eitaa logo
آیت الله العظمی جوادی آملی
16.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
209 فایل
کانال رسمی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله) 💬 تلفن دفتر قم: 02537841841 🗨 سامانه پیامکی سوالات شرعی 100007233 💻ایمیل : daftar@esra.ir ارتباط با ادمین @ad_javadi_amoli کانال ما در تلگرام https://t.me/+VXIEqclS3sGLHASk
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسیر: چگونگی بهره برداری کامل از ایام فاطمیه/ خطبه نور
حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی در جلسه درس تفسير خود با تسليت ايام شهادت حضرت صديقه کبری سلام الله عليها اظهار داشتند: خطبه نوراني فدک، درسي، يعني درسي است! کسي نمی تواند ادّعا ‌کند که من اين خطبه را بدون استاد مي‌فهمم! کسي که با فقه و اصول آشنا باشد مسئله ارث را و مسوله نحله را بداند می تواند بخشی از مسئله فدک را درک کند که حضرت در آنجا به خوبی تبيين کرد که بينه مال کيست؟ شاهد سوگند مال کيست؟ اينها را کساني که فقه و اصول خواندند مي‌توانند بفهمند؛ اما آن پنج شش سطر خطبه را، نه خطابه! آن را اگر کسي ادعا بکند که من بدون استاد مي‌فهمم، بيايد يک امتحاني بدهد! اين است که اين خطبه نوراني بايد درسي بشود. معظم له در خصوص عظمت علمی حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها ابراز داشتند: مرحوم کليني(رضوان الله تعالي عليه) نقل مي‌کند وجود مبارک حضرت امير بار دوم که برگشت تا لشکر را برای صفین آماده کند يک خطبه‌اي دارد. اين خطبه در نهج البلاغه هست. مرحوم کليني(رضوان الله تعالي عليه) مي‌گويد اگر جن و انس جمع بشوند و در بين اينها پيغمبر نباشد، هرگز نمي‌توانند اين جور خطبه بخوانند! مي‌دانيد کليني اهل غلو و اينها هم نيست. اصرار ما اين است که اين جمله‌اي که مرحوم کليني(رضوان الله تعالي عليه) از خطبه حضرت امير مي‌گويد عين اين جمله را وجود مبارک فاطمه(سلام الله عليها) در خطبه فدکيه 25 سال قبل از خطبه علي بن ابيطالب اين را فرمود. حالا ببينيد زهرا کيست!؟ چون آن وقتي که حضرت وارد مسجد شد و خطبه فدکيه را ايراد کرد، تا جنگ صفين، 25 سال فاصله شد. ايشان خاطرنشان کردند: عظمت اين خطبه آنجا مشخص مي‌شود، اينکه مي‌بينيد بعدها خود مرحوم کليني نقل مي‌کند که جبرئيل(سلام الله عليه) بعد رحلت حضرت، بر وجود مبارک فاطمه(سلام الله عليها) نازل مي‌شد به صورت «کان» دارد که اين نزول مستمر را مي‌رساند، «وَ كَانَ يَأْتِيهَا»، اين «کان» نشان مي‌دهد که يکبار و دوبار جبرئيل(سلام الله عليه) نيامده است. بين رحلت رسول خدا(صلّي الله عليه و آله و سلّم) تا رحلت زهرا(سلام الله عليها)، مکرّر مي‌آمد، مطالبي را مي‌گفت وجود مبارک حضرت استماع مي‌کرد بعد به وجود مبارک حضرت امير مي‌گفت املا مي‌کرد و وجود مبارک حضرت امير هم يادداشت مي‌کرد، شده مصحف فاطمه. معظم له تاکيد داشتند: عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد. دو جور مي‌شود از فاطمیه بهره برد: يکي خطبه فدکيه آن حضرت را درسي کرد و خواند و فهمید و بعد گريه کرد، يکي فقط گريه کرد؛ فرق است بين دو جور بهره‌برداري کردن از فاطميه حضرت زهرا(سلام الله عليها): يکي آن رواياتي که جبرئيل مي‌آيد و مطالب را مي‌گويد را مي‌خواند و گريه مي‌کند ولو کسي برايش مدّاحي نکند؛ يکي تا کسي برايش مدّاحي نکند گريه نمي‌کند. خيلي فرق است. فرمود شما مي‌توانيد اين جوري باشيد، اگر این درجات براي انسان ممکن است، چرا به درجه واحده اکتفا کند؟ @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی ضرورت معرفت و تأسي به سنت و سيرت حضرت زهرا(سلام الله عليها) گراميداشت سالگشت شهادت سيدهٴ نساء عالميان(سلام الله عليها) براي آن است كه به آن حضرت تأسي كنيم، آن‌گاه در ماتم آن حضرت هم اشك بريزيم و ثواب ببريم. عمده آن است كه به سيرت و سنّت آن حضرت آشنا بشويم و عمل كنيم. سيرت و سنت آن بانو در توحيد او و در استقامت او است يعني او موّحد كامل بود و پايدار تام؛ هم در مسئلهٴ ديني خود مشكل علمي نداشت، هم در مسئلهٴ منش و گرايش و عمل مشكل عملي نداشت. انسان يك بخشي به نام انديشهٴ دارد، يك بخشي هم به عنوان انگيزه؛ نه بيش از اين دو بخش براي بشر هست و نه كمتر از اين. اگر انديشهٴ يك ملّتي سائد بود و انگيزهٴ يك ملّتي صالح بود، اين ملّت باتقواست. در قرآن كريم به همين دو بخش يعني انديشهٴ خوب وانگيزهٴ خوب اشاره كرد، فرمود: ﴿إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ﴾، يك ﴿ثُمَّ اسْتَقَامُوا﴾ دو؛ آن توحيد و انديشهٴ به علم و معرفت برمي‌گردد و اين استقامت و پايداري به انگيزه و عمل برمي‌گردد. فاطمهٴ زهرا(سلام الله عليها) حجت خدا بر حجج الهي اگر چنانچه وجود مبارك معصوم مي‌فرمايند كه ما حجّت بر مردم هستيم و بانوي دو عالم حجّت خدا است بر ما؛ چون او واسطهٴ فيض است. اين علومي كه در مُصحف فاطمه[سلام الله عليها] است به وسيلهٴ آن سيدهٴ نساء عالميان به ائمهٴ بعدي رسيده است. اگر معلم مجراي فيض تعليمي خداست و اگر معلم غيبي، حجّت است و اگر مجراي فيض است و اگر «حجة الله علي المتعلّم» است، وجود مبارك امام صادق[عليه السلام] مي‌فرمايد: وجود مبارك سيدهٴ نساء عالميان حجّت خدا است بر ما. وجود مبارك علي‌بن‌ابي‌طالب[سلام الله عليه] در بعضي از مسائل فقهي و حقوقي به گفتار فاطمه[سلام الله عليها] استدلال مي‌كند: فاطمه چنين گفته است. اگر مطلبي از فاطمهٴ زهرا(سلام الله عليها) برسد، اين «حجّت الله» است و در حجيت عصمت شرط است و نه امامت. [بنابراين] اگر كسي امام نبود، ولي معصوم بود حرف او هم در اصول حجّت است، هم در فروع حجّت است، هم در فقه حجّت است، هم در حقوق حجّت است. خيلي مقام است براي اين بانو كه علي‌بن‌ابي‌طالب[سلام الله عليه] به سخن او استناد كند و استدلال كند، بگويد «فاطمه چنين فرموده است» خب، اين مي‌شود «حجة الله». ضرورت اقتدا به بينش الهي زهراي مرضيه(سلام الله عليها) اگر گفتند سالگشت شهادت اين بانو را گرامي بداريد، تنها براي اين سينه زدن و مرثيه خواندن و اشك ريختن نيست، اين در صف نعال وظيفه است؛ اين جزء آن ده درصد است، آن نود درصد وظيفهٴ ما پيروي انديشهٴ عالمانهٴ آن حضرت، پيروي انگيزه مخلصانهٴ آن حضرت است، آن ده درصدش گريه كردن است. با گريهٴ بي‌معرفت، با گريه بي پايداري ممكن است انسان بخشي از ثواب را ببرد، اما به جايي نمي‌رسد كه فرشته بر او نازل بشود و ما مي‌توانيم به جايي برسيم كه ملائكه بر ما نازل بشوند، اين وعده را خدا به ما داده است. چرا با همّت كوتاه زندگي كنيم؟ اگر به ما دستور دادند همّتتان بلند باشد چرا ما بلند همّت نباشيم؛ نسوختن مال خيليها است هيچ بچه‌اي نمي‌سوزد، هيچ ديوانه‌اي نمي‌سوزد، هيچ كافر مستضعفِ روستايي دوردست نشين نمي‌سوزد، مستضعفانِ فكري را كه به دوزخ نمي‌برند، اين پست‌ترين همّت است كه كسي به اين فكر باشد كه جهنم نرود. همّت آن است كه انسان به جايي برسد كه ﴿تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلاَئِكَةُ﴾ سرّ نازل شدنِ فرشته هم كسي را امام و پيغمبر نمي‌كند. ملائكه: ﴿وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلاَّ هُوَ﴾درجات آنها، علوم آنها، مقامات آنها، آن قدر زياد است كه احدي به بارگاه آن علوم ملكوتيان نمي‌رسد. ماها در كارگاه تكليف هستيم، آنها در بارگاه تشريف‌اند كساني كه در كارگاه تكليف‌اند بايد بلند همّت باشند در همين محدوده؛ بنابراين اينكه وجود مبارك حضرت مي‌فرمايد: فاطمه[سلام الله عليها] حجّت خدا است بر ما، براي اينكه او مجراي فيض خالقيّت است، معلم ما است، و ما همان طوري كه به قرآن مراجعه مي‌كنيم براي دريافت علوم، به باطن قرآن، به علم تفسير قرآن، به مصحف فاطمه مراجعه مي‌كنيم براي دريافت همين. اين سبقهٴ تعليم دارد، اين معلم است براي ما و وقتي چنين سمتي را داشت مي‌شود حجّت خدا بر ما اهلبیت است. اين مقام براي آن بانو به حدي است كه ديگر بحثها كه حالا وجود مباركش در شب زفاف آن پيراهن عروسي خود را به يك زن سالمند، به زن مستمند داد اينها اصلاً مقام به حساب نمي‌آيد. @daftar_ayatollah_javadi_amoli
💠 تقدیر و تشکر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی به پایگاه ‌های نظامی آمریکا در #درس_اخلاق دیروز... @daftar_ayatollah_javadi_amoli
آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 تقدیر و تشکر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی به
💠 تقدیر و تشکر حضرت آیت الله جوادی آملی دامت برکاته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ موشکی به پایگاه ‌های نظامی آمریکا در دیروز 🔹 ... به ما گفتند بجنگید، با دشمن بیرون بخواهید بجنگید سلاحتان آهن است. این بیگانه خواست اهانت کند آسیب برساند به نظام اسلامی به عزیرترین سربازان و سپهبد های ما این شهید را از ما گرفته این عزیزان ما هم با چهار تا موشک او را خفه کردند، این سلاح بیرونی است به نام آهن که خدای سبحان از همه اینها بپذیرد، به همه قدرت عطا کند، عنایت عطا کند، جدّیت عطا کند، اینها شاگردان حضرت امیر هستند. 