eitaa logo
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
144 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
24 فایل
همه نیازمند آنیم که ناطق شدن را تمرین کنیم و گرنه در همان بخش اول باقی می‌مانیم. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Saeedtotonkar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روایت خاص🇵🇸🇱🇧
✅از دختران شما جنازه هایشان را میخواهند....👌 📩بزن رو شناسه آبی👇🍃 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌╭─────── │🕊️🌱@RevayateKhass ╰────────────
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR تأکید رهبر انقلاب بر ریشه‌کن شدن سرطان رژیم صهیونیستی به دست مقاومت و مردم فلسطین 👊🏻 رژیم غاصب، رفتنی است ✊🏻 امروز جوانان و نهضت فلسطینی از همیشه سرحال‌تر و آماده‌تر هستند 💻 Farsi.Khamenei.ir
در پی یافتن پاسخی در باب چیستی سعه صدر اجتماعی و‌ چرایی ضرورتش و چگونگی دست یابی به آن به مفهوم شهادت رسیدم‌. انسان همواره مبتلا به آزمون رنج است. درد نشانه حضور مرزی انسان در جغرافیای خویش است. عده زیادی از مردم به قصد گریختن عقب می‌نشینند و زمین می‌دهند تا زمان بگیرند. جان می‌دهند تا تن بماند. اما غم و اندوه و حسرت و درد آنان را به حال خود رها نمی‌کند. عده دیگری نیز هستند که به سوی درد هجوم می‌برند؛ پا روی آن می‌گذارند و می‌گذرند. در این میان آنچه جا می‌ماند تن است و آنچه رها می‌شود جان. آنان به سوی بی‌مرزی عزم سفر دارند.
دم تکان دادن‌های اسرائیل در ایران داستان نوپدیدی نیست. این دمباله‌های پس‌مانده، در غم و شادی شیطان به او وفادارند. انتظار نداریم در روزهای سختی جان و تنشان را دم‌بریده رها کنند. اما سربریده را دم به چه کار آید؟!
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
✍ عبادت زیبا صدایی در درونم نجوی می‌کرد: ریا می‌شود... وقتی می‌خواهی نمازت را بلند بخوانی یا حتی قبل
هر بار می‌خواهم اذان بگویم آهنگ صدایم به گونه‌ای دیگر است. به سختی می‌توانم دو بار با یک فراز و فرود و کش و‌ قوس آن را ادا کنم. سعی می‌کنم زیبا اذان دهم اما صدایم و حتی گمانم در مورد اینکه چه می‌طلبد هر دفعه متفاوت است. انگار نسبتی دارد با حال و وضعم در آن نقطه و لحظه. هنگام قرائت نماز نیز چنین است. صوت و لحن ترتیل خوانی و ادای زیبای کلمات به ویژه موسیقای کلام بسیار حساس و وابسته به شرایط ظاهری و باطنی است. اساتید خط از روی نوشته انسان می‌توانند قضاوت نزدیک به واقع در مورد شخصیت و روحیات انسان داشته باشند. حتی اگر کسی خواسته باشد تقلید کند یا جعل کند، متوجه می‌شوند. در صوت هم گویا همین داستان هست و اگر بخواهیم تعمیمش دهیم می‌توانیم. آدم‌ها یک لهجه ثابت در گفتار و افکار و رفتار خود دارند که متصل است به شخصیت ثابت آنها و اصل و اساسی که دارد و یک حالات متغیری دارند که بستگی دارد به شرایط و اوضاع آنها. حرفه‌ای‌ها آنقدر تمرین می‌کنند که به یک ثباتی می‌رسند. گویا از مهار رفتار و گفتار و افکار به تثبیت شخصیت روانی و روحانی خود دست پیدا می‌کنند. چالش رفت و برگشتی بین ظاهر و باطنشان آنان را منحصر به فرد می‌کند و به یک دستخط خاص شخصی می‌رساند. مثل اثر انگشت. شاید یکی از حکمت‌های اعمال ظاهری در دین همین باشد. زیبا عمل کردن، پاکیزه رفتار کردن و تشبه به نیکان انسان را نزدیک می‌کند به آنان و شخصیت ثابت را شکل می‌دهد تا به مرور رفتار و گفتار و افکار زیبا از آن برخیزد. یعنی می‌توان با عبادت زیبا به شخصیت زیبا نزدیک شد و پس از استقامت در آن انتظار تجلی زیبایی از درون را داشت. آری رفتارهای ما حائز صفات روحانی و معنوی هستند که اگر ساختگی و جعلی نباشند شخصیت حرفه‌ای و تربیت شده ما را نشان می‌دهند. اعمال مانند رنگی بر روی باطن ما هستند. این تن اگر بخواهد ریا بکند، سیاهی پشتش آشکار است. حتی تلاش انسان برای پنهان کردن زشتی‌ها به قصد عدم اشاعه آن نیز رنگ و رخ خودش را دارد. ریا در برابر پرده‌پوشی قرار دارد. گاهی من دانش‌آموزم و تمرین می‌کنم مانند استادم بنویسم و سخت تلاش می‌کنم و این در شیوه رفتاری و سبک زندگی من آشکار است. گاهی می‌خواهم خط استاد را جعل کنم تا از موقعیت او سوء استفاده کنم. این نیز برای اهل دقت روشن و واضح است. زیبایی تلاش برای اصلاح در برابر زشتی چاپلوسی و‌ سالوسی و ریا قرار دارد. شیطان سعی می‌کند ما را دچار اشتباه کند و با اتهام ریا، تلاش را از ما بگیرد. ما همواره تلاش می‌کنیم خود را شبیه خوبان کنیم تا در راستای این تمرین به ثباتی در خوب دیدن و خوب فهمیدن و خوب اندیشیدن و خوب زیستن برسیم. رفتار و گفتار و ادا و اطوار خوب برای مؤمن نقاب و صورتک نمایش و فریب نیست، بخشی از شخصیت محقق و جستجوگر و زحمت‌کش و تلاش‌گر اوست. مؤمن دائما خود را با عباداتی مانند نماز و روزه و حج و جهاد و خمس و زکات و تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منکر اندازه می‌کند. رعایت اخلاقیات و تمرکز بر انجام واجب و ترک حرام و رعایت مقام الله و عباد الله در زندگی، شخصیت او را دائم اصلاح می‌کند. ظاهرسازان و بازیگران در این وادی رسوا و مفتضح می‌گردند. جریان نفاق و ریا در ابتلاءات پی در پی الهی نمی‌توانند ظاهر سخت و صلب ساختگی و دروغین خود را حفظ کنند. آنها یک روز یک جا از ولی خدا جدا می‌شوند. الغرض زیبا عبادت کردن به همان معنی که گذشت یعنی رعایت زیبایی‌های روحانی و معنوی و حفظ نیات خیر و امیال مثبت و تشبه به بزرگان و برگزیدگان و استفاده از فرصت‌های ظاهری می‌تواند هم جذابیت جماعت دیندار را بیشتر کند که همگان زیبایی را دوست دارند و هم شخصیت انسان را به خوبی تثبیت می‌کند و هم حق را آشکار می‌سازد. لذا ما موظفیم به زیبایی عبادت با تمام امکاناتی که در اختیار داریم...
بعد از مدت‌ها پیگیری خداوند اجازه داد یکی از کبوترانش همخانه ما شود. برای تکمیل نیازمندی‌هایش به مغازه‌ای رفتم که عنوانش «خوراک پرندگان» بود. از او خواستم برای این عضو جدیدالورود یک غذای حسابی بدهد. ترکیبی از گندم و قره‌ماش و ارزن و سنگکی و برخی دانه‌های دیگر را پیشنهاد داد. سفره چند رنگ کبوتر که آماده شد؛ خاطره‌ای تعریف کرد. به نظر نامربوط می‌آمد. اما من کسی نیستم که سخنان پیرمرد دنیادیده را ناشنیده و نافهمیده رها کنم. او جوهر روزگار است. پیش از من بوده و عمرش دراز باد بسیار خواهد بود. بسیار بیش از من در لباس انسان زیسته و یافته‌ای فراوان دارد. خاطره‌اش فرامتنی داشت مبنی بر اینکه چرا آزادی پرندگان را می‌گیرید و در قفس می‌اندازید. لذت بردم. سکوت کردم. این تضاد برایم باشکوه است. کسی که شغلش فروش خوراک پرندگان است به هیچ وجه طرفدار اسارت آنان نیست. بر ضد منافع مادی خودش تبلیغ می‌کند. انگار تقدیر او را در این نقطه قرار داده تا آشپز مهربان زندانیان باشد نه واحد تدارکات و پشتیبانی زندان‌بانان... نمی‌دانم تا کنون چند پرنده را آزاد کرده یا مانع اسارت چند پرنده شده، یا کیفیت زندگی آنان را چه میزان ارتقا بخشیده است. امیدوارم خداوند هیچ کدام ما را گرفتار زندان و زندان‌بان نکند و یاری دهد تا از زیردستان خود به شایستگی پذیرایی کنیم. امیدوارم عضو جدید خانه ما از ما راضی باشد و شکایتمان را پیش خدا نبرد. خداوندا ما را از زندان نفس آزاد فرما و به رهایی بندگی خودت موفق بدار... پیام و پیام‌آور خدا بر زمین، چنین منزلتی دارند...
