eitaa logo
آیت الله العظمی جوادی آملی
26.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
211 فایل
کانال رسمی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) 💬 تلفن دفتر قم: 02537841841 🗨 سامانه پیامکی سوالات شرعی 100007233 💻ایمیل : daftar@esra.ir ارتباط با ادمین @ad_javadi_amoli کانال ما در تلگرام https://t.me/+VXIEqclS3sGLHASk
مشاهده در ایتا
دانلود
«يزيد گفت: نه دين و وحی ای آمد و نه قرآنی نازل شد: «فلا خبر جاء ولا وحی نزل». امويان به خيال خام خود، پس از دربند كردن دين و به زنجير كشيدن آن، پنداشتند كه دين را اعدام كردند و به ، دين را كه بازيچه مي‏دانستند، از بين بردند؛ ولی امام سجاد و زينب(عليهماالسلام) در صحابت سالار شهيدان و با رهبری آن ذات مقدس، دين را زنده كردند و غل‏های سنگين و زنجيرها را از دست و پای دين باز كردند و آن‏ها را به درب خانه ناميمون بنی اميّه و بني‏مروان زدند و برای ابد رسوا و منكوبشان ساختند.» کتاب: وحی و نبوت در قرآن، ص۱۸۸ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن (معاد در قرآن ۱) جلد ۴ اثر ارزشمند آیت‌الله العظمی جوادی آملی: معاد كه پایان جهان است، آغاز حیات جاوید ‌‌می‌باشد كه مرگ را در آستانۀ سرای خود ذبح كرده و جاودانگی و خلود را به ارمغان ‌می‌آورد و نیاز فطری هر موجود حیاتمندی را پاسخ مثبت گفته و مرگ را به حریم خود راه نمی‌دهد. تأمل در چنین حقیقتی از اهمیت و ضرورت فراوانی برخوردار است. گزاره‌‌های عمدۀ جهان قیامت، سنت‌های حاكم بر آن و حقایق مهم و اساسی این نشئه، تنها از قرآن كریم برخاسته است. بر این اساس چهارمین مجلد از سلسلۀ ذهبیه «تفسیر موضوعی قرآن كریم»، با برعهده گرفتن این مهم، در دوازده بخش به موضوعات ذیل ‌می‌پردازد: یاد معاد، دنیا و آخرت، منكران معاد، امكان معاد، ضرورت وقوع معاد، مرگ و قبر و برزخ، شهید و شهادت، نشانه‌های قیامت، نام‌ها و حوادث قیامت، سؤال در قیامت، گواهان رستاخیز، نامۀ اعمال و... . 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
«مَن ماتَ و لَم يَغْزُ ، و لَم يُحدِّثْ نفسه بغزو ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ كسی كه بميرد و در جنگ شركت نكند و در آن نباشد، بر شاخه‏ای از نفاق مرده است. اين حديث نشان مي‏دهد كه داشتن مبارزه و جنگ در راه خدا مهم‏تر از حضور در ميدان رزم است.از اين رو عارفی كه اهل رزم و نبرد نيست و از جهت جسمی يا جهات ديگر مشكل دارد بايد تب و تاب جبهه و رزم داشته باشد، در آتش سوز و گدازش بسوزد، ديگران را تشويق كند، اهل دعا به رزمندگان و جنگجويان در راه خدا باشد و.... در چنين شرايطی است كه هم مي‏تواند مظهر انعطاف باشد و هم مظهر خشم مقدس تا بين عرفان و حماسه در خود و بين تعريف و تحميس نسبت به ديگران هماهنگی كامل برقرار سازد.» کتاب حماسه و عرفان - صفحه ۱۵۳ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
@daftar_ayatollah_javadi_amoliآیت الله جوادی آملی .mp3
زمان: حجم: 2.28M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «وجود مبارک پيغمبر يک وقت فرمود: سخاوت يک شجره طوبايی است که اصل آن در بهشت در خانه من است و شاخه‌های او به خانه‌های مؤمنين مي‌رسد. در جلسه ديگر فرمود: سخاوت يک شجره طيبه‌ای است که اصل آن در خانه علی بن ابيطالب است شاخه‌های پربرکتش به خانه‌های مؤمنين مي‌رسد. به حضرت عرض کردند اين دو حديث هماهنگ نيست؛ چون شما در يک جلسه فرموديد اصل اين درخت در خانه من است، در جلسه ديگر فرموديد: اصلش در خانه علي است! فرمود: «دَارِي وَ دَارَ عَلِيٍّ وَاحِدَةٌ»...» درس اخلاق ۹۷/١١/۴ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
«قيام وجود مبارك حسين بن علی(عليهماالسلام) براي دو هدف بود: ۱ عالم، با سواد و با فرهنگ‏كردن مردم. ۲.به در آوردن مردم از ضلالت و گمراهي عقلي و براي اين دو خون جگر داد: «و بَذَلَ مُهجَتَه فيك ليستنقِذَ عبادَك من الجهالةِ و حَيرةِ الضّلالة» ؛ و به استنادِ «حسينٌ منّي و أنا من حسين» ، آنچه در زيارت اربعين درباره هدف اصيل نهضت حسين بن علی(عليهماالسلام) آمده است، همان اهداف پيامبر اكرم‏ صلی الله عليه و آله و سلم است: «فهَداهُم به من الضّلالة و أنقذهم بمكانه من الجهالة» ؛ يعني خدای سبحان به دست پيامبر گرامی دو كار كرد: مردم را با فرهنگ و با سواد كرد و نيز آنها را از گمراهی به‏درآورد.» کتاب بنيان مرصوص امام خمينی (ره) - ص۳۲۲ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
