خداوند به دنبال هدایت مردم است. فضاهای فراوانی برای آنها ایجاد میکند تا زشتیها فاش نشوند و اگر فاش شدند توسعه پیدا نکنند و به فراموشی سپرده شوند.
توصیههای فراوان به چشمپوشی و نادیده گرفتن و پرهیز از عیبجویی و سخنپراکنی و غیبت و امثال آن از دروغ و تهمت و توهین و ... همه از لین بابت است که انسان در راستای طرح اجتماعی شیطان قرار نگیرد و حکومت او را تقویت نکند.
این فضای عظیم مثبت را منافقین مصرف میکنند. همچنان که حجت باطنی پیامبران عقل است، حجت باطنی منافقان، وساوس شیطانی و حجت باطنی کافران، هوی نفس است.
منافقین در جامعه روی نقاط ضعف متمرکز میشوند و تولید التهاب و عفونت و تب و لرز میکنند. منافقین بسیار کثیف و خائنند.
چه تفاوتی بین منافقین و گناهکاران عادی وجود دارد؟!
منافقین طرح اجتماعی دارند. افق سیاسی دارند. طرح آنها حکومت و سلطنت است.
منافق سرمایههای معنوی را که مؤمنین برای حیات اجتماعی خود ذخیره کردهاند، مصادره میکند تا به حکومت برسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانوم بد!
روایتی از حمله به بانوی محجبه و کودکانش در رشت
چادر مامانم رو کشید افتادم
خانومه اومد حمله کرد تو دعواش میکنیها
دفتر تمرین (سعیدتوتونکار)
🎥 خانوم بد! روایتی از حمله به بانوی محجبه و کودکانش در رشت چادر مامانم رو کشید افتادم خانومه اومد
گاهی شیعیان را به ابتلاءات اهل بیت شرافت میدهند. شباهت در بلاها، مانند شباهت در عبادات، انسان را رشد میدهد؛ بالا میبرد
هدایت شده از 🚩🏴حاج قاسم🚩🏴
🔺هنری کیسینجر سه سال از آیت الله جنتی ۹۷ ساله ما مسن تر است؛ وی در ۱۰۰ سالگی در پی ماموریتی دیپلماتیک وارد چین شده است؛ رسانه اصلاح طلب بدون اینکه بگوید پیرمرد اجازه نمیدهد جوانها کار بکنند، از عقلانیت کیسینجری سخن به میان آورده، ولی به امثال جنتی که میرسند از کهولت سن آنها میگویند!
📳 #عبدالرحیم_انصاری
be0d1263-c7e6-4c7a-96f1-a53c7094e1f5.jpg
49.3K
آیا این کافی نیست تا بدانیم که مزدوران غرب در ایران چه در سر دارند؟!
آیا نفاق باید چگونه رسوایی خود را فریاد بزند تا باور کنیم، ایشان چیزی جز از بین بردن اسلام و نابود کردن قرآن و زیر پا گذاشتن احکام و فاسد کردن اعتقادات هدف دیگری ندارند.
کسانی که استحاله شدند و تلاش میکنند جامعه را با خود به همان قهقرایی برانند که گرفتار آنند.
بنبستی که در آن نه راه پیش دارند و نه پس. دینگریزانی که به دامن دینستیزی افتادند. توابین از اسلام و انقلاب هر روز وقیحتر از دیروز شعار کفار را تکرار میکنند.
امروز میتوان آشکارا دید که چرا چند دهه با احکام شرع از جمله حجاب جنگیدند تا بتوانند در سطح سیاسی برآیندگیری کنند و خود را به قدرت نزدیک کنند.
جریان اصلاحات به خط مرزی جنگ خیابانی علیه نظام رسیده. همان جایی که پیش از این مجاهدین خلق آزمودند.
با شیوع بیمسئولانه بیلباسی و بدپوششی، پدیده چشمچرانی آشکارا افزایش داشته است.
