طلبهای بیان میکند که: «اگر قانون حجاب نباشد؛ جامعه به سمت عریانی حرکت میکند و مردان نسبت به همسرشان بیمهر میشوند.»
آنگاه طلبهی روشنفکر دیگری که پای کلاس درس «حسن آقامیری» بار آمده است [ و روی منبر از هر جَک و جورجی مثال و تمثیل به میان میآورد الا قرآن ]؛ علیه موضعِ درست آن طلبهی دیگر در خصوص قانون حجاب موضع میگیرد که: «تنها کارکرد حجاب اجباری پوشاندن ناکارآمدیهاست!»
بله! از کسانی که مغزشان تبدیل به مخزنِ حملِ علوم و اندیشههای ذاتا مسموم لیبرالی شده باشد، جز بیان چنین مواضعی هم نباید انتظار داشت.
#اسلام_آمریکایی
#اسلام_استانبولی
#اسلام_سکولار
#روحانیت_منهای_اسلام
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
[ عضویت ]: @CuPathology
هوالحکیم
کسانی که بدون ظرفیتهای لازم و داشتن پشتوانه فکری و تحلیلی؛ خودشان را در معرض مطالعه علوم ضالهی برآمده از اندیشه فاسدِ متفکرین غربی قرار میدهند؛ بدون شک کارشان به انحراف، التقاط و گمراهی کشیده خواهد شد.
(این دیدگاه دربارهی مشاهده فیلم و سریالهای هالیوودی نیز صادق است.)
#علوم_ذاتا_مسموم
#علوم_ترجمهای
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
[ عضویت ]: @CuPathology
هدایت شده از صندوق برکت پاتولوژی فرهنگی
به این دو ابزار به منظور پیشرفت و ارتقا «تولیدات رسانهای» نیازمند هستیم. به ذهنم رسید اینجا اعلام کنم که اگر برای کسی مقدور بود و دوست داشت؛ تهیه کرده و به نیت تقویت سنگر «جهاد تبیین» وفق امام زمان(عج) اهدا کند.
با این ابزار کار رسانهای میکنیم؛ از حاصل آن سالیان سال تولید محتوا در جبهه اسلام صورت میگیرد، صدقه جاریهای بر خَیِر آن خواهد بود و زمینهساز آبادی خانه آخرتش.
ارتباط با بنده در صورت نیاز به توضیحات بیشتر:
@m_j_khajevand
📞
09039202798
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در آستانه یک ترقی بزرگ....
🎬 | جهاد همیشه هست
🎙 | علامه مصباح رحمت الله علیه
#جهاد_تبیین
#جهاد_فکری
#جهاد_نظامی
#جهاد_اقتصادی
🗂 پرونده #استاد_فکر
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
[ عضویت ]: @CuPathology
هوالحکیم
۲۵ نوامبر «روز جهانی منع خشونت علیه زنان» نامگذاری شده است. برداشت عموم این است که خشونت علیه زنان صرفا به معنای اعمال خشونت فیزیکی علیه آنها میباشد؛ در حالی مساله بسیار عمیقتر میباشد.
خشونت امروز علیه زنان کاملا شمایلی سیستماتیک به خود پیدا کرده است که تنها به اعمال فیزیکی محدود نمیشود و میتواند اشکال ساختاری، فرهنگی، اقتصادی و روانی به خود بگیرد.
• اقتصادی:
بکارگیری زنان بهعنوان نیروی کار ارزانتر در بازار کار؛ یکی از مصادیق خشونت علیه زنان است.
• اجتماعی و فرهنگی:
تقلیل زنان به نقشهای صرفاً اقتصادی یا اجتماعی بدون توجه به نیازهای فردی و خانوادگی، میتواند فشار روانی و جسمی مداومی را بر آنان تحمیل کند. گاهی اوقات زنان مجبور میشوند بین شغل و خانواده یکی را انتخاب کنند، که خود نوعی اجبار و اعمال خشونت اجتماعی است.
• ارزشزدایی از نقشهای فطری:
با بیارزش جلوه دادن نقش زنان در محیط خانه و خانواده، جامعه ممکن است باعث کاهش عزتنفس زنان خانهدار شود. در حالی که این نقشها بسیار حیاتی و بنیادین هستند.
• خشونتهای جنسی:
زنان به دلیل آسیبپذیری بیشتر نسبت به مردان ممکن است از ترس از دست دادن شغل یا موقعیتشان، آزارهای جنسی را تحمل کنند. این خشونت گاهی در قالب شوخی یا رفتارهای نامناسب پنهان میشود.
خشونت علیه زنان لزوماً آشکار نیست، بلکه در سیاستها، قوانین نابرابر، تبلیغات فرهنگی و حتی روایتهای رایج جامعه، به شکلی پنهان عمل میکند.
✍ | یادداشت: محمدجواد خواجهوند
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
[ عضویت ]: @CuPathology