فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما توانستیم
غول ۷۵ تنی هپکو
تولید جوانهای ایرانی
📆 ۱۴۰۲/۱۰/۴
#ساختوتولید
#خودرو
🇮🇷 خـــــ♥️ــوشخبـر 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
اولین دستگاه سنگین بیل هیدرولیکی ۷۵ تنی کشور در واحد تولیدی هپکو اراک رونمایی شد. این بیل توسط مهندسان هپکو طراحی شده و بیش از ۳۵ درصد قطعات به کار رفته در آن بومی است.
فیلم ببینید 🎥
📆۱۴۰۲/۱۰/۴
#ساختوتولید
#خودرو
🇮🇷 خـــــ♥️ــوشخبـر 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید
👌۱۶ قاب ماندگار
از تغییرات خلیج گرگان
که باید در تاریخ ثبت بشه
📆 ۱۴۰۲/۱۰
#افتتاح
#محیطزیست
🇮🇷 خـــــ♥️ــوشخبـر 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
🇮🇷 دانشگاههای برتر ایران
👈 با بیشترین ثبت اختراع بینالمللی در رتبه بندی ISC
از بین ۷۵ دانشگاه جامع: ۲۴ دانشگاه توانستند ۹۵ پروانه اختراع بینالمللی ثبت کنند. در این بین دانشگاههای "تهران، مدرس و فردوسی مشهد" به ترتیب رتبه اول تا سوم رو کسب کردند.
از بین دانشگاههای صنعتی: ۲۸ دانشگاه صنعتی در رتبهبندی حضور داشتند که ۵۱ پروانه اختراع بینالمللی ثبت کردند. رتبه اول تا سوم به ترتیب برای دانشگاههای "صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان" بود.
در بخش اختراعات ملی: دانشگاههای فردوسی و سمنان رتبه اول و دوم رو کسب کردند.
بیشتر بخوانید
📆۱۴۰۲/۱۰/۲
#آموزشوپرورش
#علمیوفناوری
🇮🇷 خـــــ♥️ــوشخبـر 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
13910827_4862_64k.mp3
1.03M
🔻 «به گمان من یکی از بدترین و پرخسارتترین تنبلیها، تنبلی در خواندن کتاب است. هرچه هم انسان به این تنبلی میدان بدهد، بیشتر میشود.»
🔹 امام سید علی حسینی خامنهای
#کتاب_بخوانیم
☀️روشنا، مرجع تولید و نشر: رویدادها، عملیات های تبیینی فرهنگی هنری، عملیات روانی و رسانه ای.
🆔👉@roshana_esfahan
•┈┈••••✾•🌾🌿🌺🌿🌾•✾•••┈┈•
هدایت شده از کانال فصل نهم
Payamha 9 Day 98 Navaeeschool.pdf
120K
📝 آزمون پیام های آسمان
🔻دی ماه
📚 کانال فصل نهم در ایتا 🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل نهم
پیام های آسمانی.pdf
114K
🍟آزمون پیام آسمانی
📚 کانال فوق تخصصی نهم در ایتا 🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل هشتم
quran8-term1-11.pdf
621.5K
نمونه سوالات درس #قرآن #هشتم نوبت اول
با جواب
📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هشتم
پک درسنامه های نوبت اول عربی هشتم.rar
9.44M
📗#پَک درسنامه های
#نوبت اول
📗درس1 تا 5 #عربی هشتم
👨🏻🏫میلادعیوضی سرگروه عربی اردبیل
📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هشتم
5xgb_جزوه_پیام_های_آسمان_پایه_نهم_سؤال_ها_و_جواب_ها_نوبت_دوم_2.pdf
937.9K
سوالات و جواب های پیام های آسمان
درس به درس
📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هشتم
سوال عربی هشتم رضوان و پاسخنامه و کلید نوبت اول 24دی ماه 1401 rahimi.pdf
311.6K
امتحان نوبت اول به همراه پاسخنامه
عربی هشتم
📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هفتم
قرآن هفتم آزمایشی.pdf
4.85M
📚 کانال فوق تخصصی هفتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202454560Cce08880c2c
هدایت شده از کانال فصل هفتم
هدیه هفتم درس 7تا13 میان نوبت دوم.pdf
603.7K
👈 آزمون درس 7تا13 پیام های آسمان (هدیه) هفتم
👈 آزمون میان نوبت دوم
👈 #سری1
📚 کانال فوق تخصصی هفتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202454560Cce08880c2c
هدایت شده از کانال فصل هفتم
13941017P31zl88961.pdf
877.6K
🍇آزمون هدیه
🥝همراه با پاسخ
📚 کانال فوق تخصصی هفتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202454560Cce08880c2c
هدایت شده از کانال فصل هفتم
پیام های آسمانی تیزهوشان هفتم.pdf
772.3K
💠آزمون_تستی
💠پیام های آسمانی
💠کل کتاب
💠پاسخنامه_ندارد
💠هدیه پیام
📚 کانال فوق تخصصی هفتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202454560Cce08880c2c
هدایت شده از کانال فصل هفتم
199_54434460014139.docx
27.2K
پایه هفتم|
آزمون پیام های آسمان
🔻 نوبت اول
📚 کانال فوق تخصصی هفتم در ایتا 🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/1202454560Cce08880c2c
23.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مکث21 بوی وسوسه انگیز خون! شرکت خونآشام ایالات متحده
پخش: 11آبان 1402 ⭕️افقی تماشاکنید!
