🔮 #گزارش_تحلیلی | هفتمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔰 اگرچه جلیلی با اختلاف در این مناظره پیروز شد، اما نتیجه را کسی از آن خود میکند که بتواند از بردش در روزهای باقیمانده به خوبی استفاده کند. به نظر میرسد در فاصله دو روز تا انتخابات، مناظره دوم نقشی تعیینکننده در شکلگیری فضای رقابت خواهد داشت. جلیلی بخشی از عقبماندگی خود را جبران کرده و پزشکیان نیز بخشی از آرای خود را احتمالاً از دست داده است. در فاصله باقیمانده تا انتخابات جلیلی برای جذب آرای شهید رئیسی فعالتر خواهد بود و پزشکیان با سرعت بیشتری سراغ آرای خاموش خواهد رفت؛ اما باید دید کاری که پزشکیان در مناظره نکرد را قادر است در بیرون از مناظره انجام دهد و فضای رادیکال را شکل دهد، حالآنکه با متهمکردن صداوسیما به دنبال برخورداری از مزایای موقعیت مظلوم است.
♨️ در ادامه می توانید فایل گزارش را دانلود و مطالعه نمایید.
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #روز_نگاشت | خون تازه در رگ اصلاحات
1️⃣ با شهادت آقای رئیسی در آذربایجان شرقی، کمتر کسی گمان میکرد روند انتخابات به سمتی برود که رئیسجمهور بعدی ایران نیز از همان خاک و دیار نشو و نما کند. دوگانه اولیه این انتخابات که بسیار جدی نیز بود دوگانه قالیباف-لاریجانی دانسته میشد؛ رقابت بین دو نیروی سیاسی عملگرا که هر کدام عقبه پرطمطراقی جهت ایجاد تحول در کشور داشتند.
2️⃣ با این حال نه لاریجانی نیروی درجه یک اصلاحات بود و نه قالیباف به صورتی کامل از سوی بدنه و برخی اصولگرایان مورد اقبال بود. با پیش رفتن صحنه انتخابات لاریجانی در مرحله احراز صلاحیت و قالیباف در وزنکشی درون جریانی دور اول از گردونه رقابت حذف شدند.
3️⃣ دور دوم انتخابات با ترکیبی کاملا متمایز نسبت به ابتدای آن شکل گرفت و دو طرف با تمام توان به رقابت و مبارزه با یکدیگر روی آوردند. آش آنقدر شور شد که یک طرف رقیب را به طالبان(این همسایه غیرقابل انکار و ضروری الارتباط) تشبیه کرده و طرف دیگر رقیب را از حیث بار آوردن خسارات متعدد به مغول (این دشمن درنده ایرانیان) مقایسه کردند.
4️⃣ در نهایت پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری، با اختلافی حدود سه میلیونی رقم خورد، پیروزیای که دلالتهای زیادی از جنبههای اجتماعی و سیاسی دارد از جمله اینکه راهبرد ترس و سیاست مظلوم نمایی و تکنیک برجسته سازی همچنان در جامعه ایرانی کار میکند و کارآمدی شان صرفا به توانایی کاربر آن بستگی دارد.
5️⃣ اما آنچه در مورد این پیروزی، از خلال رویکرد حزبی و تشکیلاتی در جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد، دمیده شدن خون تازهای به جریان اصلاحات ایران است. خونی که کمتر کسی است انکار کند، محصول ایستادگی و حمایت آیتالله خامنهای است. این حمایت صرفا در پیامهای جسته و گریخته روز غدیر و امثال آن خلاصه نمیشود و برای امروز و دیروز نیست. ایشان در کلامی راهبردی بر این نکته تأکید کردهبودند که اگر نظام اسلامی جریان چپ نداشت، خودشان وارد عمل میشدند و جریانی مانند جریان چپ را پایهریزی میکردند.
6️⃣ اکنون فرصتی تاریخی توسط نظام و مردم به جریان چپ داده شده است تا با بازسازی هویتی خود و عبور از هویت اپوزیسیون به سمت جریان مسئولیتپذیر در قبال اسلام، وطن و مردم، گذشته خویش را جبران کند و در سالهای حساس پیش رو، دین خود را به اسلام، انقلاب، امام و مردم ادا نماید.