✍ زن موتور پیشران جامعه انسانی اسلامی در ساختار مبنایی جامعه یعنی خانواده است. ناتمدن ضد انسانی غرب، زن را به پوسته‌ای نمایشی تقلیل داد تا نه جان پیشرفت که تن شکننده توسعه باشند. @daftaretamrin
" ... اسرائیل، شرّ مطلق است. اسرائیل، ضد اسلام ، ضد مسیحیت ، ضد ایمان ، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می ایستیم! اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد! اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم، هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم... " _ گفتاری از فخرشیعه، یوسف گمگشته عالم تشیع، امام موسی صدر .... 💪💪💪💪💪💪🌴🌴
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای همدان منتشر شد 👈🏻 شهدا وسوسه باطل تقابل ملّیت و اسلامیت را در عمل باطل کردند 💻 Farsi.Khamenei.ir
گاهی سکوت علامت سقوط است سکوت او؛ سقوط من
جبهه مقتدرِ مظلومِ پیروز! ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸می‌توان گفت، هیچ مقاومتی در حالت سلطه و قدرت‌‌ عریان، شکل نمی‌گیرد بلکه هر شکل از مقاومت در مقابل سلطه‌گری و زورگویی پدیدار می‌شود‌. به معنای دیگر مقاومت در حالت غیر مسلط و مظلوم قرار دارد، اما می‌تواند به شکل مقتدر جلوه کند. 🔸قدرت عریان؛ سریع، بی‌واسطه، برتری‌جویانه، مستبدانه، آشکار و بی‌رحمانه، اراده صاحب خود را تحمیل می‌کند. در ذات قدرت خشونت و اجبار نهفته است. در مقابل مقاومت؛ تدریجی، باواسطه، متواضعانه، پنهان و مهربانانه، تولید اقتدار می‌کند.‌ در ذات مقاومت، لطافت و رضایت نهفته است.‌ 🔸قدرت عریان، ممکن است دفعتا بدست آمده و بلافاصله از بین برود. اما مقاومت تدریجی و آهسته، آهسته، جلو می‌رود. موقعیت اعمال و فرود قدرت، ابدان انسانی است.‌ اما موقعیت اعمال اقتدار، دل‌های مردم است. اقتدار، نفس سرکش قدرت را مهار می‌کند و آن را تبدیل به خیر کثیر می‌کند. 🔸قدرت عریان با اعمال زور و تزریق ترس تداوم می‌یابد، اقتدار با ایجاد رضایت و تولید آرامش‌ ادامه‌دار می‌شود. قدرت میل به فردی شدن و استکبار دارد، اقتدار میل به عمومی شدن و انتشار دارد.‌ قدرت سوژه‌های‌ خود را تسخیر می‌کند، اقتدار سوژه‌هایش را تبیین. قدرت بدن‌ها را کنترل می‌کند، اقتدار اذهان را همراه می‌کند. 🔸اقتدار امنیت پایدار حاصل می‌کند، قدرت امنیت معلق.‌ اقتدار دیرپاست، سلطه از بین‌رفتنی است.‌ با قدرت عریان نمی‌توان تولید اقتدار کرد.‌ اما با مقاومت می‌توان به اقتدار رسید. جریان طرفدار سلطه و زور عریان تحمل شکست ندارد، اما در جبهه پیرو مقاومت و اقتدار، شکست موضوعیت ندارد. مقاومت محکوم به پیروزی است، همانطور که سلطه محکوم به شکست و هزیمت... @jafaraliyan
حال دلم را که مزمزه می‌کنم طعم خواهر می‌دهد. گویا دیشب رؤیاهایم به میهمانی رؤیاهایش موفق شده و دمی آسوده... خواهرانه‌ها را باید بیش از گذشته بکاویم. هر چند جای خالی او با کلمه پر نمی‌شود؛ بلکه بیشتر احساس می‌شود.
جامعه با توسعه و تقویت و تکثیر خانواده شکل می‌گیرد. در غرب توسعه خانواده با تکثیر و تنوع در روابط جنسی و رفتارهای افراطی مشارکتی انجام می‌شود. نتیجه هم می‌شود تعاریف ناگزیری از خانواده که برخی از آنها ریشه در تاریخ انحراف و انحطاط بشر در اقوام سابق دارد. جوامعی که نابود شدند. رویکرد جاهلی به مسئله جنسیت غرب را به مرحله فروپاشی کشانده. واگرایی‌ها در این جوامع به حداکثر خود رسیده و چسبندگی هر روز کمتر و کمتر می‌شود. البته یک سری مناسبت‌های ساختگی غیر طبیعی تدارک دیده شده تا سرعت انحلال و اضمحلال اجتماعی کمی مهار شود؛ اما سمت و سوی ناگزیر جوامع غربی به سمت نابودی و هلاکت است. اما جامعه اصیل با توسعه و تکثیر و تقویت و تأکید ثمرات خانواده شکل می‌گیرد. در دین مبین اسلام که انتظار می‌رود به واسطه برتر بودن، الگوی برتر را ارائه دهد، توسعه الگوی خانواده بر اساس نشانه‌های محبت است، نه شهوت. الگوی مادرانه، الگوی پدرانه، الگوی خواهرانه، الگوی برادرانه... در متن دین پیامبر و امامان پدران امت معرفی شده‌اند و مؤمنین با هم برادرند. جامعه‌ای که در آن روابط بر اساس محبت تکثیر و تقویت و تمدید و تأکید می‌شود، ظرفیت‌های جانانه را به جای امکان‌های تنانه بر اریکه اصالت می‌نشاند. امکانات روحانی و روانی انسان به مراتب عالی‌تر و برتر و کاراتر از امکان‌های مادی اوست. انسان به ویژه از جهت جسمانی بسیار محدود است. اگر قدرت تنزیل روح بر جسم نباشد، قطعا جسم دچار فرسودگی و افسردگی روزافزون خواهد شد. همچنان که در جوامع دنیازده شاهد آن هستیم. نسبت‌های فرآوری شده خانوادگی یعنی روابط محبت‌پایه که هر چند رستنگاه زمینی آن‌ها در امیال غریزی است، اما سویه‌های زندگی‌بخش و رشد و پیشرفت و تقویت آن مبنای روحانی دارد. خانواده‌های صرفا غریزی غالبا دچار انحرافات در اهداف می‌شوند و پیوند طبیعی و درونی با جامعه برقرار نمی‌کنند. چنین خانواده‌هایی در برابر جامعه سنگر می‌گیرند و سعی می‌کنند آن را مصرف کنند یا در نهایت به توافق رسیده با آن معامله کنند. خروجی‌های چنین خانواده‌هایی اگر به تخریب جامعه اقدام نکند و دست به تجاوز و هنجارشکنی نزند، مایه رشد آن نخواهد شد؛ هر چند ممکن است در امتداد بخشیدن به آن سهمی داشته باشد. آنچه که جامعه را تولید می‌کند و ارتقاء می‌بخشد و تعالی می‌دهد، نسبت‌هایی فراوری شده در کانون خانواده است. یعنی نقش‌های پدری و مادری و خواهری و برادری. خانواده یک پیوند سببی را به پیوندهای نسبی ارتقاء داده از آنها بهره‌های ناب استحصال می‌کند. دو بیگانه در زیر یک سقف سازمان جدیدی را به نام خانه احداث می‌کنند. بر خلاف زندگی‌‌واره‌های غربی که خانه را به لانه تنازل داده‌اند، در جوامع اصیل الهی، خانه به سازمان بزرگ اجتماعی و تمدنی بدل می‌شود. سازگار با جامعه و سازنده آن است. ایجاد کننده و احیاگر جامعه است. خانواده هسته تشکیل منظومه ولایت اجتماعی است. هسته‌های قدرتمند محبت که با یک جذبه دو سویه مدارهای حرکت اجتماعی را شکل می‌دهند و هر گاه به هم می‌پیوندند پیکره واحد زنده کلان را به وجود می‌آورند. جامعه محصول وحدت خانواده‌های محبت‌بنیان است؛ نه شهوت‌بنیان. طرح تشکیلاتی شامل و‌ کامل ولایت‌مدار، بستر تعریف جایگاه خانه و خانواده است.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