جمعه ها شبکه1 بین ساعت 23 تا23:30
سبک زندگی پر سرعت در دنیای مدرن، موجب شده است که عنوان اهمیت بیشتری از متن داشته باشد. مخاطبان رهگذر، با سرعت زیاد از مقابل عناوین عبور می کنند و تکان دهنده ترین ها را، لحظاتی به خاطر می سپارند. در دنیای پر سرعت مدرن، بنا داریم اندکی مکث کنیم، میان واقعیت و حقیقت. « مکث » یک مجموعه از مستند های کوتاه است که به بررسی موضوعات روز فرهنگی - سیاسی می پردازد. به عبارت دیگر، بررسی موضوعات فرهنگی با پشت پرده ی سیاسی ، راهی هست که مکث دنبال می کند.
دانلود دیگر قسمت ها:
https://www.aparat.com/playlist/6703901
مشاهد تمامی قسمت های مستند مکث میان واقعیت و حقیقت با کیفیت عالی: https://telewebion.com/program/0x6f3f6be
1_4897239793.pdf
3.9M
کتاب ضروری معلم
واقعا عالی وکاربردی
جهت مطالعه همکاران عزیز
پیشنهاد می کنم مطالعه بفرمائید. 👌🏻
درجشنواره خوارزمی
عملکرد مطلوب دانش آموز درگام اول 🌺
در مرحله مدرسه ای انتخاب یکی از موقعیت ها
آرامش واقعی
الگوی زندگی
نقش معصومین در زندگی
دوست
و یا یک موقعیت چالشی با موضوع آزاد انتخاب
می شود
۱-انتخاب یک موقعیت چالشی ،ازموقعیت ها فقط یک موقعیت که ناظر برزندگی نوجوان امروزی است
۲-بررسی و مطالعه چالش و تحلیل موقعیت انتخابی
۳-بررسی نقش امیدواری در حل چالش انتخابی
۴- یافتن مناسب ترین راه حل و پاسخ عقلانی مبتنی بر معارف قرآنی
۵- یافته های دانش آموز درقالب اثر هنری ،رسانه ای باید ارائه شود
که ساخت این اثر درقالب پادکست یا ویدئو کست( پادکستی که به آن تصویر هم اضافه شده وفرمت ویدئویی دارد)نوشتن داستان ویا سناریو.
درضمن یافتن منبع اصلی برای پاسخ دانش آموز قرآن کریم است.
🌺🍃
گزارش شده است که هزاران فلسطینی در نوار غزه، جایی که حملات اسرائیل همچنان ادامه دارد، در خطر گرسنگی و تشنگی قرار دارند. یافتن غذا در رفح، جایی که دهها هزار فلسطینی که از حملات اسرائیل فرار کردهاند، به طور فزایندهای دشوار شده است. غذاهای پخته شده روی آتش هیزم توسط داوطلبان بین فلسطینیهایی که در شهر پناه گرفتهاند توزیع میشود.
استفاده از روایات پزشکی مشروط است
آیتالله فیاضی با اشاره به برخی روایات پزشکی و اینکه آیا این روایات قابل آزمون هستند، اظهار کرد: مواردی که امام(ع) به شخص خاصی توصیه پزشکی داشتهاند و مثلا فرمودهاند فلان دارو را برای فلان بیماری بخور موردی است و معنای آن این نیست که امروز ما هم استفاده کنیم. ابنسینا میگوید مجربات یقینی هستند ولی به این معنا که مثلا اگر گل گاوزبانی را یک فرد استفاده کرد و بیماری او درمان شد اگر فرد دیگری هم بخواهد نتیجه بگیرد باید از گل گاوزبانی استفاده کند که در همان زمین و هوایی عمل بیاید که قبلی به عمل آمده است و طبع دو بیمار هم باید مثل هم باشد یعنی اگر همه شرایط این دو مانند هم باشد میتواند تجربه شود ولی در غیر این صورت فقط امام معصوم که علم احاطی دارد میتواند چیزی را توصیه کند.
استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: در موردی مثلا امام ابتدائا فرمودهاند که خوردن انار فلان اثر را دارد به این معناست که انار مقتضی فلان اثر است مانند همه فرمایشات ائمه درباره آثاری که بر اشیاء بیان کردهاند؛ وقتی فرمودهاند این عمل و خوردن فلان غذا این اثر را دارد در حد اقتضاء است و مقتضی وقتی اثر دارد که بشرطها و شروطها باشد. امام رضا(ع) فرمودند: کلمه لا اله الا الله حصنی و بعد فرمودند بشرطها و شروطها؛ بنابراین چون اقتضایی است نمیتوان نتیجه کلی گرفت و باید آن را مشروط دانست.
استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: بنابراین اگر مقتضی موجود و مانع هم مفقود و شرایط هم موجود باشد در این صورت اثرگذار خواهد بود لذا باید به تمامی جوانب توجه شود.
