تحلیل انتخابات 2024 آمریکا-01.mp3
زمان:
حجم:
31.47M
🎙️ #پادکست | تحلیل کمپین های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا (بخش اول)
🔰 گفتگو با جناب آقای مصطفی #محمدی، پژوهشگر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
📣 کمپین #ترامپ یا #هریس ! کدام پیروز انتخابات است؟
📆 ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳
⏱️ مدت زمان: ۳۸ دقیقه
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #طرح_پژوهشی بازاریابی سیاسی
🔰 فراخوان تکمیل پرسشنامه طرح پژوهشی
- عنوان طرح: تمایز تداعیهای برند آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در انتخابات چهاردهم ریاستجمهوری
- مخاطب طرح: دانشجویان دانشگاههای شهر تهران
- شماره پرسشنامه: ۱ از ۲
- تعداد سوالات مفهومی: ۲ تا ۴ سوال
- تعداد سوالات مخاطب شناسی: ۳ سوال
فرهیخته ارجمند و دانشجوی محترم، از شما درخواست میشود تا پژوهشگران را در بررسی این موضوع و تکمیل دادهها یاری بفرمایید. این پژوهش با هدف درک تصویر برند شخصی نامزدهای انتخاباتی از منظر دانشجویان و جهت انتقال مطالبات و تصویر رئیس جمهور مدنظر ایشان طراحی شده است. حال آنکه با پاسخ شما این پژوهش تکمیل و نتایج آن از طریق یک مقاله علمی به سمع و نظر شما خواهد رسید.
🔻لینک جهت تکمیل پرسشنامه: https://survey.porsline.ir/s/CoZYvz2J
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
💠 #گزارش_نشست | نشست مشترک مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشکده شورای نگهبان
🔰 دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳، جلسهای به میزبانی پژوهشکده شورای نگهبان و با حضور دکتر باقری و آقای سعید نادری اصل از مرکز رشد و آقای دکتر کدخدایی، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان؛ دکتر فتاحی، قائم مقام و دیگر مسئولین این پژوهشکده برگزار شد.
🔸️ در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، آقای دکتر کدخدایی به تبیین ضرورت ایجاد این مجموعه براساس مطالبات سال ۱۳۷۹ رهبر معظم انقلاب پرداخت. ایشان عنوان داشت که اولین بار در سال ۱۳۷۶، رهبری ایده ایجاد یک مرکز تحقیقاتی را بیان فرمودند و در سال ۱۳۷۹، چهار مطالبه دیگر از شورای نگهبان از جمله تشکیل مرکز تحقیقات شورای نگهبان طرح گردید. اجرای این مطالبات منجر به آن شد که از سال ۱۳۷۹ بصورت محدود و بعدها در سال ۱۳۸۴ با جدیت بیشتر مرکز تحقیقات شورای نگهبان فعالیت خود را شروع کرد. نهایتاً هم پس از پیگیری فراوان، پژوهشکده شورای نگهبان با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۱۴۰۰ به حیات خود به صورت رسمیتر و جدیتر ادامه داد.
⏪ ادامه گزارش را از اینجا مطالعه نمایید.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_تحلیلی | فراتحلیل انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
🔰 انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۳ به عنوان یک رویداد مهم سیاسی در تاریخ معاصر ایران، نمودارهایی از تغییرات قابلتوجه در رفتار رأیدهی و مشارکت سیاسی مردم را به نمایش گذاشت. در این میان، تغییر ۱۰ درصدی رأی در دور اول و دوم نشاندهنده دو وجه بالقوه و بالفعل مشارکت است که نیازمند تحلیل جدی و عمیقتری میباشد. در نخستین نگاه، میتوان اذعان داشت که نوعی عدم مشارکت در نتایج انتخابات سال ۱۴۰۳ مشهود است. کمپین پیروز در این دوره به وضوح نشان میدهد که بخشی از عدم مشارکت، به عدم اعتماد و نارضایتی عمومی از سیستم سیاسی و اقتصادی کشور مرتبط است. اگرچه بخشی از جامعه به دلیل قومیت و گرایشهای فرهنگی خود، کاندیداهایی را انتخاب میکنند که در زمره همزبانان و همشهریان خود قرار دارند، اما این پدیده بهطور عمده نمایانگر نقص سیستم نمایندگی در ایران است.
تهیه کنندگان: سعید نادری اصل، محمدمهدی حسین زاده، حسن وکیل زاده، مصطفی آقاجانی
استاد هادی: دکتر محمدامین باقری
تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
💠 سالروز شهادت پرافتخار سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی باد
#قهرمان
👈ویژه نامه بزرگداشت شهید سلیمانی
https://rushda.ir/product/cpmstudy6
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
🌐 Cpmstudt.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📆 به مناسبت سالروز اجرای طرح حذف حجاب توسط رضا شاه
🔮 #گزارش_سیاستی | مواجهه با پدیده بیحجابی؛ با تأکید بر رویکرد وفاق و تعادل سیاسی
🔰 پدیده حجاب به واسطه دستکاریهای متعدد خارجی و داخلی در ادوار گوناگون تاریخ معاصر، ابعاد جدید و پررنگی از حیث سیاسی، اقتصادی، امنیتی، رسانهای و تبلیغاتی به خود گرفته است. از این رو هر نوع کنشگری اصلاحی و ساختیای در این ساحت، مستلزم نقشهای جامع و با درنظر گرفتن ذیننفعان مختلف دخیل است. رویکرد بازاریابی سیاسی با خاصیت اجتماعیبودگی(نگاه از پایین)، کمپینسازی(نقش دادن به ذینفعان در قالب یک نقشه واحد) و هویتمبنایی(التزام به همخوانی سیاستها با اصول بالادستی) میتواند تا حدی آسیبهای هر گونه کنشگری چند بعدی در این عرصه را بکاهد.
🔰گزارش پیش رو که با تمرکز بر رویکرد بازاریابی سیاسی، مبتنی بر دال محوری وفاق و با کاربست روش کمپینی، در تابستان 1402 به صورت غیررسمی منتشر و با متولیان تقنین در حوزه عفاف و حجاب به اشتراک گذاشته شد، تلاشی است در جهت تغییر و اصلاح نوع نگرش به سیاستگذاری و اجرا در جهت همراهی، ایجاد و تقویت انسجام اجتماعی که نخ تسبیح هرگونه کنشگری اصلاحگرانه اجتماعی را تشکیل میدهد.
نویسنده: مصطفی آقاجانی
با همکاری: سعید نادری اصل، محمدمهدی حسین زاده و حسن وکیل زاده
نظارت و ارزیابی: دکتر محمدامین باقری، دکتر سیدمجتبی عزیزی
تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
💠 #گزارش_نشست | سومین نشست مشترک مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشکده شورای نگهبان
🔰جلسه سوم از نشستهای مشترک با پژوهشکده شورای نگهبان در ساعت 8 صبح روز دوشنبه 17 دی ماه 1403 در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر فتاحی و آقای دکتر ابوالحسنی از پژوهشکده شورای نگهبان و از مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام نیز آقای دکتر باقری و آقایان محمدمهدی حسینزاده و مصطفی آقاجانی(پژوهشگران مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی) حضور داشتند.
🔰 پس از دو جلسه رفت و برگشت بین نکات، نظرات، روایتها و تجارب زیسته بین دو مجموعه، اکنون نوبت به آن رسیده است که دو طرف که در واقع در یک سو و یک جبهه در حال تلاش و ایفای نقش هستند به فکر همافزایی و همکاری بیش از پیش بیفتند. از این رو پس از ارائه و تبیین مسئله اولیه توسط میهمانان، بحث به صورتی جدی وارد قالبهای همکاری و پیشبرد امور مشترک شد.
⏪ ادامه گزارش را از اینجا(https://cpmstudy.ir/?p=6032)
مطالعه نمایید.
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🇮🇷 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر همه شما عزیزان مبارک باد🇮🇷
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
✳️ #رساله_دکتری_مأموریت_محور
💠 عنوان: *الگوی اسلامی ایرانی تحزب در جمهوری اسلامی ایران*
✍️ دانشجو: *مصطفی آقاجانی* | پژوهشگر مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🏫دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)
📄 *معرفی مختصر:*
جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام سیاسی برآمده از انقلاب کبیر اسلامی، ضمن بهرهبردن از حضور حداکثری آحاد مردم، با حرکت و مشارکت منسجم و قدرتمند نخبگان سیاسی در قالب و قامت تشکلهای سیاسی شکل گرفت و تحقق یافت. وجود احزابی چون حزب جمهوری و برخی گروههای سنتی مانند جامعه روحانیت مبارز، مؤتلفه اسلامی و سازمان مجاهدین ، باعث ایجاد بسیاری از نهادها و افزایش دقت و کارآیی ساختارهای نوپا شد. به مرور و پس از پایین کشیده شدن فیتیله حزب جمهوری اسلامی، نظام سیاسی ما از احزاب و گروههای سیاسی موفق و کارآمد تا حد زیادی بیبهره شد و در طول 37 اخیر این موضوع، باعث ایجاد مسائل بغرنجی برای حکمرانی شده است؛ به نحوی که نقطه تلاقی و اشتراک بسیاری از نسخهدهندگان برای این وضعیت، تجدید حیات احزاب سیاسی قلمداد میشود. بر این اساس پژوهشگر بر آن شد با ابتناء اثر خویش بر سه پایه ارزشی، تجربه زیسته تحزب ایرانی و الزامات و اقتضائات ساختار سیاسی ایران الگویی کارآ برای امروز و آینده جمهوری اسلامی ایران ترسیم نماید.
🔰 این رساله با حمایت مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی انجام گرفت و در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۳، مصادف با سالروز افتتاح حزب جمهوری اسلامی با کسب درجه عالی دفاع شد.
#نظام_مسائل_انتخابات
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📢 #اطلاعیه
🔸 دفتر نشر و دانشجو انجمن علمی معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠 نشست نقش و کارکرد احزاب در جمهوری اسلامی ایران و شکلدهی آنان به سیاست داخلی
👤 با حضور دکتر مصطفی آقاجانی
عضو مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
📆 زمان: چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه
🕣 ساعت ۲۰
📍 بهصورت مجازی
💻 لینک شرکت در جلسه بهصورت مجازی
https://vc.isu.ac.ir/ch/politics-sci-assn
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
✳️ #رساله_دکتری_مأموریت_محور
💠 عنوان: توسعه چارچوب مدیریت ارتباط دولت با ملت با رویکرد بازاریابی سیاسی
✍️ دانشجو: سروش سیاری | پژوهشگر میهمان مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🕞 زمان: یکشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۵:۳۰
🔰 این رساله دکتری با حمایت مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی انجام گرفت.
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 *11 خرداد؛ قاب پایانی یک تجربه*
🔸 نگاهی به روزهای پایانی فعالیت حزب جمهوری اسلامی
🔹با نگاهی به وضعیت سیاستورزی حزبی در شرایط فعلی کشور، ضعف مفرط احزاب به وضوح قابل مشاهده است. این ضعف در صحنههایی چون انتخابات بیشتر از هر زمان دیگری نمودار میشود. مروری بر سالهای دهه اول انقلاب نشان میدهد جمهوری اسلامی ایران از تجربه حزبی گرانسنگی در این دهه برخوردار بوده است. نقطه اوج این دستاورد، سیاستورزی حزبی حزب جمهوری اسلامی است تا جایی که به تشکلی بیرقیب در فضای سیاسی ایران بدل میشود. اکنون که در سالروز موافقت حضرت امام (ره) با انحلال این حزب قرار داریم بررسی و آسیبشناسی این مسیر پیمودهشده میتواند دلالتهای ارزندهای برای عدم رشد و توسعه احزاب سیاسی در دوره پسا حزب جمهوری داشته باشد.
#گروه_تحریریه_بازاریابی_سیاسی
ادامه مطلب را از اینجا بخوانید:
https://cpmstudy.ir/?p=6041
➖➖➖➖➖➖➖
✅ مرکز اندیشهورزی و ارتباطات بازاریابی سیاسی
🔶 @cpmstudy_ir