eitaa logo
کلاس ششمی ها
6.9هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
2.5هزار فایل
تخصصی کلاس شش/پایه ششم دبستان/ابتدایی/ریاضی/علوم/فارسی/شبکه آموزش/شبکه چهار/فیلم/آموزش/درس/ سفارش تبلیغ در ایتا و سروش👇 👇 @tabliqhatekhas سابقه تبلیغات در ایتا و سروش:👇 @savabeq نشانی کانال‌های سایر کلاس ها👇 @klase1_12 کانال سرگرمی های کودکانه👇 @dab
مشاهده در ایتا
دانلود
💥امام صادق عليه السلام: 🔹بدهی خود را کم کنید! كه كم قرض داشتن، عمر را زياد مى كند 🔸خَفِّفُوا الدَّيْنَ، فَإِنَّ فِي خِفَّةِ الدَّيْنِ زِيَادَةُ الْعُمُر 📚الأمالي (للطوسي)، صفحه 667 ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖 💥تبدیل واحدها یک کیلوگرم = 1000 گرم برای تبدیل کیلوگرم به گرم عدد مربوط را در1000 ضرب می کنیم . برای تبدیل گرم به کیلوگرم عدد مربوط را بر 1000 تقسیم می کنیم . یک متر = 100سانتی متر برای تبدیل متر به سانتی متر عدد مربوط را در 100 ضرب می کنیم . برای تبدیل سانتی متر به متر عدد مربوط را بر 100 تقسیم می کنیم . یک متر = 1000 میلی متر بزای تبدیل متر به میلی متر عدد مربوط را در 1000 ضرب می کنیم . برای تبدیل میلی متر به متر عدد مربوط را بر1000 تقسیم می کنیم . یک متر = 10 دسی متر برای تبدیل متر به دسی متر عدد مربوط را در 10 ضرب می کنیم . برای تبدیل دسی متر به متر عدد مربوط را بر 10 تقسیم می کنیم . یک دسی متر = 10 سانتی متر برای تبدیل دسی متر به سانتی متر عدد مربوط را در10 ضرب می کنیم . برای تبدیل سانتی متر به دسی متر عدد مربوط را بر 10 تقسیم می کنیم . یک دسی متر = 100 میلی متر برای تبدیل دسی متر به میلی متر عدد مربوط را در100 ضرب می کنیم . برای تبدیل میلی متر به دسی متر عدد مربوط را بر 100 تقسیم می کنیم . یک سانتی متر = 10 میلی متر برای تبدیل سانتی متر به میلی مترعدد مربوط را در 10 ضرب می کنیم . برای تبدیل میلی متر به سانتی متر عدد مربوط را بر10 تقسیم می کنیم . یک هکتار = 10000 متر مربع برای تبدیل هکتار به متر مربع عدد مربوط را در 10000 ضرب می کنیم . برای تبدیل متر مربع به هکتار عدد مربوط را بر 1000 تقسیم می کنیم . یک کیلومتر = 1000 متر برای تبدیل کیلومتر به متر عدد مربوط را در 1000 ضرب می کنیم . برای تبدیل متر به کیلو متر عدد مربوط را بر 1000 تقسیم می کنیم . یک لیتر = 1000 سانتی متر مکعب( سی سی ) برای تبدیل لیتر به سانتی متر مکعب عدد مربوط را در 1000 ضرب می کنیم . برای تبدیل سانتی متر مکعب به لیتر عدد مربوط را بر 1000 تقسیم می کنیم . یک سی سی = 30 قطره برای تبدیل سی سی به قطره عدد مربوط را در 30 ضرب می کنیم . برای تبدیل قطره به سی سی عدد مربوط را بر 30 تقسیم می کنیم . یک متر مکعب = 1000 لیتر برای تبدیل متر مکعب به لیتر عدد مربوط را در 1000 ضرب می کنیم . برای تبدیل لیتر به متر مکعب عدد مربوط را بر 1000 تقسیم می کنیم . یک متر مکعب = 1000000 سانتی متر مکعب برای تبدیل مترمکعب به سانتی متر مکعب عدد مربوط را در1000000 ضرب می کنیم . برای تبدیل سانتی متر مکعب به مترمکعب عدد مربوط را بر1000000 تقسیم می کنیم . پایه 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖نمونه سوال تستی 💥مبحث اعشار 📮پایه #ششم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
کلاس ششمی ها
🧠⚡️🧠⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️🧠⚡️ #تست_هوش 🏡 روزی روزگاری، در کلبه ای دور افتاده در یک جنگل، پدری با سه پسر خود زند
🧠⚡️🧠⚡️⚡️🧠⚡️🧠⚡️🧠⚡️ 🏡 پس از رفتن مرگ، پسر کوچک بلافاصله شمع را خاموش می کند و به این ترتیب، فتیله شمع دیگر نمی سوزد تا به انتها برسد! ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
آزمون عملکردی فارسی.pdf
210K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖آزمون عملکردی 📚 📮پایه 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
گرفتاری بنی اسرائیل.mp3
12.8M
🔸♦️🔸♦️🔸♦️🔸♦️♦️♦️🔸 🔸♦️🔸♦️🔸♦️🔸♦️♦️♦️🔸 🔊 🎶 💥 گرفتاری بنی‌اسرائیل 👤 حجت‌الاسلام ♥️ ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖فرمول های 📚 📮پایه 1- هرگاه چند عدد زوج را با هم جمع کنیم رقم یکان حاصل جمع،حتماً زوج خواهد شد. 2- هرگاه چند عدد فرد را با هم جمع کنیم رقم یکان حاصل جمع،ممکن است زوج باشد یا فرد. اگر تعداد اعداد،فرد باشد رقم یکان حاصل جمع،فرد می‏شود و بلعکس 3-هرگاه عدد زوجی را هرچند بار در خودش ضرب کنیم رقم یکان حاصل ضرب،حتماً زوج خواهد بود. کسر بین دو کسر برای نوشتن کسر بین دو کسر،کافی است صورت‏ها را با هم و مخرج‏ها را نیز را باهم جمع کرد به مثال زیر توجه کنید. سه کسر بین دو کسر نوشته شده است. بخش پذیری بخش پذیری بر 11 : از سمت چپ شروع می کنیم و ارقام را یکی در میان با هم جمع می کنیم و بعد حاصل را از هم کم می‏کنیم و حاصل تفریق را بر 11 تقسیم می‏کنیم،اگر باقی مانده صفر شود بر 11 بخش پذیر است. مثال: آیا عدد 32121456 بر 11 بخش‏پذیر است؟ تقسیم کسرها: تقسیم کسر‏ها را به سه روش زیر، می توانیم انجام دهیم. 1- اگر مخرج‏ها مساوی باشند از مخرج‏ها صرف نظر کرده صورت کسر اول را بر صورت کسر دوم تقسیم می‏کنیم. اما اگر مخرج‏ها مساوی نباشند مخرج مشترک گرفته و مخرج‏ها را مساوی می‏کنیم سپس صورت کسر اول را بر صورت کسر دوم تقسیم می‏کنیم. 2- کسر اول را نوشته، علامت تقسیم را به ضرب تبدیل کرده و سپس کسر دوم را معکوس می کنیم و عمل ضرب را انجام می دهیم. 3- دور در دور و نزدیک در نزدیک: از این روش، فقط در مواقعی که لازم باشد استفاده می کنیم. نسبت و تناسب : 1- تناسب زمانی : در این نوع تناسب، زمان تغییری نمی کند. مثال : اگر 4 پیراهن روی طناب در مدت زمان یک ساعت خشک شوند 8 پیراهن در همان شرایط در همان یک ساعت خشک می شود. 2- تناسب مستقیم : اگر قیمت یک تخم مرغ 100 تومان باشد 5 تخم مرغ 500 تومان می شود یعنی با افزایش تعداد تخم مرغ ها، قیمت خرید تخم مرغ ها نیز به همان نسبت افزایش می یابد. 3- تناسب معکوس : گاهی اوقات کمیت ها با هم نسبت عکس دارند یعنی هرچه یکی را زیاد کنیم به همان نسبت ، دیگری هم کم می شود. در این حالت می گوییم تناسب معکوس است. مثلاً اگر2 کارگر، کاری را در مدّت 6 روز انجام می دهند ،4 کارگر، همان کار را در مدت 3 روز انجام می دهند. زاویه‏ ی بین دو عقربه‏ ی ساعت شمار و دقیقه شمار: برای محاسیه زاویه‏ ی بین دو عقربه‏ ی ساعت شمار و دقیقه شمار ، مقدار ساعت را در عدد 30 ضرب کرده، مقدار دقیقه را در عدد5/5 ضرب کرده، عدد کوچک تر را از عدد بزرگ تر کم می کنیم. در صورتی که جواب به دست آمده از 180 درجه بیش‏تر باشد آن را از 360 کم می کنیم. مثال: زاویه ای که دو عقربه ی ساعت شمار و دقیقه شمار در ساعت 1:50 می سازند چند درجه است؟ زاویه‏ ی بین دو عقربه مجموع زوایای داخلی چند ضلعی ها: برای این که مجموع زاویه های داخلی هر چند ضلعی رامحاسبه کنیم ، تعداد ضلع ها را منهای 2 نموده ، در 180 ضرب می کنیم. 180 × (2 – تعداد ضلع ها ) = مجموع زاویه های داخلی مثال : مجموع زاویه های داخلی یک 5 ضلعی را به دست آورید؟ درجه 540 = 180× (2 – 5 ) : پنج ضلعی تعداد قطرهای چندضلعی ها: از تعداد ضلع ها، 3 تا کم کرده، جواب را در تعداد ضلع ها ضرب کرده و سپس جواب را بر 2 تقسیم می کنیم. 2÷ تعداد ضلع ها × ( 3 - تعداد ضلع ها ) = تعداد قطرها از هر راس چند ضلعی به اندازه‏ی (3- تعدا ضلع ها ) قطر می گذرد. مثلا از یک راس چهار ضلعی ( 1= 3 – 4) یک قطر می گذرد. مثال : یک شش ضلعی چند قطر دارد؟ تعداد قطرها 9= 2 ÷ 6 × ( 3 – 6 ) تعداد زاویه ها: هرگاه در چند زاویه ی مجاور که دارای راس مشترک هستند ، بخواهیم تعداد زاویه ها را تعیین کنیم ، از فرمول زیر استفاده می کنیم. 2 ÷ (تعداد فاصله ها× تعداد نیم خط ها ) = تعداد زاویه ها توجه : تعداد فاصله ها،از تعداد نیم خط ها یکی کم تر است. مثال : در شکل روبرو چند زاویه وجود دارد؟ ارتفاع وارد بر وتر: برای محاسبه ارتفاع وارد بر وتر ، می توانیم از فرمول زیر استفاده کنیم. وتر ÷ حاصل ضرب دو ضلع زاویه‏ ی قائمه= ارتفاع وارد بر وتر 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
304300510254.pdf
1.86M
📕📘📗📙📗📘📗📙📗📗 📙📘📗📕📙📘📗📙📙📘 🔖جزوه کامل و جامع 📚 💥 درخواستی و پیشنهادی 📮پایه 📌 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️ 🐞🦎 به شکل بالا نگاه کنید. در این شکل چند مربع قابل شمارش است؟   ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
r6f3.pdf
1.04M
📙📘📙📘📗📘📗📘📕📗 📕📙📘📗📗📙📙📗📘📕 🔖نمونه سوال 💥 فصل 3 📚 📮پایه 📌 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
r6f3.pdf
1.04M
📙📘📙📘📗📘📗📘📕📗 📕📙📘📗📗📙📙📗📘📕 🔖نمونه سوال 💥 فصل 3 📚 📮پایه 📌 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
💥امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹رِضاكَ عَن نَفسِكَ مِن فَسادِ عَقلِكَ 🔸از خود راضى بودن، نشانه تباهى عقل توست 📚غررالحكم حدیث5412 ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📘📕📙📗📙📘📕📕📙 📙📘📕📕📘📙📘📘📘 🔖تدریس 💥 درس 16 زیارت 📚 📮پایه 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
کلاس ششمی ها
⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️ #تست_هوش 🐞🦎 به شکل بالا نگاه کنید. در این شکل چند مربع قابل شمارش است؟   ✅ کل
