eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2هزار ویدیو
2.5هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم/ نقاشی دیدنی هنرمندان عراقی به یاد سید شهید مقاومت تصویر شهید نصرالله و نتانیاهو که به شکلی مجزا و متفاوت توسط هنرمندان عراقی کشیده شده است را در ادامه مشاهده می کنید.
علل نباریدن باران از نگاه روایات و احادیث ذکر احادیث و روایاتی در مورد علل گسترش خشکسالی و نباریدن باران و ارتباط آن با رفتارگروه خاصی از جامعه از آن دست موضوعات حساسیت برانگیزی است. به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ افزایش آگاهی های دینی و مذهبی یکی از بهره های مفیدی است که شبکه های اجتماعی برای استفاده کنندگان از این ابزار نوین می توانند به همراه داشته باشند، اما شفاف نبودن فضا در این گونه شبکه ها، باب سوء استفاده های گوناگون به خصوص در زمینه اعتقادات مذهبی را، همواره باز نگه داشته است. اختلاف افکنی های مذهبی و ایجاد شبهه از طرق گوناگون، نمونه ای از آسیب هایی است که می تواند پایه های اعتقادی بخشی از کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را مورد تهدید قرار دهند. ذکر احادیث و روایاتی در مورد علل گسترش خشکسالی و نباریدن باران و ارتباط آن با رفتار گروه خاصی از جامعه از آن دست موضوعات حساسیت برانگیزی است که این روزها مورد علاقه بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در یکی از احادیث مورد اشاره آمده است: امام رضا (ع) می فرمایند: هرگاه حاکمان دروغ بگویند باران نمی‌بارد. میزان الحکمه جلد ۳ صفحه ۲۸۶ حجت السلام سید محمد حسینی رجایی، کارشناس فقهی دفتر حضرت آیت الله العظمی سبحانی در خصوص اینکه آیا هر حدیث و روایتی را می توان مصداق وضعیت موجود جامعه دانست، به خبرنگار ایران اسلامی گفت: این احادیث تمام آنچه که باید گفته شود نیست و مانند کسی است که آدرس ناقصی دارد و در نهایت به مقصد نمی رسد. البته در وجود این دسته روایات و صحت و سند آن نمی توان تردید کرد ولی هنگامی که تنها از فرازهای کوتاه از چند روایت استفاده ی ابزاری و سیاسی می شود، نوعی بی انصافی و تحریف محسوب می شود. دلیل این که در گذشته اجازه نقل حدیث از مجتهدین صادر می شده، به خاطر همین مسئله بوده است که افراد به خاطر مصالح شخصی و مطامع سیاسی از احادیث سوء استفاده نکنند. به عنوان مثال روایتی از امام رضا وجود دارد که ایشان می فرمایند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» خداوند رحمت کند بنده ای که امر ما را احیا می کند. فردی از حضرت سوال می پرسد، احیای امر شما چیست؟ حضرت در جواب می فرمایند: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ» علوم ما را یاد بگیرد و به مردم یاد دهد در ادامه حضرت می فرماید: «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» پس اگر مردم زیبایی ها و محاسن کلام مارا بدانند از ما تبعیت می کنند ( میزان الحکمه جلد ۸) ۳ دسته روایت درباره دلایل نباریدن باران حسینی با بیان اینکه نباریدن باران از منظر روایات، دلایل مختلفی دارد، افزود: در مورد نیامدن باران و خشکسالی ۳ گروه روایات داریم: در گروه اول که تعداد بیشتری از روایات را شامل می شود، خود مردم خطاب روایات هستند. حضرت رسول اکرم (ص) می فرماید: هرگاه کم فروشی شود، خداوند ایشان یعنی مردم را به خشکسالی و کمبود گرفتار می کند. رسول خدا (ص) در حدیث دیگری می فرماید: هميشه امتم در خوشى و خوبى باشند تا زمانى كه با هم دوستى كنند و بهم هديه دهند و امانت را بپردازند و از حرام دورى كنند و از مهمان پذيرائى كنند و نماز را برپا دارند و زكات را بدهند، چون‏ انجام ندهند گرفتار قحطى و خشكسالى شوند. جلد شانزدهم بحار الانوار صفحه ۲۵۱ پيغمبر اكرم (ص)فرمود: هيچ مردمى عهدشكن نشدند مگر اينكه دشمن آنها بر آنها مسلّط گرديد و هيچ قومى ظلم نكردند مگر اينكه كشتار در بين آنها زياد شد. و هيچ قومى از پرداخت زكات امتناع نكردند مگر اينكه از آمدن باران ممنوع شدند. و در ما بين آنها عمل منافى عفّت و فحشاء ظاهر نشد مگر اينكه در ميان آنها مرگ مفاجات شيوع پيدا كرد. و هيچ قومى كم فروشى نكردند مگر اينكه به خشكسالى مبتلا شدند. ارشاد القلوب - ترجمه طباطبايى صفحه ۲۸۳ گروه دوم حاکمان هستند که در جامعه کنونی ما روسای یک حکومت و مناصب قضاوت را می توانیم در جایگاه حاکمان قرار دهیم. حضرت رسول (ص) فرمود: هر گاه زمامدار ستم كند باران كم مى‏شود و هر گاه اهل ذمّه را فريب دهند و نيرنگ بازى كنند دشمنانشان بر آنان آشكار گردد و هر گاه كارهاى زشت و ناپسنديد آشكار شود زمين لرزه ايجاد شود و هر گاه امر بخوبى و معروف و پيشگيرى از محرّمات كم شود محرمات مباح شمرده شود همانا گناه بجاى ثواب و ثواب بجاى گناه قرار گيرد بعد انديشه كنند پس از فكر و انديشه پشيمانى و بازگشت است. نهج الفصاحه - مجموعه كلمات قصار حضرت رسول (ص) صفحه ۱۹۷ گروه سوم کارگزاران هستند که مصداقش همین کارمندهای دستگاه های عمومی هستند.
امام رضا (ع) فرمود: چون زمامداران دروغ پردازند باران قطع مى‏شود، و چون سلطان ستم كند پايه‏هاى دولتش سست مى‏گردد (و دولتش از چشم مردم مى‏افتد)، و چون زكات داده نشود چهار پايان مى‏ميرند. منابع ۱.أمالی شیخ مفيد - صفحه ۳۱۱ ۲. بحار الأنوار – جلد ‏۷۰ - صفحه ۳۷۴- باب ۱۳۸ توجه! خشکسالی همیشه بلا نیست وی در ادامه توجه به چند نکته را ضروری دانست: *نکته اول در مورد احادیث مذکور این است که، خشکسالی در زمان حاکم اسلامی به منزله فساد شخص یا تمام بدنه نیست. برای پاسخ به این مسئله شاهد مثال داریم؛ یکی از آنها اینست که در زمان حاکمیت خود حضرت رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) هم خشکسالی بوجود آمد. همچنین لازم نیست تا همه بدنه حکومت فاسد باشد تا باران نبارد. نمونه آن هم داستانی است که روایت آن موجود است: در زمان حضرت موسی فقط یک نفر گناهکار در بین آن قوم بود و به خاطر آن شخص باران نمی آمد. یعنی وجود یک شخص هم برای نباریدن باران کفایت می کند، لازم نیست همه گناهکار باشند. *نکته دوم: شاید خشکسالی و نیامدن باران در ظاهر و از نظر ما بلا باشد با نگاهی عمیق تر به بطن ماجرا، نشان می دهد که نباریدن باران ممکن است برای برخی نعمت باشد، برای برخی یک فرصت باشد، برای برخی امتحان باشد و برای برخی عاملی جهت افزایش ظرفیت ها باشد. مثال آن هم خشکسالی است که در زمان حضرت یوسف به‌ وجود آمد. آن خشکسالی بلا نبود، برای بعضی ها نعمت بود چراکه از فرو دستی به بالادستی آمدند و یا بالعکس. بنابراین خداوند وقتی خشکسالی می آورد همیشه بلا نیست چه بسا این خشکسالی نعمت باشد. مثل اینکه خشکسالی باعث شود ما به دنبال پیدا کردن راهکارهایی باشیم که آب را در کشور صرفه جویی کنیم و بهتر از آن استفاده کنیم. *نکته سوم: تمام این ۳ گروه روایاتی که گفتیم می تواند دلیل نباریدن باران باشد از طرفی می تواند هیچکدام آنها دلیل نباریدن باران نباشد. یعنی می تواند در یک جامعه ای مردم خوب باشند، حاکمان خوب باشند، کارگزاران خوب باشند، ولی باران نبارد. این می تواند به دلیل حکمت الهی و ابتلای مردم باشد؛ یعنی خداوند برای ارتقا درجه یک جامعه و قومی خشکسالی را به وجود آورد تا آنها ظرفیت های وجودی خود را افزایش دهند. حدیث زیر می تواند یک نمونه از این نکته باشد: «وقتى پيامبر اكرم (ص) به مدينه هجرت كردند، اهل مدينه روز جمعه‏اى خدمت ایشان آمدند و از خشکسالی شکایت کردند كه درخت‏ها زرد شده و برگها مى‏ريزند. ایشان دست خويش را به دعا برداشتند با اينكه در آسمان لكه‏اى ابر ديده نمى‏شد به فاصله كمى باران باريدن گرفت به طورى كه جوانان زورمند و توانا نيز براى رفتن به خانه خويش در اين باران سخت به زحمت افتادند. بارش باران يك هفته طول كشيد. عرض كردند يا رسول الله! ديوارها خراب شد و مسافران از سفر باز ماندند. رسول خدا خنديدند و فرمودند: اين سرعت ملال فرزند آدم است، سپس عرض کردند: "اللهم حوالينا لا علينا اللهم في اصول الشيح و مراتع البقع‏" خدايا بر روى سر ما نبار باران را به اطراف ما ببار بر روى گياه بيابانها و چراگاههاى اطراف. باران در اطراف مدينه مى‏باريد ولى يك قطره در مدينه نمى‏باريد، به واسطه كرامت آن جناب در نزد خدا.» (احتجاجات - جلد چهارم بحار الانوار صفحه ۲۸ بخش دوم) *نکته چهارم اینکه بايد دقت کرد شدت ضعف روایات به چه صورت است. به طور مثال وقتی در مورد حاکم و ظلم حاکم روایات داریم عبارتی آمده با این مضمون که باران کم می شود و نگفته باران قطع می شود. اما در مورد کارگزاران عبارتی که بیان شده است که به معنی قطع شدن بارش باران است. ولی وقتی روایات درمورد مردم یا جامعه است و آنجایی که مردم کم فروشی می کنند خداوند عذابش خیلی گسترده تر می شود؛ یعنی خداوند هم خشکسالی می آورد و هم کمبود که نتیجه آن گرانی هم می تواند باشد. *نکته بعدی که در ادامه ی این نکات می توان به آن اشاره کرد روایتی از امیرالمومنین (ع) است که می فرمایند: إرْحَمْ تُرْحَمْ / نسبت به یکدیگر رحم کنید تا خداوند به شما هم رحم کند. اَحْسِنْ یُحْسَنْ / به همدیگر نیکی کنید تا خداوند به شما خیر و برکت و روزی برساند. وقتی در جامعه مسلمین مردم به یکدیگر رحم نکنند و نیکی وجود نداشته باشد خشم و غضب الهی هم مشمول همه ی آنها می شود. خشکسالی در روایات آخرالزمان این کارشناس مسائل فقهی همچنین به رابطه نشانه های آخرالزمان و خشکسالی اشاره و خاطر نشان کرد: مسئله دیگری که باید مد نظر داشت این است که ما در نشانه های آخرالزمان روایاتی داریم که از خشکسالی می گویند. یکی از نشانه های ظهور حضرت حجت (عج) خشکسالی است. وی در پایان تاکید کرد: باید برای بررسی یک موضوع از منظر روایات تمامی موارد را به طور کامل و در کنار هم در نظر بگیریم و نگاه منطقی به این روایات داشته باشیم. منبع:ایران اسلامی مربوط به درس دوم پیام هشتم
درس دوم پیام هشتم.pptx
29.98M
درس دوم - پیام های آسمان- پایه هشتم
نحوه استفاده از رمزینه سریع پاسخ در کتاب های درسی قرآن ▪️با کمال تأسف به دلیل عدم اطلاع رسانی از سوی مراجع ذی ربط، بسیاری از دانش آموزان، والدین محترم و نیز همکاران آموزگار و دبیر قرآن و حتی مدیران و معاونان مدارس، مناطق و استان در جریان وجود رمزینه سریع پاسخ کتاب های درسی نیستند. لذا علی رغم مجاهدت کارشناسان و مؤلفان کتاب های درسی در طراحی، تدوین و تولید محتوای هزاران رمزینه سریع پاسخ کتاب های درسی، به دلیل بی اطلاعی اعم اغلب مخاطبان، از این فرصت ارزشمند و زمینه مناسب برای تربیت و یادگیری، استفاده چندانی نمی‌شود. از این رو، بر آن شدیم که با حداقل امکانات، در زمینه نحوه استفاده دانش آموزان، والدین، همکاران عزیز فرهنگی از این ظرفیت طلایی، فیلم کوتاهی را آماده و تقدیم کنیم. از سوی دیگر ضعف اساسی آموزش عمومی قرآن کریم نه در بخش روخوانی (شناخت حروف و حرکات و ترکیب آنها و قواعد حاکم بر بخش خوانی و شمرده خوانی) که در عدم تمرکز بر روان خوانی (تثبیت یادگیری) است. موثرترین و ساده ترین راهکار، تخصیص ده دقیقه از زمان، به استماع و اقراء سوره ها و قطعات منتخب قرآنی کتابهای درسی از طریق رمزینه سریع پاسخ است. این مسئله تا آنجا مهم است که باید گفت بدون آن، توفیق عملی چندانی در حوزه آموزش عمومی قرآن در کشور رخ نخواهد داد. امیدواریم با ترویج استفاده از این ظرفیت، به آماده سازی زیرساخت تربیت ده میلیون حافظ قرآن کمک موثری صورت گرفته باشد. ان شاءالله https://www.aparat.com/v/lxh7bwu ❣لطفاً این مطلب برای والدین محترم دانش آموزان و همکاران محترم فرهنگی ارسال شود. 🤲 اللهم انصر من نصر القرآن
📔پیام های آسمان(بازی مار و پله) 🏷 درس هفتم پایه نهم، درس ششم پایه هشتم 👤مدرس :عبدالحمید موسوی ✅نام مدرسه:دبیرستان شریعتی ✅محل خدمت: تهران(منطقه 16) 🗓سال تحصیلی : 1403-1402 🔴توضیحات مربوط به بازی: این بازی مربوط به آداب نماز درس ششم پیام های آسمان پایه هشتم و مبطلات نماز درس هفتم پیام های آسمان پایه نهم می باشد ✅دانش آموزان گرامی قطعا همگی با بازی مارو پله آشنا هستید ✅عمل به آداب نماز،نماز را نزد خداوند ارزشمندتر می کند(خانه های که پایه نردبان های  بازی در آن قرار گرفته مربوط به آداب نماز است) مبطلات نماز :احکامی است که بی توجهی به آنها باعث باطل شدن نماز می شود( خانه های بازی  که توسط مارها گزیده شده و باعث سقوط در بازی می شود مربوط به مبطلات نماز بوده که نماز را باطل می کند) @ArabiandPeamandquran1402 🌺🍃
🟥ظرافت های معلمی اگر دوست دارید بیانتون تاثیرگذار باشه همیشه سعی کنید درخواستتون رو به با کلمات و جملات مثبت اما با لحن قاطع و محکم بیان کنید! برای مثال: من دیگه تحمل بی انضباطی رو ندارم✖️ من دوست دارم کلاس منظم باشه✔️ 🔘تمرین کنید که از غرزدن،شکایت کردن،انرژی منفی دادن به دیگران، تحقیرکردن،سرزنش کردن تا حدامکان خودداری کنید.
🟩ظرافت های معلمی برای مرور و سنجش های کلاسی مخصوصا در میان ترم می تونید از شیوه های خلاقانه تر استفاده کنید برای مثال: ۱. دانش آموزان می تونن نمونه سوال از درس طرح کنند و بدون پاسخ باشه و شما نمونه سوال هر ردیف یا هر گروه رو به ردیف یا گروه دیگه بدید تا انجام بدن و بعد برگه های همدیگر رو تصحیح کنن✔️ ۲. استفاده از شیوه های خلاصه نویسی جدید که کل محتوا رو در یک برگه خلاصه کنن و به عنوان تشویق کار برتر رو در گروه مجازی قرار بدید یا نمره بیشتری لحاظ کنید✔️ ۳.از یک دانش آموز سوال بپرسید و اگر به سوال پاسخ درست داد ، به انتخاب خودش یا شما از دانش آموز دیگه سوال بپرسه و به همین ترتیب ادامه پیدا کنه✔️ ۴. دانش آموزانی که پاسخ صحیح میدن از شما سوال درسی بپرسن ✔️ ۵.قرعه کشی کنید و شماره یک نفر که تو لیست دفترتون هست رو انتخاب کنید و از ایشون سوال بپرسید✔️ ۶.سوالات رو روی برگه نوشته و تا بزنید تا دانش آموزان به انتخاب خود یک سوال رو انتخاب کنن و جواب بدن✔️ ۷.دو الی سه دانش آموز را پای تخته بیاورید و از آنها بخواهید جواب سوال را پای تخته بنویسند بدون صحبت کردن هر کدام که زودتر نوشت نمره دریافت می کند ✔️ ۸.آزمون با کتاب باز ازشون بگیرید که خیلی استقبال میشه ولی سطح سوالات بالا باشه ✔️
هدایت شده از دانشگاه مجازی
📲معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می‌کند: 🔰سلسله کارگاه‌های مجازی🔰 «نسل z و تعامل با هوش مصنوعی» (چهار جلسه) 💤💤💤💤💤💤💤💤 ❇️جلسه دوم ⏪ استاد: «حجت الاسلام دکتر سخاوتیان» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم و مسئول راه اندازی دانشکده مطالعات بنیادین هوش مصنوعی ⏰زمان: دو شنبه 1403/07/09 ⌚️ساعت 20 الی 21 🌐لینک شرکت در کارگاه https://room.nahad.ir/ch/amozesh room.nahad.ir/ch/amozesh ✅لطفا با گزینه مهمان وارد شوید. (مشخصات کامل خود ـــ نام و نام خانوادگی و دانشگاه محل تدریس ــ را به فارسی درج نمایید.) ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از دانشگاه مجازی
اى نخل رشید پر ثمر خواهی شد ای مرد شهید خوش سفر خواهی شد آیات خدا مرگ ندارد هرگز ای سوره نصر زنده تر خواهی شد 🔲 به مناسبت شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله کتابخانه تسنیم چند کتاب و مقاله در این باره تقدیمتان می کند. 🔻 آثار شهید سید حسن نصرالله ۱. صبرٌ و نصرٌ 👈 دانلود ۲. وفاء و إباء 👈 دانلود ۳. صحراء المحشر 👈 دانلود ۴. الإمام المهدی و اخبار الغیب 👈 دانلود 🔻 آثار در مورد حزب الله و سید مقاومت ۵. زمن الحسین 👈 دانلود ۶. تبیین جامعه شناختی حزب الله 👈 دانلود ۷. محور مقاومت و آینده نظام سلطه 👈 دانلود ۸. زندگی و مبارزات شهید سید عباس موسوی 👈 دانلود 📲 سید مقاومت را به دیگران معرفی کنیم ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از دانشگاه مجازی
1_13532269384.pdf
1.8M