پذیرایی شیطانی سفرههای خیابانی شهوت رایگان، بسیاری از چشمهای هرز و دلهای هرزه را به جنبش مضاعف واداشته.
عفونت و فساد اثر پروانهای نگاههای مسموم بیمسئولیتی که مردان و زنان شبانهروز جرعه جرعه سر میکشند، به زودی جامعه را به مسیر بیبازگشت خواهد کشاند.
بیماری دردناکی که درمانهایی به مراتب دردناکتر دارد. همیشه توبه بهترین راه است، اگر آگاهی و بیداری و پشیمانی فراهم باشد.
بعضی از این مؤمنها رو دیدید تریپ خواجه ربیع برمیدارند؟!
اینها بهترین دوستان معاویهاند.
میگفت با دو سه تا حرامزاده و بیست، سیهزار حراملقمه میشود کربلا به پا کرد.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻عاشورا و خواص بیخاصیّت
🖊 مهدی جمشیدی
۱. در نگاه نخست، به نظر میرسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکسکنندۀ خودِ اوست و ازاینرو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. اینکه امام در جامعۀ اسلامی، تعیینکننده است و سیاستها و جهتگیریهایش میتواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینهها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، اینگونه نیست که جامعه همچون شیء شکلپذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آنکه دغدغۀ «همراهی جامعه» را در داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاستگذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدینسبب، جامعهای که دچار فقر امکانی باشد و بنمایههای قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل میشود.
۲. آنچه که در عرض امام جامعه میتواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که در «خواص جامعه» نامیده میشوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل میشوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویتپرداز و جهتبخش هستند و میتوانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که تودههای مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنبالهروی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت میکنند؛ چنانکه انتخابهایشان، «تکرار انتخابهای خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّتهای گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقضکننده یا معطلنگاهدارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظههایی هستند که چرخشهای بزرگ میآفرینند و اتفاقهای بازگشتناپذیر پدید میآورند. در این لحظهها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «همگفتاری» و «همعملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظهکاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاینرو، در چالهها و چاهها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزشهایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت.
۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و همصدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظامهای اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظههای تاریخساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چهبسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعهای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را میشناسند و میفهمند، اما از «موضعمندی» و «صراحت» و «هزینهدادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بیطنین میماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت میکِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیلکننده و پیشبرندۀ حقیقت هستند، اکثریّت نخبگانی باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند.
🖇 منتشرشده در:
http://fna.ir/3dmv3n
آدم بیمرز، بیشخصیت است.
کسی که اندازه نمیداند، لاجرم تجاوزکار است.
قدر و قیمت هر چیزی به اندازه شخصیت اوست.
آدم بیشخصیت، قدر و قیمتی ندارد.
آدم تجاوزکار، هزینه میتراشد. بخواهد یا نخواهد جنایت میکند.
آدم بیمرز، بیمعنی است. پوچ و تهی است. خالی از هر چیزی که بتواند به آن بیارزد و بنازد.
یک ظرف شکسته است.
چرخ دوار همچنان میگردد و ما را هر سال به نقطه صفر عاشورا میرساند.
چه بسیار کسان که دور پیشین با حسین به حسین رسیدند و امسال او را نیافتند.
راهبر راه را گم نکرده، کشتی نجات در مدار ابدی خود میگردد و هر که را حسینی باشد برمیگیرد.
اگر به نور مصباح الهدی چشم و دلت روشن نیست یا کوری یا دور.
محرم بار عام حیات طیبه شهادت است. مردگان را نهیب بزن. قافله نزدیک است.
و خوشا به حال آنان که آزاد شدند و امروز قدم به ردّ پای حسین میسایند و میآیند.
و وای به حال آنانکه بر حسین شوریدند.
این فرصت مکرر هر ساله ابدی نیست. آزمون هر ساله غربال میکند، زشت و زیبا را...
خوشا آنانکه هیچ گاه از سایه خورشید هدایت به سایه خود مبتلا نشدند. و از کشتی نجات به طوفان مرگ پناه نبردند.
