هدایت شده از نشریه معارف
🔔 مدرسه زمستانه «فقه انتخابات و مشارکت سیاسی»
📅 زمان دوره: ۱۹ الی ۲۱ بهمن
🕌 مکان: مشهد مقدس
🔻نکات مهم:
1. امکان ثبت نام و حضور در دوره برای تمامی اساتید و طلاب محترم وجود دارد.
2. برای اساتید و طلاب غیرمشهدی، شرایط اسکان و تغذیه فراهم است.
3. با توجه به محدودیت ثبت نام، اولویت با دوستانی است که زودتر ثبت نام فرمایند.
🔗 لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/zvvvm
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از نشریه معارف
16.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📒پادکست/صوتی /نشست تخصصی با عنوان: نقد و بررسی کتب درس انقلاب اسلامی در دانشگاه ها
🎙ارائه دهنده : دکتر نیره قوی،عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
▪️دبیر علمی:دکتر سیدجواد میرخلیلی
📆زمان: سه شنبه 1402/11/3
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از نشریه معارف
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📒پادکست/صوتی /نشست تخصصی با عنوان:
هویت فرهنگی دانشگاه در ایران
🎙ارائه دهنده : دکتر سامان یوسف وند
استادیار دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران
📆زمان: 1402/9/22
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از نشریه معارف
#گزینگویه_معارفی
#استاد_معارف
#چه_بگوییم
#تربیت
#ایجاد_نیاز
#فرحزادی
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از نشریه معارف
05 عرفان. تفکر خلاق و انتقال پیام معارفی اثربخش به دانشجویان.pdf
1.18M
#اختصاصی
#تربیتی
🌗 تفکر خلّاق و انتقال پیام اثربخش معارفی به دانشجویان
✍️دکتر امیرمحسن عرفان
🔻درآمد
🔹توانایی «فکر خلاق» به مراتب بیشتر از «فناوری آموزشی» در کیفیسازی تدریس نقش دارد. توجه به این نکته مهم است که به جای انتقال پر حجم اطلاعات به مخاطب، باید رویکرد و نگرش دانشجویان به مسائل معرفتی را تغییر داد. مدرسان این حوزه نیازمند آشنایی با مهارتهای «تفکر خلاق» هستند تا بتوانند راه حلهایی برای پیشبرد هرچه بهتر کلاس درس داشته باشند.
🔸لزوماً در حوزه تدریس با کمک تکنولوژیهای آموزشی نمیتوان به اهداف رسید. مدرس در حوزه تدریس نیازمند تفکر عمیق در اهداف و چگونگی تصمیمگیری و برنامهریزی خود و نگاهی کیفی به مسائل است. به همین دلیل، تفکر بالاترین سطح ویژگی انسانی برشمرده میشود.
🔹در تدریس معارف اسلامی در دانشگاهها شاخصههای اندیشهای و فکری استاد اهمیت بیشتری مییابد؛ زیرا در دروس معارف، «حال» بیش از «قال» و «منش» بیش از «روش» اثر دارد. در درس معارف «منش استاد» مورد قضاوت دانشجو قرار میگیرد. اگر استاد معارف عملیترین روشها را اجرا کند، ولی منشش دینی نباشد، موفق نمیشود.
🔸ادامه مطلب در فایل pdf
📚نشریه معارف، شماره 119، آذر و دیماه 1402.
