فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اگر ایمان نداشتیم، محاصره اقتصادی نمیشدیم.
🌙 نکات جلسات تفسیر قرآن آیتالله العظمی امام خامنهای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است.
https://eitaa.com/daftaremarefat
🌹🌹تقدیم به خانوادۀ معزز شهیدان ترور حرم مطهر رضوی، شهید اصلانی و شهید دارایی
🌷ای دل! غلام شاه جهان باش و شاه باش
پيوسته در حمايت لطف الٰه باش
🌷از خارجی، هزار به يک جو نمیخرند
گو: کوه تا به کوه، منافق سپاه باش
🌷چون احمدم شفيع بود روز رستخيز
گو اين تن بلاکش من، پر گناه باش
🌷آن را که دوستی علی نيست، کافر است
گو زاهد زمانه و گو شيخ راه باش
🌷امروز زندهام، به ولای تو يا علی !
فردا، به روح پاک امامان، گواه باش
🌷قبر امام هشتم، سلطان دين، رضا
🌷از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش
🌷دستت نمیرسد، که بچينی گلی ز شاخ
باری، به پای گلبن ايشان، گياه باش
🌷مرد خدا شناس، که تقوی طلب کند
خواهی سفيد جامه و خواهی سياه باش
🌷حافظ! طريق بندگی شاه پيشه کن
و آنگاه در طريق، چو مردان راه باش
📖غزل ۳۲۸، خواجه حافظ شیرازی
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
🌹🌹تقدیم به خانوادۀ معزز شهیدان ترور حرم مطهر رضوی، شهید اصلانی و شهید دارایی 🌷ای دل! غلام شاه جهان
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمالآفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
🔹از اين غزل كه بر مزار خواجه هم نوشته شده، به خوبى میتوان به شيعهبودن وى پیبرد.
🔸استاد مرحوم علّامه طباطبائى (رضواناللَّه تعالیعليه) میفرمود: «بنده گمان نمیكردم اين غزل از خواجه باشد، ولى كنار مزارش كه رفتم، بر من ثابت شد كه اين غزل از وى است.» (البته نفرمودند از چه طريق ثابت شد)
🔹در قصيده اوّل ديوان حافظ، چاپ قدسى هم، پس از آنكه به توصيف حقّ سبحانه و نعت رسولاللَّه صلىاللهعليهوآله و امامان بزرگوار علىّ و حسن و حسين و عترتش عليهمالسلام میپردازد، اشاره به استبصار خود میكند و میگويد:
🍃به جهل، بنده، ز پيش، آن چنان همى بودم
كه كس مباد چنان كآمدم در اوّل باز
🍃سپاس و منّت و عزّت خداى را، كه نمود
رَهِ نجات و شدم از حيات برخوردار
🍃به دشمنان منشين، حافظا! تولّا كن
نجاتِ خويش طلب كن به جان ز هشت و چهار
1️⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمالآفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ 🔹از اين غزل كه بر مزار خواجه هم نوشته ش
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
✍🏻در حديثى از رسولاللَّهصلیاللهعليهوآله است كه: «مَنْ أحَبَّ أنْ يُجاوِرَ الجَليلَ فى دارِهِ، وَ يَأْمَنَ حَرَّ نارِهِ، فَلْيَتَوَلَّ عَلِىَّ بْنَ أبى طالبٍ»:
👈🏻(هركس دوست دارد با خداوند بزرگ در خانهاش [بهشت] همسايه بوده و از سوز آتش جهنّم در امان ماند، بايد دوستدار علیبنابىطالب باشد)
✍🏻باز در حديثى از آن سرور است؛ كه: «حُبُّ عَلِىِّ بنِ أبى طالِبٍ حَسَنَةٌ لا تَضُرُّ مَعَها سَيِّئَةٌ وَ بُغْضُهُ سَيِّئَةٌ، لا تَنْفَعُ مَعَها حَسَنَةٌ»:
👈🏻(دوستى علیبنابىطالب حسنهاى است، كه با وجود آن هيچ گناهى آسيب نمیرساند؛ و دشمنى او گناهى است، كه با وجود آن هيچ كار نيكى سود نمیبخشد).