جامعه با توسعه و تقویت و تکثیر خانواده شکل می‌گیرد. در غرب توسعه خانواده با تکثیر و تنوع در روابط جن
جامعه شهوانی تکثرگراست، وحدت‌گرا نیست. واگراست، همگرا نیست. خودخواهانه و تقلیل‌گراست، خداخواهانه و کل‌گرایانه نیست. چنین جامعه‌ای حصارهای موهوم ذهنی خود را به وادی ماده می‌کشاند و برای خود هرم قدرت تشکیل می‌دهد. هرم قدرت بر اساس امکان‌های مادی است. جایگزین این هرم که نماد شکوه و جلال نظام‌های طاغوتی مادی است، در نظام‌های الهی و معنوی حرم است. حرم نماد حیات منظومه‌ای محبت‌پایه است. ولایت برآمده از شدت محبت است. نظام ولایی محصول به هم پیوستگی محبت‌های عمیق و اصیل انسانی نسبت به الله است. آنچه که در خانواده در مورد حق تولد امتداد پیدا می‌کند، در نهایت به حق آفرینش رهنمون می‌گردد. احترام والدین، پله اول احترام خداست. احترام معلم و مربی نیز چنین است. احترام پیامبر و امام نیز چنین است. پس از اینکه انسان به فهم از محبت رسید و ولایت را در سطح بالای آن دریافت کرد، بار دیگر به سوی جامعه جاری می‌شود و همگان را بندگان خدا و همه چیز را انعام الهی و جلوه‌هایی از رحمانیت و رحیمیت پروردگار می‌یابد. جامعه الهی اینچنین شکل می‌گیرد که شهید می‌زاید... الغرض مقصود از اطاله کلام اینکه توجه به نقش حکمرانی خانه در جامعه ولایی واجب و لازم است. در جوامع غربی خانه نهاد مقوم حکومت نیست. لذا با آن مبارزه می‌شود. خانه از هم می‌پاشد و جایگزین ساختگی آن ارائه می‌شود. تمام نظامات تبلیغاتی هم پای کار تولید خانواده مصنوعی می‌آید تا حاکمیت بتواند دست‌ساز خود را مهار کند. اما خانواده فطری با حکومت ولایی خوانایی دارد. تقویم و تقویت حکمرانی خانه می‌تواند مقوم و مقوی حکمرانی در جامعه باشد. این دو عدل یکدیگرند یکی کثرت در حکمرانی است و دیگری وحدت در حکمرانی. نه در مقابل هم که در راستای هم. خانواده همه افراد جامعه را به پای میز مسئولیت اجتماعی می‌کشاند. خانواده اجتماعی بودن را به افرادش می‌آموزد. این نهاد مبنایی حکمرانی و تسهیل‌گر شرایط زیست اجتماعی و ارتقاء دهنده آن و تولید کننده آن باید مورد توجه ویژه حاکمان قرار گیرد. توسعه و تقویت و تکثیر و تعمیق خانه می‌تواند باعث سعه صدر اجتماعی شود. می‌تواند بار جامعه را سبک کند. می‌تواند بر مبنای محبت کارکردهایی درونی و خودبسنده داشته باشد تا جامعه مجبور نباشد هزینه‌های مادی بیرونی بازدارنده را اعمال کند. خانه کمک می‌کند کرامت انسانی و رهایی روحانی و آسایش جسمانی به دست آید. خانه بار بزرگی از جامعه را به دوش می‌کشد. خانه در برابر جامعه نیست. حریم خصوصی ضدحریم عمومی نیست. این گونه دوگانه‌سازی‌ها برای از هم پاشیدن جامعه طبیعی و تولید جامعه مصنوعی برای تثبیت حکمرانی مادی غربی شیطانی ضد انسانی است. در نظام منظومه‌ای ولایت همه زنده‌اند، همه حاکمند، همه مسئولند، همه صاحب حقند و هر چند قدرتمندتر، مقتدرتر، مسئولیت‌پذیرتر، حق‌طلب‌تر، هر چه مهربان‌تر و از خودگذشته‌تر باشند، ارزشمندترند. مفهوم از خودگذشتگی گاهی بد معنی می‌شود. یعنی در فضای فکری انسان مادی فهمیده می‌شود؛ لذا تلقی ضد ارزش از آن بروز پیدا می‌کند. از خودگذشتگی به معنی قدرناشناسی نسبت به خود نیست. از خودگذشتگی به معنی نادیده گرفتن خویشتن نیست. همان طور که مبارزه با نفس در ادبیات دینی به معنی خوددرگیری و ستیزه‌گری با خویشتن نیست. موضوع ارتقاء خود و توسعه و تعمیق مفهوم و دایره خود است. خود می‌تواند با خودخواهی دائما به طرف محدود شدن پیش برود. مرزهای خودخواهی ما را از سایر امکان‌های وجودی قطع می‌کند. ما را بدون آنکه بدانیم اسیر و زندانی می‌کند. مبارزه با خودخواهی یعنی اینکه مرزهای انسانیت را در چارچوب‌های تنگ مادی محصور نکنیم و باعث فقر انسان نشویم. اجازه ندهیم انسان ضعیف شود و بخش بزرگی از وجود خویش را ترک کند و ویران نماید. از خودگذشتگی یعنی عبور از خود محدود ماده‌بنیان به خویشتن نامحدود روح بنیان. نسبت این دو، نسبت زمین و آسمان است. که زمین هم بخشی از آن است. توسعه و تقویت زیست تنانه به زیست جانانه کوچکتر کردن انسان نیست، عظمت بخشیدن به آن است. خانه این مسئولیت را به عهده می‌‌گیرد. غالب کسانی که خانه ویرانی داشته‌اند، جامعه را به ویرانی می‌کشانند یا لااقل هزینه‌های بسیار زیادی به جامعه تحمیل می‌کنند. اگر خداوند اراده فرماید در این باره که خانه محبت‌بنیان بهره‌وری مادی بسیار زیادی برای جامعه دارد، بیشتر سخن خواهیم گفت. اگر توفیق دست دهد.
زن تراز، زن مدیر است نه همه چیز دان و همه چیز دار. زن جامع برای جامعه جوهری دارد که مستعد جهات مختلف وجودی است. این امکان را در تولید و تولد و تأدیب و تربیت انسان آشکار می‌سازد. زن اولین سازمان‌بخش جامعه است. شروع کننده جان‌بخشی به ساختارهای اجتماعی از فضای خانه. آنچه که زن تولید می‌کند مبنای جامعه انسانی است. انسان و خانواده... اگر این مقام دیده نشود و خانه از این گوهر غیر قابل تقلید و تکرار خالی گردد، خرابه خواهد شد و شهر را به خراب‌آباد بدل خواهد کرد.
مرد زشت نیست، مردانه زیباست. زن ضعیف نیست، زنانه با شکوه است. هر انسانی حظی از جمال و جلال خدا دارد.
الگویی که زنانگی زن را برنتابد به او عزت نبخشیده بلکه تحقیرش کرده است.
تفاوت سرنوشت علوم انسانی در غرب و غربزده این است که در غرب داده‌ها را از متن جامعه خویش یافتند و سپس در متون خویش آنها را به هم بافتند. غربزدگان بافته‌های آنان را به زور و تحمیل ساختند و برای استحصال داده‌های غربی، داشته‌های خویش را باختند. این عقب‌ماندگی ساختارمند همواره جهان سوم را بازتولید می‌کند.
انسان غربی، انسان تحقیر شده‌ای است که استکبار می‌ورزد تا عقده تاریخی خویش را بپوشاند. تواضع در برابر چنین رویکردی فضیلت اخلاقی نیست، فضیحتی فرهنگی است.
غرب همانقدر که شرق نیست، اصل نیست. انسان طبیعی از شرق رویید و غرب برای اینکه تقدیرش را نپذیرد انسان مصنوعی را ساخت و به سوی شرق تاخت
photo7087857272.jpg
22.6K
⭕️ به طور تخصصی داریم روی سرطان کار می‌کنیم. اون از غده سرطانی اسرائیل که در حال عمل جراحی هست و این هم یکی دیگه از داروهای ضد سرطان: محققین داروی "ایبروتینیب" که داروی درمان لنفوم یا همون غدد لنفاویه رو تو خاک خودمون تولید کردن. 🆔 @mah_davit313
هدایت شده از وَهَبْ
*‏دکتر نصرالله؛ فوق تخصص غده‌ های سرطانی :) 💢 @vahab313
این بنی آدم اعضای یکدیگرند رو در همدردی آزادگان جهان با مردم مظلوم فلسطین می‌فهمم. اما اینکه اسرائیل کتک می‌خوره، روزنامه در جمهوری اسلامی عزادار میشه رو چطور معنی کنیم. گویا و غده سرطانی منطقه پیوند وجودی پیدا کرده‌اند.
هدایت شده از  مهندس علیخانی‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ رژیم نامشروع وحشی یعنی این 🔰 ما داریم آگاهانه این حملات را علیه مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و کودکان انجام می‌دهیم و تلاش ما این است تلفات انسانی غیرنظامی (فلسطینیان) را به بالاترین رقم ممکن برسانیم؛ ما این‌گونه ترجیح می‌دهیم. می‌دانیم که این را درک می‌کنید؛ البته اگر هم درک نکنید، خب نیازی هم نیست که من این را به آمریکایی‌ها، به اوباما، شما یا به جامعه جهانی توضیح بدهم. 🔹تعجب نکنید. اینها جملاتی است که نتانیاهو خطاب به هیلاری کلینتون آن هم در برابر دوربین‌های بین المللی به زبان می‌آورد و آب از آب تکان نمی‌خورد. @alikhani_r
هدایت شده از  مهندس علیخانی‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا سرائیل نقاب مظلوم‌نمایی را کنار زد و خوی وحشی‌گری خود را نشان داد شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی این کودک فلسطینی را در نزدیکی شهر الخلیل زنده زنده به آتش کشیدند که او به طور معجزه‌آسایی نجات یافته و یک راننده فلسطینی او را پیدا کرده و به بیمارستان منتقل کرد. 🇵🇸 🇵🇸 @alikhani_r
این بمب‌های فسفری مرا به یاد داستان اصحاب اخدود می‌اندازد... قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ ﴿٤﴾ النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ ﴿٥﴾ إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ ﴿٦﴾ وَهُمْ عَلَىٰ مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ ﴿٧﴾ ..... إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ ﴿١٢﴾ ...... وَاللَّهُ مِنْ وَرَائِهِمْ مُحِيطٌ ﴿٢٠﴾ به فضل الهی به زودی خود در این آتش خواهند سوخت....
تأثیر زنده شهید در سعه صدر اجتماعی | خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/news/14020717001119/%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C شهید اجازه نمی‌دهد دروازه‌های آخرت به روی دنیا بسته شود. نمی‌گذارد آسمان از زمین روی گرداند. شهید حلقه اتصال و مایه تداوم مراودات فرش و عرش است. شهید آن ظرفیت پایان ناپذیر است که مادیت را از بن‌بست فرسودگی و فروپاشی عبور می‌دهد و موقعیت‌های نو و نابی را پیش روی فرد و جامعه قرار می‌دهد. این چنین است که شهید باعث سعه صدر اجتماعی می‌شود و به آن امکان‌های بی‌نهایت شدن را هدیه می‌کند. جانانه زندگی کنیم. شهیدانه...
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | این سرطان ریشه‌کن خواهد شد ✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: رژیم غاصب، رفتنی است. ✏️ امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ی این هفتاد هشتاد سال سرحال‌تر است. مشاهده میکنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است و ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همان‌طور که امام بزرگوار (رضوان الله علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتماً این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد؛ ان‌شاءالله. ۱۴۰۲/۷/۱۱ 🏷 🔍 مشاهده محصولات مرتبط: رژیم رفتنی | قمار روی اسب بازنده | ولینصرن الله من ینصره 💻 Farsi.Khamenei.ir