🔹 شما این کلمه حَجَر را در نهج البلاغه در این آدرسش و فهرست کلمات نهج البلاغه ملاحظه کنید، حضرت فرمود: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد برگردانید حالا یک کسی به شما سنگ زد بگویید گذشت عیب ندارد، نه! عیب دارد، چرا عیب ندارد؟! ملت ستم‌ پذیر نباشید آنکه ستم‌ پذیر است پَست و فرومایه است. این بیان نورانی است که قبلاً هم بحث شد، فرمود: «لَا یمْنَعُ الضَّیمَ الذَّلِیلُ‏» «إحتمله» یعنی این بار را تحمل کرد، فرمود ستم و استکبار را جز فرومایه کسی تحمل نمی‌ کند ملت عزیز که زیر بار ظلم نمی ‌رود، بیگانه هر جسارتی بخواهد بکند؟! «ضیم» با ضاد یعنی ستم و ظلم، ستم را استکبار را تحمیل را جز ملت پَست کسی تحمل نمی‌ کند. این ملت ما این طور شد به لطف الهی هیچ تحمل نکرد، عزیزانه انقلاب کرد. بعد درباره این جمله هم فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد فوراً برگردانید، سنگ ‌خور نباشید! این عزیزان ما هم همین کار را کردند؛ هنوز بدن مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه، سلام الله علیه و علی الشهداء) ایشان را هنوز دفن نکردند این عزیزان جبران کردند، این دستور حضرت امیر است، فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیثُ جَاءَ»... . 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): تسبيحات حضرت زهرا (س) جزء برترین و بهترین تعلیم های ملكوتي است. مبادا بدون ذکر این تسبیحات از کنار سجاده برخيزيد. https://t.me/joinchat/AAAAAFVyBKnJUt7BixwEpA http://eitaa.com/joinchat/3022651405Cffcc23207c
آیت الله العظمی جوادی آملی
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): تسبيحات حضرت زهرا (س) جزء برترین و بهترین تعلیم های
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) در سخنانی در سالگرد شهادت (سلام الله علیها)، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را جزء برترین و بهترین تعلیم های ملکوتی دانستند که پیامبر اسلام به دستور خداوند آن را به حضرت زهرا هدیه کردند. معظم له در این باره اظهار داشتند: وجود مبارک صديقه کبرا يک نِحله و هديه ملکي از پدر بزرگوارش دريافت کرد به نام فدک که آن را با بدترين وضع غصب کردند و يک نحله ملکوتي از وجود مبارک پيامبر دريافت کرد و آن تسبيح معروف فاطمه زهرا(سلام الله عليها) است. اين هديه ملکوتي که وجود مبارک رسول گرامي (عليه و علي آله آلاف و التحية و الثناء) به صديقه کبرا (سلام الله عليها) داد همين است که ائمه (عليهم السلام) مخصوصاً وجود مبارک امام صادق (سلام الله عليه) فرمودند اگر نحله و عطيه‌اي بالاتر از اين تسبيح بود وجود مبارک پيامبر به حضرت زهرا (سلام الله عليها) تعليم مي‌داد. اين تسبيح جزء برترين و بهترين تعليم‌هاي ملکوتي است و نحله­اي است که آن حضرت داد و شاگردان آن حضرت هم ياد مي‌گيرند. به دستور خداي سبحان وجود مبارک پيامبر تسبيح معروف را به وجود مبارک فاطمه زهرا (سلام الله عليها) هديه کرد، تعليم خاص داد و ديگران بهره مي‌برند؛ اين يک تعليم عمومي نبود اين عطايي است که پيامبر به وجود مبارک فاطمه (عليهم السلام) داد. آن نحله ملکي يعني فدک که در اختيار حضرت بود حضرت منافعش را در اختيار محرومان و مستضعفان قرار مي‌داد و اين نحله ملکوتي هم که در اختيار حضرت قرار گرفت حضرت تعليم کرد، ديگران هم از اين نحله و از اين عطا استفاده مي‌كنند. پس اولين مطلب اين است که اگر از اين نحله و از اين عطا