📍👇کانال نشریه معارف:👇📍
https://eitaa.com/maarefmags_ir
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
#فلسفه_ذهن
📣#کارگاه یک روزه رویکرد های ضدماتریالیستی جدید در فلسفه ذهن
🔰 مزایای دوره :
🔹اعطای گواهی
🔹 بهره مندی از اساتید مجرب
🕰زمان برگزاری : ۲۶ بهمن ماه
⏰مهلت ثبت نام ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲
💵هزینه دوره 50 هزارتومن
📝نحوه ثبت نام :
ارسال پیام به آی دی ادمین انجمن در پیام رسان ایتا
🆔 @admin_anjoman313
📌مکان: قم،بلوار جمهوری اسلامی ، کوچه۲، فرعی اول سمت چپ،سالن همایش دبیرخانه انجمن ها و قطب های علمی حوزه https://nshn.ir/QbsVQANxQfo_
🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
هدایت شده از لبیک یا زینب
📲دوره vip تولید محتوا با هوش مصنوعی
🔷آموزش تولید محتوای هوش مصنوعی
🔷آموزش تولید ویدیو با هوش مصنوعی
🔷آموزش تصویر سازی قرآن با هوش مصنوعی
🔷آموزش تولید محتوا (ابزارها و الزامات)
🔷آموزش ادمینی محتوا در فضای مجازی
🔷اشتراک صدها ایده درآمدزایی با تولید محتوای هوشمند
❇️مهلت ثبت نام ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
(تعداد به صورت محدود)
❇️هزینه ثبت نام ۲۵۰ هزارتومان
آیدی ثبت نام:
@Mohs1371
_________
🌐تشکیلات تربیتی رسانه ای میعاد
هدایت شده از کانال تخصصی تجربیات پژوهشی اساتید و صاحب نظران
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان*
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
*سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:*
نشست چهل و هشتم با حضور:
*سرکارخانم دکتر سهیلا پیروزفر*
*دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی*
زمان:
*دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۳*
*از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰*
لینک ورود به نشست:
https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
کانال فایلهای صوتی سلسله نشست های تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران 👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4146659506C29e0052165
هدایت شده از دانشگاه شهید مطهری (ره)
"دوره آموزشی تقویت مهارتهای زبانی (مکالمه عربی)"
با ارائه گواهی رسمی از معاونت پژوهشی دانشگاه شهید مطهری (ره)
@motahari_student
هدایت شده از ارشا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔😔 هدایت فرزند شما در دست کیست؟
💢 هر آنچه هدایتگر او در کودکی است در نوجوانی نیز هدایتگر او خواهد بود
❇️ حتی نوع بازیهایی که برای او انتخاب می کنید، نوع دلخوشیهایی که برای او رقم میزنید، ... در شکل گیری شخصیت و هویت او در نوجوانی تعیین کننده هستند!
👈 انتخاب کنید: شما یا موبایل، فرمان دست کیست؟
#کنترل_گوشی
#بازی
#مراقبت_از_فرزندان
#فرزند_پروری
#دکتر_علی_صادقی_سرشت
به جمع #ارشایی_ها بپیوندید👇
✅ http://eitaa.com/Arsha_s
هدایت شده از ارشا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکار حفظ خانواده
طبق فرمایش پیامبر (ص) راهکار های حفظ خانواده چهار تا معرفی شده است:
👈 اول از همه اینکه پدر و مادر ها باید به آیه: «افعلوا الخیر» عمل کنند.
یعنی اول از همه خودشان در خانه خوبی کنند که این خود یک عامل بسیار قوی است
👈 دوم اینکه فضای خانه جوری باشد که یاد خدا در آن باشد
👈 سوم و چهارم امر به معروف و نهی از منکر برای فرزندانمان است
💢 حواسمان باشد که به بهانه فضولی در کار فرزندانمان از آنها غافل نشویم و به آنها کمک کنیم
به جمع #ارشایی_ها بپیوندید👇
✅ http://eitaa.com/Arsha_s
🌹مارا به دوستانتان معرفی کنید🌹
#حفظ_خانواده
#فرزند_پروری
#دکتر_علی_صادقی_سرشت
✅ http://eitaa.com/Arsha_s
▫️بسته مطالعاتی پیشنهادی پژوهشگاه به مناسبت ایام دهه فجر
🔰همزمان با فرارسیدن ایامالله مبارک #دهه_فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛
🔸 در این بسته پیشنهادی آثار چاپ شده #پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی همچون: نهضت امام خمینی(ره)، بازخوانی علل وقوع انقلاب اسلامی، بازتاب جهانی انقلاب اسلامی، تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای اسلامی، انقلاب و ارزشها، درخشش عهد قدسی و چندین اثر ارزشمند دیگر برای علاقمندان آمده است.
🔍 اطلاعات بیشتر👇
🌐 iict.ac.ir/dfajr
#کتاب
#دهه_فجر
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
What does hijab means for Muslim women?