وی با اشاره به سوره «والعصر» و نسبت میان ایمان و عمل صالح، ادامه داد: در این سوره ابتدا به صورت عام واژه الصالحات را فرموده و در ادامه هم تواصی به حق و صبر را مورد تاکید قرار داده است؛ آیا بین این دو مغایرت وجود دارد؟ خیر قید خاص بعد از عام است و خواسته تا تاکید بر این صبر و حق داشته باشد؛ حال در مورد ایمان و عمل صالح هم اینطور است.
فیاضی ادامه داد: اگر ایمان، عمل نیست پس چرا انسانها به آن مکلف شدهاند؛ البته ملاصدرا گفته است که ایمان تصدیق منطقی است ولی این حرف درست نیست و امام آن را رد کردهاند؛ ایمان یک عمل جوانحی و قلبی است. یعنی وقتی گرایش اختیاری انسان به چیزی گرایش پیدا کند ایمان است؛ گاهی ما چیزی را میفهمیم ولی هرگز به آن ایمان نمیآوریم.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسی ممکن است فرد قاضیای را عادل بداند ولی وقتی حکم اعدام برادر و یا فرزند او را داد با اینکه میداند عادل است ولی حیث گرایش عاطفی او باعث میشود که او را عادل نداند مگر اینکه ایمان قوی داشته باشد.
خاطرهای از اخلاق علامه طباطبایی
استاد درس خارج حوزه افزود: نقل است که مرحوم علامه طباطبایی در نماز آقای اراکی شرکت میکرد و خیلی اوقات هم دیر میرسیدند، کسی به علامه گفته بود آقای اراکی ضد فلسفه است و شما چرا پشت سر او نماز میخوانید؟ علامه گفته بود که این هم از تدین آقای اراکی است. به نظر بنده این از تدین علامه است که این رفتار را دارد و البته آیتالله اراکی هم تدین بالایی داشت. پس ایمان یک عمل است.
استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره حجت، اظهار کرد: حجت یعنی چیزی که قصد داریم آن را اخذ و باور کنیم نه اینکه صرفا بخواهیم با آن احتجاج کنیم البته یکی از آثار آن احتجاج است لذا در مورد این تعبیر که صراط از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر است به عنوان یک حقیقت از سوی امام مطرح است.
وی ادامه داد: به این موضوع اگر احتجاج هم نکنیم یک واقعیت و معتبر است و اگر لازم به احتجاج شد میتوانیم استفاده میکنیم. بنابراین حجیت به معنای احتجاج نیست بلکه راهی برای اعتبار است کما اینکه گفته میشود، خبر واحد حجت است یعنی معتبر است و میتوان آن را به دین نسبت داد.
استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه خبر واحد، خبری است که یقینی نیست و به تواتر نمیرسد، اضافه کرد: خبر واحد مفید یقین نیست ولی اگر اطمینان بیاورد میتواند حجت باشد، مثلا وقتی سلمان از پیامبر(ص) مطلبی نقل کرده و واسطه کمی هم خورده است خبر واحد و معتبر است.
وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است راویان حدیث سخنان ائمه را درست متوجه نشده باشند با بیان اینکه شکی نیست که فاصله علمی بین ائمه و صحابی ایشان بسیار زیاد است، اظهار کرد: کلام معصوم مانند قرآن است یعنی ظاهری دارد که همه از آن استفاده میکنند و لایههایی دارد که فقط برخی افراد متوجه میشوند.
حجیت ظاهر قرآن
وی ادامه داد: اگر این مسئله را بپذیریم که راویان احادیث سطح علمی بسیار پایینی نسبت به ائمه دارند پس سخنانشان معتبر نیست در این صورت علم خداوند هم بی نهایت است ولی علم امام معصوم(ع) بینهایت نیست (زیرا محال است وجودی بی نهایت نباشد و علم او بی نهایت باشد) با این حال ما ظاهر قرآن را حجت میدانیم و ظاهر کلام معصوم هم حجت است و همه هم آن را میفهمند.
معصوم(ع) وقتی ظاهر کلامی را فرموده است لوازم آن را هم تا بینهایت میدانسته و آن را اراده فرموده است ولی ما نمیتوانیم استفاده کنیم؛ فرض این است که ما میخواهیم به ظاهر خبر واحد تمسک کنیم یعنی همانطور که خیر واحد، سیره عقلایی است به خبر ثقه و یا موثوقالصدرو هم اعتماد میکنیم که با خبر واحد محفوف به قرینه که یقینآور است تفاوت دارد.
وی تاکید کرد: بنابراین ما ظاهر کلام خدا و امام(ع) را میفهمیم و به آن تمسک میکنیم ولی آن بخشی را هم که نمیفهمیم نمیخواهیم به آن استناد کنیم. یعنی خبر واحد از جهت صدور و از جهت دلالت هم ظاهرش ظنی است ولی دلیل حجیت آن سیره عقلاست.
کاش یک عده که از احکام اسلامی تبعیت نمیکنند لااقل از همین زندگی غربیها عبرت بگیرند.