چيزي بالاتر بود وجود مبارک پيامبر به صديقه کبرا (سلام الله عليهما) عطا مي‌کرد مطلب دوم خواصي که براي اين تسبيح است که اين شيطنت و خيال شيطاني و وسوسه‌ها را از آدم دور مي‌کند و رضاي پروردگار را تأمين مي‌کند. اين نکات را خوب عنايت کنيد که مبادا بي‌تسبيح از کنار سجاده برخيزيد يک; مبادا با سرعت و عجله اين کلمات را بگويد دو; بدون اينکه پاها را حرکت بدهيد و از آن وضع نمازگزار بيرون بيايید، در کمال طمأنينه و آرامش اين صد ذکر را بر زبان شريفتان جاري کنيد. 🔮 سخنراني معظم له - 1388 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
khyiarat_471p2.pdf
95.9K
💠 متن #سخنرانی_موضوعی 🔹 ایام شهادت #حضرت_فاطمه (سلام الله علیها) 🔸 درس خارج فقه #خیارات 471 ▪️ تاریخ: 1392/01/21 حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی @daftar_ayatollah_javadi_amoli
khyiarat_471 ss.mp3
1.97M
💠 صوت #سخنرانی_موضوعی 🔹 ایام شهادت #حضرت_فاطمه (سلام الله علیها) 🔸 درس خارج فقه #خیارات 471 ▪️ تاریخ: 1392/01/21 حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی @daftar_ayatollah_javadi_amoli
ایمان مستقر.mp3
916.8K
💠 روز شانزدهم ماه #جمادی_الاولی 🔹 ایمان مستقر حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Al-Inshiqaq 03 p2.pdf
1.52M
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #انشقاق 🔹 جلسه: 03 تاریخ: 1398/01/18 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
Al-Inshiqaq -03 ss.mp3
5.7M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #انشقاق 🔹 جلسه: 03 تاریخ: 1398/01/18 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
nekah 505.pdf
490.9K
متن درس خارج فقه #نکاح 🔹 جلسه : 505 تاریخ: 1398/10/18 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
nekah - 505 ss.mp3
5.89M
صوت درس خارج فقه #نکاح 🔹 جلسه : 505 تاریخ: 1398/10/18 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅اگر كودك در قرائت قرآ‌ن حاذق شد، مستحب است پدر و مادر وليمه بدهند. ✅قرآن برای کودکان و نوجوانان ايراني با خط نستعلیق نوشته بشود. 🔸لااقل بايد توافق مي‌كردند و بكنند كه بالأخره در ايران با خطّ نستعليق قرآن‌ها را طوري بنويسند كه اين نوجوان‌ها بتوانند بخوانند. 🔸بعضي از جاها خُب اين كلمه‌هايي است كه الف را خيلي كوچك مي‌نويسند يا همزه‌ها را يا واوها را كه بعضي‌ها خوانده مي‌شود بعضي خوانده نمي‌شود، فرزندان ما با اين خط آشنا نيستند. 🔸شما مستحضريد در كتاب‌هاي فقهي ما، وقتي وَليمه را تقسيم مي‌كنند -كه مستحب است انسان وليمه بدهد- اين وليمه يك اسم جامعي است براي مصاديق فراوان ... 🔸يكي از اسامي پربركت وليمه كه مستحب است در اسلام، وليمه حِذاق و وليمه حَذاق است(هم به كسر هم به فتح)، آن وقتي است كه انسان كودكش را ببرد مكتب‌خانه قرآن بخواند، او در قرائت قرآن حاذق بشود. 🔸وقتي فرزندش در قرائت قرآن حاذق شده است مستحب است پدر و مادر وليمه بدهند. 🔸اين دين است؛ حالا الآن تمام ثواب را در درجه اول امام و شهدا مي‌برند بعد مسؤولاني كه اين كودكان ما، نوجوان‌هاي ما را به قرآن آشنا كردند و مي‌كنند ... 🔸اما بالأخره دين همان‌طوري كه براي ساختن خانه، براي برگشت از سفر وليمه قائل است، اگر كودك در قرائت قرآ‌ن حاذق شد، مستحب است پدر و مادر وليمه بدهند. 🔸خُب الآن اينها بخواهند قرآن بخوانند با خط عثمان‌طه و امثال ذلك براي اينها سخت است اما قرآني باشد كه اين الف‌ها باز، حروف از هم جدا باشد و با همان خط نستعليق كه عروس خطوط است براي ما ايراني‌ها اين نوشته بشود. 🔸حالا لازم نيست سطح بين‌الملل باشد تا تهمت بزنند كه ـ معاذ الله ـ ايران و جمهوري اسلامي تحريف كردند بر اساس گمان باطلشان، ولي بالأخره مصرف داخلي داشته باشد اين قرآن‌ها را بتوانند خوب بخوانند، آسان تعليم داده بشود. 🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره لقمان، آیات 26 الی28 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
ایمان مستقر.mp3
916.8K
💠 روز شانزدهم ماه #جمادی_الاولی 🔹 ایمان مستقر حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی @daftar_ayatollah_javadi_amoli
moredi_3621 p2.pdf
251.7K
🏴 متن #درس_اخلاق ▪️ تاریخ: 1398/10/19 ▪️ موضوع: کلمات قصار #نهج_البلاغه 103 ـ 104 #فاطمیه #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
moredi_3621 ss.mp3
6.93M
🏴 صوت #درس_اخلاق ▪️ تاریخ: 1398/10/19 ▪️ موضوع: کلمات قصار #نهج_البلاغه 103 ـ 104 #فاطمیه #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
✅ دهان را از غذای شبهه ناک و حرف آلوده پاک کنید! 🔸انسان اگر شامّه خوبي پيدا كرد اين واقعاً بوي بد گناه را استشمام مي‌كند و اگر فرمودند «طَهّروا أفواهكم فإنّها طُرُق القرآن» براي همين است. 🔸نفرمودند دندان‌ها را مسواك كنيد؛ استحباب إستياك در مسأله مقدّمات إحرام هست، در مقدّمات صلاة هست. 🔸دستور دادند مسواك بكن، يكي از سُنَن وضو گرفتن، سُنَن نماز خواندن، مسواك كردن است؛ آن دليل خاصّ خودش را دارد. 🔸اما اينكه فرمود: «طهّروا أفواهكم»، أفواه غير از أسنان است؛ دهن غير از دندان است. 🔸فرمود دهن را پاك كنيد؛ خُب اگر غذاي شبهه‌ناك وارد بشود اين دهن ناپاك است؛ حرف آلوده از اين دهن بيرون بيايد اين دهن ديگر ناپاك است. 🔸فرمود «طَهّروا أفواهكم فإنّها طُرُق القرآن» ... خُب اگر قرآن مي‌خواهد عبور كند اگر ـ خداي ناكرده ـ دهن آلوده باشد شما شفاف‌ترين و پاك‌ترين آب را از يك لوله ناپاك عبور بدهيد بالأخره آلوده مي‌شود. 🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره لقمان، آیات 27 الی31 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
زنگار غفلت.mp3
686.1K
💠 روز هفددهم ماه #جمادی_الاولی 🔹 زنگار غفلت حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Al-Inshiqaq -04 ss.mp3
5.39M
💠 صوت درس تفسیر سوره مبارکه #انشقاق 🔹 جلسه: 04 تاریخ: 1398/01/22 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
Al-Inshiqaq 04 p2.pdf
199.1K
💠 متن درس تفسیر سوره مبارکه #انشقاق 🔹 جلسه: 04 تاریخ: 1398/01/22 #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا