moredi 3449 ss.mp3آيت الله جوادی آملی
زمان:
حجم:
5.96M
💠 صوت #درس_اخلاق
🔸 موضوع: #خطبه_فدکیه ـ فاطمیه
🔹 تاریخ: 1397/11/18
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
97-11-18_3449 درس اخلاقp2.pdf
حجم:
227.6K
💠 متن #درس_اخلاق
🔸 موضوع: #خطبه_فدکیه ـ فاطمیه
🔹 تاریخ: 1397/11/18
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
اسوه انسان.mp3آیت الله جوادی آملی
زمان:
حجم:
749.6K
💠 روز دوم ماه #جمادی_الثانی
🔹 اسوه انسان
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
✅دردناک تر از فدک!
🔸تلخترين جملهاي كه در مصيبت صديقه كبراست همين جمله است.
🔸حضرت بعد از اينكه استدلال كرد اين فدك نِحله است، از آنِ ماست و حضرت در زمان حيات به ما دادند، تو از ذواليد بيّنه ميخواهي؟ اين در دست ماست، تو از ما دليل ميخواهي؟
🔸اين بيّنه را بايد از منكِر بخواهي نه از كسي كه ذواليد است!
🔸بالأخره مسأله نِحله قبول نشد، مسأله ارث قبول نشد، آن حرف جگرگداز را حضرت زد، فرمود: «أم تقولون ...؟» اين بدتر از آن در به پهلو زدن است!، فرمود: «أم تقولون أهل الملّتين لا يَتوارثان؟!»(1) مگر ما را مسلمان نميداني؟ چه دليل داري كه ارث ما را نميدهي؟ «ترث أباك و لا أرث أبي؟!»(2)
🔸آخر چه دليل دارد نِحله كه امر مسلّم است آن را قبول نكرديد؟ ما كه ذواليد هستيم از ما دليل خواستيد، مگر كسي از ذواليد دليل ميخواهد؟
🔸حالا اينها گذشت بالأخره من ارثم را ميخواهم؛ ارث نبود! او زمات حياتش مِلك طلق من كرد حالا نشد، ارث «ترث أباك و لا أرث أبي؟!» يعني تو تفسير قرآن را از ما بهتر بلدي؟
🔸يعني در آيه قرآن چيزي هست كه ما نميدانيم؟
🔸اينها كه نيست مگر اينكه ـ معاذ الله ـ اين حرف را بزني! بله آن حكم حق است كه كافر از مسلمان ارث نميبرد، همه هم اين حرف را قبول داريم، مگر اينكه تو در دين ما شك كني!!!
🔸هر وقت ما به اين جمله حضرت ميرسيم اين خيلي براي ما دردناكتر از آن مسأله در و پهلو بوده «أم تقولون أهل ملّتين لا يتوارثان؟!»
🔸به هر تقدير به بركت آن حضرت ـ انشاءالله ـ اين نظام محفوظ بماند.
↙️پی نوشت ها:
1- دلائل الامامة، ص35
2- دلائل الامامة، ص34/ تو از پدرت ارث می بری و من از پدرم ارث نمی برم؟!
🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آیات 6 الی 8
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله جوادی آملیnekah 516 shahadat.mp3
زمان:
حجم:
4.43M
🏴 صوت #روضه #خطبه فاطمیه ـ درس خارج فقه #نکاح
▪️ جلسه : 516
تاریخ: 1398/11/06
▪️ پخش: شبکه یک سیما چهارشنبه ساعت 13:30
#فاطمیه
#روضه
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
20.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 فیلم #روضه #خطبه فاطمیه ـ درس خارج فقه #نکاح
▪️ جلسه : 516
تاریخ: 1398/11/06
▪️ پخش: شبکه یک سیما چهارشنبه ساعت 13:30
#فاطمیه
#روضه
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
معارف فاطمی.mp3آیت الله جوادی آملی
زمان:
حجم:
665.4K
💠 روز سوم ماه #جمادی_الثانی
🔹 معارف فاطمی
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
moredi_1957 p2.pdf
حجم:
195.1K
💠 متن #سخنرانی_موضوعی
🔹 ایام شهادت #حضرت_فاطمه (سلام الله علیها)
🔸 #درس_اخلاق
▪️ تاریخ: 1392/01/22
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
fatemiye-1957.mp3آیت الله جوادی آملی
زمان:
حجم:
6.17M
💠 صوت #سخنرانی_موضوعی
🔹 ایام شهادت #حضرت_فاطمه (سلام الله علیها)
🔸 #درس_اخلاق
▪️ تاریخ: 1392/01/22
حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
✅هيچگاه مرز پُرگُهر كشور را حفظ نكرد ...
🔸شما ميبينيد در اين دفاع مقدس بالأخره كم و بيش رفتيم جبهه، كم و بيش ما ديديم، بعضي بيشتر بعضي كمتر
🔸اگر پنجاه پرچم بود يكي آن بالا ممكن بود پرچم سه رنگ ايران باشد اما همه پرچمها يا حسين، يا عباس، يا زهرا
🔸پرچم ايران، پرچم مرز پرگهر، پرچم مكتب ايراني نبود.
🔸الآن هم اگر حادثهاي پيش آيد همان پرچم يا زهراست، اين كشور را اينها حفظ كردند.
🔸بالأخره رفتيد به جبهه يا نرفتيد؟ ديديد يا نديديد؟ اگر پنجاه پرچم بود چندتايش پرچم سه رنگ بود؟ يا اصلاً نبود، يا يك دانه بود روي ماشين بود.
🔸اين شعرها و نواهاي خاكريز اول و دوم يا حسين يا حسين، كربلا كربلا بود، ديگر مرز پرگهر و اينها نبود.
🔸اينهاست كه كشور را حفظ ميكند.
🔸براي اينكه مردم وقتي باور كردند روح با عظمت الهي به شربت شهادت ميرسد و عنداللّهي ميشود، فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ ميشود و مرزوق است، او فداكار است وگرنه بگويد من چرا كشته بشوم براي اينكه زيد به رياست برسد، عمرو به كياست برسد!
🔸هيچگاه مرز پرگهر كشور را حفظ نكرد ...
🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره احزاب، آیات 6 الی 8
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجتپور مدیر حوزههای علمیه خواهران و حجت الاسلام زیبایی نژاد مسئول مرکز تحقیقات زن و خانواده با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله العظمی جوادی آملی
حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجتپور مدیر حوزههای علمیه خواهران و حجت الاسلام زیبایی نژاد مسئول
💢 حجتالاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجتپور مدیر حوزههای علمیه خواهران و حجت الاسلام زیبایی نژاد مسئول مرکز تحقیقات زن و خانواده با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.
💠 معظم له در این دیدار بیان داشتند:
ائمه اطهار علیهم السلام نیز مانند قرآن کریم مهجورند و مهجوریت آنها از این بابت است که تا سیره و کلام آنها درس و بحث نشود نکات نهفته زندگی این حضرات آشکار نمی گردد.
درس و بحث باعث طرح نقدها و شبهات و بررسی دقیق تر موضوع می گردد و در نتیجه بالندگی و شکوفایی را به همراه می آورد لذا حضرت فرمود «حُسْنُ السُّؤَالِ نِصْفُ الْعِلْمِ»
ائمه علیهم السلام ما را تربیت کردند و به ما برنامه زندگی دادند؛ اینکه در زیارت جامعه کبیر به ما فرمودند در زیارت ائمه علیهم السلام خطاب به ایشان می گویید «إنّی مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ، مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُم»، این خواسته بسیار سنگینی است چرا که در پیشگاه معصوم(سلام الله علیه) ایستادهایم و عرض میکنیم ما آنچه را شما تحقیق کردید تحقیق میکنیم!
این جمله گرچه به حسب ظاهر جمله خبری است، ولی دعا، زیارت، مناجات، این گونه از جمله های خبری به داعی انشا القا شدند؛ یعنی از ذات اقدس الهی مسئلت میکنیم آن توفیقی را به ما عطا کند، علمی را به ما عطا کند که ما هم محقق باشیم آنچه را شما تحقیق کردید.
مصدّق باشیم آنچه را شما تصدیق کردید، مبطل باشیم آنچه را که شما ابطال کردید. این امر اگر شدنی نبود که از ما نمی خواستند آن را بخوانیم، پس شدنی است و راه آن همین درس و بحث است.
از مهمترین مشکلات ما نداشتن منبع است، قرآن کریم به جای خود محفوظ، اما این نهج البلاغه سید رضی اصلا نمی تواند منبع درسی و تحققی باشد چراکه سید رضی در بسیاری از خطبه ها، صدر و ذیل خطبه را نقل نکرده است و گاهی از یک خطبه چند صفحه ای به بیان چند خط اکتفا نموده است.
لذا اگر کسی بخواهد در خصوص بیانات حضرت امیر علیه السلام تحقیق کند باید به کتاب شریف «تمام نهج البلاغه» مراجعه کند، در جریان خطبه ها و فرمایشات حضرت زهرا سلام الله علیها نیز باید تمام خطبه ها و فرمایشات ایشان یکجا جمع آوری و مستند گردد.
خطبه فدکیه، درسی است، سخنرانیهای وجود مبارک صدیقه کبری، درسی است. خطبه فدکیه به ویژه قسمت ابتدایی آن، همانند برجستهترین خطبههای نورانی نهج البلاغه بسیار وزین است و بدون استاد حل نمیشود.
🗓۹۸/۱۱/۰۶
@daftar_ayatollah_javadi_amoli