🌷امام حسن عسکری علیه السلام:
▪️إنَّ الْوُصُولَ إِلَى اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَفَرٌ لَا يُدْرَكُ إِلَّا بِامْتِطَاءِ اللَّيْل.
▪️رسیدن به خداوند عز و جل سفری است که جز با نشستن بر مرکب شب، پیموده نشود.
📎 بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۸۰
#حدیث
https://eitaa.com/daftaremarefat
تفسیر آیاتی از سوره مبارکه صاد، شام غریبان امام حسن عسکری علیهالسلام.mp3
2.25M
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
ص وَالْقُرْآنِ ذِي الذِّكْرِ ﴿۱)
بَلِ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي عِزَّةٍ وَشِقَاقٍ ﴿۲﴾
🍃تفسیر آیاتی از سوره مبارکه صاد، شام غریبان امام حسن عسکری علیهالسلام
🎙 استاد حاج آقا #رجالی زیدعزه
🔹معنی صاحب ذکر از صفات قرآن
🔻علت محرومیت از قرآن چیست؟
🔻کسانی که حق را میپوشانند نمیتوانند از قرآن استفاده کنند
❓چرا دشمن قرآن را آتش میزند؟ (به دلیل عزت منفی و شقاق)
🔹۱۴۰۲/۰۷/۰۲
https://eitaa.com/daftaremarefat
سردار نوعی اقدم-جلسه ماهانه تبریز 1402.6.31.mp3
36.24M
💠 فایل صوتی/
🔹سخنرانی سردار نوعیاقدم جانشین سردار شهید مهدی باکری در دفاع مقدس و سردار شهید قاسم سلیمانی در سوریه و دفاع از حرم، در جلسه ماهانه مسجد فاطمةالزهرا (سلامالله علیها)، تبریز
۱۴۰۲/۰۶/۳۱
https://eitaa.com/daftaremarefat
وَاجْعَلْ نَفْسِى ... مُولَعَةً بِذِكْرِكَ وَ دُعائِكَ. (و نَفْس مرا ... شيفتۀ ياد و دعا به درگاهت بگردان.)
🤲 شهودِ لذّت ذكر
💠 تمام بشر- بلکه همه مظاهر عالم- همواره به ياد خداوند متعالی که هرلحظه با آنها و محيط به آنها است، مىباشند و او سبحانه را مىخوانند
💠 اما در اثر عنايت بسيار به خواستههاى عالم خاکى و عنصرى، توجه به توجه خود ندارند
💠 و اگر لحظهاى از توجّه به عالم عنصرى چشم بپوشند، در آن لحظه حقّ سبحانه را با ديدۀ دل مشاهده خواهند کرد و از اين معنى لذّت خواهند برد و آرزو مىکنند که هر لحظه آن حال تکرار شود
💠 بلکه مىخواهند همواره در آن حال باشند و تقاضاى دوام آن را نيز مىنمايند.
برگرفته از #شرح_زیارت_امین_الله، ص 58
https://eitaa.com/daftaremarefat
http://www.ketabrah24.ir
☉سيّد، برای هفده ربيعالاوّل، زيارتى را براى ولادت رسول اللَّه(ص) میآورد كه به نكاتى از آن اشاره میشود:
🌷 عبوديّت؛ ريشهیِ مقاماتِ رسولاللَّه
شهادت به توحيد و يگانگى الهى و بیهمتا بودن خداوند و عبوديّت رسول اللَّه شايد براى آن باشد كه كسى گمان نكند اگر تجليل از رسول اللَّه و منزلت والاىِ او پس از اين در متجاوز از ۳۵ منزلت میشود، وى شريك و يا معينِ حضرتِ حقّ سبحانه میباشد، بلكه علّت همه شرافت و منزلتها- كه خداوند به او عنايت فرموده- اين است كه بنده برگزيده حقّ میباشد و هر چه از مقامات و كمالات دارد، به حقّ سبحانه منتسب است و آن را از ناحيه عبوديت به دست آورده [است.]
🌷 برترى رسول اللَّه نسبت به همه خلايق در تمام جهات
اگر میفرمايد: «سَيِّدُ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ»، تنها نسبت به رسالت و نبوّت او نيست، بلكه میتوان گفت: تمام فضايل ظاهرى و معنوى اراده شده؛ از پيشوا بودنشان بياناتى آمده، تا امّت و پيروان آن حضرت بعد از او، ديگران را بر ايشان مقدّم ندارند.
🌷 عينيت مقام نورانيت و ولايت پيامبر با خداى متعال
پس از هفده سلام با ذكر خصوصيّت و كمالاتى از آن جناب، «يُسْتَضاءُ بِهِ» آمده، مقام نورانيّت و ولايت وى، عين مقام نورانيّت و ولايت خداوند- عزّوجلّ- میباشد و همانطورى كه همهى جهانيان از نورِ پروردگار متعال بهرهمندند و استضائه میكنند، به حساب يكى بودن آن حضرت با نور الهى، از نور آن حضرت نيز بهرهمند میشوند و آن حضرت میتواند امورِ خلافتِ خويش را پياده كند.
⚪ نور هدایت، حجّةالحق آیةالله شیخ علیآقا سعادتپرور(پهلوانی تهرانی) –قدّس سرّه-، ج ۴، ص
🔹غمِ جهان مخور و پند مبر از ياد
🔹كه اين لطيفه نغزم ز رهروى ياد است
🔸رضا به داده بده، وز جبين گره بگشاى
🔸كهبرمن و تو، دَرِ اختيارنگشاده است
🔻اى سالك! ...
♦️غمِ داشته و نداشته جهانِ فانى را مخور و پيشانى درهم مكش و راضى به داده دوست باش؛ زيرا اختيار كردن ما (كه اى كاش فلان امر چنين مى شد و فلان چنين نمى شد)، خلاف عبوديّت است و «بر من و تو درِ اختيار نگشاده است»؛ كه:
🟢«لَمْ يَكُنْ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله يَقُولُ لِشَىءٍ قَدْ مَضى: لَوْ كانَ غَيْرُهُ.» اصول كافى، ج 2، ص 63، روايت 13. (رسول خدا- درود و رحمت خدا بر او و خاندانش باد!- هرگز در باره چيزى كه گذشته بود نمى فرمود: اى كاش غير آن مىشد.)
📚برگرفته از شرح غزلیات حافظ، تالیف فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)🌱
https://eitaa.com/daftaremarefat