فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: به رقیبتون تهمت و افترا نزنید، حتی غیبت هم نکنید
این یک وظیفه است برای سلامت انتخابات
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
در تب و تاب گفتگو با دوستان راجع به انتخابات پیش رو، گاهی با این نظر مواجهم که در این انتخابات قطعا فلان نامزد برنده خواهد بود و هیچ شانسی برای دیگران قائل نیستند.
در این نوشته سعی میکنم بخشی از سناریوها را مورد ارزیابی قرار دهم. تا شاید تصور واقعیت برای آن دسته از دوستان آسانتر باشد.
در این انتخابات حدود ۶۰میلیون نفر میتوانند مشارکت کنند.
اگر شهادت رئیسی عزیز تغییری در مشارکت مردم به وجود نیاورده باشد، حدود ۳۰میلیون نفر شرکت کننده خواهیم داشت.
نامزدهای شاخص انقلابی اگر احراز صلاحیت شوند، مثل آقای جلیلی و قالیباف هر یک به تنهایی چه تعداد رأی دارند؟!
با توجه به اینکه حداقل رأی باید ۵۰٪ به علاوه یک باشد، فرد پیروز رقابت باید لااقل ۱۵ میلیون رأی داشته باشد.
اگر افت مشارکت انتخابات مجلس را در نظر نگیریم و مبنا را انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری قرار دهیم، انتظار افزایش مشارکت لااقل ده درصدی داریم. این افزایش با برخی محاسبات میتواند تا ۲۰درصد هم افزایش پیدا کند. البته با توجه به اتفاقات پس از ۱۴۰۱ و فراهم آمدن مسیرهای جایگزین برای برآورده شدن انتظارات اجتماعی، جذابیت صندوق رأی مانند گذشته نیست. لذا احتمال مشارکت حداکثری ضعیف به نظر میرسد. اما میتوان انتظار مشارکت مطلوب را داشت. در این صورت با مشارکت حدود ۴۲ میلیون نفری مواجهیم.
جریان انقلابی به علاوه چسبندگیهای اجتماعی آن و شرایط پسا شهادت، چه میزان از این رأی را میتواند مال خود کند؟!
آیا هیچ کدام از نامزدها ۲۱میلیون رأی را دارند؟!
اگر با تشکیل صحنه چند ضلعی از نامزدها آراء تقسیم شوند و انتخابات به دور دوم کشیده شود و شرایط شور و هیجان حیثیتی انتخاب شکل بگیرد، حداکثر سبد رأی جریان انقلابی چقدر است؟! البته تعریف بنده از انقلابی آن چیزی نیست که در برخی فضاها لحاظ میشود؛ اما از آنجا که این متن برای آن دسته از عزیزان تنظیم میشود، با اصطلاحات آنان گفتگو میکنیم.
آیا ما میتوانیم انقلابی را طوری بفهمیم که ضعیف حداقلی منفعل نباشد و قوی حداکثری فعال باشد؟!
تصور اینکه ما فاتحان صحنهایم قطعا افراد را دچار اشتباهات غیر قابل جبران خواهد کرد. ایشان اگر سهم هوشی برای دیگران قائل باشند، باید بدانند که طرفهای دیگر نیز انعطافهای رفتاری خود را دارند.
وقتی عدهای از پیروزی فلان نامزد بترسند یا ترسانده شوند، میتوانند موج سلبی قدرتمندی را به وجود آورند که تمام محاسبات عادی را بر هم میریزد.
اگر دیگران سری به محیط گفتگوی طرفداران برخی کاندیداها بزنند، نگرانی آنها چند برابر نیز خواهد شد. چه بسا یک بلوک مشارکت ۲۵درصدی پنهان در این مواقع ناگهان روی یک گزینه امن سرمایهگذاری کنند. یعنی آورده غیر قابل محاسبه ۱۵میلیونی. نمیشود؟!
برخی دوستان معتقدند محال است و چون محال است محاسبهای هم راجع به آن صورت نمیپذیرد. اما تجربه نشان داده که همیشه باید منتظر غافلگیری بود. مردم ایران بسیار پیچیده و چند وجهی عمل میکنند. گاهی یک پدیده ناگهانی کل صحنه را تغییر میدهد و هیچ فرصتی برای مهار باقی نمیگذارد.
توصیه ما این است که اولا واقعبینانه به صحنه نگاه کنند نه آرمانگرایانه. دوم اینکه همه مردم را ببینند و نه تنها محافل خود را و سوم اینکه همیشه احتمال یک شگفتانه را داشته باشند.
آنگاه احتیاط بیشتری به خرج خواهند داد.
آیا برای انتخابات ۵۰میلیون نفری سناریو داریم؟!
برای ۴۵ میلیون نفر چطور؟!
برای ۴۰میلیون نفر چطور؟!
برای ۳۵ میلیون نفر چطور؟!
برای ۳۰ میلیون نفر چطور؟!
برای ۲۵ میلیون نفر چطور؟!
البته کسانی هستند که معتقدند ما نیازی به سناریو نداریم.
در اختیار داشتن مجلس نیز میتواند ضریب اطمینانی به بخشی از جامعه بدهد که در صورت به دست نیاوردن قوه مجریه، قوه مقننه را در اختیار دارند و این خود خطرپذیری آنان را بالا خواهد برد.
متأسفانه برخی را دچار غرور خود قدرتمندپنداری میبینم. این خطر بزرگی میتواند برای آنان باشد، اگر حرفی برای گفتن و کاری برای انجام داشته باشند.
در تب و تاب گفتگو با دوستان راجع به انتخابات پیش رو، گاهی با این نظر مواجهم که در این انتخابات قطعا فلان نامزد برنده خواهد بود و هیچ شانسی برای دیگران قائل نیستند.
در این نوشته سعی میکنم بخشی از سناریوها را مورد ارزیابی قرار دهم. تا شاید تصور واقعیت برای آن دسته از دوستان آسانتر باشد.
در این انتخابات حدود ۶۰میلیون نفر میتوانند مشارکت کنند.
اگر شهادت رئیسی عزیز تغییری در مشارکت مردم به وجود نیاورده باشد، حدود ۳۰میلیون نفر شرکت کننده خواهیم داشت.
نامزدهای شاخص انقلابی اگر احراز صلاحیت شوند، مثل آقای جلیلی و قالیباف هر یک به تنهایی چه تعداد رأی دارند؟!
با توجه به اینکه حداقل رأی باید ۵۰٪ به علاوه یک باشد، فرد پیروز رقابت باید لااقل ۱۵ میلیون رأی داشته باشد.
اگر افت مشارکت انتخابات مجلس را در نظر نگیریم و مبنا را انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری قرار دهیم، انتظار افزایش مشارکت لااقل ده درصدی داریم. این افزایش با برخی محاسبات میتواند تا ۲۰درصد هم افزایش پیدا کند. البته با توجه به اتفاقات پس از ۱۴۰۱ و فراهم آمدن مسیرهای جایگزین برای برآورده شدن انتظارات اجتماعی، جذابیت صندوق رأی مانند گذشته نیست. لذا احتمال مشارکت حداکثری ضعیف به نظر میرسد. اما میتوان انتظار مشارکت مطلوب را داشت. در این صورت با مشارکت حدود ۴۲ میلیون نفری مواجهیم.
جریان انقلابی به علاوه چسبندگیهای اجتماعی آن و شرایط پسا شهادت، چه میزان از این رأی را میتواند مال خود کند؟!
آیا هیچ کدام از نامزدها ۲۱میلیون رأی را دارند؟!
اگر با تشکیل صحنه چند ضلعی از نامزدها آراء تقسیم شوند و انتخابات به دور دوم کشیده شود و شرایط شور و هیجان حیثیتی انتخاب شکل بگیرد، حداکثر سبد رأی جریان انقلابی چقدر است؟! البته تعریف بنده از انقلابی آن چیزی نیست که در برخی فضاها لحاظ میشود؛ اما از آنجا که این متن برای آن دسته از عزیزان تنظیم میشود، با اصطلاحات آنان گفتگو میکنیم.
آیا ما میتوانیم انقلابی را طوری بفهمیم که ضعیف حداقلی منفعل نباشد و قوی حداکثری فعال باشد؟!
تصور اینکه ما فاتحان صحنهایم قطعا افراد را دچار اشتباهات غیر قابل جبران خواهد کرد. ایشان اگر سهم هوشی برای دیگران قائل باشند، باید بدانند که طرفهای دیگر نیز انعطافهای رفتاری خود را دارند.
وقتی عدهای از پیروزی فلان نامزد بترسند یا ترسانده شوند، میتوانند موج سلبی قدرتمندی را به وجود آورند که تمام محاسبات عادی را بر هم میریزد.
اگر دیگران سری به محیط گفتگوی طرفداران برخی کاندیداها بزنند، نگرانی آنها چند برابر نیز خواهد شد. چه بسا یک بلوک مشارکت ۲۵درصدی پنهان در این مواقع ناگهان روی یک گزینه امن سرمایهگذاری کنند. یعنی آورده غیر قابل محاسبه ۱۵میلیونی. نمیشود؟!
برخی دوستان معتقدند محال است و چون محال است محاسبهای هم راجع به آن صورت نمیپذیرد. اما تجربه نشان داده که همیشه باید منتظر غافلگیری بود. مردم ایران بسیار پیچیده و چند وجهی عمل میکنند. گاهی یک پدیده ناگهانی کل صحنه را تغییر میدهد و هیچ فرصتی برای مهار باقی نمیگذارد.
توصیه ما این است که اولا واقعبینانه به صحنه نگاه کنند نه آرمانگرایانه. دوم اینکه همه مردم را ببینند و نه تنها محافل خود را و سوم اینکه همیشه احتمال یک شگفتانه را داشته باشند.
آنگاه احتیاط بیشتری به خرج خواهند داد.
آیا برای انتخابات ۵۰میلیون نفری سناریو داریم؟!
برای ۴۵ میلیون نفر چطور؟!
برای ۴۰میلیون نفر چطور؟!
برای ۳۵ میلیون نفر چطور؟!
برای ۳۰ میلیون نفر چطور؟!
برای ۲۵ میلیون نفر چطور؟!
البته کسانی هستند که معتقدند ما نیازی به سناریو نداریم.
در اختیار داشتن مجلس نیز میتواند ضریب اطمینانی به بخشی از جامعه بدهد که در صورت به دست نیاوردن قوه مجریه، قوه مقننه را در اختیار دارند و این خود خطرپذیری آنان را بالا خواهد برد.
متأسفانه برخی را دچار غرور خود قدرتمندپنداری میبینم. این خطر بزرگی میتواند برای آنان باشد، اگر حرفی برای گفتن و کاری برای انجام داشته باشند.
اگر فکری برای انتخاب ناگزیر بین بد و بدتر نداشته باشی، انتخاب بهتر به آسانی در دسترس نخواهد بود.
در چند گروه عضو بودم. گفتگوها آنقدر تند و گزنده بود که بیرون آمدم. تمرین انتخاب بسیار لازم است. بسیاری موقع انتخاب میجنگند. آنهایی که موقع کار کردن، غافلگیر میشوند.
سرانجام کسی که نتواند قدرت خود را مفصلبندی کند و زمین ناهموارش را بپذیرد، شکست خواهد بود. او ناچار از این است که با چکش همه جا را صاف کند و وقتی انجام داد، فرصت عبور را از دست داده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شهید رئیسی چه کسانی را الگوی خود قرار داد؟
⭕️کسی را انتخاب کنیم که شهید رئیسی و الگوهای ایشان را الگوی خود قرار دهد.
#درست_انتخاب_کنیم
#مثل_رئیسی_عزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷رئیس جمهور آینده چقدر مثل مردم عادی زندگی خواهد کرد؟
⭕️ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که مادرش را بعد از شهادت بشناسند...
#درست_انتخاب_کنیم
#مثل_رئیسی_عزیز
نشر دهید🌷
هدایت شده از هاشمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷آیا رئیس جمهور آینده می تواند از فراغت خود به خاطر کار مردم بگذرد؟
⭕️رئیس جمهوری انتخاب کنیم#مثل_رئیسی_عزیز
#درست_انتخاب_کنیم
نشر دهید🌷
هدایت شده از هاشمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷رئیس جمهور اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست؟
⭕️کسی را انتخاب کنیم که مانند شهید رئیسی اصلح باشد
#درست_انتخاب_کنیم
#مثل_رئیسی_عزیز
نشر دهید🌷
هدایت شده از مبشرصبح
💡چه کسی کُت را از تن علی لاریجانی درآورده است؟
🔸سال ۹۸ و در جریان سرکشی #علی_لاریجانی از وضعیت سیل زدگان در یکی از روستاهای شمالی کشور، او با هیبتی ریاستی و هیئتی کت و شلواری از زیر عینک آفتابی به زن سیل زده ای که شکایت می کند؛ "زندگی مان در سیل از بین رفته"، می گوید؛ "همین که سالمی خوبه.."
🔸همین بزرگوار چند روزی است با یک تحول ظاهری، این کت و شلوار را از تن درآورده و با پیراهنی دوجیب و با آستین های بالا زده در مقابل دوربین می نشیند، به پرسش های انتخاباتی اش پاسخ می دهد و تبیین می کند که چگونه دولت زمینه ساز می تواند ملت قوی بسازد...
🔸چه شده است شخصیتی که در بازدید از مناطق بحران حتی شکل کار را حفظ نکرده، امروز برای پاسخ به یک توئیت در یک سوئیت نشسته و لباس رزم به تن کرده است؟!
🔸عامل این تحول چیزی نیست جز حاکم شدن یک آرمان اجتماعی به نام خدمت. سید ابراهیم رئیسی با خون خود این ارزش و کثیری از فضیلت های دیگر را به هنجار عمومی مبدل کرد به شکلی که تعارض با آن شدیدا هزینه ساز خواهد شد.
🔸 آرمان های اجتماعی وقتی به صورت یک گفتمان در فضای ذهنی و عاطفی جامعه حاکم می شوند، چنان اقتداری خلق می کند که همه افراد حتی جدی ترین مخالفان آن هم ناچار به پذیرش و رعایت مفاد و مظاهر آن هستند.
🔸سرنوشت انتخابات پیش رو بیش از هر چیز در گرو تثبیت این مطلوبات جمعی است. اگر احساساتی که در لحظه شهادت و تشییع شهدای دولت در جامعه غلیان پیدا کرده بتواند در ادامه با سازوکارهای ذهنی و تبیینی در ساختار ادراکی جامعه تثبیت شود، انتخاب یک گزینه شایسته را به یک ضرورت اجتماعی مبدل می سازد.
🔸این روزها اما با به صحنه آمدن رقبا، شروع ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری و آغاز رقابت های انتخاباتی، با سرعت در حال اعراض از این دارایی استثنائی هستیم که شهید جمهور در اختیار ملت ایران گذاشته است. در شرایط فعلی مانند همیشه، معیار اصلی برای انتخاب آینده، ارزیابی افراد در آیینه گفتمان های حاکم است. اگر تصویر شفاف و کاملی از دولت الگو در اذهان عمومی شکل نگرفته باشد، دعوت به شخص جز سرگردانی و حیرت، ثمره دیگری نخواهد داشت.
🔸تغییر پوشش علی #لاریجانی نشان داد بهترین و کارآمدترین راهبرد در ایام پیش رو، برنداشتن تمرکز از تثبیت احساسات عمومی مردم نسبت به شهدای پرواز اردیبهشت و واگویه کردن رویکردها و عملکردهای این دولت شهید است.
🖋 مهدی افراز
🇮🇷ما را در کانال #مبشرصبح همراهی بفرمایید.
https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
اگر شیوه مردمسالارانه بر اساس نگاه نفس شریر شیطانی طراحی و اجرا شود، انتخاب و اختیار نفس اماره را در جامعه توسعه میدهد که حاصل آن خنثیسازی قواست. از منظر نفس اماره رقیبان در پی به دست آوردن فرصت محدودی هستند که میتواند در اختیار آنان باشد. حکومتهای مردمسالار باید در خانه خنثی شوند تا آسیبی به نظامات بین المللی سلطه نزنند. مگر اینکه در وضعیت خدمت باشند. در نگاه نفس شریر شیطانی نگاه بدبینانه باید توسعه پیدا کند. زیرا حتما نفس اماره خودخواه است و این خودخواهی باید به نفع نظام سلطه و هرم قدرت مهار شود.
از منظر نفس مطمئنه این نفس لوامه است که متن حوادث را بر عهده دارد. نفس لوامه توحیدمبنا و اتحادگراست. خداخواه است، نه خودخواه. قوا در این فضا همراه و همکارند برای حرکت به سمت تغییر شرایط بیرونی. لذا تقسیم قوا برای خنثی کردن یکدیگر نیست. تقویت یکدیگر است. اگر در این نظامها نیروها به هماهنگی بیشتر برسند نظام سلطه احساس تهدید خواهد کرد و اقتدار آنان را به ضرر خود خواهد دید. وجود نظام مقتدر که نقطه ضعفی نزد آنان نداشته باشد مطلوب نیست. باید درون هر نظامی عامل تهدید و تفرقه و تشتت و تضعیف وجود داشته باشد تا بر اساس آن به بیرون وابسته باشد.
زیرا در نگاه نفس شریر شیطانی وابستگی بر اساس ضعف است و اگر کسی قوی باشد دلبستگی به دیگری نخواهد داشت. این درست نقطه مقابل نفس مطمئنه است که قوت نفس را مبدأ دلبستگی فعال و مثبت میداند و از رفتارهای وابسته ضعیف انگلی و میکروبی بیزار است.
مردمسالاری دینی به دنبال تولید چنین شرایطی است. چیزی که غربگرایان آن را نمیفهمند.
رئیسی عزیز تراز جدیدی از جایگاه ریاست جمهوری را به اثبات رساند. حالا در موقعیت غیر قابل تکرار، شاید نزدیکترین تجربه تمرین نزدیک شدن به معیار واحد است. نامزدهای انقلابی با معنای وسیع آن باید بتوانند کار تیمی و منسجم و هماهنگ انجام دهند. مقصود بنده تشکیل شرکت سهامی در دولت یا خرید و فروش موقعیت به بهای ثروت و شهرت و قدرت و غیر آن نیست. مقصودم فهم درست از صورت مسئله و پرداختن به حل آن با تمام نیروی متخصص است. شاید بخواهم بگویم، چارهاندیشی برای احیای حلقههای میانی با تجمیع سرمایه اجتماعی افرادی که مدعی محبوبیت و مقبولیت و صلاحیت و توانمندی دارند.
اتحاد سرشناسان و سرآمدان و کارشناسان و متخصصان مسیر اتحاد ملت را فراهم میکند.
بیش از شیطان، شیطنتهای ما رهزن است. وجود ابلیس رفع مسئولیت از ما نمیکند.
وجود اقدس حضرت صاحب الزمان به منزله جان جهان است. پیش از وصل آن عالیجناب، همه داراییهای عالم هم که باشد روند فساد و تعفن، فرصت بهرهبرداری نمیدهد.
غیبت آن دردانه وجود تمام عالم را به سستی و کرختی و بیماری و جراحت و درد و رنج و غم و اندوه و سختی و تنگی و آلودگی و فساد کشاانده.
کی حضرت حق تعالی بار دیگر ما را از این کابوس اجباری بیدار خواهد فرمود و با ظهور حضرتش نجاتمان خواهد داد نمیدانم. اما میدانم این بیتحرکی انسان در غیبت آن عزیز عالم و حبیب خدا دارد درد را به مغز استخوانمان میرساند و لاجرم این درد و رنج و بیماری و عفونت و فساد و پلاسیدگی و از هم پاشیدگی بیشتر و بیشتر خواهد شد. آیا فریادرسی نیست؟!
بندگان خدا چون سجده را نزدیکترین نقطه عالم تن و خاک به خدا میدانند، فرار میکنند به آن و در این گوشه دنج خود را به او نشان میدهند.
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
📸 تجمع اعتراضی مردم اردبیل به شایعه انتقال آیت الله سیدحسن عاملی به اذربایجان شرقی!
▫️در پی طرح انتقال آیت الله عاملی به شهر تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان نماینده ولی فقیه در این استان، مردم شهر اردبیل با بستن بازارها و راهپیمایی خیابانی با این انتقال مخالفت کردند.
🔹گفتنی است چند سال قبل نیز وقتی بحث انتقال آیت الله عاملی به زنجان مطرح شد، مردم اردبیل با تجمع اعتراضی چنین اجازه ای را ندادند./ مجمع جوانان انقلابی ارومیه
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
الحمد لله ربّ العالمین که خداوند بزرگوارانی نصیب ما فرموده که چنان محبت آنان را با مردم گره زده...
خداوند رحمت کند امام جمعه شهید تبریز را و خداوند حفظ کند باقی ماندگان از بزرگان را...
وَ قَالَ امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب (علیهما السلام): إِذَا قَدَرْتَ عَلَى عَدُوِّكَ، فَاجْعَلِ الْعَفْوَ عَنْهُ شُكْراً لِلْقُدْرَةِ عَلَيْهِ.
به بهانه این فرمایش نورانی خواستم یادآوری کنم که گاهی ما احساس قدرت میکنیم و در حالات و مواقع مختلف گمان میکنیم، حالا که زورمان میرسد، میتوانیم هر طور که آسان بود تحمیل کنیم اراده خود را که آن را درست میدانیم.
واقعیت آن است که روش پیادهسازی اراده هم مهم است. یعنی حرف درست را، کار درست را، باید با روش درست و منش درست اجرا کرد. عمل صالح دو حیث دارد. یکی از آن جهت که حامل یک حقیقت نورانی است و یکی از آن جهت که ظرف مناسبی برای انتقال و ابلاغ حقیقت نورانی است. یعنی این ظرف باید با دو طرف تناسب داشته باشد. یکی برای حفظ و حمل حقیقت نورانی و یکی برای رساندن حقیقت نورانی به مقصد.
مثلا یک سرنگ درونش تناسب دارد با حفظ دارو و بیرونش تناسب دارد با کاری که باید با بیمار انجام دهد و دارو را له بدن بیمار برساند.
این در مورد هر ظرفی صادق است و ظروف به مناسبت مظروف و مورد استفاده مظروف، شکلهای مختلف پیدا میکنند.
اعمال صالح نیز چنین هستند. اعمال صالح واسطه انتقالند. باید تناسب دو طرفه داشته باشند. الغرض زمانی که شما مظروف قدرت را به دست آوردی، باید ظرف انتقال مناسب آن را هم تدارک ببینی. این مهندسی توزیع قدرت است به نحوی که تخریب نکند، بسازد. گاهی خیرخواهیهای ما از جنس خاله خرسه است. دوست داریم اما بد عمل میکنیم. ملاحظه طرف مقابل را نداریم. با پتک سعی میکنیم جنس لطیف روح انسان را راهنمایی کنیم. باز اگر بخواهم مثال بزنم میتوانم به این عزیزان هنرمند سفالکار یا مثل هنر قلمزنی یا سایر هنرها که متناسب با ماده خامی که زیر دست دارند، با هزار مراقبت به آن شکل میدهند و آن را زیبا میکنند. انسان به مراتب از هر اثر هنری گرانبهاتر و خدمت به آن سختتر است. زیبا کردن انسان از عهده عمل صالح برمیآید. عمل صالح، عمل هنرمندانه است. گاهی ما خیال میکنیم حالا که خداوند اقتدار نظام اسلامی را حفظ فرموده، میتوان با انبوه این نعمت و رحمت الهی هر طور که خواستیم بر روی دیگران تأثیر بگذاریم. لکن این درست نیست. قدرتورزی ما باید با عفو درآمیزد و دست هنرمند آن را چنان اعمال کند که مخاطب همچون لباسی زیبا آن را بپذیرد.
این همان قسمت سخت داستان است که بسیاری زیر بارش نمیروند و نمیپذیرند. گویا ایشان گمان میکنند همین که نظام طاغوت نیست کافی است و روشها اگر مشابه انسانهای طغیانگر بود مانع ندارد.
در صورتی که دو سوی ماجرا مهم است. ظرف باید تناسبی داشته باشد با میل و نیاز طرف مقابل و با آن انس و نسبتی برقرار کند.
در مسئله تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر، این مسئله بسیار جدیتر است. ما شاهدیم که شیاطین چگونه سموم جهنمی را در ظرفهای مناسبسازی شده به خورد مردم میدهند. همان طور که طبیبان نیز داروهای خود را در ظرفهای مناسب به بیماران تجویز میکنند تا وحشت و غربت بیمار فرونشیند و برطرف شود.
چگونه است که در مورد داروی معنوی و حقایق نورانی ما از این مسئله غافلیم؟! یا لااقل کمتر دغدغه داریم.
به نظر میرسد ما میانجیگری اخلاق در این باره را از یاد بردهایم. این در حالی است که در هنگام ضعف به آن توجه داشتیم. اما وقتی به قدرت رسیدبم خود را از آن بینیاز دیدیم. چون احساس کردیم دیگر میتوانیم هر طور خواستیم، هر چه را خواستیم به دیگران القاء کنیم.
اولا اگر این روش درست بود که ما به روش پیشینیان اعتراض نمیکردیم. عمل پیشینیان از دو جهت باطل بود. هم از جهت مظروف و هم از جهت ظرف. مؤمن میخواهد مظروف کلمه طیبه را در ظرف عمل صالح بریزد و به مقصد برساند.
دوم اینکه هر چند به یک غلبه نسبی و قوت و قدرت در مرتبهای رسیدهایم؛ اما اگر نگاهی جهانی و وسیع داشته باشیم، ما همچنان در اقلیت هستیم و نیازمند انتقال پیام هنرمندانه. پیروزی ما در انقلاب اسلامیمان تنها یک قدم از راه و مرحلهای از مسیر بود. نباید به قدرت به دست آمده مغرور شویم.
نکته سوم هم اینکه اساسا شکل قدرت در جهان تغییر کرده و قدرتهای ترکیبی با اضافه شدن ابزارهای مختلف که قدرت نرم و سخت را در هم میآمیزند بسبار پیشرفت کردهاند و جز با عمل هنرمندانه نمیتوانی اراده خود را به صورت مقبول و مشروع اعمال کنی.
قطعا نیازمند مفصلبندی فراوان در اعمال قدرت هستیم. فصل قدرتهای جامد صرف، به پایان رسیده و قدرت سیال با درجه آزادی بالا و انعطاف حداکثری و هوشمندی خارق العاده و دقت و ظرافت و لطافت فراوان میتواند کار را پیش ببرد.
همه باید وارد میدان شوند تا این ابزار اعمال قدرت پیچیده و گسترده امکان تولید داشته باشد. بدون ورود همگان، قدرت خشک و شکننده و کوبنده خواهد بود.
هدایت شده از نامیرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتخابِ امتدادِ مردم
با اینکه میدانستم تصویری از آیت الله رئیسی را جستجو و ثبت کردهام، چند لحظه طول کشید تا او را پیدا کنم. بر خلاف انتظار، او را در مرکز قاب نیافتم و گمان کردم که اشتباهی رخ داده؛ اما هیچ اتفاقی رخ نداده است. این تصویر واقعی از آن چیزی است که باید در مورد او بدانیم.
https://farsnews.ir/SaeedTotonkar/1717832053293188016