وَمَا مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُولِهِ وَلَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ كُسَالَىٰ وَلَا يُنْفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ كَارِهُونَ ﴿٥٤﴾ توبه
وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ ۴۵ بقره
فرمود صبر پیامبر بود و من نمازم.
مردم صبر کردند؛ اما به نماز که رسیدند سنگینیشان آمد.
وَلَوْلا أَنْتَ يَا عَلِيُّ لَمْ يُعْرَفِ الْمُؤْمِنُونَ بَعْدِي دعای ندبه
خوشا به حال آنان که رفتند سراغ علی...
خوشا آنان که دائم در نمازند...
حسین علیه السلام شب عاشورا فرمود: أنا أحبّ الصلوة
پیامبر فرمود: قرًة عینی فی الصلوة
بیهوده نبود که علی علیه السلام را سر نماز کشتند. چه تقارن زیبایی...
چند سال پیش از من پرسید نماز چیست؟!
چند سال طول کشید. بلد نبودم خوب.
حالا یقیمون الصلوة را هم جور دیگری میفهمم. یؤتون الزکوة را هم همانجور.
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ﴿۵۵﴾
عجب!!!
إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلَاةِ قَامُوا كُسَالَىٰ يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا ﴿١٤٢﴾
اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ ۖ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ۗ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ ﴿٤٥﴾
چطور میشه اهل فحشا و منکر باشی و بگی من علوی هستم؟!
او ذکر الله اکبر است. شنیده بودم یا علی اسم اعظم است اما ذکر اکبر را امروز فهمیدم.
علی نه اینکه به یاد خداست. خود یاد خداست. آن هم اکبرش...
خدا به پیامبر فرمود اقم الصلوة.
یعنی چه؟!
گویا امر به امیرالمؤمنین بوده...
الحمدلله.
امیدوارم داستان ادامه داشته باشد.
این نشانهها و اشارهها گره قرآن را باز میکند...
دلم نمیآید این را نگویم. هر چه بادا باد.
پیامبر وقتی در عرش محضر خدا رسید. ناگهان نماز خواند...
نماز آنجا بود.
هدایت شده از وَهَبْ
⚫️ هیئت سکولار
🔹️شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت، واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود، یکی از هیئتی ها فریاد زد: آقا جلسه را سیاسی نکن، ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم!
🔹️متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدندناگهان بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم؛صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا
🔹️هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند.
عده ای زنجیر زن، عده ای سینه زن و عده ای قمه زن.....
🔹️فرمانده روس اینگونه گفت:
میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما می آمد !!
اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)!
عزادار فقط عزاداری و گریه کردند
زنجیر و سینه و قمه زدند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند.
⚠️آری این است نتیجه اسلام سکولار، این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که #شیعه_انگلیسی به شدت به دنبال ان است و برای آن میلیاردی هزینه میکند.
براستی در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل و آمریکا نباشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه می زند...
⚠️آری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار!
💢 @vahab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸«ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه».
«به درستى که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتى نجات است»
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
⏳امروز : یکشنبه
☀️ 1 مرداد ۱۴۰۲ شمسی
🌙 5 محرم الحرام ۱۴۴۴ قمری
🌲 23 جولای ۲۰۲۳ میلادی
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
👇 ذکر روز
🔔 یا ذَالجَلالِ والاِکرام
🔆 امام_حسین عليه السلام:
💠 لا اَفْلَحَ قَوْمِ اشْتَرَوْا مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَـخَطِ الْخـالِقِ
❇️ ملّتى كه خشنودى مردم را با خشم خدا معامله كند هرگز رستگار نخواهد شد.
📚 عوالم: ج ۱۷، ص ۲۳۴
🍃 اللهمعجللولیکالفرج 🍃
🏴 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
20.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 #محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشتهاست
🔹 امام خمینی: «#عزاداری به همان قوّت خودش باید باقی بماند و گویندگان پس از اینکه مسائل روز را گفتند، روضه را همان طور که سابق میخواندند و مرثیه را همان طور که سابق میخواندند، بخوانند و مردم را مهیا کنند برای فداکاری.»
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
📮 انتشارحداکثری با شما
♨️اینجا همه چیز مهم است👇
🌐کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
𑁍 @Talayedaran14 𑁍
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻انقلاب عاشورایی در دورۀ پساانقلابی:
انقلاب در محکمهی عاشورا؟!
🖊 مهدی جمشیدی
۱. اگر دچار فقدان «روایت سیاسی و اجتماعی از عاشورا» باشیم، در واقع، عاشورا را در یک عزاداری ساده و محض، خلاصه کردهایم که فقط جنبۀ شخصی و باطنی دارد و با نظم سیاسی و وضع تاریخی، بیگانه است. در این راستا، باید عاشورا را به امروز و اکنون آورد و این میسّر نیست جز با تصویرسازیِ انقلابی و سیاسی از عاشورا. تلقّی رهبر معظّم انقلاب از عاشورا، سرشار از این جنبه است. رساترین و دقیقترین تعابیر انقلابی و اجتماعی دربارۀ عاشورا، در سخنان ایشان بیان شده است؛ به خصوص، چهار سخنرانی ایشان در دهۀ هفتاد که در آنها به مسألۀ «عبرتهای عاشورا» پرداخته شده است. البته حادثۀ عاشورا، هم برای «انقلابکردن» نافع است و هم برای «نگهداشتن انقلاب». به بیان دیگر، عاشورا حادثهای نیست که در مرحلۀ «انقلاب» متوقف بماند و در مرحلۀ «پساانقلاب»، دیگر کارکردی نداشته باشد. مفهومپردازی عبرتهای عاشورا نشان میدهد که میتوان خط تحلیلی دربارۀ عاشورا را به دورۀ پساانقلاب نیز تعمیم داد و مشخص کرد که چه تحولات آشکار و پنهانی میتوانند جامعۀ اسلامی را به مرتبهای از انحطاط و سقوط سوق بدهند که در نهایت، واقعهای همچون کربلا رخ بدهد. در این برداشت، آسیبهای درونیِ جامعۀ اسلامی که میتوانند چنین وضعی را پدید آورند شناسایی و فهم میشوند و از طریق مشابهتسازی تاریخی، به عبرتهایی برای اکنون تبدیل میشوند. این عبرتها هم معطوف به جامعۀ اسلامی هستند و هم معطوف به حکومت اسلامی. آیتالله خامنهای با مطرحکردن این بحث در دورۀ پساانقلاب، نخستین گام را در مسیر انذار و هشدار برداشت و نشان داد که هیچ پروایی از مقایسه ندارد، بلکه آن را میطلبد تا تاریخ تلخ کربلا تکرار نشود.
۲. اما در چند سال اخیر، جریان غیرانقلابی و سکولار - که وجود و حضورش در قدرت سیاسی، ریشۀ دشواریهای معیشتی مردم بوده است - کوشیده است با پناهبردن به شبیهسازیِ تاریخی، «عاشورا» را در برابر «انقلاب» بنشاند و انقلاب را چونان «ساختار سیاسیِ جور» ترسیم نماید. مجالس و هیئتهای اینان، به محفلی برای درهمشکستن مقاومت انقلابی و تردیدافکنی در جبهۀ حقّ و کنایهزدن به اصالتهای انقلابی تبدیل شدهاند. اینان به دلیل منافع و مطامع سیاسی، در مقابل رهبر انقلاب صفآرایی کرده و با این گمان که عاشورا، فقط ظرفیت پیشاانقلابی دارد و میتوان از آن در جهت نهضت و جنبش و شوریدن بهره گرفت و نظم سیاسیِ کنونی را به چالش کشید، روایتهای معوج میبافند. بهاینترتیب، اینان از عاشورا، بر ضدّ خطّ اصیلِ عاشورا بهره میبرند و تزویر را به تحریف ضمیمه میکنند و در سایۀ سوگواری حسینبنعلی، به پرچمدار حسینبنعلی میتازند. اینهمه در حالی است که نه نظم سیاسی و نه نظم اجتماعی، دچار «استحاله» نشدهاند و انقلاب و جامعه با وجود دشواریها و تنگناها، همچنان اصالتهای خویش را حفظ کردهاند و دچار «جابجاییهای ساختاری» نشدهاند. در مقابل، اینان میکوشند با روایتپردازی سیاه و غلیظ، وضع کنونی را بحرانی و نزدیک به فروپاشی و انحطاط ترسیم کنند تا دوگانهسازیهایشان بر ضدّ انقلاب، مقبول و موجّه افتد.
۳. جالب اینکه آیتالله خامنهای در اواخر دهۀ هفتاد که نیروهای سیاسیِ تجدیدنظرطلب و استحالهشده میخواستند نظم سیاسی و نظم اجتماعی را به سوی لیبرالدموکراسی سوق بدهند، آشکارا از حادثۀ عاشورا در جهت غایات انقلاب بهره برد و همچنان نیز حادثۀ عاشورا را دارای ظرفیت تحلیلی برای این مواجهه معرفی کرد. ایشان گفتند: در صدر اسلام، «بزرگترین» و «مهمّترین» ضربهای که بر اسلام وارد شد، این بود که «حکومت اسلامی» از «امامت» به «سلطنت» تبدیل شد و امام حسن(ع) به خاطر یک مصلحت بزرگتر که حفظ اصلِ اسلام بود، مجبور شد این تحمیل را بپذیرد. امروز نیز اساس نقشۀ دشمن، این است که حکومت را از «محور اصلی» که «امامت» و «دین» است خارج کند؛ چون بعد خاطرش جمع است که همهکار خواهد کرد، امّا به برکت هوشیاری ملّت و به برکت انقلاب، امریکا قادر نیست حادثهای مثل حادثۀ صلح امام حسن(ع) را تحمیل کند، بلکه اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیاورد، «حادثۀ کربلا» اتّفاق خواهد افتاد(آیتالله خامنهای، در دیدار جوانان، ۱-۲-۱۳۷۹). در تاریخ پساانقلابی، فقط مبارزه و ایستادن و مقاومت معنا دارد و هرچه که رخ بدهد، این تاریخ از «مدار عاشورا» خارج نخواهد شد؛ چنانکه دشمن برای برانداختنِ این تاریخ قدسی، چارهای جز بازسازیِ نبرد کربلا ندارد. پس تاریخ پساانقلابی در درون خود، همچنان عنصر نهضت و انقلاب را دارد و «نظریۀ نظام انقلابی» نیز همین را میگوید و انقلاب، خود را منجمد و متصلب نمیانگارد که از منطق و موقعیت عاشورایی بهراسد.
🖇 منتشرشده در:
https://tn.ai/2929439
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 عزاداری و رعایت قوانین و مقررات
⁉️ آیا به راه انداختن دستهجات عزاداری در معابر عمومی که گاهی اوقات باعث اذیت و بسته شدن راه برای عابرین و وسائل نقلیه میشود یا حرکت دستههای عزاداری در شبهای محرم تا نصف شب، همراه با استفاده از طبل و نی، اشکال دارد؟
✅ به راه انداختن دستههای عزاداری برای سیدالشهداء و اصحاب او علیهم السلام و شرکت در امثال این مراسم امری بسیار پسندیده و مطلوب است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک میکند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام باشد، پرهیز شود.
🆔 @khamenei_ahkam
انسانهای خودساخته از افق نگاه خود جامعه را تحلیل و تفسیر میکنند. آنها چون خود را ساختهاند، انسان را میشناسند. از ظرفیتهای انسانی آگاهند و ساختن را میدانند. آنها مردم را از همین منظر میفهمند و معنی میکنند. ولیّ فقیه از این مسیر و منهج هدایت و تربیت و مدیریت جامعه را بر عهده میگیرد.