✍🏻از حضرت امام هادى عليهالسلام در زيارت آن بزرگوار آمده است: «أللّهُمّ! وَ صَلِّ عَلى وَلِيِّكَ، وَ دَيّانِ دينِكَ، وَ القائِمِ بِالْقِسْطِ مِنْ بَعْدِ نَبِيِّكَ، عَلىِّ بْنِ أبى طالبٍ، أميرِ المُؤْمِنينَ، وَ إمامِ المُتَّقينِ، وَ سَيِّدِ الوَصِيّينَ، وَ يَعْسُوبِ الدّينِ، وَ قائِدِ الغُرِّ المُحَجَّلينَ، وَ قِبْلَةِ العارِفينَ، وَ عَلَمِ المُهْتَدينَ...»:
👈🏻(خدايا! و بر ولىّ و برپا دارنده دينت، و كسى كه بعد از پيامبرت به عدل قيام نمود، يعنى علیبنابىطالب، اميرمؤمنان، پيشواى اهل تقوى، و سرور اوصيا، و جلودار و پناه دين، و راهبر آنان كه اعضاى بدنشان [در اثر وضو] میدرخشد، و قبله عارفان، و نشانه هدايت يافتگان ... درود فرست)
2️⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا دستت بازه، برای آخرتت کاری بکن‼️
✅ با یه نگاه، با یه لبخند، با یه حرف، با یه حرکت قلم...
#یاد_مرگ
#آخرت
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ ✍🏻در حديثى از رسولاللَّهصلیاللهعليه
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
🍃اى دل! غلامِ شاه جهان باش و شاه باش
🍃 پيوسته در حمايتِ لطفِ إله باش
🍃از خارجى، هزار به يك جو نمى خرند
🍃گو: كوه تا به كوه، منافق سپاه باش
💠 خواجه در اين دو بيت در مقام بيان اين است كه بگويد: آن كه دست به دامن علىّ عليهالسلام زد، مقام سلطنت واقعى را، كه به قرب دوست حاصل مىشود، دارا خواهد شد و همواره حضرت محبوب او را به الطاف خود مستدام و در جوار خود قرار خواهد داد؛
🔻و آن كه حلقه به گوش علىّ عليهالسلام نگشت و به دنبال او نرفت، اگرچه اعمال صالح بسيار هم بنمايد، در پيشگاه الهى پشيزى ارزش ندارد.
✍️در روايتى از رسول خدا صلىاللهعليهوآله است كه: «يا عَلِىُّ لَوْ أنَّ عَبْداً عَبَدَاللَّهَ مِثْلَ ما قامَ نُوحٌ فى قَوْمِهِ، وَ كانَ لَهُ مِثْلُ جَبَل احُدٍ ذَهَباً، فَأنْفَقَهُ فى سَبيلِاللَّهِ، وَ مُدَّ عُمْرُهُ حَتّى حَجَّ ألْفَ عامٍ عَلى قَدَمَيْهِ، ثُمّ قُتِلَ بَيْنَالصَّفا وَ المَرْوَةَ مَظْلُوماً، ثُمَّ لَمْ يُوالِكَ- يا عَلىِّ!- ، لَمْ يَشُمَّ رائِحَةُ الجَنَّةَ وَ لَمْ يَدْخُلْها»:
🔸(اى علىّ! اگر بندهاى به اندازه اقامت حضرت نوح در ميان قومش به عبادت خداوند بپردازد، و به مقدار كوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق كند، و عمرش آنچنان طولانى شود كه هزار سال پياده حج كند، آنگاه ميان صفا و مروه مظلومانه كشته شود؛ ولى اى علىّ! دوستدار تو نباشد. بوى بهشت را استشمام ننموده، و هرگز بدان وارد نخواهد شد).
📚بحار الانوار، ج 39، ص 256، روايت 31
3️⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دفاع از مکتب اسلام با سازش در مقابل دشمنان امکان ندارد.
🌙 مجموعه #درسها_و_عبرتها | نکات جلسات تفسیر قرآن آیتالله خامنهای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است.
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ 🍃اى دل! غلامِ شاه جهان باش و شاه باش
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
✍🏻در حديثى ديگر از آن حضرت در ذيل آيه شريفه «قالُوا: لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَيَّاماً مَعْدُوداتٍ»، (آلعمران/24)؛
⚡️([اهل يهود] گفتند: جز چند روزى، آتش جهنم ما را نمىسوزاند) از تفسير امام حسن عسکرى عليهالسلام است كه:
❇️«إنَّ وِلايَةَ عَلِىٍّ حَسَنَةٌ لا تَضُرُّ مَعَها شَىْءٌ مِنَ السَّيِئآتِ وَ إنْ جَلَّتْ، إلّا ما يُصيبُ أهْلَها مِنَ التَّطْهيرِ مِنْها بِمِحَنِ الدُّنْيا وَ بِبَعْضِ العَذابِ فِى الآخِرَةِ، إلى أنْ يَنْجُوا مِنْها بِشَفاعَةِ مَواليهمُ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ؛ وَ إنَّ وِلايَةَ أضْدادِ عَلِىٍّ وَ مُخالَفَةَ عَلِىٍّ- عَلَيْهِ السَّلامُ- سَيِّئَةٌ لا تَنْفَعُ مَعَها شَىْءٌ، إلّا ما يَنْفَعُهُمْ بِطاعاتِهِمْ فِى الدُّنْيا بِالنِّعَمِ وَ الصَّحِّةِ وَ السَّعَةِ، فَيَرِدُوا الآخِرَةَ وَ لا يَكُونُ لَهُمْ إلّا دائِمُ العَذابِ.»
📚(بحارالانوار، ج 8، ص 352، روايت 2)
❇️(بدرستى كه ولايت و دوستى واقعى علىّ عليهالسّلام حسنه و نيكىاى است كه با وجود آن هيچ كدام از گناهان هر چند بزرگ باشد، ضرر نمیرساند، جز تطهير و پاكيزه نمودن از آنها به واسطه گرفتاريهاى دنيا و بعضى عذابهاى آخرت كه به صاحبان گناهان و بديها میرسد، تا اينكه به شفاعت سروران پاك و پاكيزهشان از آن نجات يابند.
❇️و براستى كه ولايت و دوستى دشمنان علىّ عليهالسّلام و مخالفت با آن حضرت، گناهى است كه با وجود آن هيچ چيز نفعى ندارد، جز سودى كه به واسطه عبادتهايشان در دنيا از نعمتها و وسعت [رزق] و تندرستى به آنان میرسد، تا اينكه در آخرت وارد شده و برايشان جز عذاب دايمى و جاودان نباشد.)
◀️
توضیح «إنَّ وِلايَةَ عَلِىٍّ»: بايد توجه داشت كه«ولايت» با «محبّت» فرق دارد. ولايت چون آب كرّى است كه هر گناهى را محو مىكند و در نتيجه كسى كه ولايت داشته باشد، به بهشت خواهد رفت. 4️⃣ https://eitaa.com/daftaremarefat
🏴فاطمه عليها السلام، يگانه دخترى است كه مادرى چون خديجه كبرى عليها السلام داشت، كه حضرت حقّ هر روز مكرّر به وجودش بر ملائكه مباهات میكرد
🏴و جبرئيل پس از بازگشت رسول اللّه صلى الله عليه و آله و سلم از معراج، سلام خدا و خود را به وى رساند
🏴 و خداوند از ميان زنان عالم چهار تن را اختيار فرمود كه بهشت مشتاق آنان است و خديجه عليها السلام يكى از آنها مى باشد.
📚برگرفته از کتاب جلوۀ نور، تألیف حضرت آیة الله سعادت پرور (ره)🌱
https://eitaa.com/daftaremarefat
🌙 استغفار در میدانهای ملی ما را به توفیقات بزرگ میرساند
🔻 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: یکی از چیزهایی که در دعاهای ماه مبارک رمضان تکرار شده، مسئلهی طلب مغفرت الهی است. خب استغفار یعنی چه؟ یعنی معذرت خواهی. از خیلی از کارها، از بسیاری از کردهها و نکردههای خودمان از خدای متعال باید معذرت بخواهیم.
🔺 نگاهمان هم به استغفار این نباشد که فقط مثلاً برای گناهان شخصی و برای شستشوی دل خودمان استغفار کافی است، نه؛ استغفار در میدانهای ملی و در میدانهای بزرگ اجتماعی کارکرد و تأثیر دارد و ما را به توفیقات بزرگ میرساند. ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
🏷 #بسته_خبری
🌙 @Khamenei_ir
14010123_42694_1281k.mp3
19.53M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام.
🌙 @Khamenei_ir
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ ✍🏻در حديثى ديگر از آن حضرت در ذيل آيه ش
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
🍃چون احمدم شفيع بُوَد روزِ رستخيز
گو اين تنِ بلا كشِ من، پر گناه باد
🔸اين بيت هم اشاره دارد به حديثِ«مَنْ لَمْ يُؤْمِنْ بِشَفاعَتى، فَلا أنالَهُ اللَّهُ شَفاعَتى، ... إنَّما شَفاعَتى لِاهْلِ الكَبآئِرِ مِنْ امَّتى، فَأمَّا المُحْسِنُونَ، فَما عَلَيْهِمْ مِنْ سَبيلٍ.»:
✨(هركس به شفاعت من ايمان نداشته باشد، خداوند هرگز شفاعتم را شامل حالش نگرداند ... شفاعت من فقط براى كسانى از امّتم هست كه مرتكب گناهان كبيره مى شوند؛ و امّا نيكوكاران، چيزى بر آنان سلطه ندارد.) 📚بحار الانوار، ج ۸، ص۳۴، روايت ۴.
🍃آن را كه دوستىِّ على نيست، كافر است
گو زاهدِ زمانه و گو شيخِ راه باش
💠 شايد با اين بيت مى خواهد اشاره نمايد به حديث منقول از رسول اللَّه صلى الله عليه و آله كه مىفرمايد: «يا عَلِىُّ! لا تُبالِ بِمَنْ ماتَ وَ هُوَ مُبْغِضٌ لَكَ، فَمَنْ ماتَ عَلى بُغْضِكَ ماتَ يَهُودِيّاً أوْ نَصْرانِيّاً.»:
💠(اى علّى! كسى كه با بغض و دشمنى تو بميرد به او اعتنا مكن، زيرا چنين كسى به دين يهود يا نصارى مرده است.) 📚بحار الانوار، ج ۳۹، ص ۲۵۰، روايت ۱۵.
🍃امروز زنده ام، به ولاى تو يا علىّ!
فردا، به روح پاكِ امامان، گواه باش
💠 در اين بيت هم اقرار به ولايت علىّ عليه السلام و امامت ائمه اثنى عشر عليهم السلام مى نمايد، و علىّ عليه السلام را شاهد بر اعتقاد خود مى گيرد، چنانكه در مطلع غزل به آن اشاره شد.
5️⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ 🍃چون احمدم شفيع بُوَد روزِ رستخيز گو اي
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
🍃قبر امام هشتم، سلطانِ دين، رضا
از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش
🍃دستت نمى رسد، كه بچينى گلى ز شاخ
بارى، به پاى گُلبنِ ايشان، گياه باش
♦️اى خواجه! و يا اى سالك! براى رسيدن به كمال حقيقى، حال كه به علت بُعْد مكانى دستت از دامن رسول اللَّه صلیاللهعليهوآله و اوصياء او، علىّ و اولادش عليهمالسلام كوتاه است، متوجّه مزار امام هشتم (علیبنموسى عليهماالسلام)- اين افتخار كشور ايران- شو و معتكف آن درگاه باش، تا فتح بابى برايت شود.
✍شايسته است در اينجا چند جمله از احاديث وارده درباره زيارت حضرتش عليهالسلام ذكر شود: در حديثى از آن حضرت عليهالسلام است كه:
♦️
«مَنْ زارَنى فى تِلْكَ البُقْعَةِ، كانَ كَمَنْ زارَ رَسُولَاللَّهِ- صَلَّیاللَّهُعَلَيْهِوَآلِهِ-، وَ كَتَبَاللَّهُ- تَبارَكَ وَ تَعالى- لَهُ بِذلِكَ ثَوابَ ألْفِ حَجَّةٍ وَ ألْفِ عُمْرَةٍ مَقْبُولَةٍ، وَ كُنْتُ أنَا وَ آبائى شُفاؤه يَوْمَ القِيامَةِ.»:🔸(هركس مرا در آن مكان زيارت كند، مثل كسى است كه رسول خدا صلیاللهعليهوآله و سلم را زيارت نموده. و خداوند تبارك و تعالى در برابر اين عمل، ثواب هزار حج و هزار عمره پذيرفته را براى او مینويسد، و من و پدرانم در روز قيامت او را شفاعت میكنيم.) 📚بحار الانوار، ج ۱۰۲، ص ۳۱، روايت ۲ 6⃣ https://eitaa.com/daftaremarefat
بیانات امام خامنه ای در دیدار رمضانی با مسئولان نظام.pdf
696.2K
📗بخوانیم
🔻متن کامل بیانات امام خامنه ای در دیدار رمضانی با مسئولان نظام
📱مناسب برای مطالعه درگوشی
#بیانات_رهبری
#امام_خامنهای
#ماه_رمضان
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ 🍃قبر امام هشتم، سلطانِ دين، رضا از جان
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
🖊و نيز در حديثى است كه:
«مَنْ زارَهُ أوْ باتَ عِنْدَهُ لَيْلَةً، كانَ كَمَنْ زارَاللَّهَ فى عَرْشِهِ.»:
♦️(هركس او را زيارت كند و يا شبى را در حرمش بسر برد، همانند آن است كه خداوند را در عرشش زيارت نموده)
📚بحارالانوار، ج ۱۰۲، ص۳۵، روايت ۱۶
🖊و در حديثى ديگر از آن سرور است كه:
«فَمَنْ زارَنى عارِفاً بِحَقّى، غَفَرَاللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ ما تَأَخَّرَ.»:
♦️(هر كه با شناخت به حقّ من، مرا زيارت كند، خداوند گناهان گذشته و آينده او را میآمرزد)،
📚 بحارالانوار، ج ۱۰۲، ص ۳۸، روايت ۳۳
🖊باز از آن حضرت عليهالسلام است كه:
«ألا! فَمَنْ زارَنى فى غُرْبَتى بِطُوسٍ، كان معى فى دَرَجَتى يَوْمَالقِيامَةِ مَغْفُوراً لَهُ»:
♦️(آگاه باش هركس مرا در تنهايى و غربتم در طوس زيارت كند در قيامت آمرزيده شده با من در منزلتم میباشد.)