@daftar_ayatollah_javadi_amoliاحکام شرعی .mp3
زمان: حجم: 875.8K
:اگر پدر وضعیت مالی خیلی خوبی داشته باشد ولی فرزندانش به نان شب هم محتاج باشند. در صورتی که پدر در قید حیات است. از نظر دینی مجازند ادعای ارث داشته باشند یا خیر؟ 🎙پاسخ حجت الاسلام و المسلمین زین العابدینی نماینده دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی 🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
4.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «مواظب باشیم این نظام نه به آسانی به دست آمده و نه به آسانی برمی‌گردد. اگر معاذ الله کمترین آسیبی ببینید تمام لعنت های گذشته دامنگیر ما میشود، الی یوم القیامة هر مسلمانی که بیاید لعنتش دامنگیر ماست. ...بر همه ما است که اين نظام را حفظ بکنیم...کاری که باعث تضعیف این نظام است، باعث تفرقه است، باعث نفاق افکنی است، باعث طمع بیگانه است حرام عینی است.» 🆔@daftar_ayatollah_javadi_amoli
شهادت، شكست نيست، بلكه مانند پيروزی شمشير بر شمشير، آن نيز پيروزی خون بر شمشير است. گواه اين پيروزي، نثار خون انبيا(عليهم‌السلام) و بقا و استمرار دين آن‏ها و برچيده شدن آيين دشمنان آنان از پهنای تاريخ است، پس دين با پشتوانه خون و ايثار و شهادت هرگز شكست ندارد، هرچند متديّنان گاهي از سرِ بي‏اعتنايی به اوامر الهی طعم تلخ شكست را چشيده (جنگ اُحد) و زمانی نيز پيروز بوده‏اند: (إنَّهُم لَهُمُ المَنصورون *وإنَّ جُندَنا لَهُمُ الغالِبون) ؛ (ونَصَرناهُم فَكانوا هُمُ الغالِبين) منبع:تسنيم، جلد ۱۶- صفحه ۱۷۱ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
امام علی(عليه‏السلام) فرمود: « اِتَّقُوا مَعَاصِيَ اللّهِ فِي الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ»؛ از گناه پنهانی بترسيد زيرا همان كس كه امروز مي بيند، فردا قاضی و داور خود اوست. مثل محكمه های دنيايی نيست كه غالباً قاضی غير از شاهد است؛ از اين رو در آنجا نياز به شهادت كسی نيست، هر چند كه شاهدان فراواني شهادت می دهند.آن كسی كه در محضر و مشهد خداوند بودن باورش شده باشد: ( أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ) سعی دارد گناه نكند؛ يا لااقل گناه بزرگ مرتكب نشود تا به خاطر ترك گناهان بزرگ، گناهان كوچكش بخشوده شود: (إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ) کتاب حماسه و عرفان - صفحه ۷۰ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: بارها در همين‌جا اين بيان نورانی بزرگانی مثل مرحوم آقای قاضی را شنيديد الآن مثلاً اگر كسی يك سبد ميوه‌ای برای ما بياورد ما همين دو حرف را مي‌زنيم: مي‌گوييم اين چيست؟ مي‌گويند ميوه است, مي‌گوييم چه كسی داد؟ فلان باغبان يا باغدار؛ اما هرگز در فرمايشات آن بزرگوارها اين‌طور نبود اينها فقط دو جمله داشتند از سومی سؤال نمي‌كردند مي‌گفتند چيست؟ مي‌گفتند ميوه است، مي‌گفتند چه كسی نه چه كسی داد, ميگفتند فلان باغبان، چه كسی داد معلوم است چه كسی داد. فرق يك موحّد با آدم عادی همين است كه او فلان كس را معطی و رازق مي‌پندارد ﴿مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ﴾ او اين است. آن موحّدان هرگز باغدار و باغبان را معطی نمي‌دانستند نمي‌گفتند فلان باغدار داد، فلان باغبان داد؛ مي‌گفتند فلان باغبان آورد, چه كسی داد؟ معلوم است چه كسی داد ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾ اين فرق آدم موحد و غير موحد است» درس اخلاق ۹۲/١١/۳ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
امام صادق سلام الله علیه فرمودند: «اهل تکبر در روز قیامت به صورتهای مورچه محشور می‌شوند» کتاب حق و تکلیف در اسلام ص۲۱۰ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
«سلمان و ابوذر از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت کرده اند که حضرت فرمود:إِنَّ اَللَّهَ أَعْطَانِي مَسْأَلَةً فَأَخَّرْتُ مَسْأَلَتِي لِشفَاعَةِ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنْ أُمَّتِي يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ فَفَعَلَ ذَلِكَ؛ خداوند درخواستی را عطایم فرمود و من آن را برای شفاعت مؤمنان امتم در روز رستاخیز ذخیره کردم» کتاب شفاعت جلوه برتر رحمت ص۹۳ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli