هدایت شده از تفسیر نور
امام باقر علیه السلام :
إنَّ الدُّنيا لا تَذهَبُ حَتّى يَبعَثَ اللَّهُ عَزَّ وجَلَّ رَجُلاً مِنّا أهلَ البَيتِ، يَعمَلُ
بِكِتابِ اللَّهِ، لا يَرى فيكُم مُنكَراً إلّا أنكَرَهُ .
دنيا از ميان نمىرود تا آن كه خداى عليهم السلام مردى از ما اهل بيت را برانگيزد كه به كتاب خدا عمل مىكند، [و هيچ] كار زشتى را ميان شما نمىبيند، جز آن كه انكارش مىكند».
الكافى : ج ۸ ص ۳۹۶ ح ۵۹۷
🌿🌺🌿🌺
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
هدایت شده از تفسیر نور
پیامبر اکرم (ص) :
يا عَلِيُّ، ثَلاثُ فَرَحاتٍ لِلمُؤمِنِ فِي الدُّنيا: لِقاءُ الإِخوانِ، وتَفطيرُ الصّائِمِ، وَالتَّهَجُّدُ مِن آخِرِ اللَّيلِ.
اى على! مؤمن در دنيا سه خوش حالى دارد: ديدار برادران، افطارى دادن به روزهدار، و تهجّد در آخر شب.
كتاب من لا يحضره الفقيه : ج ۴ ص ۳۶۰ ح ۵۷۶۲
🌺🌿🌺🌿
https://eitaa.com/joinchat/1074987243Cc1fae26ec5
محبت قلهای دارد که نام آن ولایت است. وقتی یکی را بسیار دوست داری اتفاقاتی در تو رخ میدهد. اولا مانند نوری که در نوری وارد میشود و رنگ میبازد و یا سایهای که در سایهای فرو میرود و ناپدید میشود و یا مانند قطرهای که در ظرف آبی رها میشود و گم میشود، محبّ در محبوب محو میشود.
حالا یک نوع ارتباط وجودی بین این دو به وجود میآید و شخصیت محبّ چنان مشابه محبوب میشود که آنها را از هم میشناسند.
محبت در قلب اتفاق میافتد. یعنی یک حقیقت ذاتی و درونی است و از آنجاست که در سایر مراتب وجود انسان نازل میشود و سایر تقدیرات انسان را طراحی و مدیریت میگیرد.
محبت در یک مقام به موضوع سرپرستی و اولویت دادن و فدا شدن و نثار شدن و تصدق رفتن میرسد. محبوب از خود، مقدمتر خواهد شد و در یک فرآیند عمیق قوه اختیار و انتخاب به یک اتحاد به صورت عموم و خصوص مطلق میرسد و موضوع ولایت تحقق پیدا میکند.
طرف دیگر شهوت است. شهوت وقتی به قله خودش میرسد استکبار و استبداد را تولید میکند. شهوت مربوط به امر ظاهر است و رسوب آن به سمت قلب حرکت میکند و آن را محاصره میکند تا ویرانش کند. شهوت دچار تکثر و تفرقه است. دچار تجزیه و خورد شدن و وسواس و ذرهبینی است. انسان شهوانی گرفتار ذرهها خواهد شد. هر روز بیشتر از دیروز در حقارتها فرومیرود.
بنمایه شهوت خودخواهی غیرمنطقی و افراطی است، یعنی خودپرستی. یعنی دیوار کشیدن دور خود و محاصره خود و تلاش برای تبدیل شدن به مرکز جهان و تعریف تمام پدیدهها بر اساس خود. یعنی یک توهم بزرگ در دل زندگی شهوانی هست. این توهم وقتی بزرگ میشود و اجتماعی میشود و قدرت پیدا میکند میشود استکبار و استبداد حکومتی. میشود حکومت دیکتاتوری. جامعه شهوانی از درون دچار تفرقه است. لذا ناچار است از بیرون قید و بندهای سیستماتیک آنقدر قدرتمند بشود که مانند یک لباس آهنی و یک زندان متحرک شهروندان را کنترل کند.
جامعهای که در آن شهوت عمومی شود، حکمرانی سیستماتیک به صورت نرم و سخت آنها را محاصره میکند و بست و بندهای فراوان را تمهید خواهد کرد تا بتواند جامعه را پیش ببرد.
جامعه شهوانی جامعه را صلب و سخت میکند. این در ذات مادیگرایی و قشریگری است.
.
🌟 تقدیر رهبر انقلاب از رونق سنت #افطاری_ساده
ــ روی دیگر ماه رمضان امسال و همه سال، روی کمک به مردم و گرایش مردمی است که بحمدالله روزبهروز در کشور رو به افزایش است.
ــ افطاریهای ساده که توصیه شده بود، بحمدالله مردم اقبال کردند؛ در مساجد، حسینیهها، خیابانها، کوچهها و میدانهای بزرگ شهر، سفرههای افطار را پهن کردند و مردم شرکت کردند؛ افراد گوناگون حتی کسانی که بضاعت کمی داشتند، توانستند در این افطاریهای عمومی و دستهجمعی شرکت کنند.
ــ بعد هم در یک جایی #فراخوان افطار داده شد، مردم استقبال کردند و برای افطار کمک کردند؛ #میلیاردها برای افطار جمع شد و در راه افطار صرف شد.
اینها کارهای بزرگی است که بحمدالله در میان مردم ما بهصورت عادات اسلامی مبارک، رو به توسعه است (۹۸/۳/۱۵).
حزب الله اهل ماستمالی نیست...
اگر ایده مرکزی چالش حجاب غلبه غرایز بر عقل و ایمان در رفتار انسان باشد، فرقی ندارد این غریزه شهوت باشد یا خشم یا زیادهخواهی و یا راحتطلبی... .
مظاهر غریزه وقتی اصالت داده شدند و صحن علنی جامعه به میل آنان سپرده شد، عقل و ایمان به انزوا رانده خواهد شد و این یعنی غلبه حزب الشیطان بر تقدیرات انسان و جامعه.
حزب الله اهل ماستمالی نیست. آنکه لبریز از غریزه است، نمیتواند نماینده شایستهای برای دین در امر به معروف و نهی از منکر باشد.
آدمهای غریزی بخواهند یا نخواهند منطق جامعه را به سمت جنگل شدن میکشانند و با افراط و تفریط و دامن زدن به عواقب نادانی و ناتوانی فرصت را از انسانی شدن روابط میگیرند و محبت را ذبح میکنند و حکمت را به اسارت میگیرند و سلطان شیطان را به جای آن مینشانند.
حزب الله اهل ماستمالی نیست. ریشه این رفتارها را در پر و بال دادن به غرایز و اولویت دادن به شأن حیوانی انسان است نه در روح مؤمنانه و خداپرستانه.
خودپرستی با تمام مظاهرش مذموم است. فرقی ندارد با چه عنوان و بهانهای باشد. خودپرستها به هم کمک میکنند تا استبداد ریشه بگیرد، نسج پیدا کند، گسترده شود و بر جامعه پیروز گردد و قدرت استکباری بر آن غلبه پیدا کند. لذا مؤمن ماستمالی نمیکند. با مسئله درست روبرو میشود و آن را حل میکند. گره را باز میکند، کور نمیکند.
مؤمن اهل فهم مسائل و حل آنهاست. بر خلاف کافر و منافق که گره کور میزند بر مشکلات و میدمد بر اختلافات.
از سپاه جهل برائت میجوییم و به سوی سپاه عقل پناه میبریم از شرّ آنان...
⭕️ #پيامبر_اکرم صلی الله عليه و آله:
🔸الجَليسُ الصّالِحُ خَيرٌ مِنَ الوَحدَةِ و الوَحدَةُ خَيرٌ مِن جَليسِ السُّوءِ.
🔹همنشين خوب بهتر از تنهايى است و تنهايى بهتر از همنشين بد.
📕امالى (طوسى)، ص ۵۳۶
#پيامبر_اکرم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
تظاهر به بیحجابی لزوما با انگیزه اولیه شهوت نیست. بلکه قوای دیگر نفسانی و غرایز حیوانی نیز میتوانند باعث آن باشند. قبل از اینکه مرتبه انگیزه را بررسی کنیم به خودآگاهی انسانی و خودبسندگی روحانی باید اشاره کنیم. برخی علم و اشراف درستی بر خودشناسی و مراحل خودسازی ندارند. لذا وقتی به آنان میگویی تو انسانی و این تظاهر به غرایز حیوانی شایسته مقام تو نیست با این گزاره احساس بیگانگی میکند. بلکه آن را انکار میکند و بر آن میشورد. الناس اعداء ما جهلوا...
از مرتبه دانش و بینش که بگذریم در مرتبه انگیزش و خواهش نیز افراد مختلف هستند. خور و خواب و خشم و شهوت هر یک سهمی از تظاهرات حیوانی در جامعه را دارا هستند.
در مورد برهنگی، همیشه چنین نیست که فرد با شعار شهوت تننمایی کند. گاهی این از روی زیادهخواهی (خور) است. انسانی که قانع نیست به امکانات مشروع جنسی که دارد و یا محدودیتهای جنسی را نه از باب شهوت که از باب وسعت قلمرو نمیپذیرد.
گاهی خودنمایی و تننمایی از باب تنآسایی و راحتطلبی و سستی و گسل بودن و انزجار (خواب) است. فرد نمیخواهد سختیهای محدودیتهای جنسی و رفتارهای مهارکننده نفس را تحمل کند. به اصطلاح حال رعایت قواعد و اصول به قول خودش دست و پاگیر را ندارد. میخواهد آزاد باشد. رها باشد. مسئولیت نپذیرد و هزینه و انرژی صرف این کار نکند.
گاهی خودنمایی و تننمایی از باب خشم است. حس رقابت و مسابقه، حس برتریطلبی، حس قدرتنمایی، حس انتقام، حس فریاد و انتقاد، حس مبارزه، حس اعتراض به خود، به خانواده، به دوستان، به جامعه یا امور دیگر... . چه بسا برای او شهوت ارزش چندانی نداشته باشد و چنان در خشم فرورفته باشد که کدهای جنسی برای او حداقل نقشآفرینی را داشته باشند و حتی موفقیتی در این امر نداشته باشد.
البته میتواند از یکی از این دروازهها وارد فضای تننمایی شود و سپس عوامل دیگر را نیز با آن بیامیزد و تقویت کند و موانع دفاعی بیشتری را برای خود ترتیب دهد و ارزش هزینه کردن برای آن را نزد خود بالا ببرد.
با شناختن زمینههای شخصی و شخصیتی استمداد افراد به بیحجابی میتوان راه مهار آن را با هزینه کمتری یافت و برای جبران آن فکری اندیشید و راه حلی یافت.
از گلدانها آموختم:
اگر زمین گلدان بزرگ باشد، گیاه به آسمانش قد نمیکشد.
گلدان که اندازه شد، ریشه به حد ضروری که زد، سربرمیآورد. انگار دست روی زمین میگذارد و بلند میشود. وگرنه در خاک غرق میشود.
گلدان بزرگتر از کفایت، فرصت ثمر دادن را هدر میدهد.
گاهی آنقدر در فکر توسعه زمینی هستیم که مرگ میرسد و آسمان را نمییابیم.
آنان که قناعت نمیکنند و طمع به خاک دارند، از نور محرومند تا اینکه دفن میشوند در تیره خاک.
📍امر به معروف و نهی از منکر، باب محبت است:
"تو اگر قلوب بندگان را در تحت تصرف حق بدانی و معنی "یا مقلب القلوب" را به ذائقه قلب ]خود[ بچشانی و به سامعه قلب برسانی، خود با این همه ضعف و بیچارگی در صدد صید قلوب بر نیایی. و اگر حقیقت "بِیَده مَلَکوت کُل شیء" و "لَه المُلک" و "بِیَده المُلک" را به قلب بفهمانی، از جلب قلوب بی نیاز شوی، و به قلوب ضعیفه این مخلوق ضعیف خود را محتاج ندانی و غنای قلبی برای تو رخ دهد.
پس بر آمر به معروف و ناهی از منکر لازم است که به قلب خود از رحمت رحیمیه بچشاند و نظرش در امر و نهی خودنمایی و خودفروشی و تحمیل امر و نهی خود نباشد؛ زیرا که اگر با این نظر مشی کند، منظور از امر به معروف و نهی از منکر که حصول سعادت عباد، و اجرای احکام الله در بلاد است، حاصل نشود...
و اما اگر حس رحمت و شفقت و حق نوعیت و اخوت انسان را به ارشاد جاهلان و بیدار کردن غافلان وادار کند، کیفیت بیان و ارشاد که از ترشحات قلب رحیمانه است طوری شود که قهراً تأثیر در مواد لایقه بسزا کند و قلوب صلبه سخت را نیز از آن استکبار و استنکار فرو نشاند...
و چون قلب خود را رحمانی و رحیمی یافتی، به امر و نهی و ارشاد قیام کن تا دلهای سخت را برق عاطفه قلبت نرم کند و آهن قلوب به موعظت آمیخته با آتش محبتت لیّن گردد."
امام خمینی، کتاب آداب نماز
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو این اوضاع #بی_حجابی، دیدن این کلیپ نه تنها خالی از لطف نیست بلکه حس خیلی خوبی هم به آدم میده
اونا سعی میکنن حیا و عفت رو از خانمهای ما بگیرن، ما هم سعی میکنیم #حجاب رو جهانی کنیم.
#ماه_رمضان
#حضرت_خدیجه
@jahade_tabien1
https://eitaa.com/joinchat/2735407301C1f2f6fa887