انسانهای خودباخته اما چون از عهده نفس خود برنیامدهاند و در سرگشتگی و گمگشتگی قدم میزنند، راه را بسته و چشمانداز را تاریک میبینند. آنها از پنجره وجودی خود عالم را تماشا میکنند و تماشاخانهای از منظر خود تدارک میبینند.
انسان در نظر آنان موجود ضعیفی در بند غرایز حیوانی است که هیچ نجاتی از آن متصور نیست. منافقان و بردگان اندیشهای غرب، با این برداشت از موقعیت دائم مردم را به سمت التهابات دائمی و بحرانهای پی در پی میکشانند.
هدایت شده از تعلیقات
توصیه عارف واصل مرحوم آیتالله تألهی همدانی به طلاب:
☘ خدا را تبلیغ کنید نه خود را...
#آیتالله_تألهی
#تبلیغ
#محرم
🆔 @taalighat
هدایت شده از تعلیقات
برکات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها (نگاهی به فعالیت بچههای مسجد محمدیه قم)
🔻 عزاداری محرم ظرف بروز مجموع ظرفیتهای نهفته در دل جامعه مذهبی است. بستری که امکان ظهور و تجلی تواناییها، داراییها و سرمایههای فراوان ما را فراهم میکند. اینکه چرا محرم چنین ظرفیتی دارد مستقلاً باید بحث شود.
🔻 اما هنوز دهه اول به پایان نرسیده با رصد گوشه و کنار کشور میبینیم چه اتفاقات بزرگ و خیره کنندهای در حال رخ دادن است. تقریباً هیچ کوی و برزنی نیست که اثری از عزای سیدالشهدا نداشته باشد. در این میان برخی موارد را میتوان بهعنوان یک #پدیده_فرهنگی مورد مطالعه قرار داد. در یادداشت قبل از #عباسی_ولدی گفتم و امروز از یک پدیده خودجوش دیگر.
🔻 آنچه در هیئت جوانان #مسجد_محمدیه قم میگذرد نیز قابل تأمل و تقدیر است. به چند ویژگی مهم این هیئت اشاره میکنم:
1⃣ محور اصلی هیئت و مراسم عزاداری #مسجد_محمدیه نوجوانان و جوانان هستند. از آشپزی گرفته تا رسانه و تدارکات و امور هنری و تزئینات و انتظامات، یعنی بچهها خودشان هیئت را اداره میکنند و کار را از خودشان میدانند. این بچهها فقط مخاطب نیستند بلکه خودشان #هیئتگردان هستند.
2⃣ #مباشرت نوجوانان در اجرای کار هیئت یعنی یک دوره کلاس #تربیت_ولایی آن هم با سخنرانی برادر عزیزی چون شیخ #علی_مهدیان و مداحی برادر خوش نفسی مثل هادی خادم
3⃣ این هیئت فقط هیئتِ محرم نیست بلکه در طول سال بچهها درگیر مسائل #انقلاب اند. یک کار تمییز فرهنگی شان گعده گفتگوی شبهای ماه مبارک رمضان بود که هر شب جمع میشدند و پیرامون مسئلههای مهم انقلاب بحث میکردند یعنی کارگاه تمرین #تفکر و #تحلیل، پس میشود اسمشان را گذاشت #هیئت_انقلاب
4⃣ نشاط، پویایی، کثرت جمعیت #نوجوان و #جوان در جلسه خیره کننده است، يعنی با یک #هیئت_زنده مواجه میشویم نه جمعی راکد و هیئتی با تصنعات و تعارفات. هیئتی در محله باجک قم با جمعیتی بننسبت چشمگیر که تا حدود 2 هزار نفر تخمین زده شده.
لینک کانال بچههای مسجد محمدیه
https://eitaa.com/fadaeyan_ir
5⃣ هیئت بدون #پشتوانه نیست، تکیهگاه دارد، بزرگتر دارد، #استاد دارد، و این #بزرگتر داشتن است که به کارش اصالت و قدرت و سلامت میدهد چرا که بسیاری از هیئات خوب جوان برخی از این ویژگیها را داشتند، اما چون بزرگتر ندارند کار به نتیجه نمیرسد...
☘ خدا قوت به بچههای خوب #مسجد_محمدیه و بزرگترهایی که بزرگی کردند و پشت سر این جوانان #تکیهگاه شدند.
✅ الحمدلله چقدر این روزها از این جنس خبرهای خوب در گوشه و کنار کشور به گوش میرسد. اما بیش از نیاز به خوشحالی، نیاز به تحلیل و #طراحی و الگوسازی و #ارتقاء و #خطمشیگذاری داریم، غفلت نکنیم... این سرمایه عظیم و رأس المال ما در #جنگ_تمدنی و هجمه فرهنگی است...
#مسجد_محمدیه
#پدیده_فرهنگی
#خبر_خوب
#جبهه_انقلاب
#تحلیل
#محرم
#سیدالشهدا
🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 https://eitaa.com/taalighat
24.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیباست
حجة الاسلام شیخ محمد نورانی...
#حجاب
#تتلو
#غیرت
https://eitaa.com/mohammad_norani
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
جریان نفاق اصلاحات پس از سال ۸۸ تلاش کرد جسارت عناصر بهائی به دستگاه اباعبدالله را به حکومت نسبت دهد.
این دروغ بزرگ اما پاک کردن صورت مسئله از سوی جریانی بود که هر روز ضداسلام بودنش بیش از گذشته آشکار میشود.
پس از آن سال هر گاه اصلاحات فتنهای را کلید زد، پای توهین به مقدسات به میانه صحنه باز شد.
اصلاحات در تمام این سالها تلاش کرده دشمنان را تبرئه کند و مؤمنین را محکوم نماید.
امسال نیز جریانهای ضد دین تحرکات مذبوحانه خود را توسعه دادهاند و به صورت مستقیم به حریم اباعبدالله حمله میکنند.
حمله به خیمههای اهل بیت رسول در اینجا تحمل نخواهد شد. از مسئولان ذیربط خواهان اشدّ مجازات برای کسانی هستیم که در پی عادی کردن هتک حرمت به دین و اثار دینی و شعائر الهی هستند.
جنگ خیابانی آغاز شده و حرام سیاسی توسعه پیدا کرده و ابعاد جدیدی به خود گرفته است.
کسانی که در بازی با کلمات گرفتار شدند و از اهمیت مسئله کاستند، شریک جرم هتک حرمتهای امروز هستند.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻روح اصلاحطلبان در کالبد اصولگرایان:
نوانقلابیهای لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نوحزباللهیها یا نوانقلابیها، عجیب هستند؛ با دیگران ملایم و منعطف و مداراییاند و با ما، طردی و نفیی و خشن. آنها بگویند «سوپرانقلابی»، انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی دیگران بگویند «صورتی»، برچسب وحدتشکن زدهاند. سیئات ما، حسنات آنهاست.
۲. تعبیر من دربارهی اینان، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام کشیدند و نوع حکمرانی؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🩸«ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه».
«به درستى که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتى نجات است»
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم 🏴
⏳امروز : دوشنبه
☀️ 2 مرداد ۱۴۰۲ شمسی
🌙 6 محرم الحرام ۱۴۴۴ قمری
🌲 24 جولای ۲۰۲۳ میلادی
👇 ذکر روز
🔔 ياقاضِي الحاجات
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
مرحوم کوثری فرمود: محرم از خانه خارج شدم به قصد رفتن به مراسمات و روضه خوانی، در راه کودکانی اصرار کردند در موکب کوچکشان برایشان درحد چند بیت روضه بخوانم. اول صرف نظر کردم و پس از اصرارشان رفتم و چند بیت روی منبرِ آجری شان خواندم.
تمام که شد برای پذیرایی چای برایم آوردند که در خانه یا جای دیگری چنین چایی هرگز نمیخوردم، برای اینکه کودکان دلخور نشوند، یواشکی چای را گوشهای ریختم و تشکر کردم و رفتم به مراسمات سنگینی که داشتم برسم.
شب که آمدم خانه از خستگی به خواب رفتم.
در خواب مادرسادات را دیدم. فرمود: فلانی، تنها روضه ای که از تو قبول شد همان چند بیتی بود که برای آن کودکان خواندی، و اینکه آن چای را که ریختی در کناری، من آن چای را با دستِ خودم برایت ریخته بودم...
در این حال از خواب بیدار شدم و فهمیدم روضه هایی که ما تحویلشان نمیگیریم، اهل بیت حواسشان هست!
شب ششم محرم قاسم_بن_الحسن (ع)
اَحلَی مِنَ العَسَل زِ لبانِ تو میچکد
ای گل! زبانزد است بیانِ عقیدهات
افتادَم از پُشتِ فَرَس
عمو به فریادَم بِرَس... 😭
🍃 اللهمعجللولیکالفرج 🍃
🏴 «اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک».
فضای ولایت الله، فضای کرامت است. و لقد کرّمنا بنی آدم و مسیر حرکت در این فضا نیز تقواست.
إنّ أکرمکم عند الله اتقیکم..
فضای ولایت شیطان و طاغوت، فضای تحقیر و استخفاف انسان است.
فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ ﴿٥٤﴾
منطقش هم روشن است. اولی خالق انسان است و مشتاق او و دومی دشمن انسان است و متنفر از او. لذا اولی به نقاط قوت و استعدادهای مثبتش نگاه میکند و آن را میپرورد و دومی به نقاط ضعف مراجعه میکند و نقصهایش را میپرورد.
نشانههایش را میتوان در رفتار غرب با بخش عمدهای از جهان، حتی مردمان خودش دید.
ما را جهان سوم معرفی میکنند. کشورهای عقبمانده مینامند. کشورهایی را توسعه یافته معنی میکنند.
همه تاریخ و جغرافیا را با خودشان میسنجند و خود را برتر از همه میبینند.
خداوند میفرماید: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
و فرعون با برتریطلبی دیگران را به استضعاف میکشد.: إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ ۚ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ
میبینی که یک درصد اکثریت مطلق ثروت و قدرت و شهرت و شهوت جهان را در اختیار دارند تا نظام سلطه بر پا بماند.
هدایت شده از ✨عاشقان اللّه✨
💫
تَحَیُّر ، تَغییر ، تَحَوُّل
🌺 حقایق و تجربیاتی که با آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام تطبیق دارد و کمتر در رابطه با آن شنیده اید.
🔰دوره کامل مستند صوتی شنود
قسمت۱ | قسمت۲ | قسمت۳
قسمت۴ | قسمت۵ | قسمت۶
قسمت۷ | قسمت۸ | قسمت۹
قسمت۱٠ | قسمت۱۱ | قسمت۱۲
قسمت۱۳ | قسمت۱۴| قسمت۱۵
قسمت۱۶ | قسمت۱۷ | قسمت۱۸
قسمت۱۹ | قسمت۲۰ | قسمت۲۱
قسمت۲۲| قسمت۲۳| قسمت۲۴
قسمت۲۵| قسمت۲۶ | قسمت۲۷
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🔔(۸قسمت کتاب صوتی
سه دقیقه در قیامت)
💟ارسال این فایل صدقه جاریه است.
🔺به جامع ترین کانال مذهبی قرن بپیوندید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4161470761C10b4930052
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جواب قاطعی به کسانی که میگن از مسلمانان فاصله بگیرید چون به دینی هستند که توسط زور شمشیر در دنیا منتشر شده .
یکی از دغدغهها این است که مردم با تکیه بر اصطلاح فقه، از تفقه در دین منصرف شدهاند.
تفقه در دین مسئولیتی عمومی است. همه در شأن تفقه در دین هستند. تفقه در دین بسیار وسیعتر از موضوع رسالههای عملیه است.