💠 ابطال حق طلاق
👨🏻🏫حق طلاق طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی بر عهده زوج میباشد و زن هیچ گونه حقی در خصوص طلاق گرفتن ندارد. مگر اینکه شرایط زندگی از جمله، عدم پرداخت نفقه زن از طرف مرد، عُسر و حرج و در مضیقه بودن زن در زندگی مشترک این حق را به او بدهد که با وجود اینکه قانون، حق طلاق را به مرد داده است وی میتواند از مرد طلاق بگیرد.
✅شرایط ابطال حق طلاق:
1️⃣توافق طرفین: هر دو طرف باید در مورد ابطال حق طلاق توافق داشته باشند.
2️⃣عدم رعایت شرایط وکالت: اگر وکالت در طلاق بهدرستی انجام نشده باشد، میتواند باطل شود.
3️⃣اثبات عدم صلاحیت: در صورت اثبات عدم صلاحیت یا خیانت طرف مقابل.
📚قانونخانواده
📎 #حقوق_خانواده
📎 #ابطال_حق_طلاق
💢حسن خلق / شرافت خانوادگی
💐 امام على عليهالسلام:
🌺حسنُ الأخْلاقِ بُرْهانُ كَرَمِ الأعْراقِ.
🌸 حسن اخلاق، دليل بر شرافت خانوادگى است.
غرر الحكم: ج3، ص392، ح 4855
📎 #حسن_خلق
📎 #شرافت_خانوادگی
💠 سلب حضانت فرزند از پدر
👨🏻🏫حضانت به معنای نگهداری و تربیت فرزند است. این مسئولیت شامل مراقبت جسمی و روحی از کودک، تأمین نیازهای روزانه و ایجاد محیطی مناسب برای رشد و تربیت او میشود. حضانت معمولاً به والدین یا سرپرستان قانونی سپرده میشود.
♦️سلب حضانت فرزند از پدر به معنای گرفتن حق نگهداری و تربیت کودک از اوست. این امر معمولاً در شرایطی اتفاق میافتد که پدر نتواند نیازهای اساسی کودک را تأمین کند یا به دلایل اخلاقی و رفتاری، صلاحیت لازم را نداشته باشد. دادگاه با بررسی شرایط و با در نظر گرفتن مصلحت کودک، تصمیم به سلب حضانت میگیرد.
🟢موارد سلب حضانت از پدر:
1️⃣ناتوانی مالی یا عدم تأمین نیازهای کودک
2️⃣سوءرفتار یا خشونت
3️⃣اعتیاد به مواد مخدر یا الکل
4️⃣عدم ثبات روانی
📚قانونخانواده
📎 #حقوق_خانواده
📎 #سلب_حضانت
✳️ وابستگی کودک 7 ساله
👨🏻🏫 قطعا هر چیزی علتی دارد و خود به خود به وجود نمیآید. مثلا رفتارهای والدین میتواند وابستگی در کودک ایجاد کند. والدینی که مراقبت افراطی از کودکشان دارند و یا حمایتگری بیش از حد دارند، طبیعتا ایجاد وابستگی میکند. یا اینکه فرزند از چیزی ترسیده، که این ترس موجب اضطراب و وابستگی فرزند میشود.
🖋آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای اجتماعی خیلی مهم است. این مهارتها را خودتان یاد بگیرید و بعد به شیوههای مختلف آنها را به فرزندتان آموزش دهید. البته نه به صورت مستقیم، بلکه راهکارهایی وجود داره که میتوان به صورت غیرمستقیم این آموزشها را عملیاتی کرد.
📎 #تربیت_فرزند
📎 #وابستگی
💢 دست دادن به پسر نابالغ
⁉️ سؤال:
حکم دست دادنِ خانم معلم به دانش آموز پسرِ پایه پنجم ابتدایی چیست؟
✍️ پاسخ:
🔹 اگر پسر به سن تمییز رسیده و ممیز باشد، باید زن نامحرم از دست دادن یا دست زدن و لمس او اجتناب کند.
🔸 ممیز کسی است که بالغ نشده ولی خوب و بد را میفهمد و به حدّی رسیده که مورد نظر شهوانی است و سن تمییز، به تبع اختلاف اشخاص در استعداد و درک و هوش، مختلف است.
📚 پینوشت:
بخش استفتائات پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/news/328253
📎 #احکام_پوشش
📎 #احکام_نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطرهبازی بعد از ۱۱ سال
🔹خبرنگار صداوسیما سراغ دانشآموزی رفته که ۱۱ سال پیش روز اول مهر گفته بود از شروع فصل مدارس خوشحال نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت رهبر انقلاب از روز اول مدرسه و اولین معلم خود
✳️دادن حق انتخاب به کودک
👨🏻🏫 انعطافپذیری و دادن اختیار به کودک در انتخابهایی که از طرف والدین پذیرفته شده و باعث بروز مشکل نمی شود، به کاهش لجبازی کمک میکند ولی در صورت بروز رفتارهای آسیبزا همراه با لجبازی، والدین باید با قاطعیت رفتار کنند.
⬅️البته منظور از جدی بودن پرخاشگری و توهین نیست و والدین تنها باید روی کلام خود ایستادگی داشته باشند تا کودک متوجه شود با بدرفتاری چیزی را به دست نمی آورد. (مثل تکنیکهای سوزن گیرکردن، لنگر انداختن)
📎 #اقتدار
📎 #فرزند_پروری
♦️کمک به کودک آشفته
👨🏻🏫یاری دادن به کودکان با تکیه بر احساسات و عواطف. وقتی فرزندنمان بخاطر مسئلهای غمگین است و بهم ریخته، با راهکارهایی میتوانیم حال خوبی در او ایجاد کنیم.
1️⃣ با توجه و دقت کامل به سخنان او گوش دهیم.
2️⃣احساساتش را با ادای کلمات تایید کنیم.
3️⃣ طرز برخورد ما بخشی از همدلی است، اگر عمیق نباشد، کودک متوجه میشود.
📎 #همدلی
📎 #فرزند_پروری
🖼 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنیم:
📖حدیث امروز :
✳️ امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) :
سوگند به خدایی که هر صدایی را میشنود ، هر کس دلی را شاد کند ؛ خداوند از آن شادی برای او لطفی قرار می دهد که به هنگام مصیبت چون آب زلالی بر او باریدن گرفته و تلخی مصیبت را بزداید.
📗 نهج البلاغه ، حکمت ۲۵۷
🪧تقویم امروز:
دوشنبه
☀️ ۲ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی
🌙 ۱۹ ربیعالاول ۱۴۴۶ هجری قمری
🎄 23 سپتامبر 2024 میلادی
🔖 مناسبت امروز:
🪖هفته دفاع مقدس
سلام امام زمانم✋🌸
این تار ناپیداے محبت را تو از آستان معطرت به قلبم کشیدهاے ...
تو بیآنکه ببینمت، اینگونه مرا بیقرار چهرهے دلربایت کردهاے ...
تو بیآنکه لایق باشم، تار و پود وجودم را با یاد خودت پیوند زدهاے ...
تو چشمان بینصیبم را به مسیر سبز انتظار، دوختهاے ...
تو مرا شیفتهے خود کردهاے ...
تو چقدر خوبی، چقدر مهربانی، چقدر عزیزے، چقدر نزدیکی ...
کاش ببینمت پیش از آنکه بمیرم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهم جا بده توی حرم . . . ❤️🩹 .
صَباحاً اَتَنَفَسُ.. بِحُبِ الحُسَین💚
🍃رو به شش گوشهترین
قبلهی عالم
هر صبح بردن نام
حسیـــن بن علی میچسبد:
چِــقَدَر نـام تــو زیبـاست
اَبــاعَبـــــدالله...
هرکسی داد سَلامی به تو
و اَشکَش ریخت ،،،
او نَظـَرکَــردهی زَهــراست...
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ
وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ
وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ
وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
وعَلی العباس الحسُیْن...
ارباب بيکفن ســــــــلام...
#صبحم_بنامتان_اربابم
دعای عهد.mp3
9.72M
🌸 دعای عهد
#قرار_صبحگاهی
🦋هدیه به مادر امام زمان
✨🕊الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🕊✨
🌼 دعای عهد با #امام_زمان عج
✨قرار تجدید بیعت با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف ✨
═══ ೋ🌿🌹🌿ೋ══
🌺🌸🌺🌸🌺
✨از امام صادق (ع)روایت است:
⚡️هرکہ چهل صباح دعای عهد رو بخواند، از یاوران حضرت مهدی (عج)باشد واگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خدا او را از قبر بیرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد وحق تعالی بہ هر ڪلمہ هزار حسنه او را ڪرامت فرماید وهزار گناه از او محو نماید⚡️
#دعای_عهد
⛅️آغاز روز با دعای دلنشین عهد⛅️
☘🌹☘🌹☘
بسم اللّه الرحمن الرحيم
اَللّـهُمَّ رِبَ النّورِ الْعَظيمِ، وَرَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفيعِ، وَرَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَمُنْزِلَ التَّوْراةِ والإنجيل وَالزَّبُورِ، وَرَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَمُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ، وَرَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبينَ والأنبياء وَالْمُرْسَلينَ، اَللّـهُمَّ اِنّي اَسْاَلُكَ بِوَجْهِکَ الْكَريمِ، وَبِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنيرِ وَمُلْكِكَ الْقَديمِ، يا حَيُّ يا قَيُّومُ اَسْاَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذي اَشْرَقَتْ بِهِ السَّماواتُ وَالاَْرَضُونَ، وَبِاسْمِكَ الَّذي يَصْلَحُ بِهِ الاَْوَّلُونَ والآخرون، يا حَيّاً قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَيا حَيّاً بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ وَيا حَيّاً حينَ لا حَيَّ يا مُحْيِيَ الْمَوْتى وَمُميتَ الاَْحْياءِ، يا حَيُّ لا اِلـهَ اِلّا اَنْتَ، اَللّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الاِْمامَ الْهادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقائِمَ بأمرك صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ و عَلى آبائِهِ الطّاهِرينَ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها سَهْلِها وَجَبَلِها وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَعَنّي وَعَنْ والِدَيَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَما اَحْصاهُ عِلْمُهُ وأحاط بِهِ كِتابُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في صَبيحَةِ يَوْمي هذا وَما عِشْتُ مِنْ اَيّامي عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ في عُنُقي، لا اَحُولُ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَداً، اَللّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وأعوانه وَالذّابّينَ عَنْهُ وَالْمُسارِعينَ اِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلينَ لأوامره وَالُْمحامينَ عَنْهُ، وَالسّابِقينَ اِلى اِرادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ، اَللّـهُمَّ اِنْ حالَ بَيْني وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذي جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فأخرجني مِنْ قَبْري مُؤْتَزِراً كَفَنى شاهِراً سَيْفي مُجَرِّداً قَناتي مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدّاعي فِي الْحاضِرِ وَالْبادي، اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ، وَاكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وأوسع مَنْهَجَهُ وَاسْلُكْ بي مَحَجَّتَهُ، وَاَنْفِذْ اَمْرَهُ وَاشْدُدْ اَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّـهُمَّ بِهِ بِلادَكَ، وَاَحْيِ بِهِ عِبادَكَ، فَاِنَّكَ قُلْتَ وَقَوْلُكَ الْحَقُّ : (ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ اَيْدِي النّاسِ) فَاَظْهِرِ الّلهُمَّ لَنا وَلِيَّكَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِكَ حَتّى لا يَظْفَرَ بِشَيْء مِنَ الْباطِلِ إلّا مَزَّقَهُ، وَيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اَللّـهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِكَ، وَناصِراً لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ ناصِراً غَيْرَكَ، وَمُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ اَحْكامِ كِتابِكَ، وَمُشَيِّداً لِما وَرَدَ مِنْ اَعْلامِ دينِكَ وَسُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَاجْعَلْهُ اَللّـهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِن بَأسِ الْمُعْتَدينَ، اَللّـهُمَّ وَسُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَمَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِكانَتَنا بَعْدَهُ، اَللّـهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الاُْمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، اِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعيداً وَنَراهُ قَريباً، بِرَحْمَتِـكَ يـا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ .
☘🌹☘🌹☘
سه مرتبه میگویی : اَلْعَجَلَ الْعَجَلَ يا مَوْلاىَ یاصاحب الزمان
التماس دعا
#ڪانال_ما_را_بہ_اشتراڪ_بگذارید👇👇
┏━━━🍃🧕🌸🍃━━━┓
@dadhbcx
┗━━━🍃🌸🧕🍃━━━┛
🔷 مشکل دوستیابی در مدرسه
به فرزندتان بگویید که
👇👇👇
🔹دوست پیدا کردن طبیعی است و همه بچهها به دوست نیاز دارند.
🔹 شما از داشتن او خیلی خوشحالید و او را دوست دارید. این اعتمادبهنفس او را برای پیدا کردن دوستان جدید افزایش خواهد داد.
🔹باید خود را به دیگران معرفی کند و سعی کند با آنها صحبت کند.
🔹 باید مهربان و با احترام با دیگران رفتار کند. این رفتار او را به دیگران جذب خواهد کرد
✳️والدين ناهماهنگ
👨🏻🏫والدین ناهماهنگ به نوعی محصولاتی بیمار تولید میکنند. در این الگو یکی از والدین با امری موافق است و دیگری مخالف. فرزندان چنین والدینی سردرگم هستند و از نظر اخلاقی ضعیف تربیت میشوند. چون آنها اصول محکمی را برای تربیت نمیشناسند.
◀️ آنها از رفتار و گفتار والدینی که یکسان، هماهنگ، ثابت و مستمر باشند، به درستی و نادرستی امور پِی میبرند.
📎 #انواع_والدین
📎 #فرزند_پروری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧕 حجاب و دختر کم سن و سال
❓ مسئله حجاب رو چطور برای دختر کم سن و سالم توضیح بدم؟
📣حجتالاسلام رضا #محمدی
#تربیت_دینی
#تربیت_فرزند
کانال ܢܚܝ̇ߺܭَــܝ ܫܦ̇ـــߊܦ̇ߺܙ و حـܥܼــߊܥ̣ߺ
#مردےدرآئینہ 💙 #قسمتسےودوم #رمانمعرفتے :) #قلمشہیدسیدطاهاایمانے 🌱 در جستجوے حقیقت پدرش در
#مردےدرآئینہ 💙
#قسمتسےوسوم
#رمانمعرفتے :)
#قلمشہیدسیدطاهاایمانے 🌱
بطرے اسڪاچ
برگشتم سمت در ...
- هيچ چيز مشخص نيست خانم تادئو ...
نگاه امیدوارش مایوس شد ...
- فڪر مےڪنم اونها رو از آقاے ساندرز گرفتہ باشہ ... دقيق چيزے يادم نمياد ولے شايد جواب سوال تون رو پيش اون پيدا ڪنيد ...
چشم هاش مصمم تر از آدمے بود ڪہ از روي حدس و گمان... اون حرف رو بزنہ ... شايد نمےدونست اون فايل چيہ ... اما شڪ نداشتم ڪہ مطمئن بود جواب سوالم پيش دنيل ساندرزه ...
در ماشين رو بستم اما قبل از اينڪہ فرصت استارت زدن پيدا ڪنم ... يہ نفر چند ضربہ بہ شيشہ زد ... آقاے تادئو بود ... شیشہ رو ڪہ ڪشیدم پایین، موبايلش رو از جيبش در آورد ...
- ڪارآگاه ... ميشہ اون فايل ها رو براے منم بريزيد؟ ... مےخوام چيزهايے ڪہ پسرم بهشون گوش مےڪرده رو، منم داشتہ باشم ...
دستش رو گذاشت روے در ماشين ... حس ڪردم پاهاش بہ سختے نگهش داشتہ ...
- سوار شيد آقاے تادئو ... هوا يڪم سرد شده ...
نشست توے ماشين ... ڪمے هم از پسرش حرف زد ... وقتے از تغييراتش مےگفت ... چشم هاش برق مےزد ... چقدر اميد و آرزو توے چهره خستہ اون بود ...
هنوز ديروقت نبود ... هنوز براے اینڪہ برم سراغ ساندرز و زنگ خونہ اش رو بہ صدا در بيارم دير نشده بود ... اما حالم خيلے بد بود ... وقتے بہ پدر و مادرش فڪر مےڪردم و چهره و حالت اونها جلوے چشمم مےاومد ... با همہ وجود دلم مےخواست جوابے پيدا ڪنم ... جوابے ڪہ توے اون مجبور نباشم بہ اونها، چيز دردناڪ تر و وحشتاڪ ترے رو بگم ... جوابے ڪہ درد اونها رو چند برابر نڪنہ ...
بہ اوبران قول داده بودم ... فردا مجبور نباشہ من رو از ڪنار خيابون جمع ڪنہ... بہ جاے بار ... جلوے سوپرمارڪت ايستادم ...
توے خونہ خوردن شايد حس تنهايے رو چند برابر مےڪرد اما حداقل مطمئن بودم ... صبح چشمم رو توے جوب يا ڪنار سطل هاے آشغال باز نمےڪنم ...يہ بطرے برداشتم ... گذاشتم روے پيشخوان مغازه ...
دستم رو بردم سمت ڪيفم تا ڪارتم رو در بيارم ...
سنگين شده بود ... انگشت هام قدرت بيرون ڪشيدن اون ڪارت سبڪ رو نداشت ... چند لحظہ بہ ڪارت و بطرے اسڪاچ خيره شدم ...
- حالتون خوبہ آقا؟ ...
نگاهم ناخودآگاه برگشت بالا ...
- بلہ خوبم ... از خريد منصرف شدم ...
و از در مغازه زدم بيرون ...
ڪنار ماشين ايستادم و بہ انگشت هام خيره شدم ...
- چہ بلايے سر شماها اومده؟ ...
🌸به نیت فرج امام زمانمون
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌸
کانال ܢܚܝ̇ߺܭَــܝ ܫܦ̇ـــߊܦ̇ߺܙ و حـܥܼــߊܥ̣ߺ
#مردےدرآئینہ 💙 #قسمتسےوسوم #رمانمعرفتے :) #قلمشہیدسیدطاهاایمانے 🌱 بطرے اسڪاچ برگشتم سمت د
#مردےدرآئینہ 💙
#قسمتسےوچهارم
#رمانمعرفتے :)
#قلمشہیدسیدطاهاایمانے 🌱
ستایش از آنِ خداوندے است ...
سوار ماشين ... بہ خودم ڪہ اومدم جلوے در آپارتمان دنيل ساندرز بودم ... با زنگ دوم در رو باز ڪرد ...
- خواب بوديد؟
جا خورده بود ... لبخندے زد ...
- نه ڪارآگاه ... بفرماييد تو ...
دختر 4، 5 سالہاے ... واقعا زيبا و دوست داشتنے ... با فاصلہ از ما ايستاده بود ... رفت سمتش و دستے روے سرش ڪشيد ...
- برو بہ مامان بگو مهمون داريم ...
- چندان وقتتون رو نمےگيرم ... بعد از پرسيدن چند سوال اينجا رو ترڪ مےڪنم ...
چند قدم بعد ... راهروے ورودے تمام شد ... مادرش روے ویلچر نشست بود ... بافتنے مےبافت و تلوزيون نگاه مےڪرد ...
از ديدن مادرش اونجا، خيلے جا خوردم ... تصويرے بود ڪہ بہ ندرت مےتونستے شاهدش باشے ... زمينگيرتر از اين بہ نظر مےرسيد ڪہ بتونہ بہ پسرش اجاره بده ...
- منزل شيڪے داريد ... مادرتون هم با شما و همسرتون زندگے مےڪنہ؟ ...
با لبخند با محبتے بہ مادرش نگاه ڪرد ... و دوباره سرش برگشت سمت من ...
- ڪار پرونده بہ ڪجا رسيد؟ ... موفق شديد ردے از قاتل پيدا ڪنيد؟...
دستم رو ڪردم توے جيبم و گوشے موبايلم رو در آوردم ...
- در واقع براے چيز ديگہاے اينجام ... مےخواستم ببينم مےتونيد اين فايل رو شناسايے ڪنيد و بهم بگيد چيہ؟ ...
و فايل صوتے رو اجرا ڪردم ... لبخند عميقے صورتش رو پر ڪرد ... لبخندے ڪہ ناگهان روے چهره اش خشڪ شد ... و در هم فرو رفت ...
- فڪر مےڪنيد اين بہ مرگ ڪريس مربوطہ؟ ...
تغيير ناگهانے حالتش، تعجب عميقم رو برانگيخت ...
- هنوز نمےتونم در اين مورد با قاطعيت حرف بزنم ...
با همون حالت گرفتہ روے دستہ مبل نشست ... و چشمان ڪنجڪاو من، همچنان در انتظار پاسخ اين سوال بود ...
لبخند دردناڪے چهره اش رو پر ڪرد ... لبخندے ڪہ سعے داشت اون تبسم زيباے اول رو زنده ڪنہ ...
- چيزے ڪہ شنيديد ... آيات اول قرآنہ ... سوره حمد ... آيات ستايش خدا ... حمد و ستايش از آنِ خداوندے است ڪہ پرورش دهنده مردم عالم است ...
چپترها بہ مفهوم بخش يا قسمت نيست ... هر ڪدوم از اون چپترها يڪے از سوره هاے قرآنہ ...
چهره من غرق در تحير بود ... تحيرے ڪہ اون بہ معناے ديگہاے برداشت ڪرد ...
- قرآن ڪتاب الهے آخرين فرستاده و پيامبر خدا ... حضرت محمده ... ڪتابے ڪہ براے هدايت انسان ها بہ سمت درستي و ڪمال نازل شده ...
ناخودآگاه یہ قدم برگشتم عقب ...
- اسم قرآن رو شنيده بودم ... اما ... اين يعنے؟ ... تو ... يڪ...
و همزمان گفتیم ...
- مسلمان ...
- عربے ... ؟ ...
«اللّهُمَ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفرج»
✳️ والدین بیمار و عصبی
👨🏻🏫 والدینی که دچار اختلالات روانی میباشند، معمولاً فرزندانی بیمار تربیت میکنند، این والدین به دو دسته تقسیم می شوند:
1️⃣ والدینی که دارای بیماریهای عصبی هستند، مانند وسواس و اضطراب.
2️⃣ والدینی که خود شیفته بوده و یا اختلال شخصیت دارند.
♨️دسته اول به دلیل ناتوانی و در معرض گذاشتن الگوهای غلط، ریسک تربیت فرزندانی بیمار را افزایش میدهند.
♨️دسته دوم به دلیل اینکه توانایی برقراری ارتباط صحیح با فرزندان خود ندارند، فرزندانی بیمار تربیت میکنند.
📎 #والدین_بیمار
📎 #فرزند_پروری