🔰 ادامه متن
🔸🔹هدفِ مجموعهای از تعاملات رسمی و غیررسمی ما در فضای دانشجویی و یا برنامههایی مانند "آقای کاندیدا" این بوده است که بتواند جرقهای را در دل و ذهن دانشجویان دغدغهمند ایجاد و راهی برای تمرکز بر مسائل بازاریابی سیاسی باز کند تا از دل این شبکهسازی به تدریج افرادی به جمع ما اضافه شوند تا توان و ظرفیت کار بر حوزههای مختلف افزایش یابد. ما در قرار ششم از این هدف غافل نیستیم و رفت و آمد میهمانان سرشناس ما را از این امر مهم بازنداشته است. از همین روی یکی از بهترین و شیرینترین لحظات ما در غرفه هسته بازاریابی سیاسی تعامل با دانشجویان است.
🔸🔹نیمه دوم قرار رو به پایان است. غرفه هسته بازاریابی سیاسی مانند سایر غرفهها از میهمانان، اساتید و دانشجویان خالی نمیشود. ما در کنار سایر یاران مرکز، همچنان خستگی ناپذیر، گرم بحث و گفتگو هستیم.
➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🌐 Cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
#اطلاعیه
🔹🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠 مسئلهشناسی احزاب در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران
🔰 با حضور:
👤 دکتر حسن مجیدی | عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام و پژوهشگر حوزه احزاب سیاسی
🗓 زمان: چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 14
🏢 مکان: مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام، سالن شهید تهرانیمقدم
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🌐 Cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
#معرفی_کتاب
🔮 رسانههای اجتماعی و بازاریابی سیاسی
(رویکردها و تجربهها)
👤ترجمه و گردآوری: حسن فارسی
📋ناشر: جهاد دانشگاهی
📆 سال انتشار: ۱۴۰۰
🔸مترجم در مقدمه کتاب با اشاره به اهمیت دو مفهوم بازاریابی سیاسی و رسانههای اجتماعی در دنیای ارتباطی امروز، آنها را به عنوان یک ضرورت و جزیی از زیست سیاسی به حساب میآورد و رشد قابل توجه کتب و مقالات این موضوعات را نشانهای برای آینده پررونق آنها تلقی میکند. مترجم در این کتاب، هفت مقاله که به ارتباط نزدیک بازاریابی سیاسی و رسانههای اجتماعی در انتخابات کشورهای مختلف پرداختهاند را گردآوری کرده است.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
🔰 #عکس_نوشت
✍️ یکی از مولفه های اساسی در تصویر برند حاکمیت اعتماد است. اعتماد به برند خود شامل دو بعد روایی برند و ثبات برند است. روایی برند نشان می دهد که حکومت تا چه حد به تعهدات و وعده ها و شعارهای خود به مردم پایبند بوده است و ثبات برند نشان می دهد که عملکرد حاکمیت تا چه حد روند رو به رشد مثبت دائمی داشته است.
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
🔺 #گزارش_تصویری
💠 سومین نشست تخصصی از سلسله جلسات نظام مسائل انتخابات در جمهوری اسلامی ایران
🔰 با موضوع:
#مسئله_شناسی_احزاب
👤 و با ارائه:
#دکتر_حسن_مجیدی
🗓 ۱۴۰۱/۹/۲
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🌐 Cpmstudy.ir
🆔 @Cpmstudy_ir
💠 پیروزی تلخ جمهوریخواهان در شکست موج قرمز
🔸 میتوان ۲ سناریوی اصلی رفتار احتمالی دولت بایدن در ۲ سال آینده با وجود کنگره دارای اکثریت جمهوریخواه در قبال جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر در نظر گرفت.۱- مشغولیت دولت بایدن در داخل آمریکا بیشتر خواهد شد و به دلیل عدم همکاری گسترده کنگره میتوان امیدوار بود که کمتر به حوزه سیاست خارجی بپردازد و به صورت عمده مشغول رفع مشکلات داخلی از جمله تورم فزاینده باشد تا در انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۲۴ بتواند عملکردی قابل دفاع در برابر جمهوریخواهان داشته باشد.۲- ممکن است دولت بایدن به دلیل عدم توفیقات داخلی و ناکارآمدی در کنترل قیمتها و تورم، برای انحراف افکار عمومی از مسائل داخلی بر سیاست خارجی تمرکز کند و دست به اقدامات تند و بیپروا بزند تا بتواند اعتماد عمومی را برگرداند. از یک سو وخیمترشدن وضعیت اوکراین و از سوی دیگر تبلیغات در راستای کمکهای تسلیحاتی ایران به روسیه ممکن است منجر به رفتارهای رادیکال از سوی دولت دموکرات آمریکا در قبال ایران شود.
⏪ ادامه مطلب در پیوند زیر:
https://cpmstudy.ir/?p=5486
✍️ #محمدصادق_رحیمی
🔹 پژوهشگر میهمان هسته بازاریابی سیاسی
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔸 @cpmstudy_ir
📌 #عکس_نوشت
🔰 بازار سیاسی شامل همهی مواردی است که یک نامزد حزب یا دولت باید آن را مورد توجه قرار دهد. باید توجه داشت که مواردی نظیر چگونگی رفتار رأی دهندگان از دهه ی 1960 دستخوش تغییرات اساسی شده است. برخی از مطالعات نشان می دهد که مردم اعتماد و اطمینان خود را به سیاست مداران و نهادهای رسمی از دست دادهاند.
📚 منبع: کتاب مدیریت بازاریابی سیاسی (اصول و کاربردها)
👤 نویسنده: جنیفرلیز_مارشمنت (2009)
#دانش_بازاریابی_سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
📌 #عکس_نوشت
🔰 احساسات ملاک انتخاب کاندیدا
🔹تقریباً یک سوم از رأیدهندگان هیچ چیزی درباره برخی سیاستمداران نمیدانند اما احساسات و شور زیادی نسبت به آنها دارند.
امروزه مردم بیشتر بر اساس قلبهایشان اقدام به رأیدهی میکنند نه با ذهنهایشان.
احساسات اکنون ملاکی برای انتخاب کاندیدا و تعیین رفتار رأیدهنده است، همچنین به عنوان یک دستورکار در تبلیغات انتخاباتی برای تهییج مردم به کار میرود.
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
#معرفی_پایان_نامه
نویسنده:
🔰سید امیر عباس افشارامین
.
🔰موضوع:
بازاریابی سیاسی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران:چالشهای عملی و نظری
➖➖➖➖➖➖➖
🔹در دهه های گذشته در کشور، بازاریابی سیاسی نقش روزافزونی در روند انتخابات جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند.
🔸 از طرفی با ورود ابزارهای نوین ارتباطی، بر تنوع روشها و میزان استفاده از تکنیکها و ابزارهای بازاریابی سیاسی افزوده می شود.
🔹جمهوری اسلامی ایران دارای نظام ارزشی و اخلاقی در انتخابات است که با بررسی نظام ارزشی آن و اتفاقاتی که در انتخابات در ایران می افتد شاهد نوعی گسست نظری یا عملی هستیم؛ میان آنچه باید باشد و آنچه که هست.
🔸در این پژوهش به دنبال بررسی چالشهای نظری و عملی بازاریابی سیاسی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران و نظام ارزشی آن هستیم.
🔹در این پژوهش در می یابیم که به لحاظ نظری فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی با شاخص های بازاریابی سیاسی که کسب قدرت، برانگیختگی، ایجاد کالای سیاسی و مبادله کوتاه مدت است چالش نظری دارد و به لحاظ عملی نیز مبادله کوتاه مدت، برانگیختگی و ا یجاد محصولات جعلی سیاسی جمهوری اسلامی را با چالش مواجه ساخته است.
🔸لذا با مرور وقایع تاریخی انتخابات ریاست جمهوری دهم و یازدهم و همچنین بررسی چالشهای نظری و عملی، به شکلی جداگانه به چالش های مذکور دست خواهیم یافت.
🔹این پژوهش، کیفی و روش گردآوری داده ها، فیش برداری کتابخانه ای یا مراجعه به اسناد سایت ها و سیدیهای انتخاباتی است.
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
✍️گزارش نشست مسئله شناسی احزاب سیاسی
🔰تهیه و تنظیم:
#مصطفی_آقاجانی
پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
➖➖➖➖➖➖➖
🔹اشاره
🔸احزاب سیاسی از جمله کنشگران فعال در میدان رقابتهای سیاسی و انتخاباتی هستند.