✅ معرفی اثر هوش مصنوعی چگونه آیندۀ آموزش را متحول می‌کند؟ اتحادیه اروپا، دپارتمان آموزش سه سؤال کلیدی اثر: ❓آیا فراگیر باید ملزم به استفاده از سیستم هوش مصنوعی خاصی شود؟ آیا اصلا ًهوش مصنوعی میتواند از آزمون ضرورت و تناسب سربلند بیرون آید و قانونی شود؟ ❓آیا مدارس باید به خواسته‌های والدین و بچه‌ها احترام بگذارند یا میتوانند بعضی از سیستمهای هوش مصنوعی را به اجبار استفاده کنند؟ 🔸چهار بخش اصلی کتاب بخش یک: ارتباطات میان هوش مصنوعی و آموزش بخش دو: برخی از چالشهای هوش مصنوعی و آموزش بخش سوم: هوش مصنوعی، آموزش، حقوق بشر، دموکراسی حاکمیت قانون بخش چهارم: نتیجه‌گیری و نیازها ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
هدایت شده از دانشگاه مجازی
Hamd_023L.mp3
3.9M
تفسیر سوره حمد- جلسه 23
19.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ امام‌خامنه‌ای: نترسید، دچار اختلال در محاسبه نشوید؛ الله مولانا بعداز صدور فتوای جهاد درکنار حزب‌الله برای رویارویی با رژیم صهیونیستی، مهمترین کار دشمن ایجاد ترس و تردید خواهد بود! باید با دست‌بدست کردن و پخش این نماهنگ در فضای مجازی و حقیقی(مساجد، مدارس و...) حربه دشمن را خنثی کنیم
هدایت شده از دانشگاه مجازی
🔹منْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا 🔸هر که از خدا پروا کند، خدا راهی برای بیرون رفتن از تنگناها برای او باز می کند 🔸Whoever is wary of Allah, He shall make a way out for him 📗سوره طلاق، آیه 2 🔻دانلود تصویر بدون متن👇 https://eitaa.com/graphic_b_110/4714 https://t.me/graphic_b_110/5016 @ahlolbait_story
هدایت شده از دانشگاه مجازی
🔴 آمریکا و اسرائیل، حتی مخالف حق دسترسی انسان‌ها به غذا هستند ❇️ در سال ۲۰۲۱ قطعنامه‌ای تحت عنوان "حق غذا" (که تاکید می کند گرسنگی، نقض کرامت انسانی و مستلزم اتخاذ اقدامات فوری در سطوح مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی برای رفع آن است)، به رأی گذاشته شد. 🔹این قطعنامه با ۱۸۰ رای مثبت، و فقط دو رأی منفی آمریکا و اسرائیل و بدون رأی ممتنع به تصویب رسید. 📌 آمریکا و اسرائیل فقط دشمن ایران نیستند، بلکه دشمن بشریتند. منبع: https://press.un.org/en/2021/gashc4336.doc.htm 🔰 @Sajedi_ir
هدایت شده از دانشگاه مجازی
‌ این چندخط رو بخونیم تا ببینیم نظر ما نسبت به مقام ولایت چقدر با این سیدِ شهید متفاوت هست شهید نصرالله: «بعضی برادران از تجربه ما سوال می‌کردند که چگونه حزب‌الله شدیم و به آن ها می‌گفتم این‌ها جسم و بدنه حزب‌الله است، از روحِ حزب‌الله سوال کنید و آن اعتقاد به ولایت فقیه است. اعتقاد ما به ولایت فقیه با بسیاری از ایرانی‌ها که ولایت را قبول دارند فرق می‌کند؛ اعتقاد ما قوی‌تر است. من چند مرحله برای اعتقاد به ولایت فقیه قائلم: ١. ما معتقدیم اطاعت از ولی‌فقیه مانند اطاعت از معصوم است. ٢. ما اعتقاد داریم اگر ولی‌فقیه فرمود: پیشنهاد و نظر من این است (یعنی امر نکرد) ما باید اطلاعت کنیم. ٣. ما بالاتر از قانون اساسی به ایشان اعتقاد داریم. ۴. ما در لبنان وقتی در شورای حزب‌الله بحث می‌کنیم اگر احتمال بدهیم اینکار را بکنیم حضرت آقا ناراحت می‌شوند بدان عمل نمی‌کنیم، اگر احتمال بدهیم خوشحال می‌شوند بدان عمل می‌کنیم. ۵. ما ایشان را تالی‌تلو امامِ معصوم می‌دانیم. ولایت فقیه بحثِ اداری و قانونی نیست. ولایت فقیه محبت، نصرت و یاری است؛ اصلِ ولایت محبت است، عشق است. در غیر این صورت یک کارمند اداری هستیم.» 👤ashaqeh @jaryann