◼️ عاشورای حسینی را به عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا تسلیت عرض میکنیم.
▪️هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #بازاریابی_سیاسی_ما | خطر تحجر سیاسی برای اسلام و ایران
🔰 «وقتى مىگوييم تحجّر، فوراً ذهنمان مىرود به تحجّر مذهبى؛ بله آن هم يك نوع تحجّر است، اما تحجّر فقط تحجّر مذهبى نيست، بلكه خطرناكتر از آن، تحجّر سياسى است؛ تحجّرهاى ناشى از شكلبندى تحزّب و سازمانهاى سياسى است كه اصلًا امكان فكر كردن به كسى نمىدهند. اگر ده دليل قانعكننده براى حقّانيت يك موضع ذكر كنيم، قبول مىكند، اما در عمل طور ديگرى نشان مىدهد! چرا؟ چون حزب، آن تشكيلات سياسى بالاى سر- مثل پدرخوانده مافيا- از او اينگونه خواسته است. اين را انسان متأسّفانه در برخى از گوشهكنارهاىِ حتّى محيط دانشگاهى مىبيند. پس، آن مجموعهاى كه دچار چنين تحجّرى باشد، ديگر روشنفكر نيست؛ چون روشنفكرى لازمهاش حقطلبى، چشم باز و تكيه به منطق و استدلال است»
💠 رهبر معظم انقلاب، بیانات در دیدار دانشجویان، ۱۳۸۱/۰۹/۰۷
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | هنر تصویرسازیِ مبتنی بر واقعیت
🔰 خطای راهبردی کمپین رسانهای رئیس جمهور چیست؟!
🔹پیام محوری و دلنشین کمپین پزشکیان در ایام انتخابات روی این گزاره سادهشده دور میزد که «او یکی مثل ماست، هم فاسد نیست و هم دلسوز و راستگو است»... اما استمرار آن بدون ایجاد تغییر در واقعیتهای میدانی، نگرانکننده است. بهعبارتی اگر در دوره تبلیغات ما با یک کاندیدای ساده و صمیمی مواجه بودیم، اکنون به همان میزان یا بیشتر نیازمند یک مدیر مقتدر، مطلع و فعال هستیم و هرچه این فرایند انتقال از کمپین تبلیغاتی دوره انتخابات به کمپین سیاسی دوره اداره رئیسجمهور بیشتر طول بکشد، هزینهها و انتظارات بیشتری را در پی دارد.
🔸مصاحبه تلویزیونی اخیر آقای پزشکیان برای اهل فن و دلسوزان یک هشدار و بیدارباش جدی را به صدا درآورد... واقعیت تصویر رئیسجمهور منتخب نیازمند تکمیل و تکامل است و تصویر برساخته ایشان در دوره کاندیداتوری دیگر کشش پوشش ضعفهای ایشان در دوره ریاستجمهوری را ندارد. بر دوستداران و صاحبمنصبان رسانهای دولت جدید فرض است که با شناخت دقیق این آسیبها در تعامل با سایر بخشهای دولت به خطمشیگذاری چند وجهی جهت رفع این آسیبها همت بگمارند.
⏪ ادامه مطلب را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✍️به قلم مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
📌منتشر شده در صفحه نخست [روزنامه فرهیختگان]به تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | نصرالله که بود…؟!
۱- فارغ از جهتگیری ما در خصوص محور مقاومت و #حزب_الله لبنان باید بگوییم سید حسن نصرالله، یک رهبر تشکیلاتی قوی، یک فرمانده نظامی زبده، یک لبنانی وطندوست، یک مسلمان جهانوطن، یک طراح ممتاز جنگ تبلیغاتی، یک سیاستمدار ریشهدار و…در یک کلام یک فرمانده تمام عیار بود و همین خصایص و صفات باعث میشد که دوست و دشمن در مقابل او سر خم کنند و احترام قائل شوند.
۲- سید حسن نصرالله که در منطقه به نام « #سید » شناخته میشد، یک « #کاراکتر_واقعی» بود. او در جنگ و صلح، در سیاست و جامعه، در صحنه امداد و نجات و هر واقعه دیگری که در سی و چند سال اخیر رخ داد، همواره شخصیتی ثابتقدم و استوار از خود نشان داد به طوری که برای تحلیلگران سیره و سبک رفتاری و تصمیمگیری او دارای قواعد خاص تلقی میشد.
۳- از نگاه تبلیغات و بازاریابی سیاسی، یک رهبر سیاسی باید استانداردهای اولیه را پاس کند تا در ادامه راه سیاسی خویش قابلیت ترمیم و تقویت شخصیت سیاسیاش حفظ شود. اگر این شرایط اولیه که کف شاخصهای رهبری سیاسی را تشکیل میدهد در فرد نباشد، سرمایهگذاری بلندمدت بر روی چنین شخصی اشتباه محض و فرصتسوزی غیرقابل جبران است.
۴- سید مقاومت اما از این حیث در تراز یک شخصیت عالی سیاسی قرار داشت. او چیزی را برنساخت و هویتی جعلی را صورتگری نکرد. او همواره خودش بود و این «خودِ واقعی» او بود که در ساحت رسانه و افکار عمومی لبنان و منطقه بر دلها اثر میگذاشت و جلب همدلی میکرد.
۵- هنر «سید» اما این بود که از توانایی بالایی در انتقال و ترجمه این اخلاص و این هویت واقعی به آحاد مردم منطقه برخوردار بود. هنری که لازمه هر کنشگر اجتماعی و در رأس آن رهبران سیاسی است. سید پیشران ارتباطات سیاسی حزب و جریان مقاومت بود و از این حیث جزء پدیدههای تبلیغات سیاسی به شمار میرفت.
۶- اگر شاخصهایی چون دامنه وفاداران، قلمروی اثرگذاری، آگاهی جهانی، تمایز در شخصیت را برای ارزیابی یک برند شخصی درنظر بگیریم باید بگوییم سید از همه این جهات در نقطه ممتاز قرار داشت. وفادارانی که تا سر حد مرگ با او هم قسم شده بودند و آوازهای که بسیار فراگیر بود و شخصیتی که از عرف سیاسیون بین المللی کاملا متمایز بود.
۷- برای آنانی که با شخصیتهای سیاسی و برندهای حزبی و گروهی در سطح بینالمللی آشنایی دارند، #شهید_نصرالله یک الگوی مطلوب و یک کاراکتر قابل تحقیق و پژوهش است. سوژهای که از تزیینها و تسویلهای روزمره سیاسی عاری بود اما با این حال با قدرت ویژه برند خود، کیفیتی فراتر از کنشگران پرطمطراق دنیای سیاست را عرضه میکرد.
۸- او اکنون با شهادتش مُهر تأییدی زده است به همه تصاویری که در این سالها پیرامونش شکل گرفته بود. تصویری شفاف، واقعی، خالص و ناب که برای همه حجت و یقین آور است. خداحافظ سیدِ صادقِ مقاومت…
✍️ به قلم مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
#اطلاعیه
🔷🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠 *تحلیل و بررسی کمپین های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا*
🔹 با حضور:
مصطفی محمدی | پژوهشگر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷
🏢 دانشگاه امام صادق علیهالسلام | سالن تدبیر
🌱 #قرار_هفتم ، *فرصتی برای ارائه دستاوردها و ایدههای* #مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Comstudy.ir
🆔 @Cpmstudy_ir
بازاریابی سیاسی | CPMS
#اطلاعیه 🔷🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند: 💠 *تحلیل
‼️محل برگزاری جلسه فوق به سالن نمایشگاه قرار هفتم (سالن امتحانات) غرفه هسته بازاریابی سیاسی منتقل شد
📸 #گزارش_تصویری | نشست بررسی کمپین های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا با حضور جناب آقای مصطفی محمدی
📆 ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳
🌱 #قرار_هفتم
➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🌐 Cpmstudt.ir
🆔 @cpmstudy_ir
#اطلاعیه
🔷🔸 هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار میکند:
💠 تجربه نگاری رسانه ملی در انتخابات ۱۴۰۳
🔹 با حضور:
دکتر محمدصالح مفتاح | رئیس ستاد انتخابات صداوسیما در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
🗓️ چهارشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴
🏢 دانشگاه امام صادق (ع) | سالن جلسات تالار امام خمینی (ره)
🌱 #قرار_هفتم ، فرصتی برای ارائه دستاوردها و ایدههای مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Comstudy.ir
🆔 @Cpmstudy_ir
🔮 *#گزارش_نشست | تحلیل و بررسی کمپینهای انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا*
🔰 مصطفی محمدی پژوهشگر برجسته حوزه آمریکا با تجریه آکادمیک، اندیشگاهی و سیاستی به ارائه تحلیلی در خصوص انتخابات آمریکا پرداخت.
🔹در بخش اول نشست، تحلیلی در خصوص دو کمپین فعال دموکراتها به نمایندگی هریس و جمهوریخواهان به نمایندگی ترامپ، ارائه شد.
ترامپ در نظرسنجیها شرایط بهتری دارد و همزمان با شیب کند، در حال رشد است. وضعیت ترامپ به گونهای است که چهره رئیس جمهوری مقتدر با شعار ماگا (Make America Great Agian) در مقابل هریس نماد زن دو رگه (پدر و مادر غیر آمریکاییتبار)، بدون فرزند، معتاد و متزلزل و همزمان مسئول طرح شکستخورده مدیریت مهاجرین خارجی در دوران ریاست جمهوری بایدن، در حال پیشی گرفتن است. البته هریس سعی دارد با صرف هزینههای گزاف و ارائه خدمات مبتنی بر پول، مانند ارائه خدمات تاکسی اینترنتی ارزان برای رای دهندگان و حمایت مالی از حامیان در ایالتهایی که دموکراتها پیشی دارند و با سرمایهگذاری بر رای اقلیتهای مذهبی، نژاد و ...، خود را پیروز کند. هرچند وضعیت دموکراتها پس از کنارهگیری بایدن بهتر شد اما هنوز جمهوری خواهان شانس بیشتری برای پیروزی دارند.
به نظر وضعیت پیروزی قاطع ترامپ و یا حتی پیروزی با فاصله کم، چالش کمی خواهد داشت و به ادعای کمپین هریس، نتیجه انتخابات پذیرفته میشود. اما شکست جمهوری خواهان با فاصله کم از دموکراتها تبعات بالایی خواهد داشت و از پیشتر با اشاره کمپین ترامپ به تجربه انتخابات ۲۰۲۰، پیشاپیش نتیجه شکست از سوی جمهوری خواهان پذیرفته نخواهد شد و احتمال افزایش خشونت در آمریکا وجود دارد.