eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.3هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
2.6هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آیت الله قاضی برای رهایی از فشار‌های روحی چه می‌کردند؟! 🌹
امامت از دیدگاه اسلام ج72.mp3
22.66M
امامت از دیدگاه شیعه ج72 توسط استادترابی با محوریت کتاب شریف کافی 1402/9/9
امامت از دیدگاه اسلام ج72.mp3
22.66M
امامت از دیدگاه شیعه ج72 توسط استادترابی با محوریت کتاب شریف کافی 1402/9/9
نمونه آزمون قرآن هفتم(٨ نمرە) نوبت اول ۱٤۰۲                   🌹 معنای كلمات قرآنی (۲)نمره  🌹 ۱- صحیح و غلط معنای کلمات داده شده را مشخص کنید الف : واحِد ؛ یگانه : (صحیح   -  غلط  )            ب : مُسلِم : اهـــــل یقین: ( صحیح   -   غلط ) ۲- باتوجه به تصاویر کلمه ی مناسب را به آن وصل کنید.            (شمس  ،  قمر  ، ثمرات  ، جبال )                   (🌙  )                ( 🍒🍇🍊 ) ۳- فقط کلمات مشخص شده را درآیات زیرمعنا کنید. 1- قَالَ يَا قَوْمِ( اعْبُدُوا) اللَّهَ : ..............                     2-لِتُخرِجَ النّاسَ مِنَ (الظُلَماتِ): ............... ٤- معناي هر يک از كلمات قرآنی زير را از ترجمه ی داده شده بيابيد و در مقابل آن بنویسید. (( قطعا ما آن را قرآنی عربی نازل کردیم شاید شما اندیشه می کنید)) الف: تَعقِلونَ ( ................ ) ب: لَعَّلَ ( ..................)             🌷معنای تركیبات قرآنی(۲) نمره🌷 ٥- ترجمـه ی درست ترکیبات قرآنی را انتخاب کنید. اخاهم هوداً : برادر او حضرت هود  --   برادرشان حضرت هود ملة آبائی : آیین پدرانم     -- دین پدران ما ٦- ترکیب قرآنی زیر را معنا کنید. العذاب الالیم : (.........................) سمیعُ الدعاءِ : (.........................) ٧- با توجه به آیه ی زیر یك تركیب به دلخواه بنویسید و معنا كنید. (( ذَلِكَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ عَلَيْنَا وَعَلَى النَّاسِ)) ترکیب : ..........................   معنا : ............................ 🌷معنای الگوی قرآنی(١) نمره🌷 ٨- الگوی قرآنی زیر را مانند نمونە کامل کنید. لِ  + الله :      لِلهِ      / برای خدا لِ  + المومنین: ...........   /  ................ آیة : (نشانه)      جمع آیات       / نشانه ها جنة : (بهشت)    جمع ...........   /  .............. 🌷معنای آیات قرآنی(۳) نمره🌷  ٩-  پیام و مفهــوم آیات زیر کدام مورد است. 1 ــ  اَلا بِذکرِاللهِ تَطمَئِنَ القُلوبُ ذكر و یاد خدا          //     دعا و نماز خواندن 2 ــ  أَلَا إِنَّ وَعْــــــــدَ اللَّهِ حَقٌّ حقیقت وعده ی خدا      //  خلاف وعده ی خدا ١٠- ترجمەی ناقص آیەی قرآنی زیر را کامل کنید. -«وَ لا نُضیعُ اَجرَ المُحسنینَ.» و از بین نمی بریم  ............ ................. را ١١- عبارات قرانی زیر را ترجمه کنید. الی النور باذن ربهم ................................ إنَّ المُتَّقینَ فی جَنّاتٍ وَ عُیوُنٍ ..................... ✍🥀 خالدیان 👨‍💻
* همه نابغه اند، شما چطور؟ * ▪︎الو سلام! سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؟ ▪︎بله، بفرمایید! ▪︎ببخشید. خواستم بدونم شماچه کار می کنید؟ ▪︎ممنون از سوال خوبتون. ما بچه های با استعداد درخشان شما رو شناسایی و برای پیشرفت بیشتر حمایت می کنیم. ▪︎احسنت! چه کار خوبی. میشه بگید چطور این کارو می کنید؟ ▪︎بله! ما تستها و آزمونهایی داریم که در پایان دوره ابتدایی و راهنمایی با اونا مشخص می کنیم کدوم یک از بچه های شما مستعد ترن. ▪︎با تست؟ عجیبه! ▪︎چی عجیبه؟! ▪︎هیچی! بگذریم. ممکنه بگید کدوم استعداد ها رو شناسایی می کنید؟ ▪︎پدر جان انگار مارو گرفتیا! ما بچه های تیزهوش رو شناسایی می کنیم. هوش هم همون IQ دیگه! ...افتاد؟! ▪︎بله! خیلی وقته افتاده ... ▪︎راستش دیگه همه میدونن که حداقل ۹ نوع هوش و استعداد تو همه انسانها وجود داره: - هوش زبانی - هوش موسیقایی - هوش جسمی حرکتی - هوش میان فردی - هوش بصری مکانی - هوش درون فردی - هوش هستی گرا - هوش طبیعت گرا - هوش منطقی و متاسفانه شما فقط دو نوع هوش منطقی و زبانی رو هوش میدونید. ▪︎خب مگه چه عیبی داره؟! ▪︎عیب که خیلی داره. اولینش اینه که بچه ها رو به خاطر رشد دو نوع هوش، دچار غرور تله هوش می کنید. نتیجه اش هم این میشه که این بنده های خدا تا آخر عمر، بدون اینکه بفهمن در یک تفکر بسته و محدود باقی میمونن. ▪︎دوم: بقیه بچه ها هم که برچسب ضعیفتر خوردن نادیده گرفته میشن. درحالی که ممکنه تو انواع دیگه هوش سرآمد و نابغه باشن. میدونین با این کار چه بلایی سر اعتماد به نفسشون میاد؟ ▪︎سوم اینکه، همون بچه های به اصطلاح تیزهوش رو به چاله مهندسی و پزشکی هل میدید. جامعه رو از وکیلا و هنرمندا و نویسنده ها و بازیگرا و ورزشکارا و طراحای بزرگی محروم می کنید. ▪︎چهارم ... الو؟! قطع شد ... * منبع : * بخشی از کتاب " همه دانش آموزان نابغه اند اگر ... " تالیف : مهدی محسنی " 👨‍💻 __ 🟨🟩🟦🟪🟥⬛⬜🟫
شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه 67+صوت صوت/ تندخوانی جزء بیست و نهم قرآن کریم ترتیل صفحه67 از سوره مبارکه آل‌عمران(جزء چهارم)