eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.3هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
2.6هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رضا نباتی
✅ نمونه سوال های تدبری از پیام ها و قطعات منتخب قرآنی : http://quran-edu.blogfa.com/post/806 1⃣ در این جمله / قطعه، معنای چه کلمه ها / ترکیب هایی را می دانید؟ 2⃣ هر یک از این کلمه ها / ترکیب ها چه ارتباطی با ترجمه آن دارند؟ 3⃣ این کلمه ها و ترکیب ها چه کلمات دیگری را به یاد شما می آورند؟ (هم خانواده، مترادف و متضاد) 4⃣ این قطعه، از چند جمله تشکیل شده است؟ 5⃣ آیا می توانی به زبان و ادبیات خودتان ترجمه جمله (هر جمله در قطعه) را بگویید؟ 6⃣ جمله / قطعه مورد نظر به چه موضوعاتی اشاره دارد؟ 7⃣ از توجه به این جمله / قطعه چه نتایجی را می توان به دست آورد؟ 8⃣ این جمله / قطعه چه پیامی برای زندگی امروز ما دارد؟ 9⃣ چگونه می توانیم مفاهیم و معارف این جمله/ قطعه را در زندگی خود محقق کنیم؟ 🔟 چگونه می توانیم پیام این جمله/ قطعه را در جامعه ترویج دهیم؟ 1⃣1⃣ آیا در زمینه پیام این جمله/ قطعه تجربه زیسته ای به خاطر دارید؟ 2⃣1⃣ عواقب ترک عمل به این جمله/ قطعه را بیان کنید. 3⃣1⃣ این جمله/ قطعه کدام نظریه‌ها را تایید یا رد می کند؟ 4⃣1⃣ وضعیت جامعه را نسبت به عمل به این جمله / قطعه چگونه ارزیابی می کنید؟ 5⃣1⃣ ارتباط این جمله / قطعه با آیات و جملات قبلی چیست؟ 6⃣1⃣ با مراجعه به مراجع معتبر، شأن نزول این جمله/ قطعه را بیان کنید. 7⃣1⃣ درباره کدام بخش از این جمله/ قطعه ابهام یا پرسش دارید؟ 8⃣1⃣ آیا می توان از ترکیب مفهوم این جمله / قطعه با احادیث و روایات، نتایج جدیدتری را به دست آورد؟ ❣لطفا برای سایر آموزگاران و دبیران محترم قرآن ارسال فرمایید. 🤲 اللهم انصر من نصر القرآن
هر روز با قرآن شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه 15+صوت صوت/ تندخوانی جزء نوزدهم قرآن کریم ترتیل صفحه 15 از سوره مبارکه بقره(جزء اول)
درسنامه قرآن پایه نهم کاری بسیار جذاب وعالی از: استاد ازلرستان
درسنامه قرآن پایه هشتم کاری بسیار جذاب وعالی از: استاد ازلرستان
درسنامه پایه هفتم امیراحمدعظیمی☝️☝️
✅ نمونه سوال های تدبری از پیام ها و قطعات منتخب قرآنی : http://quran-edu.blogfa.com/post/806 1⃣ در این جمله / قطعه، معنای چه کلمه ها / ترکیب هایی را می دانید؟ 2⃣ هر یک از این کلمه ها / ترکیب ها چه ارتباطی با ترجمه آن دارند؟ 3⃣ این کلمه ها و ترکیب ها چه کلمات دیگری را به یاد شما می آورند؟ (هم خانواده، مترادف و متضاد) 4⃣ این قطعه، از چند جمله تشکیل شده است؟ 5⃣ آیا می توانی به زبان و ادبیات خودتان ترجمه جمله (هر جمله در قطعه) را بگویید؟ 6⃣ جمله / قطعه مورد نظر به چه موضوعاتی اشاره دارد؟ 7⃣ از توجه به این جمله / قطعه چه نتایجی را می توان به دست آورد؟ 8⃣ این جمله / قطعه چه پیامی برای زندگی امروز ما دارد؟ 9⃣ چگونه می توانیم مفاهیم و معارف این جمله/ قطعه را در زندگی خود محقق کنیم؟ 🔟 چگونه می توانیم پیام این جمله/ قطعه را در جامعه ترویج دهیم؟ 1⃣1⃣ آیا در زمینه پیام این جمله/ قطعه تجربه زیسته ای به خاطر دارید؟ 2⃣1⃣ عواقب ترک عمل به این جمله/ قطعه را بیان کنید. 3⃣1⃣ این جمله/ قطعه کدام نظریه‌ها را تایید یا رد می کند؟ 4⃣1⃣ وضعیت جامعه را نسبت به عمل به این جمله / قطعه چگونه ارزیابی می کنید؟ 5⃣1⃣ ارتباط این جمله / قطعه با آیات و جملات قبلی چیست؟ 6⃣1⃣ با مراجعه به مراجع معتبر، شأن نزول این جمله/ قطعه را بیان کنید. 7⃣1⃣ درباره کدام بخش از این جمله/ قطعه ابهام یا پرسش دارید؟ 8⃣1⃣ آیا می توان از ترکیب مفهوم این جمله / قطعه با احادیث و روایات، نتایج جدیدتری را به دست آورد؟ ❣لطفا برای سایر آموزگاران و دبیران محترم قرآن ارسال فرمایید. 🤲 اللهم انصر من نصر القرآن