7️⃣ طبیعتا قدرت گرفتن و مسئولیت پذیری این جریان میتواند تأثیرات مثبتی نیز بر هندسه و صورتبندی گروهها در جریان رقیبش بگذارد و به صورتی سینرژیک، تغییرات و اصلاحاتی را در جریان رقیب و به نفع انقلاب رقم بزند. باشد که رقابت سیاسی در ایران روز به روز به سمتی منطقیتر شدن و با تمرکز بر منافع واقعی کشور و ملت پیش برود.
8️⃣ این منطقی شدن البته صرفا با نظاره کردن و منتظر رقابت بعدی انتخاباتی ماندن حاصل نمیشود بلکه نيازمند تدبیری جدی در لایههای مختلف درون جريانی و حذف و اضافه در سطح صف و ستاد و تجديد نظر در سیاستهای اجتماعی و اقتصادی است.
✍️ مصطفی آقاجانی؛ پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
◼️ عاشورای حسینی را به عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا تسلیت عرض میکنیم.
▪️هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #بازاریابی_سیاسی_ما | خطر تحجر سیاسی برای اسلام و ایران
🔰 «وقتى مىگوييم تحجّر، فوراً ذهنمان مىرود به تحجّر مذهبى؛ بله آن هم يك نوع تحجّر است، اما تحجّر فقط تحجّر مذهبى نيست، بلكه خطرناكتر از آن، تحجّر سياسى است؛ تحجّرهاى ناشى از شكلبندى تحزّب و سازمانهاى سياسى است كه اصلًا امكان فكر كردن به كسى نمىدهند. اگر ده دليل قانعكننده براى حقّانيت يك موضع ذكر كنيم، قبول مىكند، اما در عمل طور ديگرى نشان مىدهد! چرا؟ چون حزب، آن تشكيلات سياسى بالاى سر- مثل پدرخوانده مافيا- از او اينگونه خواسته است. اين را انسان متأسّفانه در برخى از گوشهكنارهاىِ حتّى محيط دانشگاهى مىبيند. پس، آن مجموعهاى كه دچار چنين تحجّرى باشد، ديگر روشنفكر نيست؛ چون روشنفكرى لازمهاش حقطلبى، چشم باز و تكيه به منطق و استدلال است»
💠 رهبر معظم انقلاب، بیانات در دیدار دانشجویان، ۱۳۸۱/۰۹/۰۷
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | هنر تصویرسازیِ مبتنی بر واقعیت
🔰 خطای راهبردی کمپین رسانهای رئیس جمهور چیست؟!
🔹پیام محوری و دلنشین کمپین پزشکیان در ایام انتخابات روی این گزاره سادهشده دور میزد که «او یکی مثل ماست، هم فاسد نیست و هم دلسوز و راستگو است»... اما استمرار آن بدون ایجاد تغییر در واقعیتهای میدانی، نگرانکننده است. بهعبارتی اگر در دوره تبلیغات ما با یک کاندیدای ساده و صمیمی مواجه بودیم، اکنون به همان میزان یا بیشتر نیازمند یک مدیر مقتدر، مطلع و فعال هستیم و هرچه این فرایند انتقال از کمپین تبلیغاتی دوره انتخابات به کمپین سیاسی دوره اداره رئیسجمهور بیشتر طول بکشد، هزینهها و انتظارات بیشتری را در پی دارد.
🔸مصاحبه تلویزیونی اخیر آقای پزشکیان برای اهل فن و دلسوزان یک هشدار و بیدارباش جدی را به صدا درآورد... واقعیت تصویر رئیسجمهور منتخب نیازمند تکمیل و تکامل است و تصویر برساخته ایشان در دوره کاندیداتوری دیگر کشش پوشش ضعفهای ایشان در دوره ریاستجمهوری را ندارد. بر دوستداران و صاحبمنصبان رسانهای دولت جدید فرض است که با شناخت دقیق این آسیبها در تعامل با سایر بخشهای دولت به خطمشیگذاری چند وجهی جهت رفع این آسیبها همت بگمارند.
⏪ ادامه مطلب را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✍️به قلم مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
📌منتشر شده در صفحه نخست [روزنامه فرهیختگان]به تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | نصرالله که بود…؟!