@isdinternational
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | معجزه مشارکت
✏️ حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت قوی چگونه مشکلات کشور را حل خواهد کرد...
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
آموزش و پرورش فارس
هدایت شده از هسته مطالعات اسلامی در حوزه بین الملل
📚 معناشناسی قرآن در اندیشه شرق شناسان، با تاکید بر ایزوتسو
✍️ علی شریفی
تعداد صفحات :۳۰۴
سال نشر:۱۳۹۴
هدایت شده از هسته مطالعات اسلامی در حوزه بین الملل
#معرفی_کتاب
معناشناسی قرآن به عنوان یکی از شاخه های زبان شناسی، سالیانی است که در مسیر فهم قرآن به کار گرفته شده است. قوم زبان شناسی، مهمترین مکتب معناشناسی است و ایزوتسو به عنوان چهره برجسته آن، در دو اثر خود؛ «خدا و انسان در قرآن » و «مفاهیم اخلاقی دینی قرآن » شاخصی موفق از کاربرد معناشناسی در حوزه قرآن کریم است.
اثر پیش روی، تلاش دارد ضمن مطالعه، نقد و بررسی آثار معناشناختی شرق شناسان در عرصه قرآ نپژوهی، پرتویی بر این آثار بیفکند و ضمن اجتناب از آسیب های این مطالعات، بتواند از نقاط مثبت آن ها در مسیر فهم روشمند قرآن کریم به منظور نیل به آمال بلند جامعه اسلامی بهره مند شود.
در این پژوهش با بررسی و نقد مکاتبِ مختلف معناشناسی قابل استفاده در مسیر فهم قرآن کریم، دیدگاه مکتب قوم زبانشناسی(مکتب بُن) به عنوان برجستهترین مکتب در این میان مورد تدقیق بیشتری قرار گرفته است. چهره شاخص این مکتب، ایزوتسو میباشد که با نگارش سه کتاب مهم «خدا و انسان در قرآن» -که در آن مبانی روش شناسیاش را نیز به تفصیل بیان کرده است و «بررسی معناشناسی مفاهیم اخلاقی ـ دینی در قر آن» و بالاخره «مفهوم ایمان در کلام اسلامی» (هر چند در حوزه دیگری نگاشته شده است، اما از لحاظ روششناسی به کار ما میآید) تجربه خوبی در حوزه مطالعات قرآنی برای خود کسب کرده است.
به ویژه که روش او توسط همکاران و شاگردانش پی گرفته شد و حاصلی از آن، فعالیت شینیا ماکینو در حوزه شناخت معنایی و کشف شبکه ارتباطی و جهان بینی حاکم بر ساخت قرآن درباره «آفرینش و رستاخیز» است.ترجمه همه این آثار به فارسی و جایگاهی که ایزوتسو در ایران پیدا کرد و توجه به روش او، نگارش مقالات، برپایی همایشها و تدریس آثار او در محافل علمی قرآنی، همه و همه، سابقه خوبی برای استفاده از این شیوه معناشناسی، بر جای گذاشته است.
فصل اول به تبیین کلیاتی درباره شرقشناسی و سیر تاریخی آن با تمرکز بر مطالعات قرآنی و زبانشناسی دارد.ارزیابی روششناسی شرقشناسان، بررسی روند تطور نظرات آنان پیرامون اسلام و قرآن و مرور اجمالی پژوهشهای قرآنی و زبانشناختی آنان در دو قرن اخیر، بخش اول این فصل را تشکیل میدهد.
بخش دوم این فصل نیز به بررسی کلیاتی پیرامون دانش زبانشناسی و کاربردهای آن در مطالعات قرآنی، معناشناسی و اهمیت آن و رابطه آن با تفسیر و هرمنوتیک میپردازد.
در فصل دوم که معنون به مکاتب معناشناسی در عرصه قرآنپژوهی شرقشناسان است، مکاتب مطرح معناشناسی مورد بررسی قرار گرفته وآنگاه کاربردهای قرآنی آنها نیز تحلیل و دسته بندی شده است.
مبانی و روش فهم قرآن در مکتب قوم زبانشناسی عنوان فصل سوم است. با توجه به این که مطرحترین مکتب در زمینه معناشناسی در عرصه قرآن پژوهی، مکتب قوم ـ زبانشناسی میباشد و ایزوتسو به عنوان فرد شاخص در این زمینه به شمار میرود مبانی و روش شناسی وی و شاگردش ماکینو در این فصل به تفصیل، تشریح و بازخوانی شده است.
سرانجام در فصل چهارم، روش معناشناسی ایزوتسو به عنوان نماد شاخص مکتب قوم ـ زبانشناسی از جهات مختلف مورد بررسی و نقد واقع شده، نقاط قوت و ضعف این روش در مطالعات قرآنی مورد ارزیابی قرار گرفته است.بخش پایانی رساله نیز اختصاص به نتیجهگیری از کلیه مباحث مطروحه دارد.
آنچه که در تبیین جنبه نوآوری این کتاب باید گفت این است که تلاش کردیم اولاً کلیه آرای معناشناختی و همه مکاتب مطرح تا حد امکان استقصاء شده و مورد بررسی و نقد قرارگیرند و ثانیا در این راستا مکتب قوم ـ زبانشناسی که ایزوتسو چهره برجسته آن است با تأکید ویژه مورد تدقیق و نقد قرار گیرد.
در کتاب حاضر دیدگاههای عمدۀ معناشناسی شرقشناسان دربارۀ قرآن کریم نقد و بررسی شده است. ابتدا شرقشناسی، سیر تاریخی آن و پژوهشهای قرآنی شرقشناسان در دو قرن اخیر مورد مطالعه قرار گرفته است. سپس در خصوص دانش زبانشناسی و کاربردهای آن در مطالعات قرآنی صحبت شده است. در ادامه چیستی معناشناسی، اهمیت آن و رابطه آن با هرمنوتیک و تفسیر بیان شده است.
در فصل بعدی مکاتب معناشناسی در عرصۀ قرآنپژوهی شرقشناسان به طور کامل بررسی شده و همچنین مبانی و روش فهم قرآن در مکتب قوم زبانشناسی مطرح شده است. در نهایت نیز روش ایزوتسو نقد و بررسی شده است.
🍃 #صورت_برزخی_اشخاص
🔸سوال ؛ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟
🔻پاسخ آیه الله حسن زاده آملی (ره) :
بله.
🔹 هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد.
◽️اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است
◽️ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است.
◽️و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است.
◽️ و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده اند، "ملَك" (فرشته)است
◽️و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك،
با ترک انواع معصیت، بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است.
🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به پنج گونه تقسیم میشود :
بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان .
حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است.
نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید ...!
23.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
#فانوس_زندگی(۲۷)
💫 در این دوران چه برنامه ای برای حفظ جوانها از فساد و ارتباط با خدای سبحان وجود دارد؟
▫️یک برنامه ی هفت قسمتی و کارآمد
📢 #نَشـــــــر = صــــدقه جاریه 🌱
🆔 @shamime_din
.
کتاب ایران؛ دیروز، امروز، فردا؛ تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران، که به قلم استاد ارجمند آقای محسن نصری که خود از اساتید درس انقلاب اسلامی بوده و این اثر حاصل تدریس ایشان در دانشگاهها و سایر مراکز علمی است، نگارش یافته، تحلیلی است بر فرآیند گذار تحولات سیاسی_اجتماعی ایران که از حدود صد سال پیش آغاز و پس از فراز و فرودهای گوناگون به انفجار نور انجامید.
نویسنده محترم فرایند تحولات سیاسی_اجتماعی ایران را در سه مرحله مورد بررسی قرار می دهد. مرحله اول «ایران دیروز» مربوط به تحولات سیاسی_اجتماعی ایران در عصر پهلوی است. در این دوره رخدادهای مهمی که هر یک به مثابه ی نقطه ی عطفی در شکلگیری انقلاب اسلامی به شمار می رود، مورد تحلیل قرار گرفته است. مرحله دوم «ایران امروز» مربوط به دوران جمهوری اسلامی است. از مهمترین مباحث در بررسی این دوره، دستاوردشناسی، امام شناسی و آسیب شناسی انقلاب اسلامی است. مرحله سوم «ایران فردا» که آینده شناسی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می دهد.