهد دید. پزشکیان، آشفته و کم فروغ بود. او نتوانست انتظار مشاوران و حامیان و آراء مردد متمایل به خود را برآورده کند. بعید است ریزش جدی در آراء او اتفاق افتاده باشد، اما یقینا رشد آراء او با دست اندازی جدی مواجه شده است مگر در مناظره پنجم اتفاق دیگری بیفتد.
♨️ در ادامه می توانید فایل گزارش را دانلود و مطالعه نمایید.
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🎥 #ببینید | تحلیل انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔮دکتر محمدامین باقری، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🔰 در این کلیپ ضمن تحلیل آرایش انتخاباتی سال ۱۴۰۳، زوایای مختلف این آرایش تحلیل میشود و کمپینهای حاضر در این کارزار معرفی و در ضمن بررسی، کمپینها در قالب دو جبهه اصولگرایان و اصلاحطلبان مورد بررسی و نقد میشوند. در این تحلیل آشفتگی کمپینهای انتخاباتی، نقاط تمایز و ضعفها مورد بررسی قرار میگیرد و احتمالات مختلف برای آینده انتخابات تحلیل میشود، نهایتا در ضمن بررسی جریان رادیکالیسم القائی از سوی اصلاحطلبان، دور دوم احتمالی مورد اشاره قرار میگیرد. در این گزارش محورهای زیر مورد بررسی قرار گرفت:
🔹️بررسی آرایش انتخابات ۱۴۰۳
🔸تحلیل کاراکترهای اصلی این انتخابات
🔹بررسی و تحلیل کمپینهای انتخاباتی
🔸بررسی نقاط ضعف و قوت کمپینهای اصولگرایان و اصلاح طلبان
🔹️تحلیل مزیت مغفول جبهه اصولگرایان و بهرهبرداری اصلاح طلبان از آن
🔸آینده انتخابات و بررسی دور دوم احتمالی
♨️ [فیلم کامل در آپارات بازاریابی سیاسی]
💠 تهیه شده در خانه اندیشه ورزان
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir