پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۱)
پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۲)
پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۳)
عبارت اِلینگی که سطر پایانی نوشتند به معنای از خود بیگانگی است
17.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی
#کیفیت_متوسط
«بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته، با هویت اصیل وطن، ماهیت غنی خاک مادری و فرهنگ و آیین فراموش شدهاش است ....
✍ ارائهای از محمد جواد خواجهوند
📥 نسخه باکیفیت | آپارات | یوتیوب
💡کانال تحلیلی محمدجوادخواجهوند
عضو شوید👇
@mj_khajevand | لینک جامع
#ایران_زیبا #امام_رضا #سینما
پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۴)
پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۵)
پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۶)
پاتولوژی فرهنگی
🔺تحلیل فیلم بدون قرار قبلی «بدون قرار قبلی» روایتی از مواجههی یک زن ایرانی گمشده در دالان مدرنیته،
🌹پیامهای شما🌹
بازخورد تحلیل بدون قرار قبلی (۷)
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• دخانچی اینجا یک نقدی رو به بدون قرار قبلی و کارکتر مصطفی زمانی وارد میکنه که اگر از مدیوم این فیلم بیرون بیاریمش؛ من تقریباً قبولش دارم.
• شعیبی تو این فیلم دنبال دغدغه دیگری بود و نقدی که دخانچی به کارکتر فیلم وارد میکنه به اصل فیلم وارد نیست، اما خارج از نقد فیلم و در ساحت کار اندیشهای مطلب درستیه و معتقدم با متریال دیگری میشه بهش پرداخت. مثلا ژانر مستند. یا گونههای دیگر.
• در مجموع اما نقطهزنی بود.
طرفدار دخانچی نیستم، دخانچی خودش نگاهش به مسائل سکولار است یا در خوشبینانهترین حالت التقاطی است، اما اینجا مطلب درستی را اشاره کرد. بازگشت به خویشتن ابتدای راه است. وقتی با حقیقت روبه رو شدیم، آنجاست که باید تبر برداشت و به مصاف بتخانه شتافت. بازگشت به ریشهای که توام با رکود و رخوت و گوشهگیری باشد با اسلام سازگاری ندارد و منطق امام(ره) و نظریهی او برای اسلام سیاسی که منتج به انقلاب اسلامی شد ناظر بر همین دیدگاه بود.
• ناگفته نماند که نقد دخانچی هم کمی تند و سکولار بود. قبول دارم، ایران با سرعت و شتاب زیادی در حال اجرای الگوهای توسعه و مدرنیته است، با این فرمان آینده روشن به نظر نمیرسد، اما قدرت خدای قادر و ائمه را هم در برهم زدن محاسبات عالم نباید دستکم گرفت.
• درسته که توسعه و گلوبالیزیشن در حال بلعیدن جهان و به طبع اون ایران است، اما بازگشت به خویشتن و در امتداد آن پذیرفتن ولایت الله تمام معادلات را بر هم خواهد زد، چرا که خدا در انتها این مسیر منتظر ما ایستاده است.
✍ محمد جواد خواجهوند
و یک مطلب دیگر
اینطور نیست که تغییر ظاهر تمدنی را هم کم اثر و خنثی بدانیم. درست است که تغییر باید انفسی و درونی باشد، لکن تغییر محیط بیرونی بر سهولت تغییرات انفسی موثر خواهد بود.
کما اینکه در ابتدای امر ایران را با تغییر ظاهر تمدنی به تغییرات فکری در موضوعات مختلف غلتاندند. وقتی هویت فرهنگی و ملی یک کشور کمرنگ و نابود بشود و افراد با ریشه خود بیگانه شوند راحتتر مستعد پذیرفتن استانداردهای تمدنی دیگر میشوند.
حتی اگر با فرض دخانچی تلاش شعیبی را هم حداقلی بدانیم، این تلاش حداقلی از رکود پر ادعای دخانچی محترمتر است.