۱- فارغ از جهتگیری ما در خصوص محور مقاومت و #حزب_الله لبنان باید بگوییم سید حسن نصرالله، یک رهبر تشکیلاتی قوی، یک فرمانده نظامی زبده، یک لبنانی وطندوست، یک مسلمان جهانوطن، یک طراح ممتاز جنگ تبلیغاتی، یک سیاستمدار ریشهدار و…در یک کلام یک فرمانده تمام عیار بود و همین خصایص و صفات باعث میشد که دوست و دشمن در مقابل او سر خم کنند و احترام قائل شوند.
۲- سید حسن نصرالله که در منطقه به نام « #سید » شناخته میشد، یک « #کاراکتر_واقعی» بود. او در جنگ و صلح، در سیاست و جامعه، در صحنه امداد و نجات و هر واقعه دیگری که در سی و چند سال اخیر رخ داد، همواره شخصیتی ثابتقدم و استوار از خود نشان داد به طوری که برای تحلیلگران سیره و سبک رفتاری و تصمیمگیری او دارای قواعد خاص تلقی میشد.
۳- از نگاه تبلیغات و بازاریابی سیاسی، یک رهبر سیاسی باید استانداردهای اولیه را پاس کند تا در ادامه راه سیاسی خویش قابلیت ترمیم و تقویت شخصیت سیاسیاش حفظ شود. اگر این شرایط اولیه که کف شاخصهای رهبری سیاسی را تشکیل میدهد در فرد نباشد، سرمایهگذاری بلندمدت بر روی چنین شخصی اشتباه محض و فرصتسوزی غیرقابل جبران است.
۴- سید مقاومت اما از این حیث در تراز یک شخصیت عالی سیاسی قرار داشت. او چیزی را برنساخت و هویتی جعلی را صورتگری نکرد. او همواره خودش بود و این «خودِ واقعی» او بود که در ساحت رسانه و افکار عمومی لبنان و منطقه بر دلها اثر میگذاشت و جلب همدلی میکرد.
۵- هنر «سید» اما این بود که از توانایی بالایی در انتقال و ترجمه این اخلاص و این هویت واقعی به آحاد مردم منطقه برخوردار بود. هنری که لازمه هر کنشگر اجتماعی و در رأس آن رهبران سیاسی است. سید پیشران ارتباطات سیاسی حزب و جریان مقاومت بود و از این حیث جزء پدیدههای تبلیغات سیاسی به شمار میرفت.
۶- اگر شاخصهایی چون دامنه وفاداران، قلمروی اثرگذاری، آگاهی جهانی، تمایز در شخصیت را برای ارزیابی یک برند شخصی درنظر بگیریم باید بگوییم سید از همه این جهات در نقطه ممتاز قرار داشت. وفادارانی که تا سر حد مرگ با او هم قسم شده بودند و آوازهای که بسیار فراگیر بود و شخصیتی که از عرف سیاسیون بین المللی کاملا متمایز بود.
۷- برای آنانی که با شخصیتهای سیاسی و برندهای حزبی و گروهی در سطح بینالمللی آشنایی دارند، #شهید_نصرالله یک الگوی مطلوب و یک کاراکتر قابل تحقیق و پژوهش است. سوژهای که از تزیینها و تسویلهای روزمره سیاسی عاری بود اما با این حال با قدرت ویژه برند خود، کیفیتی فراتر از کنشگران پرطمطراق دنیای سیاست را عرضه میکرد.
۸- او اکنون با شهادتش مُهر تأییدی زده است به همه تصاویری که در این سالها پیرامونش شکل گرفته بود. تصویری شفاف، واقعی، خالص و ناب که برای همه حجت و یقین آور است. خداحافظ سیدِ صادقِ مقاومت…
✍️ به قلم مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
#اطلاعیه
🔷🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠 *تحلیل و بررسی کمپین های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا*
🔹 با حضور:
مصطفی محمدی | پژوهشگر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷
🏢 دانشگاه امام صادق علیهالسلام | سالن تدبیر
🌱 #قرار_هفتم ، *فرصتی برای ارائه دستاوردها و ایدههای* #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Comstudy.ir
🆔 @Cpmstudy_ir