🧠⚡️🧠🧠⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️🧠 🦎🐞 17 مربع: {ضلع مربع کوچک: 1 واحد} 6 مربع کوچک به ضلع واحد، 8 مربع به ضلع 2 واحد، 2 مربع به ضلع 3 واحد و یک مربع هم به ضلع 4 واحد قابل شمارش هستند.   ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖نمونه سوال 💥 درس 16 زیارت 📚#هدیه_های_آسمان 📮پایه #ششم 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖تدریس 💥درس 16 زیارت 📚 1- حضرت معصومه چگونه شخصیتی بودند ؟ ایشان دختر امام هفتم و يکی از زنان دانشمند و پرهيزکار در زمان خود بودند 2- نام اصلی حضرت معصومه چه بود؟ فاطمه 3- چرا به دختر امام هفتم ما شیعیان معصومه گفته می شود؟ به خاطر دوری از کارهای زشت و گناهان 4- معصومه به چه معنا است؟ معصومه یعنی پاک و پاکیزه از بدی و گناهان 5- چرا حضرت معصومه به قم آمدند ؟ ايشان برای ديدار با برادرشان، از شهر مدينه عازم خراسان شدند. امّا در اين مسير طولانی و دشوار بيمار شدند و در شهر قم از دنيا رفتند 6- وقتی به زيارت امام يا امام زاده ای می رويم خوب است چه کنیم؟ وقتی به زيارت امام يا امام زاده ای می رويم، خوب است دو رکعت نماز بخوانيم و ثواب آن را به ايشان هديه کنیم 7- نام و شهرت برادر امام رضا چیست و ایشان چگونه مردی بود؟ نام ایشان احمد است و به شاهچراغ مشهور شده است و ایشان مردی دانا و بخشنده و شجاع و پرهیز کار بودند 8- جناب شاهچراغ چگونه به شهادت رسیدند؟ ایشان هم برای ديدن برادر خود، امام رضا (عليه السّلام) از مدينه راه افتاد و در راه به شيراز رسيد. حاکم شيراز که از دشمنان امام رضا (عليه السّلام) بود، به او و يارانش حمله کرد و آن ها را به شهادت رساند. 9- حضرت عبد العظیم حسنی چه کسی است؟ ایشان از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) و از شاگردان و یاران امام رضا (ع) و امام جواد (ع) و امام هادی (ع) 10- چرا حضرت عبد العظیم به شهر ری آمدند ؟ حاکمان آن زمان، امامان و شاگردان آن ها را اذيّت می کردند. عبدالعظيم برای نجات جان خويش به شهر ری آمد و مخفيانه زندگی می کرد تا اين که بيمار شد و از دنيا رفت. پایه سری ۲ 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
4_950701039718236549.pdf
400.9K
📘📕📙📗📙📗📘📗📘📗 📗📙📕📕📘📘📗📙📗📙 🔖 آزمون 💥 فصل اول 📚 📮پایه 📌 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
🧠⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️🧠⚡️🧠🧠⚡️ ⚜♻️ به شکل بالا نگاه کنید. بخشی از این جدول، مفقود شده است. با توجه به روابط بین اعداد درون جدول، قطعه گم شده، کدام گزینه است؟ 🤔 🌸 باهوشا جواب بدن 👏👏   ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗 🔖جواب سوالات کتاب 💥درس 16 زیارت 📚 📮پایه 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش-و-پاسخ-درس-16-زیارت-هدیه-های-آسمانی-(سری1)-ششم-دبستان_Biamoz.com.pdf
263.7K
📘📕📙📗📙📗📘📗📘 📗📙📘📘📕📙📘📗📘 🔖پرسش و پاسخ 💥درس ۱۶ زیارت 📚 📮 دبستان 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم