19.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آگاهانه زندگی کنیم...
نوجوانان ما باید زندگی را نه از فردای فارغ التحصیلی که از همان ابتدای نوجوانی آغاز کنند.
خداوند ما را متفاوت آفرید تا هر یک مانند اعضاء متفاوت بدن بخشهای مختلفی از جامعه را آباد کنیم. اصلاح کنیم. کامل کنیم.
درون هر یک از ما آمادگی و استعدادی قرار داده شده و بستر روزگار دائما آن را نشان ما میدهد. اما تبلیغات پر سر و صدای دور و نزدیک اجازه فکر کردن نمیدهد. اجازه تمرکز نمیدهد. شما را میراند به سمت غلط و البته شاید به صورت تصادفی به سمت درست.
آنچه را که خداوند برای آن آفریده شما را پیدا کنید و برای آن تا پای مرگ هزینه پرداخت کنید. آنگاه شما بهترین خواهید بود. چه پیش از مرگ و چه پس از آن.
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
بچههای پرامید سپاه
✍ جعفرعلیاننژادی
🔺 در این یادداشت نمیخواهم به کارنامه درخشان این نهاد یا رشادتهای پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کنم. میخواهم به نسبت سپاه با موضوع امید بپردازم.
🔺اول؛ همیشه از سپاه به عنوان «آخرین سنگر» مقاومت میدانی یاد شده است، به نظرم تعبیر بهتر و گویاتر «پیشروترین» سنگر ایستادگی و استقامت است. سپاه امید مردم، امید کشور و امید نظام است. همیشه با وجود تمام هجمههای روانی و کلامی علیه این نهاد انقلابی و عناصر او یک باور رسوبکرده در ذهنیت عمومی وجود دارد که پای بچههای سپاه به هر گیر و گرفتاری میدانی که باز شود، مسأله تمام و کمال حل میشود. یک نسبت مستقیم بین بچههای سپاه با تمامکنندگی معضلات، رنجها و گرفتاریها وجود دارد. اولین نشانه نسبت مستقیم بین سپاه و امیدافزایی، وجود چنین تصویری در اذهان عمومی است.
🔺دوم؛ همواره مشی عمومی پایوران این نهاد انقلابی، اقدام بدون اعلام بوده است. در برابر این مشی عمومی، همواره یک ایده مسلط رخنمایی میکرده و میکند که میتوان آن را منش قهرمانانه نامگذاری کرد. در منش قهرمانانه اعلام، اظهار و ابراز موفقیت، اهمیت و اولویت بیشتری بر اقدام، کنش و عملیات دارد.
منش قهرمانانه میتواند به خودی خود، یک انتظار عمومی برای احساس اعزاز و افتخار را نمایندگی کند. مردم به قهرمان و قهرمانی افتخار میکنند. حتی چنین قهرمانی میتواند امیدبرانگیز نیز باشد وانگهی انگیزهای عمومی را نیز ایجاد کند. این گونه است که همواره یک ویترین افتخار در برابر مردم وجود دارد که انگیزه قهرمانشدن را در آنها زنده نگاه میدارد، هرچند ممکن است در زندگی روزمره هیچ گاه چنین امکانی را تجربه نکنند. در برابر این منش، بچههای سپاه انتخاب کردهاند قهرمان ویترینی نباشند. بهتر بگویم اگر قرار است قهرمان باشند، این قهرمانی وصف اقدام آنان باشد، نه تبلیغ آن اقدام. بچههای سپاه با چنین روشی، منطق قهرمانی را مردمی میکنند. همه میتوانند قهرمان باشند.حتی قهرمان زندگی روزمره که اصولا چیزی برای مباهات و افتخار در آن وجود ندارد. برای مردمی که در این چند سال حوادث طبیعی را تجربه کردهاند، چنین مضمونی آشناتر است. آنها از بچههای سپاه اقدام بیاعلام را دیدهاند. حتی ملاحظه کردهاند، چطور این فرزندان انقلاب اصرار دارند که دیده نشوند. در ماجرای سیل و زلزله و کرونا، امید مردم به قهرمانان زندگی روزمره بود. قهرمان دستیافتنی نسبت دیگری است که بین سپاه و امیدآفرینی وجود دارد.
🔺سوم؛ بعد از انقلاب اسلامی، لمس برخی نیازهای اساسی به دلیل تغییر فضای عمومی کشور و برکات انقلاب اسلامی، بیموضوع شد. به عنوان مثال، آزادی از یک نیاز در دوران ماقبل انقلاب اسلامی به یک امر بدیهی بعد از انقلاب تبدیل شد. موضوع استقلال از بیگانگان به عنوان یک نیاز اساسی و ضروری به یک امر آشنا و در دسترس همگان مبدل شد. دستاوردهای انقلاب اسلامی نیروهای معارض را وادار به واکنش کرد. بازی با امنیت عمومی در دستور کار این نیروها قرار گرفت؛ از جنگ تحمیلی و ترورهای ابتدای دهه ۶۰ بگیرید تا انواع و اقسام تهدیدات قدرتهای استکباری بعد از دوران جنگ.امنیت اقتصادی، امنیت روانی و حتی امنیت جانی، در این سالها نقطه تمرکز ماجراسازی چنین نیروهایی بوده است. در همه این میادین و کارزارهای ناامنساز، قوت دل مردم، وجود نهادی انقلابی با بچههایی اهل اقدام بیریا بوده است. سپاه معنای امنیت عمومی را به جان و دل مردم نشانده است. نقش پررنگ سپاه در برقراری امنیت عمومی، کانونیترین نقطه امیدآفرینی بوده است.
🔺چهارم؛ همیشه بین افقگشایی و امید نسبت مستقیم وجود دارد. تصور عمومی بر این است که افقگشایی از کسانی برمیآید که کننده کار باشند. به بیان دیگر، افقگشایی متوقف بر توانایی است. اگر این باور در ذهنیت عمومی وجود داشته باشد که افراد یا نهادی توانایی عبور از بحرانها و ایجاد مسیرهای جدید را دارا هستند، خود به خود آن افراد یا نهادها مایه امید مردم میشوند. توانایی در این دوران نیز از کسانی برمیآید که از دانایی کافی نیز برخوردار باشند. بدون داشتن دانایی کافی، امکان عبور از بحرانها، ایجاد افق جدید، ترسیم آینده مطلوب و در نهایت خلق امید اجتماعی وجود ندارد. به گمان نگارنده این سطور، دانایی عبور از بحران وقتی در بچههای سپاه و این نهاد مقدس ایجاد شد که آگاهانه تصمیم گرفتند از انقلاب اسلامی پاسداری کنند. پاسداری از یک پدیده زنده، در حال رشد و نو به نوشونده، با یک دانش ساکن و ثابت و ایستا ممکن نیست. پاسداری باید حافظ حالت پیشبرندگی انقلاب اسلامی باشد. برای مراقب از سرعت پیشروندگی انقلاب اسلامی نیاز به دانایی نو و انباشتی وجود دارد. مثال سپاه نشان میدهد امروز امید همه مردم به افقگشایی در انقلابیبودن نهادهای عمومی است. سپاه الگویی بیمانند برای انقلابیماندن یا انقلابی شدن است.
جهاد تنها تفنگ به دست گرفتن نیست. جهاد ایستادن در برابر دشمن است از هر سمت و سویی که هجوم آورد.
فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما نیز تنها برای میدان جنگ نظامی نیست.
روز حساب شأن این بزرگواران آشکار خواهد شد. کسانی که إن شاء الله سهمشان از نسل سربازان امام زمان بیش از دیگران است.
کسانی که برای حیات بشر از خود گذشتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این دست فرمان سهم ۵۰ درصدی از اشتغال در عسلویه محقق نمی شود.
هدایت شده از احادیث ناب
🔘 تنبلى عامل تباهی همه چیز...!
✅ عن الباقر علیه السلام : مَنْ كَسِلَ عَنْ أَمْرِ دُنْيَاهُ فَهُوَ عَنْ أَمْرِ آخِرَتِهِ أَكْسَلُ.
کسی كه در كار دنیا تنبل باشد، در كار آخرتش تنبلتر، است.
📚 الکافي ج ٥ ص ٨٥
@ahadithenabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌺🍃
#بی_عرضه_ها
#ماهواره_رو_ولش_سفره_رو_بپا
🔰 ماهواره میفرستین بالا؟؟؟
اگه عرضه داشتین نون میاوردین سر سفره مردم
هدایت شده از 🇵🇸 عروج مدیا 🇮🇷
🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉
💠سلام سلام به دهه نودی های عزیز و سربازای کوچیک امام زمان
به مناسبت تولد آقامون حضرت مهدی یه پویش جذاب و عالی داریم که مخصوص شماست😉
✅قراره زیارتنامه امام زمان که صوتش رو در کانالمون گذاشتیم، با دقت گوش کنید و بعد با صدای زیباتون بخونید و صوتتون رو برامون ارسال کنید.
❗️راستی یادتون باشه فقط ارسال صوت مجازه و لطفا فیلم ارسال نکنید!😁
🎁اینجا 313 تا جایزه ی رنگارنگ منتظر شماست🤩
🤔پس چرا معطلی؟
👏🏻همین الان دست به کار شو و حداکثر تا 15 اسفند با خوندن این زیارت قشنگ صدای لبیک خودتو به گوش امام زمان برسون😍
😉یادت نره این پویش رو به دوستات هم معرفی کنی😉
✅برای شنیدن این زیارت در کانال ما #عروج_مدیا عضو شو و اون رو به راحتی دانلود کن(تو کانال سنجاق شده)
🔸👈🏻 دانلود صوت زیارت امام زمان 👉🏻🔸
📲ارسال آثار به آیدی زیر در پیام رسان🔹ایتا🔹
👉🏻👉🏻@Yare_Zohoor👈🏻👈🏻
🤲🏻به امید ظهور امام زمانمون و روشن شدن کل دنیا🤲🏻😉
هدایت شده از Ali sharifodin
🌱هر روز خود را با
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
آغاز کنید 🌱
⏳امروز : سه شنبه
☀️ 9 اسفند 1401 شمسی
🌙 7 شعبان 1444 قمری
🌲 28 فوریه 2023 میلادی
⭐ ذکر روز :
یا ارحم الراحمین
❄❄❄❄❄❄❄❄❄
⭐ حدیث روز :
امیرالمؤمنین علیه السلام: مَاءُ وَجْهِكَ جَامِدٌ، يُقْطِرُهُ السُّؤَالُ؛ فَانْظُرْ عِنْدَ مَنْ تُقْطِرُهُ
آبروی تو چون یخی جامد است که (درخواست از دیگران) آن را قطره قطره آب می کند، پس بنگر آن را نزد چه کسی فرو می ریزی
📚نهج البلاغه حکمت ۳۴۶
❄❄❄❄❄❄❄❄❄
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
هدایت شده از احادیث ناب
🔘 موى كاكلى در احاديث...!
✅عن السكوني، عن أبي عبد الله عليه السلام قال قال أمير المؤمنين عليه السلام: لا تحلقوا الصبيان القزع، والقزع أن يحلق موضعا ويدع موضعا.
✅سكونى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: امير مؤمنان على عليه السّلام فرمود: موى سر كودكان را به صورت قُزَع (كاكل) نتراشيد؛ كاكل به اين صورت است كه قسمتى از سر را مىتراشند و قسمت ديگر را رها مىكنند.
----------------------------
✍🏼در حدیث دیگر از امام صادق علیه السلام آمده که فرمود قزع آن است که همه سر مگر مقداری از آن تراشیده شود به این صورت که وسط سر باقی گذاشته شود.
📚 الکافي ج۶ ص ۴۰
کانال احادیث ناب ⬇️
@ahadithenabe
«خیلی چیزها هست که میتونه بهم بگه؛ ولی وقتی قبلیها رو هنوز عمل نکردم چطور حرف جدید بزنه؟! تو بودی این کار رو میکردی؟!»
این امروز سر نماز با خودم مرور میکردم. علامت هضم غذا تو عضلات بدن پیداست. اگر دستگاه گوارش به هر دلیلی درست کار نکرد و در هر مرحلهای موفق نبود، غذا بخوری هم ضعف برطرف نمیشه.
در مورد علم هم مسئله همینه. اگر علم باعث در انسان هضم نشه و تبدیل به عمل نشه، چیزی به انسان اضافه نمیکنه بلکه ضعف بیشتر به وجود خواهد آورد و انحراف و انحطاط بیشتر و اسراف و هدر رفت بیشتر.
حکیم هیچ وقت به کسی که تشنه نیست آب تعارف نمیکنه. اگر تشنه نیستی و آب بخوری به جای اینکه اصلاح کنه فساد به وجود خواهد آورد.
لذا میبینیم که خداوند ارحم الراحمین مهربانترین آموزگاران رو نازل فرموده تا به ما همه چیز رو یاد بدن ولی چون ما گوش نمیکنیم و اهل عمل نیستیم تا آخر عمر جز مسائل اولیه مطلبی به دست نمیآریم.
او با تمام وجودش میخواد به ما چیزهایی یاد بده ولی ما آمادگی نداریم یادش بگیریم. دائم نگاهمون میکنه و حتی گاهی یک چیزهایی نشون میده که ببینیم بالاتر از چیزی که تا حالا یاد گرفتیم یادگرفتنی وجود داره ولی چون هاضمه ما خوب کار نمیکنه دریافت نمیکنیم.
حتی گاهی موضع میگیریم و فاصله رو بیشتر میکنیم. خیلی مهم هست این. خیلی زیاد. وقتی محاسبه نفس میکنم این مسئله رو پررنگ میبینم.
خیلیها پیامبران و امامان و اولیاء خدا رو زیارت کردند ولی چون مسئلهشون نبود، چون تشنه نبودند، چون احساس نیازی نداشتند، چون تمنا و آرزوشون چیز دیگهای بود، هیچ استفادهای نکردند.
در دوران غیبت هر کس به اندازهای که مسئله داره به محضر نور ولایت مشرف میشه. دیگه اینطور نیست که اون نور اعظم در بین جمع بشینه و هر کس بیاد هر طور میخواد رفتار کنه.
در مورد حضرت رسول میفرماید، خیلیها مینشستند نزد حضرت رسول اکرم و حرفی برای گفتن نداشتن و سؤالی برای پرسیدن نداشتن. منتظر بودن یکی بیاد یه چیزی بپرسه و اینها هم یه چیزی بشنوند.
آدمهایی که تشنه نبودند. در کنار بزرگترین اقیانوس هستی زندگی میکردند، ولی عطش نداشتند. امیرالمؤمنین تشریف میآوردند و هی سؤال میپرسیدند. زود زود تشنه میشدند. دائم در محضر رسول اکرم بهره میبردند.
اگر اهل عمل و حرکت نباشیم، احساس نیاز و عطش نداریم و اگر این احساس در ما به وجود نیامد، علم جدید برای ما سودی نخواهد داشت. دوران غیبت یک همچین دورانی هست. باید علم رو از عالم بمکی و پیدا کنی. با عمل زیاد با عطش زیاد. با التماس و التجاء زیاد. با دعای زیاد. اگر محرومیم واقعا محرومیم. صادقانه محرومیم.
خدا رحمت کنه حاج آقا خوشوقت رو. خیلی ازش سؤالات متفاوت میپرسیدند تا یک جواب محیر العقول بشنوند. ایشون مداومت داشت بر یک جواب: رعایت تقوی...
میفرمود با تقوی به همه چیزی که میخوای میرسی. چند صد تا سخنرانی ایشون رو اگر گوش بدید میبینید در این مورد صحبت میکنند و بدون اینکه از نقطه مرکزی دور بشن توضیحش میدن.
واجب جاده رسیدن به مقصد هست و حرام حدود و تابلوهای خطر و موانع سقوط.
فاصله واجب تا مستحب از خورشید هست تا ستاره. یعنی کسی که واجباتش رو فهمید و عمل کرد هزاران هزار بار سریعتر و زودتر به مقصد میرسه. وقتی واجب صرف نمی کنه میریم سراغ مستحبات و سعی می کنیم نوعی ارضاء نفسانی برای خودمون دست و پا کنیم.
حال انجام واجب رو نداریم. یعنی حال رشد رو نداریم. ضعیف هست معده ما. بیماریم. غذای اصلی رو نمیپذیره میره سراغ هله هوله.
کسی که با تمام وجودش محض واجبات بشه به قول آقای خوشوقت فاصلهای با مقصد نداره. کسی که بنای زندگیش رو بر این میگذاره که واجب و حرام رو یاد بگیره و عمل کنه به سرعت ولی خدا رو پیدا می کنه.
نه اینکه ایشون بره دنبال ولی خدا، ولی خدا به سرعت میاد پیش ایشون. ولی خدا کاری در زمین به جز دستگیری نداره. وگرنه جای ولی خدا در آسمانهاست.
این عمل مشترک با ولی خدا همسفر و همراه و هماهنگ و هم افق می کنه انسان رو با ولی خدا. ناگزیر محشور میشه با ولی خدا.
کسانی که اهل عمل هستند ناگهان خودشون رو در محضر می بینند. اهل عمل اینجوری هستند. خوشا به سعادتشون. اونوقت اونقدر این عمل از اینها وقت و انرژی میگیره که هیچ جای دیگه پیداشون نمی کنی . اصلا وقتی ندارند برای صرف کردن به چیز دیگه. از بس واجبات ریخته سرشون.
وقت ندارن حرف دیگه ای بزنن. وقت ندارن فکر دیگه ای بکنند. مشغولند.
اصل و اساس واجبات توحید هست و اصل و اساس محرمات شرک. همه واجبات و محرمات در زیرمجموعه این دو عنوان می گنجه و شاخ و برگهای این دو هستند. هر چقدر بیشتر آموختی و بهش پرداختی صفحه های جدیدی به روت باز میشه.
بعضی اصل و اساس زندگی خودشون رو می گذارند برای آموختن و سپس عمل کردن و سپس آموزش این دو اصل.
یعنی کل زندگیشون در کانال تقوی تعریف میشه. به صورت ریشه ای و اساسی. بقیه در کنار این کانال ها و چشمه ها و رودها زندگی می کنند. حاشیه نشین هستند.
اگر نبود این چشمه ها که آب رو شیرین می کنند، مردم در کنار دریاها از تشنگی و عطش جان می دادند.
فتأمل...
أنا بشر مثلکم یوحی إلیّ رو اینجا میشه کمی فهمید.
خورشید خودش میلیون درجه حرارت رو تحمل می کنه که ما در دمای مطلوب زندگی کنیم و امکان زندگی داشته باشیم.
فتأمل...
هدایت شده از 🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
📝 واکاوی مسئله حجاب (قسمت چهاردهم)
⛔️ صحن علنی جامعه محل رقابتهای جنسی نیست. رقابتهای جنسی نه تنها جامعه را تقویت نمیکند، بلکه غلبه فضای جنسیت زده، به تدریج انسانیت را به حاشیه رانده و باعث سقوط جامعه میشود.
🔹 ما امروز نتیجه این رویکرد را در غرب مشاهده میکنیم که برای حل مسئله جنسیت، نه تنها از آن ترقی نکردهاند و فراتر نرفتهاند و انسانیت را درنیافتهاند، بلکه بر اثر یک بیماری فراگیر دچار اختلال جنسیت و سقوط از مرحله جنسیت و انکار اصالت و کارکرد آن شدهاند.
این فروافتادگی و غرق شدگی در اسفل السافلین تعریفِ بودن و زیستن، حاصل محدود کردن انسانیت به وسیله پرداختن نامحدود به رفتارهای جنسی است. انسان غربی نه از انسان بودن دیگر احساس خوشحالی و خوشبختی میکند و نه از زن یا مرد بودن. افراط دیروز به تفریط امروز منتهی شده.
🔸 زمانی گمان میرفت که حس رقابت و نیروی تضادّ، جامعه را به حرکت درخواهد آورد و باعث خواهد شد که پیشرفت و توسعه حاصل شود. اما به تدریج دانسته شد که گرگ غضب هر روز تعداد زیادی از انسانها را میدرد و بسته فرهنگی وابسته به آن با عمق بخشیدن به نفوذ خود، انسانها را بیش از پیش محاصره میکند.
افراد هر روز در این قمار از پیش باخته سرمایههای زندگی خود را هدر میدهند و در پایان هر دوره رقابت خود را بازندهتر میبینند.
هر یک از ما میتواند در فضایی بیطرف و خالی از القاءات این و آن ردّ پای خشونت افسارگسیخته را در زندگی خود پیدا کند و به نتایج مهمی دست یابد.
⭕️ عرضه شهوت در خیابان و خارج از ظرف خانواده اولا جاذبه زناشویی را خنثی میکند و باعث گسستن ساختارهای مبتنی بر آن خواهد شد و خانه و خانواده را از بین خواهد برد.
دوم این که جاذبه جنسی را از یک امکان سازنده به یک امکان سوزنده در کف جامعه بدل خواهد کرد که ذهن و فکر و جسم انسان را پاره پاره میکند و مقدمه بیماریهای فراوان میگردد.
از سوی دیگر راه را برای ورود غرایز دیگر به ساحت خیابان هموار میکند و به تدریج جامعه را از یک مجموعه انسانی و انسانیت محور به یک مجموعه حیوانی تبدیل میکند که غرایز حیوانی افسارگسیخته در آن حکمرانی میکنند.
چنین جامعهای نه به سمت مزرعه شدن که به سرعت به سمت جنگل شدن حرکت میکند. آنچه مزرعه را مزرعه میکرد مدیریت انسان بر حیوان بود. جایی که مدیریت فضا به مناسبات حیوانی سپرده شده است، اهلی بودن معنایی ندارد.
✍🏼سعید توتونکار
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
هدایت شده از Ali sharifodin
🌱هر روز خود را با
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
آغاز کنید 🌱
⏳امروز : چهارشنبه
☀️ 10 اسفند 1401 شمسی
🌙 8 شعبان 1444 قمری
🌲 29 فوریه 2023 میلادی
⭐ ذکر روز :
یا حَیّ یا قَیّوم
❄❄❄❄❄❄❄❄❄
🕋 آرامش در کلام نور ...
یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ
ای آنکه گرهِ کارهای فرو بسته به سر انگشت تو گشوده میشود...
✅ میدانستید.....
لا اله الله یعنی دلبری جز خدا ندارم
همین یک جمله میتوانند به بسیاری از دعواها اختلافات درگیری ها و ترس ها خاتمه دهد
✍بدانیم .....
اگر انسان واقعاً لا اله الا الله به جانش بنشیند دیگر هیچ وقت از دیگران ناراحت نمی شود از اتفاقات سخت زندگی به هم نمیریزد
🍄 چه زیبا میگوید.....
ای غایب از نظر به خدا میسپارمت
جانم بسوختی و به دل دوست دارمت
حافظ
❄❄❄❄❄❄❄❄❄
🏴«اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک»
عملها آدم را شکل میدهد. ذهن ما تحت تأثیر تصاویری است که دریافت میکند. تصاویر به معنی عام آن. تصویرها با قدرت بر تصورات ما تأثیر میگذارند. تصورات، خیالات و گمانها و در ادامه تفکرات و اعتقادات ما را میسازند.
یعنی ذهن ما آنچه را از جسم دریافت میکند، تجمیع میکند و از آن برآیندی دارد.
بسیار مهم است که ما به میزان لازم و واجب با مادیات اختلاط داشته باشیم. به معنی گسترده آن.
این همان معنای زهد است...
استفاده از مادیات بر اساس امر واجب.
فهم این معنی تحولی در زندگی ما ایجاد خواهد کرد.
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 منظور از «وَیلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ»، دستگاه کفار و دستگاه منافقین هستند که دین خدا و مؤمنین را هَمز و لَمز میکنند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«روایت، آیۀ «وَیلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» را معنا میکند؛ میفرماید «الَّذِینَ هَمَزُوا آلَمُحَمَّدٍ حَقَّهُمْ وَ لَمَزُوهُمْ»؛ یعنی کسانی که آلُ الله را همز و لمز میکنند، امیرالمومنین(ع) را همز و لمز میکنند، دین خدا را همز و لمز میکنند.
چنانچه الان در دنیا میبینید که دین را همز و لمز میکنند و مؤمنین را تحقیر میکنند. نباید انسان اینها را رها کند و بگوید این همز و لمز صرفاً به این معناست که مثلاً مواظب باشید یک موقع پشت سر یک مومنی با رفتارتان او را تحقیر نکنید، یا یک حرفی نزنید که به او توهین شود. البته نمیگویم این معنا را حذف کنیم، این معنا هم مصداق همز و لمز است؛ ولی این سختگیریای که در قرآن فرموده «وَیلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ الَّذی جَمَعَ مالاً وَ عَدَّدَهُ»، همین دستگاه کفر و دستگاه نفاق است.
یعنی این همزولمزکننده، امکاناتی را در عالم فراهم کرده و با تکیه به این امکانات، خیال میکند جاودان میماند و لذا نقشه همیشگی میکشد و شروع به همز و لمز کردن جبهه حق میکند.
در این آیه، همز و لمز بنیامیه، محل بحث است که همز و لمز نسبت به امبرالمومنین(ع) طراحی میکنند و کاری میکنند که به قول ابنابیالحدید در هفتاد هزار منبر، خطبا وجود مقدس امیرالمومنین (علیه السلام) را لعن میکنند. (لعنت الله علیهم اجمعین). این همز و لمز، مقصود است؛ گرچه همز و لمزهای جزئی هم مصداق هستند و آنها را نباید خارج کرد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از تفسیر نور
امام سجّاد (علیه السلام) فرمودند:
الّلهُمَّ... وَ اجْعَلْنی مِمَّنْ اَطَلْتَ عُمْرَهُ وَ حَسَّنْتَ عَمَلَهُ وَ اَتْمَمْتَ عَلَیْهِ نِعْمَتَکَ وَ رَضِیْتَ عَنْهُ وَ اَحْیَیْتَهُ حَیاةً طَیِّـبَةً فی اَدْوَمِ السُّرُورِ وَ اسْبَغِ الْکَرامَةِ وَ اَتـَمِّ الْعَیْشِ ؛
خداوند! مرا از کسانی قرار ده که عمرشان را دراز و کردارشان را نیکو گردانیده ای و نعمتت را بر آنان تمام کرده ای و از آنان خُرسندی و به آنان زندگی ای پاک، همراه با پایدارترین شادمانی و سرشارترین کرامت و کاملترین رفاه، عطا نموده ای.
بحارالانوار ، ج 98، ص 91، ح 2.
🌺🍃🌺🍃
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از تفسیر نور
آثار کمترین بی توجهی به پدر و مادر
حضرت یعقوب علیه السلام چون شنید پسرش در
مصر بسر می برد و به حکومت رسیده است. به طرف مصر حرکت کرد.
وقتی به نزدیک دربار یوسف علیه السلام رسید، یوسف اطرافیانش را به استقبال پدرش فرستاد و خود همچنان بر روی تخت سلطنت نشست. البته این کارش هم برای رعایت شؤون سلطنتی بود، نه پیروی از هوای نفس و جاه طلبی.
جبرئیل براو نازل شد و عرض کرد: «دستت را باز کن.»
وقتی دستش را گشود، نوری از دستش خارج شد. یوسف علت را از جبرئیل پرسید. او عرض کرد: «این نور نبوت بود که از صلب تو خارج گردید و دیگر از نسل تو کسی به نبوت نخواهد رسید. علتش هم این است که تو در برابر پدرت از تخت به زیر نیامدی .»
بعد از حضرت یوسف، نبوت به نسل برادرش «لاوی» منتقل شد زیرا او ادب خاصی نسبت به پدرش حضرت یعقوب داشت.
منبع اخلاق و احکام در دوستان های شهید دستغیب/صفحه ۴۰۵تا۴۰۶/
ایمان، جلد دوم صفحه ۱۸۰
🍃🌺🌺🍃
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از تفسیر نور
امام علی علیه السلام:
حسود به زبان لاف دوستی می زند و در عمل، مخفیانه دشمنی می ورزد؛ بنا بر این، او نام دوست را برخود دارد اما صفت دشمن را
غرر الحکم، حدیث۲۱۰۵
🌺🍃🌺🍃
2105https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از تفسیر نور
حضرت زهرا علیها السلام
خدایا مرا در راهی خرج کن که مرا برای آن آفریده ای
🌺🍃🌺🍃
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از سبک زندگی متقین
✅ یادگیری کدام علم واجب است؟
🌹امام حسین (ع):
تحصیل علم، بر هر مسلمانی واجب است.
✍️ شرح: یادگیری احکام واجبات و حرامهایی که معمولا مبتلا به است و در زندگی پیش می آید، واجب است.
📖 طلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ.
📚 حکمت نامه امام حسین ، ج 1 ص 23
📱 کانال سبک زندگی #متقین:
@mottagheen
اگر به دنبال دلار ندویم، دلار به دنبال ما خواهد دوید.
احتیاج دلار به ما بیش از احتیاج ما به دلار است.
فرض بفرمایید احتیاج ما به دلار به یک تعادلی برسد و دیگر عطش دلار وجود نداشته باشد. آنگاه برای دشمن مطلوب این است که دلار قیمت واقعی داشته باشد تا سود کمتری از تبدیل آن به ما برسد.
امروز آنچه دلار را گران میکند، عطش ماست، نه ارزندگی دلار.
یک روز محاسبه سختی خواهیم داشت که چرا سلاح دشمن علیه خود را اینچنین گرامی داشتیم.
به زودی نفرین دلار دامنگیر بسیاری از به ظاهر مسلمانها و به ظاهر مؤمنین و به ظاهر ایرانیها خواهد شد.
هیچ خیری در رشدهای دلاری برای افراد وجود ندارد. هر کس باعث تقویت آن شود، حتما شاهد ذلت خود خواهد شد. دلار از دستگاه استکبار است. به جز ضرورت استفاده مازاد عین خیانت است و کفاره سنگینی به دنبال دارد.
کسانی که سوار بر دلار میشوند تا بالاتر بروند، در واقع سوار دلار نیستند، بلکه بر دوش فقرا ایستادهاند. دلار به آنها وفا نخواهد کرد. غرق خواهند شد. از جایی که باورش را نداشتند.
هدایت شده از استاد عابدینی
لم یکن لی حول.mp3
1.93M
#پادکست | حرکت حبّی
🔖 اِلهي لَمْ يَكُنْ لِي حَوْلٌ فَانْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِيَتِكَ اِلّا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ
🌱 همهی این مناجات، حالتش حالت ایجاد شوق و محبت است.
#مناجات_شعبانیه
#شعبان
🎙 استاد عابدینی
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از احادیث ناب
🔘 سختی ها رام میشود...
اِذَا خِفْتَ صُعُوبَةَ اَمْرٍ فَاصْعَبْ لَهُ يَذِلُّ لَكَ
هرگاه از سختي كاري ترسيدي، در برابر آن، سرسختي نشان بده رامت مي شود.
📚غرر الحکم حدیث ۴۱۰۸
@ahadithenabe