هدایت شده از بوستان معارف
✅ هدایت چراغ ترمزی:
🔶 یک روز در مدرسه مروی باچندنفر از
آقایان طلاب همین مطلب را در میان گذاشته بودم و می گفتم: آقایان! معنی هادی قوم بودن این نیست که ما تنها حالت منع و توقف به خود گرفته ایم ؛ به هر کاری که می رسیم می گوییم این را نکن، آن را نکن ، و مردم را
گرفتار کرده ایم . یک جا هم باید مردم را تشویق کرد و به حرکت آورد . همین مثال اتومبیل را ذکر کردم و گفتم که ما باید مثل راننده اتومبیل باشیم ، یک جا به اتومبیل گاز بدهیم ، یک جا فرمان را بپیچیم ، یک جا ترمز کنیم ، یک جا کار دیگر مثلاً چراغ بدهیم ؛ هر موقعیتی اقتضایی دارد. بعد شوخی کردم و گفتم: ما که نباید همیشه "آقا شیخ چراغ ترمز" باشیم ، همه جا ترمز بکنیم . تنها ترمز کردن کافی نیست،
📚 ده گفتار ( متفکر شهید استاد مرتضی مطهری)، صفحه ۲۲۱ .
🆔 @bistosevom
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
✅ هدایت چراغ ترمزی: 🔶 یک روز در مدرسه مروی باچندنفر از آقایان طلاب همین مطلب را در میان گذاشته بودم
در دوران انقلاب اسلامی کسانی که راهروی و راهبری بلد نبودند و به بهانه طاغوت لای جمعیت پرهیزکاران پنهان شده بودند رسوا شدند و گاه غیر انقلابی و گاه ضدانقلاب شدند.
انقلاب فضا را گشود و اندازه دینداری هر کس را به رخش کشید. خیلیها از این اتفاق عصبانی شدند؛ اما خدا کارش را ادامه داد و هر روز بیشتر غافلگیرشان کرد.
آنها گفتند جمهوری اسلامی مردم را بیدین کرد. دروغ گفتند. خداوند لعنتشان کند. جمهوری اسلامی بیمایگی بسیاری از دینداران را به رخشان کشید و نشان داد زیر سایه طاغوت نمیشود زیاد دیندار شد.
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
در دوران انقلاب اسلامی کسانی که راهروی و راهبری بلد نبودند و به بهانه طاغوت لای جمعیت پرهیزکاران پنه
در زمستان همه درختان بی برگ و بارند. بهار که میشود، میفهمی کدامها ریشه ندارند.
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 معرفی منابع پادکست توهم ثروت، تله فقر (بخش چهارم)
🔹 تاریخ جهان ارنست گامبریچ
🔹 این کتاب توسط استاد دانشگاههای کمبریج، آکسفورد و هاروارد نگاشته شده است و جزء کتب دست اول تاریخی است.
🎙 برای شنیدن قسمت اول پادپخش به سایت مناهج بروید👇
http://Manahej.ir/?p=8975
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻
@Manahejj_Radio
هدایت شده از 🏡 خانه اهالی روایت انسان
⏰ ۱۰ ساعت تا پایان ثبت نام ویژه روایت انسان
ما وسط جنگ ارادهها هستیم! اراده خداوند برای خلیفهالله شدن انسان، و اراده شیطان برای گمراهی اون؛
و روایت انسان، روایت این جنگ ارادههاست...
🔻تهیه بلیت این سفر با تخفیف ۲۰ هزار تومانی از طریق پیوند زیر:
🌐https://B2n.ir/b11251
🌐https://B2n.ir/b11251
⚠️از این سفر جذاب و پرماجرا جا نمونید!
|@Revayate_ensan_home|
در سالهای اخیر تلاش میشود قرائت حجتیهای از اسلام و مذهب تبدیل به جریانی انقلابی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران شود. یعنی سعی می کنند جریانی را که روزی ضد بهائیت شکل گرفته و مأموریتی اجتماعی و فرهنگی برای خود تعریف کرده بود، امروز تبدیل کنند به طیفی افراطی و تند و شورشی ضدولایت فقیه و ضد انقلاب و ضد جمهوری اسلامی. سعی می کنند در این طرح نو، سرمایه ایمانی و اعتقادی مردم مسلمان ایران را خرج اهداف ضد ایرانی و ضد اسلامی و ضد شیعی خودشان بکنند. اما چرا؟
در این جا چند مسئله وجود دارد:
یکی تفرقه بین مؤمنین و شکست جامعه مؤمنانه در برابر اجتماعات غیرمؤمنانه. شکستن فضای مؤمنانه و ضعف رفتارهای اجتماعی مؤمنانه و غلبه فضای انفعال و انزوا و عقبنشینی و خاموشی و بی حرکتی در میان مؤمنان و تحویل فضای جامعه به جریانهای ضد دینی و ضد اسلامی و ضد شیعی و ضد ایران و انقلابی و نظام.
اگر موفق شوند شکوه و زیبایی اجتماع مؤمنانه را مخدوش کنند میتوانند جایگزین تعریف کنند. اما تا زمانی که مؤمنین از فضای خود غیورانه دفاع کنند؛ آنگاه جریان ضعیف منفعل که سعی می کند با استبداد موقعیت سخن خویش را پیش براند، نخواهد توانست موفق شود.
مسئله دوم اینکه جریان دنیاپرست و مادیگرای غربزده تمام سرمایهاش عیش و عشرت دنیایی هست و شجاعت لازم را برای فدا کردن امکانات ندارد. نه باوری دارد که از آن دفاع کند و نه امیدی که بخواهد حفظ کند. اهل کفر و انکار است و در لحظه زندگی میکند. پس نیازمند جریانی تند و افراطی است تا دستآویز مقاصد خویش کند. مانند آن چیزی که غرب در منطقه تراشید و به جان منطقه انداخت تا آن را تکه تکه کند. مصرف انگیزههای مؤمنانه برای اهداف ضد دینی و ضد ایرانی با پوشش دینی و ایرانی، ارزانترین نوع عملیات علیه ماست. آنها به سادگی در خط مقدم تعدادی از مؤمنان را علیه تعداد دیگری از مؤمنان تحریک می کنند و باعث می شوند بدون اینکه دنیاپرستان هزینه ای پرداخت کنند به پیروزی برسند و از محصول آماده ویرانی به نفع خود بهره برداری کنند.
مسئله سوم مصرف قدرت ایران در داخل ایران و از بین بردن امکان نفوذ منطقه ای و بین المللی است. ایران مرکز تحولات انقلابی منطقه و جهان است. ایده انقلاب اسلامی به صورت های مختلف در جهان تکثیر و ترویج شده و اشکال بومی خود را پیدا کرده است. اگر ایران با اختلافات درونی در خود فروریزد و شکست بخورد نتایج آن بسیار گسترده خواهد بود. به خصوص که این کار توسط خود مؤمنان انجام شود که در نتیجه تمام امیدها به تغییر را در همه نقاط از بین خواهد برد.
مسئله دیگر هزینه های سرسامآور این اتفاقات برای کشور است که در میانه جنگ اقتصادی دشمن را به مقاصدش نزدیک تر می کند.
شاید کمتر در این باره سخن گفته شده که هر فتنه هزینه های افسانهای مستقیم و غیر مستقیم دارد. وقتی جماعتی توهم اکثریت برمی دارد و شروع به شکستن احترام جامعه میکند، خسارتهای چند ده همتی و چند صد همتی و گاه خسارتهای دائمی فزاینده و مبنایی به وجود میآورد. خیلی از این فتنهها انگیزه دشمن برای فشار اقتصادی را چند برابر می کند و دشمن با توهم پیروزی خط فشار اقتصادی را تشدید میکند.
تمام موارد فتنه گذشته نه تنها مسئلهای از ایران و ایرانی حل نکرد، بلکه خسارتهای اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و سیاسی و اقتصادی هنگفتی به بار آورد که کمتر درباره آن گفتگو میشود. هزینه ای که از جیب ملت پرداخت میشود به کام دشمن. هدر رفت خون حیات در ایران به نفع هیچ ایرانی نیست. این هدف دشمن است که ایرانی ایرانی را از بین ببرد و سلطنت را برای غرب تضمین کند.
اندیشه حجتیه نوعی از دینداری است که به بهانه شرایط دشوار غیبت، اقتدار حکومت را ضدارزش قلمداد میکند و باعث میشود تمام آنچه ذیل حکومت معنیدار میشود از بین برود و این یعنی تسلط مطلق دشمنان خدا بر مؤمنان که ضدیت آشکار با آیات کلام الله مجید دارد.
بسیاری از مؤمنانی که تعلق خاطری به این اندیشه دارند، اساسا متوجه اتفاق کلانی که رقم میخورد نیستند. نیت بدی ندارند و جز خیر نمیخواهند. عاشقانه دین و اسلام و ایران را دوست دارند و دوست دارند که کشور دینی و مؤمنانه اداره شود. اما راه این کار را حکومت نمیدانند. آنها با تبلیغ مردمی و فرهنگسازیهای طولانی مدت سعی میکنند از اعتقادات مردم مراقبت کنند. اما راهبرد آنها در ظرف حکومت طاغوت مهار میشود و به شکست منجر میگردد.
به نظر میرسد بخشی از جهاد تبیین باید متوجه این معنی باشد که چرا نظام ولایی میتواند امورات مردم را برآورد و در عین حال از دینداری مردم نیز مراقبت و محافظت کند. باید روشن شود که اگر نظام ولایی نباشد چه بر سر دین مردم خواهد آمد و موجهای فرهنگی هر چند قدرتمند چقدر میتوانند در برابر ضربات شکننده دشمن آسیبپذیر باشند. باید معلوم شود که دینداری یک برنامه چندوجهی است. لذا در اصول و فروع دین ما با
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
در سالهای اخیر تلاش میشود قرائت حجتیهای از اسلام و مذهب تبدیل به جریانی انقلابی علیه نظام جمهوری
یک طیف و تنوع مواجه هستیم که همه یک هدف را برآورده میکنند. عملیات اجتماعی مؤمنانه باید تمام این جوانب را در نظر بگیرد و پیش ببرد.
عزیزان و برادران جان ما که سویههای حجتیهای دارند، باید بدانند که اساسا فریب عملیات روانی دشمن را در تعیین راهبرد خوردهاند و دهها سال است که دشمن برنامههای خود را بر اساس حضور آنان بازطراحی کرده و این جریان را بخشی از پیچ و مهره ماشین جنگ خود علیه اسلام کرده است. این وظیفه ماست که آن را تبیین کنیم. شاید نیازمند آن باشیم که درباره روش های دشمن بیشتر سخن بگوییم. اینکه دشمن چگونه پس از صدها سال تجربه آموخته که چگونه جریانهای اجتماعی را به طور کلی در طرح استعماری و استکباری خود ببلعد بدون اینکه افراد درون جریان متوجه این تغییر بستر شوند. باید گفتگو کنیم که چگونه با هدایت کلان دادهها یک ملت و یک گروه و یک طبقه و یک حزب کاملا از جایگاه بومی و اصیل خود کنده میشوند و بر فراش دشمن زندگی میکنند. باید مردم ما خوب بدانند که چگونه بدون اینکه در چشمانداز آنان چیزی برای مشاهده وجود داشته باشد، منتقل میشوند و در یک سرزمین اندیشهای و تمدنی جدید جانمایی میشوند.
بسیاری از کسانی که غربزده شدهاند اساسا نمیدانند چنین اتفاقی افتاده است. این به خاطر مهارت شیطان در فریب انسان است. ما نیز باید تلاش کنیم تا طرح شیطان را خنثی کنیم و فریب او را رسوا کنیم و عزیزان خود را از قید بردگی جاهلیت ناخواسته برهانیم. عزیزانی که حاضرند تمام جان و جاه و مال خود را صرف دین و اسلام و ایران و اعتقادات و شرافت و عزت خود کنند نباید در دست نیرنگ دشمنان اسیر شوند. این مسئولیت اجتماعی ماست که با آنان گفتگو کنیم.
هدایت شده از یادداشت های فرا-مرزی
بعد افطار | و این دانش آموز شیعی
راستی چرا افطارهای ما بوی شادی؟
خوب است نگاه مقام معظم رهبری را بشنویم در این فرصت:
#موسیقی در منطقه ما برای هدف هاي #متعالی به کار #نرفته است و این به #خلاف سیر موسیقی در #اروپاست.
می دانید که من به طور طبیعی از جمله آدم هاي غرب ستیزم چنانکه هیچ ویژگی غرب مرا مبهوت و مجذوب نمی کند. در عین حال ویژگی های مثبت غرب را از روی محاسبه تأیید میکنم یکی از آن ویژگی ها، مقوله موسيقي است.
درست است که در غرب موسیقی های منحط وجود دارد اما در همان نقطه از جهان از دیر باز موسیقی های آموزنده و معنا دار هم بوده است؛ موسیقی ای که برای گوش سپردن به آن #انسان_عارف_واقف_خردمند می تواند بلیت تهیه کند در سالن اجرای #کنسرت بنشیند و ساعتی از آن لذت ببرد. در غرب موسیقی هایی که گاهی یک #ملت را #نجات داده و گاهی یک مجموعه #فکری را به سمت صحیح هدایت کرده کم نبوده است.
■یادداشت های فرامـــــــــــرزی یک طلــــــبه
■■سیدنی | رمضان ۲۰24
ما را به علاقمندان بین الملل معرفی کنید
@yahyajahangiri
موقع آب خوردن، اگر آب کثیف باشد نمیخوریم. اگر ظرف آب کثیف باشد نمیخوریم. اگر کسی که آب تعارف میکند کثیف باشد نمیخوریم.
مردم ولایت را از هر کسی نمیپذیرند.
اگر دیندانی و دینآگاهی ذخیره اخبار دینی در حافظه باشد، دینداری نصب یک برنامه کاربردی در عقل است و دینمداری نصب سیستم عامل دین در قلب و سپردن مدیریت تمام برنامهها به آن.
حال کاربر با منطق دین هر چیزی را شناسایی و استفاده میکند.
گاهی گمان میکنیم که دعا ابزار کنترل خدایی خداست؛ اما دعا تنها یکی از ایزارهای هدایت ما از سوی خداست.
هدایت شده از اصرار
5.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسیر غزهای میگوید در اسارت غذایی نبود جز دعا. دعایش این بوده «بارالها همانطور که مریم دختر عمران را روزی بخشیدی هر بار که زکریا در محراب بر او وارد میشد و نزد مریم رزقی مییافت...»
در ادامه میگوید:
«به خدا قسم سیر میشدیم. دعا میکردم، همانطور که حضرت محمد میفرمود در آخر الزمان امت من غذایشان تسبیح و تهلیل است. تسبیح میکردیم و تهلیل، و خدا را شکر سیر میشدم.
به حضرت محمد صلی الله و آله و سلم میگفتم
عزیزم! من تو را همچون اسمت دوست میدارم...»
🧷نگویید سُنی
بگویید محمّدی
دین غزه «محمّد» است
زلال
چون نام ایشان؛ محمّد
غزه بوی محمّد میدهد
اگر در پی ایشانی
#غزه
#اسم #مواد_غذایی #دعا #زمان
@Esrar3