🔹 این تشکلها به واسطه جایگاه تجمیع نیروهای فکری و سیاسی و نقشی که در دموکراسیها از حیث ارتباط بدنه اجتماع با نهادهای سیاسی ایفا میکنند، در هنگامه انتخابات مختلف تأثیر مضاعفی از خود به جای میگذارند.
🔸در جمهوری اسلامی ایران نیز هرچند به صورت عملی و کاربردی احزاب فعال چندانی وجود ندارد، اما همان کارکردها در قالب گروههای نفوذ، احزاب ناقص، جبههها و ائتلافهای مختلف دنبال میشود و در بزنگاههای سیاسی اجتماعی خود را نشان میدهد.
🔹از این رو بررسی و کنکاش در ساختارها، کارکردها و جایگاهیابی احزاب در نظام انتخاباتی ایران موضوعیت و اهمیت مییابد. بر این اساس در جلسهای در تاریخ 2 آذرماه 1401 در سالن شهید تهرانی مقدم مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام، با موضوع مسئلهشناسی احزاب سیاسی در نظام انتخاباتی، در خدمت آقای دکتر حسن مجیدی عضو محترم هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام بودیم تا ضمن تدقیق ابعاد مسئله، از نظرگاه ایشان در جهت تکمیل و تنقیح مسائل این کنشگر انتخاباتی استفاده نماییم.
🌐در ادامه بخوانید:
https://cpmstudy.ir/2022/12/06/گزارش-نشست/
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
✍️معرفی مقاله
🔰بازاریابی سیاسی در انتخابات: عزیمت از برجستهسازی رسانهای سنتی به مدرن مطالعه موردی: انتخابات عمومی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بریتانیا
نویسندگان: سام محمدپور، یونس شکرخواه
مجله: مطالعات رسانههای نوین، ۱۴۰۱
➖➖➖➖➖➖➖
🔹چکیده :
کاربرد نظریه برجستهسازی در پنجاهسالگی خود بسیار فراگیرتر از گذشته شده است و امروزه میتوان آن را به دو شاخه اصلی برجستهسازی سنتی و مدرن تقسیم کرد.
🔸 بر اساس نظریه برجستهسازی، احزاب سیاسی با بهرهگیری از ابزار رسانهای و بازاریابی سیاسی قادرند توجهات را به موضوعات مورد نظر خود معطوف سازند. برای مدتهای طولانی، مفروضات اصلی نظریه برجستهسازی حول محور روزنامهها و شبکههای رادیویی و تلویزیونی -به عنوان رسانههای جمعی فراگیر- تنظیم شده بود.
🔹با گسترش فناوریهای ارتباطی و ظهور شبکههای اجتماعی، نقش تعیینکننده رسانههای سنتی در انتخابات به چالش کشیده شده است و امروزه احزاب سیاسی به منظور برجستهسازی مواضع و برنامههای خود به دنبال استفاده و حضور هرچه بیشتر در شبکههای اجتماعی هستند.
🔻ادامه مطلب
🔸در این راستا، پژوهش حاضر با بهرهمندی از مباحث نظریه برجستهسازی و بررسی رفتار رسانهای احزاب بریتانیایی در دو انتخابات عمومی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، در صدد پاسخ به این پرسش بود که گرایش احزاب بریتانیا به استفاده از رسانههای مختلف در دو انتخابات مذکور چگونه بوده است.
🔹یافتههای پژوهش، با تکیه بر یافتهها و نتایج مهمترین سازمانهای آماری بریتانیا و جهان نشان داد که انتخابات عمومی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بریتانیا، به ترتیب نقطه عطف و نقطه اوجی در گرایش احزاب بریتانیایی به شبکههای اجتماعی به عنوان ابزار برجستهسازی در دوران مدرن بوده است.
🔸 بر این اساس، به نظر میرسد شبکههای اجتماعی با پایان دادن به دههها سلطه روزنامهها و شبکههای تلویزیونی، در حال مطرح شدن به عنوان رسانههای تعیینکننده در کارزارهای انتخاباتی هستند.
🔰کلیدواژهها:
انتخابات، نظریه برجستهسازی، تلویزیون، روزنامه، رسانههای اجتماعی
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir