🔰 #گزارش_سیاستی
📋 مناظرات سیاسی تلویزیونی در شرایط بحران
🔻رسانه به جهت دامنه فراگیریاش در جامعه و شدت اثرگذاری بر افکار عمومی، یکی از مهمترین کنشگرانی است که در مواقع بحرانی (چه بحرانهای سیاسی-امنیتی و چه بحرانهای اقتصادی و اجتماعی) نقش ایفا میکند که این نقش به صورت دوسویه در تشدید و یا کاهش بحران موثر است. این جایگاه امروزه با گسترش رسانههای اجتماعی به طرز واضحی قابل مشاهده است.
🔻یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت بحران در عصر کنونی، وسایل ارتباط جمعی است. امروزه کمتر بحران سیاسی-اجتماعی را مشاهده میکنیم که رسانهها در ایجاد یا کنترل آن نقش نداشته باشند. در جمهوری اسلامی، هرگاه بحرانی ایجاد میشود، رسانههای معاند و متخاصم در جهت تزریق ناامیدی، تشویش اذهان عمومی و شوراندن مردم علیه حاکمیت تلاش میکنند و تمام ظرفیتهای خود را برای برآورده کردن اهداف خود بسیج کرده و اقدام به عملیات روانی میکنند. از این رو هر چه بیشتر پیش میرویم، نیاز به تجهیز و برنامهریزی رسانهای جهت مقابله و خنثیسازی عملیات دشمن، برای رسانههای داخلی و همسو با سیاستهای جمهوری اسلامی ضرورت مییابد؛ چراکه همواره یکی از ابزارهایی که به صورت بالقوه و در شرایط مختلف قابلیت بحرانسازی برای نظام جمهوری اسلامی از بدو تولد انقلاب اسلامی تاکنون را داشته است، رسانه بوده و برای مقابله با اثرات این رسانهها باید به تقویت رسانههای داخلی پرداخت.
🔰 ادامه متن:
🔻به عنوان یکی از مهمترین این رسانهها میتوان به رسانه ملی اشاره کرد. رسانه ملی با توجه به اقتضائات شرایط بحران، ضمن حفظ مرجعیت رسانهای، باید به تبیین شرایط و حقیقت بپردازد و در مقابل پروپاگاندای رسانهای دشمن، رویکرد فعالانهای ناظر به اتفاقات اتخاذ نماید. برای اجرایی کردن استراتژیهای مخصوص در شرایط بحران و با توجه به ویژگی بحران رخ داده، لازم است رسانه ملی اقدام به تولید برنامههای ویژهای نماید.
🔻یکی از این برنامهها مناظرات سیاسی میان نخبگان گروههای مختلف میباشد. در بحبوحه بحرانهای سیاسی-اجتماعی، نیاز به برگزاری برنامههای گفتگومحور و مناظره جهت ایجاد فضایی برای گفتگو و شندیدن نظرات نمایندگان جریانهای فکری مختلف احساس میشود. از طرفی اشاره به این نکته حائز اهمیت است که اساس گفتگو موجبات فهم متقابل میان گروههای متکثر جامعه را فراهم کرده و در پی آن، ظرفیت پذیرش نظرات مخالف در جامعه ایجاد خواهد شد. لذا لزوم ایجاد زمینه و ظرفیت گفتگو در جامعه در بسترها و محیطهای مختلفی همچون خانواده، مدرسه، مسجد و رسانه - علیالخصوص در شرایط فعلی - بیش از پیش احساس میشود. از این رو در این گزارش قصد داریم به یکی از زمینههای پرورش گفتگو در کشور یعنی رسانه ملی پرداخته و به الزاماتی که باید در طراحی یک مناظره سیاسی مطلوب در شرایط بحران مورد توجه قرار گیرد، اشاره کنیم.
تهیه و تنظیم: #حسامالدین_نعمتی
استاد هادی: #دکتر_محمدامین_باقری
ناظر علمی: #دکتر_مصباحالهدی_باقری
واژگان کلیدی: مناظرات سیاسی، تلویزیون، بحران، بازاریابی سیاسی
تاریخ انتشار: 1401/8/15
🔷جهت کسب اطلاعات بیشتر با آدرس زیر در ارتباط باشید:
رایانامه: cpms.rushdisu@gmail.com
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
2.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️قهرمان شکست استکبار، شهید #سلیمانی است.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
#یادداشت_علمی_تحلیلی
#بازنشر
🔸تصویرسازی یا مدیریت برند ملی یک موضوع نوپدید در ادبیات بازاریابی سیاسی و دیپلماسی عمومی است. فرهنگ، تاریخ، قدرت اقتصادی، الهام بخشی سیاسی و قهرمانان ملی، نمادها و مولفه های اصلی برندینگ ملی کشورها محسوب میشوند.
.
🔹 از قهرمانان ملی و بلکه بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی است.
.
🔸 شهید سلیمانی را میتوان نمونه بارز یک انسان محبوب و فوق تاثیرگذار در دنیای امروز دانست که با تلفیق روش نرم و استراتژی سخت در زندگی خود نه تنها معادلات منطقه را تغییر داد بلکه با شهادتش تصویری فرامرزی از گفتمان مقاومت را در سراسر جهان به نمایش گذاشت.
🌐ادامه مطلب را در سایت بخوانید:
https://cpmstudy.ir/?p=5586https://cpmstudy.ir/?p=5586
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
#اطلاعیه
🔹🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
💠نشست سوم
مسئله شناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران: اقوام و اقلیتها
🔰 با حضور:
👤 دکتر حمید هوشنگی | عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام
🗣 دبیر علمی نشست: #سعید_نادری_اصل، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
🗓️ زمان: دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰
🏢 مکان: مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام سالن شهید تهرانی مقدم
➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🌐 Cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
✍️#معرفی_مقاله
❇️چکیده:
🔹این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه سازمان تروریستی بدنام دولت اسلامی (داعش) از برندسازی و بازاریابی سیاسی به عنوان ابزاری برای افزایش ارزش و دارایی های ناملموس خود برای تأثیرگذاری بر ظرفیت های ملموس (عملیاتی) خود استفاده می کند.
🔸برای بررسی منطق یک سازمان تروریستی به عنوان یک کنشگر سیاسی، از دیدگاه ارتباط سیاسی به عنوان ابزاری برای درک واضح تر تبلیغات کلام و تبلیغ عمل استفاده می شود. یک رویکرد ارتباطی سیستماتیک برای افزایش آگاهی از برند داعش به منظور متمایز ساختن سازمان و ایجاد حس اعتبار و اعتبار بیشتر در بازار شلوغ سازمانهای تروریستی که به دنبال جلب توجه، حمایت و ترس هستند، استفاده میشود.
🔹جنبه های بازاریابی سیاسی به منظور ایجاد مجموعه ای از روابط جذب و اجتناب با مخاطبان هدف مختلف استفاده می شود. 15 شماره مجله دابق در این رویکرد مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. با این حال، ارتباطات ناملموس و واقعیت های ملموس بر یکدیگر تأثیر می گذارند. این امر زمانی مشهود است که نوسانی از پیروزی های نظامی به شکست های نظامی وجود داشته باشد که بر کیفیت و کمیت مواد ارتباطی تولید شده توسط داعش تأثیر می گذارد.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
بازاریابی سیاسی | CPMS
#اطلاعیه 🔹🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند: 💠نشست سوم
#اطلاعیه
🔊 به گزارش گروه رسانه هسته بازاریابی سیاسی؛
نشست مسئلهشناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران (اقوام و اقلیتها)، لغو و به زمان دیگری موکول میگردد.
زمان بعدی جلسه متعاقبا از همین طریق اطلاعرسانی خواهد شد.
🆔 @Cpmstudy_ir
#یادداشت_علمی_تحلیلی
#بازنشر
🔹سياست ورزي از جمله اموري است که مانند فلسفه بايد به آن علاقمند بود. اگر از بسياري از سياست دوستان و سياست ورزان پرسيده شود که چرا به بحث و مجادله ي سياسي مي پردازيد و حال آنکه تأثيرتان در عرصه ي سياست حداقلي است!؛ شايد پاسخي نداشته باشند اما ديري نمي گذرد که دوباره خود را براي بحث سياسي ديگري آماده مي کنند.
.
🔸بسياري از امور در زندگي انسان هستند که اگر با عقل ابزاري سنجيده شوند؛ امري مهمل هستند اما اگر با اين رويکرد نگاه کنيم که؛ انسان گاهي اوقات براي آنچه که علاقه دارد و با آن خوش است حاضر است هزينه بدهد؛ مسأله ي جوري ديگر رقم خواهد خورد. سياست از جمله ي اين امور است. سياست و سياست ورزي از جمله اموري است که ذهن خلاق و نقاد و غواص مي خواهد. تا در مورد هر چيزي فکر کند و در مورد هر واقعه اي تحليل ارائه دهد. البته جان مايه ي سياست قدرت است و قدرت نيز براي همه جذاب است و فريبنده.
🌐ادامه مطلب را در سایت بخوانید:
https://cpmstudy.ir/2023/01/11/هاشمي-يک-حزب-بود/
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstudy_ir
#گزارش_نشست
🔸گزارش دومین نشست از سلسه جلسات مسئلهشناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران: رفاه اقتصادی و طبقات
این جلسه با حضور آقای دکتر محمد سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد. آقای دکتر سلیمانی در این جلسه اظهار داشتند که در جنگ شناختی-رسانهای با ابعاد سیاسی –اقتصادی امروز، بازاریابی سیاسی محوریت جدی دارد.
.
🔹ایشان افزودند که در راستای ماکسیمم کردن حرکت جمعی، مشارکت مقدمه غلبه برآیند ترجیحات عموم مردم است. مردم امروز نقش خود را در تحقق ترجیحاتشان کم میدانند (لااقل از حیث ادراک تحقق ترجیحات). خواستههای مردم در اکنون، جلوتر از پاسخگویی دولت است این فاصله منجر میشود که حرکتی در جامعه ایجاد گردد که یا منجر به پویایی آن میگردد یا انقلاب؛
.
🔸مشارکت دارای دو انگیزش بیرونی و درونی است. امروز با وجود جنگ شناختی-رسانهای انگیزش درونی دچار اختلال شده است و انگیزش بیرونی اهمیت یافته است، به همین دلیل «دستاورد» اهمیت جدی یافته است. باید یادآور شد که عدم تحقق وعده در کاهش انگیزش بیرونی، نقش جدی را داشته است؛
.
🔹در راستای حکمرانی شبکهای ما باید بپذیریم امروز تنها دولت قاعدهگذار نیست، بلکه کنشگران دیگری نیز وجود دارد. همچنین مسائلی چون مسئله اطلاعاتی، همکاری، تعهد، هماهنگی و مسئله توقف نقش جدی را در تعیین میزان مشارکت سیاسی ایفا مینمایند؛
امروز مکانیسمهای تحقق رفاه میتواند حتی نوع حاکمیت را نیز محقق نماید و به نظامی چون دیکتاتوری خیرخواه (مصلح) مشروعیت بخشد.
.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔶 @cpmstu
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_بازاریابی_سیاسی
🎥 ببینید| به رسمیت شناختن تکثر جامعه لازمه سیاستگذاری
🔰 #دکتر_مصطفی_غفاری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام
➖➖➖➖➖➖➖
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
🔹 قالَ الإمامُ الباقر (علیه السلام): إِنَّ اللهَ عَزَّوَجلَّ يَقِي بِالتَّقْوَي عَنِ الْعَبْدِ مَا عَزَبَ عَنْهُ عَقْلُهُ وَ يُجْلِي بِالتَّقْوَي عَنْهُ عَمَاهُ وَ جَهْلُهُ
🔸 خداوند عزوجل به وسیله تقوا، انسان را از آنچه عقلش به آن نمیرسد، حفظ میکند و کوردلی و نادانی را از او دور مینماید (کافی، ج۸، ص۵۲)
💠 سالروز ولادت امام محمد باقر (علیهالسلام) مبارک باد. 💐🌱
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔶 @cpmstudy_ir
🔹مَنْ اتَّقی الله یتَّقی، وَ مَنْ اطاعَ لله یطاع، و من اطاعَ الخالق لم یبال سَخَطَ المَخْلُوقین، و مَنْ اَسْخَطَ الخالق فَلییقَنَ ان یحِلَّ به سَخَطَ المَخلوقین؛ (بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۸۲)
🔸هر کسی از خدا بترسد، از او بترسند، هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هرکه مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم مخلوق ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار میشود.
◾️شهادت امام علی النقی الهادی علیه السلام پیشوای دهم شیعیان تسلیت باد.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
💠 @cpmstudy_ir