📚بحارالانوار، ج ۱۰۲، ص ۳۹، روايت ۳۶
💠 و يا منظور خواجه از دو بيت فوق، خطاب به خود باشد و بخواهد بگويد: حال كه درك حضور معصومين عليهمالسلام را نكردى، از توسّل و توجّه به مزار ايشان، كه يكى از آنها امام هشتم عليهالسلام است، بیبهره مباش.
7⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ 🖊و نيز در حديثى است كه: «مَنْ زارَهُ أو
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱
🍃مردِ خداشناس، كه تقوى طلب كند
خواهى سفيد جامه و خواهى سياه باش
💠 اى آن كه طالب حقيقتى! حضرت دوست از تو تقواى ظاهرى و باطنى مى خواهد؛ خواه جامه ات سپيد باشد، و خواه سياه؛ كه:
🔹«إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ»: (همانا گرامیترين و بزرگوارترين شما نزد خدا، باتقواترين شماست.)
📚حجرات ١٣
💠 و نيز، پيامبر اكرم صلیالله عليهوآله وسلم با اشاره به سينه خود به ابوذر فرمودند:
🔹«يا أباذَرٍّ! ألتَّقْوى ههُنا، ألتَّقوى ههُنا»: (اى اباذر! تقوى اينجاست، تقوى اينجاست.)
📚بحارالانوار، ج٧٧، ص ٩٠
🍃حافظ! طريق بندگىِ شاه پيشه كن
و آنگاه در طريق، چو مردانِ راه باش
💠 اى خواجه! بى محبّت علیعليهالسلام كوشش و مجاهدات سودى نمیدهد؛ لذا اوّل طريق بندگى و پيروى حضرتش را پيشه كن، و وى را عملًا مشايعت بنما؛ سپس چون مردان راه خدا به مجاهده و رياضات و غيره بپرداز، تا به مقصد والاى انسانيت راه يابى.
8⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat
🍀فاصله بین حق و باطل
☘امام حسن مجتبی(ع) فرمود:
«بَینَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَیتَ بَعَینِک فَهُوَ الْحَقُّ وَقَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیک باطِلاً کثیراً
☘ بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را با چشم خود ببینی، حق است و آنچه را شنیدی یا آنکه برایت نقل کنند، چه بسا باطل باشد».
📚تحف العقول، ص229، س5؛ بحارالانوار، ج10، ص130، ح1.🌱
https://eitaa.com/daftaremarefat
برگی از دفتر معرفت
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱ 🍃مردِ خداشناس، كه تقوى طلب كند خواهى س
#شرحی بر غزل ۳۲۸، استاد سعادتپرور، جمال آفتاب، جلد۶، ص۲۲۱.
✍ در حديثى است كه: «إنَّ لِلا إلهَ إلّا اللَّهُ شُرُوطاً، وَ إنّى وَ ذُرِّيَّتى مِنْ شُرُوطِها.»:
🔸(همانا براى لااله الّااللَّه شرطهايى است، براستى كه من و نَسْلَمْ از جمله آن شروط هستيم).
📚( ١ ،٢)غرر و درر موضوعى، باب على ع، ص٢٧٣
💠 نيز:«أنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ، وَ مَعى عِتْرَتى عَلَى الحَوْضِ فَلْيَأْخُذْ أحَدُكُمْ بِقَوْلِنا، وَ يَعْمَلْ بِعَمَلِنا.»:
🔸(من با رسولاللَّه [صلیاللَّهعليهوآله] هستم و عترت و فرزندانم در كنار حوض با من هستند، پس گفتار ما را فراگيريد و بدان عمل نماييد.)
📚( ١ ،٢)غرر و درر موضوعى، باب على ع، ص٢٧٣
✍حديث گذشته در ذيل دو بيت ابتداى غزل نيز شاهد خوبى است بر اين معنى.
📚سعادت پرور، على، جمال آفتاب،١٠جلد، احياء كتاب - تهران - ايران، چاپ:٣، ١٣٨٢ ه.ش
9⃣
https://eitaa.com/daftaremarefat